Jedno z velkých omezení na koridoru skončilo. U Poříčan přibyly dvě odbočky

Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnicRekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic

Swietelsky Rail zkrátil letošní výluku o 100 dní.

94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef

Skoda, že se nepovedlo přitáhnout 3 koleje až za Velim. Úzké hrdlo by sice v omezené délce zůstalo, ale určitě lepší, než to zabetonovat na 2 koleje, protože někdy bude VRT… Místo tam na to je…

Tumor 2017

Proč se v režimu 16/7 nepracuje na úseku Brandýs n. O. – Ustí n. O. ??!!

Ferda Vomáčka

Došli ukrajinci?

Řepa

Napsal bych to jednoduše.Dvě koleje přez republiku a pro další generace, sever-jih, východ-západ, je stejný utopismuz, jako jednouproudové dálnice.Osobní zastávková doprava určitě brzdí plinulé jízdě nákladních vlaků, přitom překáží rychlíkům i když v souvislosti s jejich zastavováním ve stanicích, je onen nákladní vlak i tak přibržděn. Proč se uvažuje, že se budou přidávat dalši pruhy na dálnicích, z důvodů jejich zkapacitnění.I čtyřkolejka by byla vyčerpaná, nepočítat všechno přez peníze a nebýt betonového lobismu, plno řečí o ekologii, vyhozených keců třeba o třídění odpadu, kdy se na nádražích při vyprazdňování speciálních košů sesype stejně vše do jednoho pytle. Všiml si toho… Číst vice »

K.S.

Víte v čem to je? V tom že dráha je svět sám pro sebe, nekomunikuje s veřejností a navíc je přece spojená s tou fuj fuj ekologií… A pokud prostě nebude podpora veřejnosti a nějaká „prodrážní“ nálada, tak se na ni budou stále aplikovat pravidla, která prostě moc rozvoj nezpůsobí. Pokud lidi chtějí jezdit auty, vadí jim kamiony, tak se budou stavět dálnice a obchvaty, jenom protože alternativu nevidí. Jděte se náhodně ptát lidí na ulicích měst na to jaký mají názor na železnici a uvidíte že to moc pozitivní nebude a jako řešení problémů ji nebudou vidět. Proč? No… Číst vice »

Václav

Protihlukové stěny… doufám, že to nebudou takové megalomanie jako je teď v úseku Praha-Benešov. Kdopak si na tom namastil kapsu?

K.S.

Když už přišla řeč na trojkolejky a nebo vícekolejné vložky. Co třeba:

Vytažení 4 kolejí ze Záboří až do Týnce nad Labem

Skutečný trojkolejný průtah Přelouč-Valy u Přelouče

Trojkolejný úsek Pardubice hl. n. – Dašická

4 koleje Zámrsk-Dobříkov,

3 koleje Choceň – Kerhartice (nemyslím si že by měly být v dohledné době ty tunely)

3 koleje Kerhartice – Ústí nad Orlicí – Dlouhá Třebová

2 + 1 Dlouhá Třebová – Parník

Rozplet tratí MuN – Brno a MuN – Olomouc.

MP12

Týnec určitě nepůjde 😀 😀

K.S.

Proč? Místa se zdá že je tam dost. Ale ano alternativa by mohla být čtyřkolejka Kojice – Chvaletice, jako taková dlouhá stanice se zastávkou u předjízdných na obou koncích.

Alibaba

Pokud bude VRT tak jak jsou navržena, tak většina toho bude zbytečná, takže buď se soustředit na VRT a nevyhazovat peníze za tyto rozšíření nebo se na VRT vykašlat. Vyloženě se to podle mě tříská s rozpletem v MuN. Dále taky pomůže zdvojkolejnění VOsek – HK Choceň, takže opravdu krizový úsek bude Choceň – MuN. Podle toho jak dopadla EIA v úseku Choceň – UnO si myslím, že přidat třetí kolej nepůjde, takže nové tunely. A pak UnO – Parník by opravdu chtěla dodělat minimálně jedna kolej, na což by se mohlo nějaké místo najít. ad) Vytažení 4 kolejí ze… Číst vice »

K.S.

Díky za reakci. Nemyslím si že by i v případě dokončení VRT nebo dvojkolejky V. Osek – Choceň by se tyto stavby bily. Třeba rozplet v Třebové je v zásadě otázkou přehození jedné koleje buď od Brna, nebo Olomouce nad ostatními v relativně příznivém terénu. Navíc při ztrojkolejnění směrem do Ústí od Třebové (ono se toho moc víc nevleze pokud se nemá stavět další estakáda ale, pořád bude problém průchod Ústím. vznikne možnost pro dopravu mezi Polskem a jižní Moravou, byť tedy s úvratí, pokud by se realizoval ještě triangl, tak by to bylo už bez úvrati. Takže tento úsek… Číst vice »

Alibaba

V ÚnO je problém mezi zastávkou a hlavním, tam by se teoreticky mohlo udělat zhlaví, kde ze tří kolejí půjdou dvě na hlavní a třetí bude dělat triangl do Letohradu. Prostorově bych řekl tip ťop, možná se trochu v hlavních kolejích zničí geometrie osovými přesmyky, protože barák v zastávce určitě památkáři nedovolí zbourat. Jó, kdyby šel posunout… Přesmyk v MuNu? Teď mě napadlo, jestli by se nedal využít Suez i pro osobáky. Muselo by se udělat alespoň nové 5. ostrovní nástupiště. Viděl jsem zkreslený přesmyk koleje od Brna přes olomouckou trať, protože takhle vycházel vyšší spád po směru. Kdyby šla… Číst vice »

K.S.

O tom prostorovém problému vím, přesně to co popisujete jsem měl na mysli, problém akorát je že buď, při R300-315 půjde het vila, nebo čerpací stanice, jak pak poloměr roste, tak to odnese postupně vila, fabrika, jiná fabrika… Celkme by mne zajímalo proč se pak stavělo nádraží v Kerharticích, když UnO nevypadá že by nádraží nechtělo. Taky mi úplně nedává smysl zapojení tratě do Pruska směrem od Čech zvlášť když existuje druhá ve směru Letohrad – Týniště. Ale nejspíš mi něco uniká. Jste si jistý že vlečka v Pardubicích je volně k záboru? Pokud ano, tak pak asi tedy nebude… Číst vice »

Alibaba

Pokud je mi dobře známo, tak vlečka (jižní nákladová kolej) je ve vlastnictví státu a správě SŽ až k předávacímu kolejišti.

Démon

Za ty prachy tam mohla být 3.kolej …
Alespoň do Peček, která začnou po skončení této stavby

Démon

Až tam napojí VRT, tak to bude hukot do doby kdy bude VRT do Brna. Tedy rok 2040.

Miroslav Zikmund

Máte pravdu v tom, že z Velimi by se dalo protáhnout zhlaví až před Cerhenice minimálně o jednu kolej, možná o dvě …. cca každá dlouhá 2 km. Při „dnu volného vstupu na ŽDC bez povolení“ jsem se po prohlídce toho skvělého odebírače / pokladače pražců a kolejnic prošel po stezce podél trati až do Cerhenic a v duchu jsem si tohle otázku kladl … Ale stalo se … spíše je na bíledni otázka, proč se podobně „odbočkou“ nezmodernizuje (nezmodernizoval) úsek mezi Přeloučí a Pardubicemi. Tím spíše, že na Opočínku byla zřízena v 90. letech minulého století – při modernizaci… Číst vice »

Dušan

Proč jen Přelouč-Pardubice ? Jako dneska je celý traťový úsek Pardubice-Kolín kapacitně zcela vyčerpán z důvodu dlouhých nedělených mezistaničních úseků – čili odbočka nikoliv jen mezi Pardubice a Přelouč, ale logicky i mezi Přelouč-Záboří, resp. Záboří-Kolín zcela jednoznačně, což lze podložit stávajícími čísly.

Martin Toman

Alelůjá!!!🙏🙏🙏🙏

víta Klozík

akorát ty spojky nejsou zadrátované takže to tam bude každou chvíli potrhané a dráha bude stát

Jiří Kocurek

Však takdy mají ještě pokračovat v práci, není to hotové celé. Nejspíš tam tu trolej dodělají

Jiří Kocurek

Aneb čerstvá březová větev ve vrcholu krovu znamená, že je hotová hrubá stavba.
Poukazovat na chybějící rozvod elektřiny v tu chvíli je je přznámí neznalosti významu „hrubá stavba“.

Martin2

Co to jako má být, přejezdy zůstaly, výhybny jsou osazeny výhybkami na rychlost 80 km/h. Hlavně, že u Prosenic je výhybka na 160 km/h, kde je rychlost 130 km/h. Za takovou rekonstrukci by spíš měl někdo dostat pořádně po tlamě a jít sedět za vyhozené peníze. Stejnou výhybnu udělali i u Rajhradu. Opravdu na zblití.

Hajnej

On je krapet rozdíl mezi celoročně používaným odbočením tratí a odbočkou používanou jen při mimořádnostech. To by bylo dobré si ujasnit, než začneš něco vykřikovat o přestlamách a sezení.
Zblít se klidně můžeš, iniciativě se meze nekladou.

Alibaba

A jakou rychlost by jste si ve spojkách na těchto výhybnách představovaly? Tyhle spojky budou pojížděny při výlukách okolních kolejích, pro pravidelné ježdění bokem (že bude něco rychlého někoho pomalého předjíždět) to při hustotě dopravy není možné. Tak možná v noci.

Leinad

Předjíždění přes výhybku s omezenou rychlostí není možné, to je pravda. Osobák se sluší nechat tak aby v zastávkách na širé trati stavěl u svých peronů. Rychlík by do protisměru musel zpomalit.

Alibaba

Jenže ten rychlík tam na vedlejší koleji nebude mít prostor kvůli protijedoucím vlakům, i kdyby tam mohl projet spojky 120.

Vbb

Čo si predstavuješ pod takým pojmom „dočasná výhybna“? Že tam zůstane na věky a bude se přes ní pravidelně jezdit?

Tomáš Záruba

Moc jsem nepochopil, co přesně končí. Výluky jsou tam hlášeny ještě na podzim, i v článku se píše o 2022… Nebo je to tak, že se rychleji dokončily ty dvě stanice, dvě zastávky a dvě odbočky, a nyní už to bude vždy „jenom“ o čtvrtině dosavadních mezistaničních úseků (a popř. něco kolem TZZ, PJ vedle pracovního místa atd), tj. s menšími dopady?

Luke

Souhlas navíc jsem tam nenašel informaci o kolik se zrychlí spojení HK-Pha nebo případné využití v budoucnu na VRT, ale to bude asi další zakázka za víc mld🤔

Tomáš Gottschalk

Je svršek v rekonstruovaném úseku nachystán na Vmax 200 (po zrušení přejezdů)? Od Poříčan do Velimi je to lautr rovina. Ta chybějící třetí kolej je teda velký lapsus.

Jiří Kocurek

No třetí kolej… Proč ne rovnou 4 koleje, §1?

PS: Už se chystá nová dvojkolejka o kus vedle a mimo Kolín. Středem Kolína by se totiž třetí kolej už nevešla bez velkých demolic. A nebude na 200, ale o dost rychlejší.

Tomáš Gottschalk

I kdyby ta třetí kolej byla jen do Velimi, tak by to bylo zlepšení oproti současnému stavu. Chystá se znamená, že to bude za 50 let a kdoví, jestli.

Miroslav Zikmund

Třetí kolej by mohla být jen před Cerhenice – s ohledem na místní zástavbu třetí kolej přes Cerhenice neprotáhnete – snad jen za cenu zrušení zastávky ….
I dvojkolejný průtah Cerhenicemi – z obou stran veksličky minimálně na 120 – by mezi třetími / čtvrtými traťovými kolejemi byl provozním přínosem …

K.S.

Protáhnete, pokud budete dost dobrý vyjednávač, navíc největší překážkou je tam ten přístřešek podchodu. Ale i jenom předělání zastávky na stanici se dvěma předjízdnými a následný trojkolejný ússek by možná mohlo být řešení. Mnohem horší by bylo dostat více kolejí do Kolína, tam by se to bez velkých demolic neobešlo.

zdeněk

Toby tady někdo musel něco nachystat. A ne projektovat stále jen virtuální VRT. A rozkopávat to současně s dálnicí.

Jiří Kocurek

Co ji tam napřed postavit a pak až udělat projekt, to by bylo lepší ne?
Když je teda špatně dělat projetkt před stavbou…

Marana_CZE

Tak, Svoboda by si mohl vlepit rovnou dvě facky, za jenom dvě koleje. Ale jo vlastně, dvě koleje co chtějí postavit/rekonstruovat hnedka vyšli dráž jak tři koleje, kde se na to nemusí tolik spěchat a Svoboda dostane o to větší prémie… 😃🙄

Ketchup1970

Opravdu by tam mohly být tři koleje , doprava je tam hustá ..

qěcy

Trojkolejka je vhodná pouze pro specifický typ GVD. Pro to, co tam jezdí poslední roky je absolutně nevhodná. Přidala by tam tak 10 až 15 % kapacity.

xyz

Přesně tak – v konkrétním okamžiku by pro jeden ze směrů jízdy tak jako tak zbyla jen 1 kolej.

Dušan

Totální nesmysl – na 4-kolejku potřebujete brutální počet vlaků – obvykle sólo S-bahn po 15 minutách po dvou vnějších kolejích + zbytek po 2 vnitřních kolejích viz třeba Dresden-Pirna v Alemánii – to v podmínkách ČR nikdy nikde nebude – možná za 200 let z Běchovic do Libně pokud bude VRT vrstva tažená z tohoto směru a ne z jihu od Benešova – tady by se pak 4-kolejka „uživila“ – jinak je to ekonomický nesmysl – kapacitní přínos oproti 3k minimální, rozdíl ceny mezi 3k a 4k naopak maximální – v loženém směru Vám stačí 2k a v prázdném 1k… Číst vice »

xyz

Z Běchovic do Libně by se 4kolejka zatraceně hodila už dnes (resp. už před těmi cca 13 lety, kdy se tam z 2kolejky dělala 3kolejka).

Jen tak lehce podotknu, že jen relativně malý počet spojů jezdí „jen ve směru špičky“, tzn. i ráno jezdí ve směru z Prahy téměř stejný počet vlaků osobní přepravy jako do Prahy, resp. odpoledne do Prahy jezdí téměř stejný počet vlaků osobní přepravy jako z Prahy. Tzn. co do počtu vlaků (= rozhodující kritérium pro otázku počtu kolejí) je „prázdnost“ či „protišpičkovost“ irelevantní.

Dušan

Ano, je pravda, že stávající 3k z Běchovic do Libně je dneska už číselně takřka na samé hraně kapacity, nicméně vybudováním 4k se dostanete zase na její velký přebytek, což zase ekonomicky nevychází, proto se se 4-tou kolejí počítá až v souvislosti s VRT, kdy vnitřní 2 koleje budou zatíženy výhradně dálkovou osobní vrstvou, kdežto po těch venkovních 2 kolejích má jezdit silná regionální osobní doprava + nákladní doprava s tím, že uvažovaný objem dopravy té 4-kolejce pak plně odpovídá jak technicky, tak ekonomicky. Druhá věc je pak ta, že na 3k potřebujete (bohužel/bohudík ?)sofistikovaný systém řízení dopravy, nejlépe plně… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Jenže ten PŘEBYTEK kapacity se vám bude náramně hodit, v případě nějaké mimořádnosti nebo prosté plánované údržbě trati …. nákladní dopravci zoufale „kňučí“, že nemají prostor pro jízdu ve dne. Takže ti by vám ten PŘEBYTEK schlamstli jako hroch malinu …
SŽ se kritizuje za neudržování tratí, ale když údržba přijde s tím, že chce nějaké provozní okno, tak provoz „řve“, že TO nevyjezdí / bude zpoždění apod.
V bance / pod peřinou máte také nějaké peníze „na horší časy“, tak tady je na „horší“ časy určená nějaká „vícekolejná vložka“ ….

Jirka

Vlaků je až až. Už nyní je to dostatečný počet na čtyřkolejku. Víte takový náklad se tam dostane pomalu jen v noci.

Kalanis

6 kolejí. 2x příměsto, 2x rychlá dálkovina a 2x náklady. Doporučuji si to vyzkoušet v OpenTTD.

medical examiner

Já jsem si vyzkoušel v Trainzu, že 4 koleje jsou bohatě dostačující pro 1 rychlík za hodinu, 3 Os, a nejméně 1 náklad…

Kalanis

Na těch kolejích už spoustu let prostě není kapacita. U silnic se přidávaly pruhy, tady se musí po těch létech přidat taky.

Tomáš Záruba

Tady se zas někdo na věc dívá optikou výpočtu jednoho mezistaničního úseku… Si cvičně spočítejte mezidobí bez „nežádoucích pobytů“ (nebo jejich prodlužování) třeba přes 3-4 úseky současně. 😉

Dušan

Pokud se na to budu dívat dostupnými čísly, tak konkrétně ve špičce je jediný kapacitně vyčerpaný úsek Kolín – Velim (úroveň kvality nevyhovující), vše od Velimi až po Poříčany je naopak zelené (úroveň kvality dopravy vyhovující – v úseku jsou dostupné volné trasy , tj. je stále k dispozici rezerva kapacity). Celoden (24 hodin) pak ze zkušeností předpokládám vyjde podobně jako špička. A dost je to celé o (ne)kvalitě řízení dopravy – jak zmiňuji výše. Ona koneckonců i ta „Studie proveditelnosti traťového úseku Kolín – Poříčany“ by po svém prvním kole vůbec dál neřešila v tomto úseku dvoukolejnou variantu trati… Číst vice »

Bpee

Proč argumentujete dostupnými čísly v diskuzi na téma rozvoje dopravy? Takový argument je nicneříkající, úsek Praha – Poříčany je (zcela nepřekvapivě!!!) zelený proto, že skrze špunt Poříčany – Kolín prostě víc vlaků nepojede a ukončení vlaků v Poříčanech nemá naprosto žádnou logiku. To je opravdu šílená úvaha, jako „nechápu, proč se staví stále nové a nové bytové domy, když je v Praze dostatek bytů pro všechny dnešní obyvatele“. Pokud se chceme bavit o 011, vypadá ideální rozvrstvení linek osobní dopravy takto: – S1 Český Brod – Praha – R1 Kolín – Český Brod – bez zastávky Praha (pásmový provoz) –… Číst vice »

medical examiner

Však právě.
Někteří sní o příměstských vlacích v intervalu 10 minut…

MHD

To sní v ROPIDu. A ještě sní o přidávání dalších zastávek. V tomhle potřebují trochu klepnout přes prsty.

Tomas

ani ne tak v ropidu.

o tom sní u pirátů.

K.S.

Proč někoho klepat přes prsty místo toho využít to k přidání dalších kolejí?

Bpee

Vy byste potřeboval klepnout přes hlavu, asi trochu víc.

Máte snad pocit, že by se ty vlaky zaváděly jen tak pro zábavu, aby ucpávaly koridor? Viděl jste někdy obsazenost nějaké S1 u Prahy? Máte vůbec ponětí o tom, kolik % obyvatel ke svému cestování využívá veřejnou dopravu a tudíž jaký je u nás ještě stále potenciál na rozvoj?

Marana_CZE

K čemu zvyšovat kapacitu? Tři koleje mají i výhodu v možnosti řešení výluk (výluka 1TK není takovým problémem jako na dvojkolejné trati), zpožděných vlaků (takže se s vlaky nižší kvality nemusí furt uhýbat a zvyšovat jim zpoždění) a i mimořádných událostí. Samozřejmě nezvýšíte tím závratně propustnost, ale v poslední době dojet aspoň do Kolína na čas (výluka Modřice, bezpráví, Pardubice) je doslova nadlidský výkon a tato trojkolejka by mohla v budoucnu pomoc právě s tím neustálým uhýbáním/zpožďováním…

Miroslav Zikmund

Lokomotivní depo má v provozní záloze lokomotivy, „vozové depo“ zase vozy, buď pro plánovanou / neplánovanou údržbu nebo pro mimořádné posily / zvláštní vlaky (Banát apod.), infrastruktura má v záloze jistou provozní kapacitu v podobě „vícekolejné vložky“ …..

Miroslav Zikmund

Především je to výhodné z hlediska předjíždění „místního“ vlaku vlakem dálkovým … místní vlak se předjede letmo a není třeba TO grafikonově řešit. Švýcar zkapacitnil frekventované jednokolejky tím, že protáhl jednu staniční kolej o jeden až 2 km a protijedoucí vlaky se míjí na „vytaženém“ zhlaví, nikoli ve stanici … místo pobytu na křižování 3-4 minuty se tam stálo jen minutu. Pokud máte staré kursbuchy, tak podle nich na některých tratích muselo denně docházet „na širé trati“ k nehodovým událostem, protože vlak ve směru A odjel dříve než ze směru A přijel protijedoucí vlak …. v kursbuchu byla jako doba… Číst vice »

qěcy

Vo tom generál Svoboda fakt nerozhoduje. Ani SŽ.

Petr Šimral

Jak se tedy plánují výluky, že je možné je zkrátit o sto dní???

asdfg

Pořád lepší než o 3 měsíce prodloužit.

Jiří Kocurek

Otázkou je, zda původní plán počítal s nasazením PM 1000, nebo je to zněma technologie a počítalo se s bagry a Tatrami.

Jiří Kocurek

Ale je mi divné, že zhotovitel mluví o 100 dnech a SŽ o 200 dnech.

qěcy

Jooo, tak tohle už je pádná otázka pro SŽ a pana generálního.

Petr Šimral

Asi tak. Půjdeme se zeptat.

Bert

Jaká je rychlost do odbočky v Tatcích a Cerhenicích?

asdfg

Mělo by být 80.

MiK

Cerhenice jsou na 80 km/h… Jediná výjimka je při jízdě variantou (2. TK – 1. TK – 2. TK), tam je pak 50 km/h 😀

Leinad

Každá ze 4 výhybek je do odbočky na 80, ale dohromady se přes ně může 50? 😀

mgr.pavel

Za řadu věcí tleskám, ale „rekonstrukce čtyř přejezdů“ – na prvním koridoru? Snad nejrušnější trati u nás???

mgr.pavel

Myslím tím samozřejmě, že ty přejezdy se neměly rekonstruovat, ale zrušit / nahradit mimoúrovňovým křížením.

Digi

njn trasovaní trati je okolo roku 1884 a pak si okolo toho nic nedělo… opravuje se to po kouskach takže kdyby jste něco chtěl změnit tak by se řvalo, že ztracená investice (čímž neříkám, že by se to nehodilo)… a např okolo úval by to chtělo hodně odvahy…

J. Rozsypal

Naprostý souhlas, na koridoru nemají přejezdy co dělat.

Démon

to by se ta trať připravovala ještě další 3 roky.

medical_examiner

Hmm…
Na tak důležité trati by žádné přejezdy být neměly…
Každý přejezd je potencionální zdroj problémů (Studénka).

Georg

to jsou zase moudra. tak nastupte k sz a muzete se pokusit je zrusit.

Leinad

Následky Studénky se daly omezit (detekce překážky na přejezdu – rychlobrzda)
Nebo rovnou se tomu dá předejít tím, že by trasu šlo stavět až po zavření přejezdu

Hajnej

Jasně, s o to delším zavřením přejezdu.

Leinad

Stavění trasy až po zavření přejezdu, to ano.
Detekce překážky nepotřebuje čas navíc.

Jiří Kocurek

Otázkou je, které to jsou a kolik toho po nich jezdí? Od Kolína z fotomapy: – Ohrada: Komunika vede k jezu, 1 domu a 1 zbořeništi, provoz nejspíš minimální. Nová komunikace drahá, nadjezd drahý. – Nová Ves: Přejezd do polí a k ČOVce. Polňačka odjinud tam vede. Provoz nejspíš minimální, nejspíš by šel svést vedle po nadjezdu. – Horní/Dolní Nozouv. Přejezd uprostřed obce, slouží i pěším pro přístup k nádražní budově. Popdjezd/nadjezd neprovedietlný – Velim o kousíček dál, přejed vede k bývalému hradlu a do pole, vše přístupné z předhoczího. Adept na zrušení bez náhrady. – Pečky východ, polňačka. Adept… Číst vice »

Jiří Kocurek

Když to shrnu, tak z fotomapy:
Je tam jeden ztěží nahraditelný z dispozičních důvodu.
Jeden (Ohrada) by byl neůměrně drahý pro přestavbu pro tak malý provoz.
Další 2 jsou nahraditelné nadjezdem, když to Správa a kraj(?) zaplatí.
A 5 přejezdů které vypadají, že tam neměly zůstat už při koridorizaci. Co z nich se podařilo zrušit není v článku uvedeno.

qěcy

Tak je nahraďte za dva roky. Vsadím se, že to nedokážete ani vypapírovat.

Jiří Kocurek

Za dva roky tak leda územko, v jednom člověku ale nejspíš ani to. Na tohle je potřeba firma a pět roků času, z toho odhadem 4 roky papírování.

Jiří Kocurek

Pro zasmání:
Kdo sedne do auta, tak se nikdy nevrátí do vlaku Tihle šli tím pádem určitě rybařit, jen tu řeku nevidím: https://mapy.cz/s/pazetebajo

MildaIV

P+R po česku…

Adamgolias

Pane , vy vůbec nemate tušení o čem píšete. Nova ves + ohrada . Mimo jiné ja tam pila . Policka zemedelcu . Nadjezd silnice 1. tř je tam a zpět 3km. A traktor nebo tera mezi kamiony? Velin , opět plnosti, a zatímco ve městech ma tramvaj zastávku každých 300metru , velimské budete protahovat zachazkou po nádraží . Pecky , vy to nazyvate východ, to je mimo jiné spojnice Ratenic a Dobřichova. Tzv západ nemam tušení co myslíte, nejspíš velké Chvalovice. To není polňačka , ale alternativa při neprujezdnemu nadjezdu pro izs. Ano ten je na zrušení, stejně jako… Číst vice »

Digi

Tak ono kdyby se řeklo pánovi, pane postavit či opravit silnici k vašemu domu je moc drahý, choďte 6km pěšky (jo a se sanitkou počítejte nejdřív za hodinu od zavolání)… Tak by se na to tvářil jinak… A to že by podle návrhu pána nebyl cca 50 km přejezd pro izs, my přijde trošku off….

pepino

Pečky východ se v rámci stavby ruší.

MildaIV
qěcy

To jo. Jenže Blending Call byl využit na poslední chvíli a to byste ty procesy rušení přejezdů řešil ještě dneska a nic by se nekopalo.

Původní Pražák

Chcete tím říct, že minimálně od Studénky v otázce rušení přejezdú na koridorech SŽ neudělala vůbec nic?

Alibaba

A má k tomu SŽ nějakou politickou a ekonomickou podporu?
Tohle by pomohlo.

Jsou k tomu zákonné (třeba že by ty nadjezdy nad železniční tratí byly veřejně prospěšné stavby) a normové důvody (norma zakazuje přejezdy až od rychlosti 160 km/h)?
S tímhle by to šlo určitě.