Automobilový průmysl Automobily

Další velká státní zakázka pro Škodu Auto. Dodá Kodiaqy za více než miliardu, levnější Hyundai odstoupilo

Autem roku 2017 v ČR se stala Škoda Kodiaq. Foto: Škoda Auto
Autem roku 2017 v ČR se stala Škoda Kodiaq. Foto: Škoda Auto

(aktualizováno 13:30) Škoda Auto získala další velkou zakázku od státu. Státním organizacím spadajícím pod ministerstvo vnitra může dodat během tří let nová vozidla Škoda Kodiaq v hodnotě až 1,163 miliardy korun. Celkem má jít o dodání až 1853 vozidel.

Vyplývá to ze smlouvy zveřejněné v registru smluv. Ministerstvo vnitra ji později stáhlo, smlouvu si můžete stáhnout zde. (redakce děkuje Hlídači státu). Škoda Auto v soutěži porazila Hyundai, které nabídlo nižší cenu, ale nakonec si svoji nabídku rozmyslelo. Rámcová smlouva nezavazuje stát k odebrání všech vozidel.

Půjde o auta v běžném komerčním provedení, získat je mohou například krajská policejní ředitelství, Hasičský záchranný sbor, Policejní akademie či archivy. V seznamu je celkem 61 organizací, pro které ministerstvo vnitra tuto smlouvu vysoutěžilo.

Podle údajů ve smlouvě půjde o vozidla Škoda Kodiaq ve výbavě Ambition TOP v různých motorizacích, vždy s pohonem všech čtyř kol a dvoulitrovým motorem. Ceny za jednotlivé typy vozidel jsou ve smlouvě anonymizovány. V průměru činí cena jednoho vozu 477 tisíc Kč bez DPH.

Stát v soutěži poptával celkem 1853 vozidel různých pohonů a stupně výbav, jako strop určil hodnotu 1,163 miliardy korun bez DPH. Škoda Auto nabídla za tento balík cenu 885 milionů korun, může tak dodat státu v případě jeho zájmu více vozidel.

Ministerstvo vnitra nevybralo ale nejlevnější nabídku. Společnost Hyundai Motor Czech nabídla cenu výrazně nižší: 775 milionů korun. Podle písemné zprávy odstoupilo Hyundai od podpisu smlouvy. „Účastník jakožto vybraný dodavatel nesplnil povinnost podle § 124 odst. 1 zákona (odstoupil od podpisu rámcové dohody), tudíž byl podle § 124 odst. 2 zákona ze zadávacího řízení vyloučen,“ uvádí zpráva.

Mluvčí Hyundai Motor Czech Jan Pohorský vysvětluje odstoupení tím, že smlouva byla na tři roky a ke konci letošního roku má dojít ke generační obměně modelu Tucson, který firma do soutěže nabídla. „Kvůli tomu nebudou k dispozici dieselové motory ve specifikacích, které Ministerstvo vnitra v zadávacím řízení požadovalo. Po dohodě s Ministerstvem vnitra jsme se proto rozhodli od státní zakázky odstoupit. Dieselové motory nové generace modelu Tucson budou orientovány především na splnění emisních cílů Co2 a požadované parametry motorizací bude nová generace modelu Tucson schopna splnit pouze v hybridních specifikacích, které však nejsou předmětem výběrového řízení,“ vysvětlil Pohorský.

(aktualizováno o vyjádření Hyundai ve 13:30) 

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiP

A ja myslel ze budou kupovat elektricka Citiga. Aspon je videt, jake jsou to vsechno jenom zelene ekologicke zvasty.

Původní Pražák

Koukám, že zavděčit se v Česku je nemožné. Když je to drahé, je to špatně, když je to levné, je to taky špatně…
Jen bych možná upozornil, že automobilka nemusí vydělávat jen na prodeji nových aut.

Eduard

Dobrá zpráva pro Mladou Boleslav. Teď se bude taková zakázka více než hodit.

Ondra

Dobrá zpráva je to spíš pro Kvasiny, i když 1800 aut je ai nespasí.

boris

Cože, archivy a úředníci budou jezdit v 2.0L 4×4 SUV? To snad není ani možné, proč rovnou jim nepořídí i řidiče? Jim by snad nestačila Oktávka? A za těch 477 tis/kus, ty bláho, to má Škodovka ne jednou autě přes 100% vejvar! Zlodějna a mrhání státními penězi.

Mirek

Škodovka má v průměru na jedno auto zisk cca 30000 Kč, pokud si dobře pamatuji, největší zisk má v celém řetězci vždy koncový prodejce.. tím, že z procesu vypadne distributor a prodejce je možno docílit nižší ceny, ale třeba se pletu

Jiří Kudera

Mirku?…… Nechci vám brát iluze, ale má zisk mnohem větší……. a věřte nebo ne, těch 100% je těch posledních. Výrobní náklady x2 + DPH a k tomu každá automobilka dostává dotaci od EU 1800,- až 3500,- Eur za každé vyrobené auto. A to určitě nevím všechny položky….
Hezký den.

Mirek

2018 Škoda Auto: provozní zisk 36.000 milionů korun českých, vyrobeno vozidel 1.254 milionu. Jednoduché počty nám řeknou, že provozní zisk byl 28700 korun českých na jednom voze.. naučte se počítat, nebo se zeptejte někdy někoho, kdo dělal v nějaké automobilce a dostal se dál než k pásu (třeba mě), zisk kolem 800-1300 eur na vozidle má dnes, troufnu si říct, každá automobilka v Evropě, která vyrábí mainstream vozy..

Tomas

100% vejvar?

a toho by prosím dosáhla jak?

Jiří Kocurek

Píše že přes 100 %, takže zisk podle něj přesahuje prodejní cenu. Inu ekonomický zázrak, jaký ani Marx nevymyslel.

MartinSr

Závazek ke snížení emisí se bude vynucovat pouze vzhledem k občanům. Stát si velké suv 4×4 pořizovat může. Lháři…..

Bob

Žádní lháři, nenažraní státní úředníci jenom řídí stát jako firmu, která na všechno dostane dotace.

Botta

Jsem rád že u toho aspoň někdo přemýšlel ,ten hybrid bude složitější a proto v údržbě dražší a 2l ten ve skutečném ne papírovém provozu bude mít určitě menší spotřebu, ale tady hádám že je to výběrem 4×4 .
Za daňové poplatníky doufám že se ve státní správě nenajdou eko fanatici a nezačnou nakupovat elektromobily s 0 spíše záporným přínosem pro životní prostředí .

MiKi

Kdeže jsou proklamace o snižování CO2. Koukám že stát káže vodu a sám bumbá víno.

Jirka

Přitom pro švestky, které pomalu popojíždí po městě a často parkují před služebnou by byl plug-in hybrid vhodný.

Jiří Kocurek

Byl jednou jeden komunistický pohlavár. Měl velice rád americká auta. Občané si ovšem automobil do osobního vlastnictví pořídit nemohli. Jiný zase holdoval Mercedesům, měl v garáži 25 kousků Mercedes Benz 600. A nebyl sám, diktátoři chudých zemí měli tyhle vozy ve velké oblibě.

Mirda

Kocourku už se vzpamatuj!!

Panoramix

Taky bych si nechal líbit Kodiaka v dané výbavě za nějakých 550 tisíc vč. DPH. Kde ho prosím ta tuto cenu seženu, když nejsem stát? Jako pochopím rozumné slevy za větší odebraný objem (ačkoliv ten není zaručen, je to jenom rámcová smlouva, která ke konkrétním odběrům nezavazuje). Ale tam dává Škodovka nějakých 20 % pro velkoodběratele. Podle konfigurátoru Škoda auto je s danou výbavou minimální ceníková cena nějakých 900 tisíc Kč vč. DPH. A to se ještě neříká, co znamená přídavek TOP u té výbavy, to klidně může být dalších 50 tisíc Kč navrch. I kdybych vzal v potaz slevu… Číst vice »

Jiří Kocurek

Škodovka vyrábí něco kolem 1 milionu automobilů ročně. V tom se 2000 vyrobených aut během 3 let naprosto ztratí.

Tomas

a není snad věcí škodovky, za kolik to státu nabídne? od toho jsou výběrka.

Fakt je to smutný .. když je škodovka drahá, tak češi nadávají. A když je levná, tak .. nadávají také 😀

Stan

Proč policejní archiv potřebuje Kodiaka s dvoulitrem a 4×4? Fabie by jim taky stačila a pokud mají moc šanonů, tak můžou mít kombi.

LiborV

Pokud to nemá být auto pro vedoucí pracovníky, ale třeba k převozu archiváliíbv krabicích tak je to konstrukčně zcela nevhodný vůz. Hodilo by se jim něco podobné konstrukce jako je třeba Citroën Berlingo s bočními posuvnými dveřmi a rovnou zadní stěnou zavazadlového prostoru. A proč odstoupil Hyunday neví někdo?

Laik

Nejspíš podstřelili cenu, problém s kapacitou asi nemají……

Jarek Ov

Přečtěte si pozorně článek je tam odpověď mluvčího. Jinak s kapacitou opravdu problém není to by v třísměnném provozu bylo vyrobené za 3 dny.

Cyklista

Věřte že cenu nepodstřelili. Bohužel se korejci přizpůsobili evropským automobilkám a postupně navýšili ceny. Mají pořád dost prostoru.

Až začnou korejci šetřit, tak půjdou „nenažrané“ evropské automobilky k šípku.

V článku jasně píšou vyjádření – nebudou od příštího roku do Tucsonu dávat požadovaný motor….

Růža

Hlavně aby to stihli v termínu. Už teď před odstávkou se čekalo na nové auto několik měsíců. Mě posunuly termín o měsíc na leasingové auto o měsíc na konec srpna.

Džamel

Tak státní vozy a důležité zakázky se hodí na vyšší pozice v pořadníku… Treba Superb pro hrad šel do výroby ze dne na den a to v ten moment byla čekačka na Superb 9-10 měsíců…

Rosťa

ANO, už je líp. Všichni jsme si rovni, ale někdo je prostě rovnejsi. Bohužel spadas do spodních 10 ti milionů.

Modré zábradlí

Kdo si připlatí, posune se v pořadniku dopředu. To je v pořádku. Drobnou chybou na kráse je, že si Hrad připlatí z našich daní.

Džamel

Hrad to ani nemá v majetku, je to jen zápujčka, možná i zadarmo, s roční obměnou…

Tomas

2000 aut … to je produkce za pár dnů. Tady rozprostřená do několika let 😀

Džamel

Kvasiny jedou 980 denně… z toho Kodiaku je více jak třetina, takže to je jeden pracovní týden z Kodiakove produkce…