Hyundai porazil Škodu v soutěži na nová SUV pro stát, nejvíce jich odebere Správa železnic
Nová generace modelu Hyundai Tucson. Foto: HMMC
Stát si objednal auta s benzínovým motorem ve verzi Mild Hybrid.
Stát si objednal auta s benzínovým motorem ve verzi Mild Hybrid.
To je ale pekna nehospodarnost. Dal bych jako kriterium LPG a vylezla by z toho Dacia. Inkoustum do mesta Sandero LPG a do lehkeho terenu Duster LPG. Uspora na autech 30% a na provozu 40%.
Otázka je, jestli by se Dacia vůbec přihlásila vzhledem ke krátké dodací lhůtě…
Bylo by fajn, kdyby příště, až se budou soutěžit normální menší auta, tak smlouva obsahovala možnost, aby jí využívali i města, místní samosprávy apod. Ve výsledku bychom na tom všichni ušetřili.
Soused z Nošovic? Asi to nikdo nekupuje 😂. Neschopnost této značky se ukázala už u PČR.
Jasně, fabrika stojí a padá s tím, že si státní složka koupí 120 (slovy: stodvacet) automobilů. To je totiž vysoké procento produkce… za jedinou směnu.
PČR ukázala akorát tak neschopnost sama sebe.
Chybí mi tu nářek, jako když vyhraje soukromý dopravce se zahraničním spolumajitelem nějakou zakázku proti domácí firmě 🙂
U těch hromadných objednávek od státu mě chybí možnost, aby se přidali k odběru vozů i občané. Za ty ceny…
Jenom to ne. To by ještě lidi naříkali, že za tu cenu chtěli světlý interiér místo černého…
Buď jsem já natvrdlý, nebo se tu vyhazují peníze za zbytečnosti. Prosím kohokoli o objasnění.
Ještě pochopím, že si SUV pořídí poldové. Silný motor potřebují na prohánění silničních pirátů. A když v tom autě sedí celý den, tak není vysoké auto od věci.
Ale k čemu to potřebuje SŽ? Na běžné přesuny osob i majetku snad stačí nižší střední třída 70kW. Nebo vozí na střeše kolejnice?
A vůbec, dobrá správa má jezdit drezínami! 🙂
Zabezpečováci, když jezdí objíždět stanice řešit poruchy nemusí bydlet v místech, kam vede trať. Při pohotovostech jezdí v noci z vlastních domovů. To samé, když jezdí dozorčí provozu na běžné kontroly řízení provozu ve stanicích. Kdyby to vše měli odjezdit vlakem, tak nezkontrolují prakticky nic.
Posledním znakem jsem se pokusil dát najevo, že jde o pouhý žert…
Což je i chyba železnic. Měli by je využívat, ať vidí praktický výsledek své práce. Pořídit si terénní auta a hlásat, jak jsou tratě k ničemu, tu dovede kdekdo.
Cože, na lokálky s provozem podle D3 jezdí zabezpečováci v noci k poruchám?
Když pojedete v noci a narazíte na zavřený přejezd v poruše a bude podle vás na trati D3, tak v klidu zastavte, vyspěte se , počkejte do rána až chlapi nastoupí do práce a přijedou ho opravit. Závada může být klidně někde kilák od přejezdu a přístup po polňačkách, v zimě plné sněhu a tam se dobré auto se silným motorem hodí a zbytek klidně došlapat po svých k zabezpečovacímu zařízení , které je umístěno třeba na náspu, ve strži , v lese nebo v tunelu a tam obvykle nevede silnice.Je vidět, že jste úplně mimo realitu.
Pro zabezpečováky bych spíše koupil nějaký pickup 4×4, ne vždy totiž jezdí po asfaltce. Dozorčím stačí Fabie.
Za 650 by mohli mít tak leda octavku 1.5tsi a ještě s dodáním za rok.
Ale jo, jestli mají mít něco do půl roku tak by mohli mít i nějakou tu i30 v automatu. A nejezdili by benzínovým SUV za 9l na sto.
Stačila by Fabie nebo tento typ vozidel…
i30 není 4×4, což se předpokládám SŽ může někdy hodit.
Jakože, ve skutečnosti je 530 000 Kč za moderní SUV 4×4 velmi dobrá cena.
A 9l/100km to nemá, dle recenzí 6-7l/100km v reálném kombinovaném provozu.
Pokud to má SŽ pro papaláše, tak palec dolů, pokud to je ale pro lidi, kteří se skutečně pohybují kolem tratí, tak mi, jako člověku, který si užil s Formanem mnoho cest k propustkům a dalším drobným stavbám železničního spodku, že SUV nebo lépe poctivý offroad má svoje opodstatnění.
Tím ale rozhodně neobhajuji Hjundé, předchozí generace jasně ukázala svoje terénní schopnosti ve službách PČR …
Ve službách PČtale bylo úplně jiný auto, i35, tohle je Tucson
Hlavně SUV není terénní auto, a garantuji Vám, že v Maďarsku by na tom terénu dopadlo jakékoliv SUV (včetně Škodováckých) naprosto stejně.
Škoda že Hiluxy nakupuje v podstatě jen armáda….
Tak předpokládám že tímhle nebudou jezdit „lopaty“ typu zabezpečovák atp. (ti co pracují rukama). Ti mají teď fungl nové prepychove Renaulty Clia 0,9 Tce a dosluhujici Fóbie kombi (a ty už očividně nehrozí díky Němcům)Tohle bude pro vyšší sféru řízení.
Kdyby to bylo pro manuálně pracující do terénu, tak by to byli spíš MPV než SUV.
A kravaťákům bude jízda do terénu k čemu? Že je to teď v módě?
Nesmysl. 4×4 by pro pražské ředitelství neobhájili.
To je jejich vlastní vizitka, když ta železnice stojí tak moc za prd, ze vrchní železničáři jezdí autem. Třeba ještě jsem neviděl, ze by si třeba ředitel Škoda auto pořídil vlak, ale ředitel SŽ nebo ČD auto má.
Doporučuji projížďku kolem seřaďovacího nádraží v Nymburce, tam uvidíte, jak si ředitel Škody několik vlaků půjčil.
Osobních? Se salónkem?
Jasně, a elektrikáři mají chodit po drátech.
Energetika je snad přeprava lidí?
Tak Škodováci zase lítají za roh do Wolfsburgu letadlem.
*vlastním letadlem
Víte jak si představuji auto pro zaměstnance správy železnic? Třeba Ford. Něco jako měl NED v tomto filmu. Ale je pravda, že to by za půl mega nebylo a měli by s tím problém „přátelé zeleného údolí“. : – )
https://www.youtube.com/watch?v=jKPFH4StWvo
Nebo takto
https://www.netcarshow.com/smart/2015-forrail_concept/1600×1200/wallpaper_01.htm
Super fotka
Zkuste to říct zabezpečovákům na Šumavě, v Krkonoších a jinde nad 400 metrů.
Mnoho prvků TZZ není přístupných po normálních asfaltových silnicích , v zimě ve vyšších polohách vyhrabáváte výhybky z půl metru sněhu a nějak se k ní musíte dostat…