Automobilový průmysl Automobily

Hyundai začal vyrábět v Nošovicích novou generaci modelu Tucson

Nová generace modelu Hyundai Tucson. Foto: HMMC
Nová generace modelu Hyundai Tucson. Foto: HMMC
V Nošovicích se už vyrobilo 1,2 milionu modelu Tucson, čtvrtá generace bude v autosalonech do konce roku.

V nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) začala sériová výroba nového modelu Tucson. Ten je pro druhou největší automobilku v Česku základem její produkce: tvoří 70 % všech vyrobených aut.

Podle automobilky se na vývoji nového modelu podíleli i tuzemští zaměstnanci. „V případě minulé generace Tucsonu se do přípravy nového modelu poprvé výrazně zapojili také naši zaměstnanci. Od té doby naše aktivní účast na vývoji roste s každým naším novým modelem. I díky úspěchům nošovického výrobního závodu jsme si vysloužili respekt mateřské společnosti a měli vliv i na finální podobu nového Tucsonu,“ řekl Martin Klíčník, vedoucí divize kvality HMMC.

V Nošovicích se od roku 2015 vyrobilo celkem 1,2 milionů aut Tucson. SUV našlo nejvíce zákazníků v Německu a Velké Británii, vozy z Nošovic ale zamířily také do exotických destinací, jako je souostroví Nová Kaledonie v Tichém oceánu, Francouzská Guyana v Jižní Americe nebo ostrov Martinik v Karibském moři. V Česku patří Tucson mezi deset nejprodávanějších aut. „Výroba tohoto důležitého modelu posunula nošovickou automobilku především v kvalitě a technické úrovni výroby,“ uvedla firma v prohlášení.

Čtvrtá generace prošla testováním i v Kopřivnici

Nová generace této modelové řady byla před uvedením na trh dolaďována v České republice a Rakousku. Tucson byl podroben náročným testům také na polygonu v Kopřivnici. Hyundai na zkušebním okruhu Tatry testoval chování vozu v obtížných terénních podmínkách a na různých površích.

Nový Tucson je čtvrtou generací. Od jeho představení v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z nichž 1,4 milionu bylo předáno zákazníkům v Evropě. Díky tomu se stal Tucson globálně nejprodávanějším SUV Hyundai.

Nový Tucson je důkazem toho, že jsme schopni dělat skvělé a fascinující věci i v obtížných dobách. I díky velkému úsilí našich zaměstnanců a dodavatelů sjíždí z linek revoluční model, na který můžeme být právem hrdí. Vytvořili jsme auto, které nás posouvá o kus dál,“ uvedl prezident společnosti HMMC Donghwan Yang.

První vozy půjdou do prodeje na konci letošního roku. Budou v nabídce i s hybridním pohonem. Na začátku příštího roku bude následovat sportovně zaměřený stupeň výbavy N Line. Na českém trhu bude nejdostupnější verze začínat na ceně 529 990 Kč včetně zvýhodnění 70 000 Kč.

Nošovický závod letos prochází velkou modelovou proměnou:o d března sjíždí z linek v HMMC model Hyundai Kona Electric – první elektromobil nové generace vyráběný sériově v České republice. Na jaře se dočkala modernizace kompletní modelová řada i30 včetně sportovněji laděné verze N Line. V blízké době navíc plánuje automobilka spustit sériovou výrobu inovovaného ostrého vozu Hyundai i30 N a také vylepšenou verzi elektromobilu Kona Electric. Novinky se tak dotknou kompletního portfolia vozů vyráběných v HMMC.

Hyundai v Nošovicích za prvních devět měsíců letošního roku vyrobil 163 tisíc vozidel. To je o 30 % méně než za stejné období loňského roku.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XYZ

Design to má hodně zajímavý, takováhle netradiční auta, co se nebojí utéct od konvenčnosti mám moc rád. Ale důležitý pro mě je, jak to bude jezdit, za kolik to bude jezdit atd. Určitě bych volil motor 1.6 CRDi MHEV 4×4 s automatem. Za cenu Kč 819 990,- ve výbavě Smart je to celkem dobrá nabídka, když uvážím, že Karoq ve srovnatelné výbavě začíná o Kč 50 000,- a to řeč jen o základu výbavy Style, který si dovybavujete dál, takže suma přes milion za Karoq není nijak malý problém. A to je za Škodovku opravdu hodně …

radcec

Prý jim to moc nelícuje 😀

Martin K.

Však kupovat si auto z posledního a prvního roku výroby není nejlepší nápad. Ale to je u všech automobilek.

Jan.lbc

Z prvního roku výroby chápu, ale proč ne z posledního?

Baraba

Prý špatně vidíte…

Taková vyjádření zasluhují metál.

Auta ještě nejsou v prodeji, ale už víte, že mají vady.

majkl

ta přední maska bude FAJNA na údržbu, zvlášť v létě, mušky, hmyz atd. To bude lahoda udžet to pěkné.♀

Martin K.

Jakkoliv nemám SUV rád, tak tady se předek designově povedl.

Hanzi

Špatně nevypadá, ale bude se vyrábět fakt jen hybrid? Verze s klasickým agregátem nebude?

JiP

Aniz bych chtel kdy komu narizovat ci omezovat ho ve vyberu auta, dnesni moda a masivni rozsireni SUV mi zcela unika. Kdyz vidim jak se s tim damy perou na parkovistich, podvozky to ma obvykle stejne v drtive vetsine pripadu prevzate z klasickych osobaku takze o zadne terennosti nemuze byt rec. SUV auta maji velmi spatny pomer vnejsi/vnitrni velikost. Chapal bych vetsi posed, ale ten je dnes dostupny i v jinych praktictejsich kategoriich aut. Smysl vyhody vyssi hmotnosti pri nehode se takrka smazava, protoze riziko nehody SUV/SUV je dnes velice vysoka, navic testy jasne ukazuji ze SUV jsou velmi nachylna… Číst vice »

Kubrt

Prostě se to lidem líbí..

Hanzi

Tak snad každého věc co si koupí přeci. Je pravda že tyhle auta mají v oblibě dámy , které si s nimi moc nerozumí, ale doba je holt taková a trestné to není.

Jenda-71

Prostě velké auto, pocit velkého ega. Jak píšete, o užitném prostoru to není. Stejně většinou vidíte v autě jednoho, nebo dva lidi.

Jiří Kocurek

Předtím, než ta „móda“ SUV začala, tak se ve velkém rozšířily retardéry. Různé takové ty zpomalovače, které holt s nízkým sportovním vozem bývá problém projet. Takže vysoký sportovní vůz je řešením. Navíc, na rozbitých silnicích je lepší mít větší kola, míň to mlátí. Závěr ať si udělá každý sám. Pak jsou tady hlediska na logice nezaložená, jako je vkus. Někdo si koupí Mustanga z konce 60. let, sice jezdí za 15-20 litrů, ale CityGO nechtěl. Jiný má Ladu Nivu a jezdí za 10-15 litrů, ikdyž je to auto poloviční. A ČD mají 810, protože na nové nemají. A tak provozují… Číst vice »

Původní Pražák

Slyšel jste o omylu „poté, tedy proto“? Tak přesně ten plati na vasi úvahu, že za modu SUV mohou retardery.

Karel

Máš-li mindrák (třeba malé přirození), potřebuješ velké auto!

Původní Pražák

Je lepší brečet nad životem ve velkém autě než v autobusu.

Jiří Kocurek

Odposlechnuto kdysi:
A: A proč si sakra nemůže koupit Fabii, to mu nestačí česká značka??
B: Má čtyři děti
A: Tak jich nemá mít tolik!

JiP

🙂 Kdyz to ale vezmu vecne, tak problem 4 deti urcite nevyresi SUV ale MPV.

Robert

Co mají velkého ženské, které s tím často jezdí do nákupních center a neumí s tím zaparkovat?

Gejza

Pozadí?

Pivlis

Tak třeba já jsem potřeboval pracovní“ auto, co utáhne přepravník s koněm/dvěma, nezapadne s tím na kdejaké blátivé polňačce, ale zároveň jsem to chtěl používat i jako rodinný vůz, se kterým se dá normálně parkovat ve městě i se s tím dá jet na dovolenou. Prostě aby to byl univerzální kompromis. Taky mi vyhovuje, že tam jsem schopen nacpat pračku a nízkou ledničku nastojato nebo různý stavební materiál. Na koupi dvou „jednoúčelových“ vozů jednak není dost peněz a ani chuť zbytečně množit plech. Pokud má někdo pocit, že jeho manželka bude ve větším bezpečí v naleštěném Discovery jezdícím mezi školkou,… Číst vice »

Venca

Milý kolego motoristo, pokusím se Vám odpovědět. Předně, téměř vše co píšete, jsou nesmysly. Měl by jste si takové auto půjčit a něco s ním najet, než tu začnete potit pavlačové drby. Ano, souhlasím, že „větší“ vozy hodně řídí ženy. Jenže, domnívat se, že SUV jsou oproti OA nějak větší, těžší a mají vyšší spotřebu..?! Vyšší a širší o pár cm, ale také o dost kratší. Pro srovnání, manželky SUV je o 20cm kratší a o 70 kg lehčí než můj kombík. Průměrnou spotřebu má parádních 5L/100km, ať tomu věříte nebo ne. Měl jsem jako náhradní vozidlo půjčenou litrovou Octu,… Číst vice »

boris

Kodiaq TSI 2.0 průměrná spotřeba 8,5 l/100km, jezdím hlavně město a občas mimo. Rozměrově menší, než předchozí kombík Opel, hmotnostně i pocitově lehčí vůz. Vnitřní prostor veliký, podobně jako kombi. Nastupování, výhled, neoslňování je super.