dkv-spojujeme

Podepsáno: Koridorový úsek Velim – Poříčany zrekonstruuje Swietelsky Rail za 3,8 miliardy

Vlak RegioJet mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan SůraVlak RegioJet mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan Sůra

Správa železnic má pět měsíců po vypsání soutěže vítěze, který zrekonstruuje úsek 1. koridoru Velim – Poříčany. Dnes byla podepsána

Správa železnic má pět měsíců po vypsání soutěže vítěze, který zrekonstruuje úsek 1. koridoru Velim – Poříčany. Dnes byla podepsána smlouva se sdružením firem Swietelsky Rail a Subterra v celkové hodnotě 3,83 miliardy korun. Na Twitteru to oznámil šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Předpokládaná hodnota zakázky byla 3,4 miliardy.

Jde o vůbec první tuzemskou stavbu, která bude financovaná pomocí nástroje Blending Call. Ten představuje mix tří finančních zdrojů: úvěru od Evropské investiční banky, evropského fondu CEF a státního rozpočtu. Program Blending Call má zajistit odstranění úzkých míst na 1. koridoru.

„Firmy se připravují na realizaci stavby, potrvá do konce roku 2022,“ uvedl Svoboda. Stavba zahrne úseky Velim – Pečky, Pečky – Poříčany, stanice Poříčany a Velim a zastávky Cerhenice a Tatce; zaměří se na komplexní rekonstrukci železničního svršku a sanaci vybraných úseků železničního spodku.

Součástí je i rekonstrukce čtyř přejezdů a zrušení jednoho stávajícího. Dojde k rekonstrukci nástupišť na zastávkách Cerhenice a Tatce spolu s úpravou nástupiště v Poříčanech pro budoucí využití příměstskými vlaky. Rekonstrukcí projdou i vybrané mosty. Součástí stavby jsou i úpravy traťového zabezpečovacího zařízení v úseku železniční stanice Poříčany až do stanice Český Brod a snížení hluku výstavbou nových protihlukových stěn. Stanice Pečky není součástí stavby a bude se řešit samostatně.

Hodnotícím kritériem přitom nebyla pouze cena, ale například i doba výluky. Na stavbě se má pracovat ve dvousměnném provozu 14 hodin denně.

Tagy Blending Call I. koridor Správa železnic Subterra Swietelsky Rail Top Velim - Poříčany
97 komentářů