Autobusy

FlixBus spouští další linku na ukrajinské hranice, z Českých Budějovic pojede přes Vídeň

FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Další linku z Českých Budějovic spustí od 3. dubna společnost FlixBus. Firma získala licenci pro prodloužení stávající linky Medyka – Vídeň až na jih Čech. Ceny jízdenek začínají na 499 korunách.

„V souvislosti se změnou mezinárodních jízdních řádů jsme již obdrželi schválené prodloužení stávající linky mezi Medykou a Vídní až do Českých Budějovic,“ potvrdila mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. Medyka je obcí na polsko-ukrajinské hranici, odkud lze snadno pokračovat do Lvova a dalších ukrajinských měst.

Trasa nového spojení není rozhodně nejrychlejší a i jízda z Českých Budějovic s přestupem přes Prahu je levnější. Vede přes Český Krumlov, Linec a Sankt Pölten do Vídně. Dál pokračuje přes Bratislavu, Trnavu, Trenčín, Žilinu a Krakov. České Budějovice tak získají další přímé spojení se slovenskými městy či Krakovem, FlixBus z jihu Čech provozuje linku do Prešova.

Autobus z Českých Budějovic odjede v 17:05, v Medyce bude v 10:30.
Spojení bude zajišťovat stávající polský dopravní partner společnost Eurobus.

tagy
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
OndraS
Host
OndraS

Z ČB do Vídně jedině vlakem! Každé 2 hodiny, cena přes internet 9 euro, z Velenic nový CityJet. Je to konkurenceschopné vůči IAD, i vůči cestě na pražské letiště. Velká škoda, že státní moloch nemá potřebu tuhle skvělou službu více promovat!

Michal80
Host
Michal80

Já když jsem chtěl jet přes Velenice tak mě to nabízelo cenu 1200kc. Přes Linz to bylo levnější ale s novým JŘ to taky pěkně potichu zdrazili

OndraS
Host
OndraS

Musí se to hledat na eshopu OBB. Je to akční cena, budou tam +/- 2 jízdenky na každý spoj.

Radek Janata
Host
Radek Janata

VJE už existuje i přes Velenice. 19 EUR z Prahy, 14 EUR z Budějovic.

U ÖBB z Budějovic sice i za 9 EUR, ale v prodeji jejich je pravděpodobně méně, a důchodce nebo student na to nedostane Babišovu slevu.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

K čemu to pořád vymýšlejí takový kraviny? Že jim to ty findy platí? Bych je chtěl vidět, když by si na to měli vydělat jako třeba Regiojet. Jen blázen by jel takovou trasu a ještě v těch jejich keplech bez služeb.

Kubrt
Host
Kubrt

To je dotovaná linka?

Radek Janata
Host
Radek Janata

Získají tržby z Vídně z vyšší kupní silou a přitom nástup řidiče bude v ČB, takže nižší česká mzda.

Cestovatel
Host
Cestovatel

návoz Gastarbeitrů do Vídně z obou stran…

Pavel
Host
Pavel

Vážený pane Radku – omlouvám se Vám, ale četl jste tu zprávu prosím pěkně důsledně ? Já jen že snad ani nemůže být pravdou, že by jste dokázal tak ,,fundovaně,, odpovědět…. Opravdu si myslíte, že ukrajinský a nebo polský dopravce využívá služeb českých řidičů – s nástupem v Českých Budějovicích ? , když linka dojede úplně v pohodě do max 21 hod na ukrajinsko/polské hranice a tím samý způsobem jezdí i obráceně ? Tzn že ve dvojposádce úplně v pohodě dodrží v obou směrech 561 – nebo chcete-li AETR…. Nezlobte se prosím na mě, ale pokud to jenom trochu jde,… Číst vice »

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Prostě to zkouší, peníze zatím mají a občas jim nějaká linka vyjde. Otázka je, na jakou cílovou skupinu míří – spoje na Ukrajinu jsou spíš pro gastarbeitery a sociálně slabší lidí.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Gastarbeiteři nejsou špatná cílová skupina. Jezdí pravidelně. Takovou linku pak můžete mít stabilně celoročně vytíženou. A Ukrajinec, co pracuje ve Vídni, zase tak chudý není.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Leoš Konečný: Blázen je ovšem zejména ten „odborník“, který trpí utkvělou představou, že ta linka je určena primárně pro cestující, kteří by ji používali v celé trase – přitom jde zjevně o linku předpokládající především úsekovou frekvenci s tím, že v úseku Vídeň – České Budějovice a zpět bude využit autobus dosud jinak celý den stojící nevyužitý ve Vídni, aby dovezl Rakušany do jižních Čech na oběd a na prohlídku například Českého Krumlova (proto je ostatně linka trasována touto oklikou).

Pavel
Host
Pavel

,,pozorovatel,, – Konečně první, rozumný, nezaujatý a ekonomicky-smysluplný názor. Je to přesně tak jak píšete. Přeji Vám příjemný zbytek dne. Zdraví Vás Pavel

Gajda
Host
Gajda

Jel jsem pár dní zpět sice jen Olomouc – Katowice (linka Vídeň – Varšava), ale cesta příjemná a autobus byl plnej ze 3/4. On ty služby má málokdo. A že by jel někdo Budějovice – Medynka bude spíš výjimka, ale z Budějovic bez přestupu na Slovensko nebo i do tý Vídně už by to využívaný být mohlo a pokud nebude, jen se to zase zkrátí.

Cestovatel
Host
Cestovatel

Jel jsem Flixbusem z donucení jen několikrát (nebyla jiná možnost) v několika zemích – a ani jednou to NEBYLA příjemná cesta! O takovéhle „kulturní“ zážitky vážně NESTOJÍM !!!

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Chtělo by to spíš rychlejší spojení ČB – Brno. V rychlíku minimálně 4 hodiny docela utrpení, zvlášť bez bistro vozu. Autobusy se vejdou i pod 4 hodiny.

Maršál
Host
Maršál

Ono ani po té silnici to ale není žádný zázrak, viz autobusy Regiojetu, které jezdily před pár lety a dost cestujícím se v nich dělalo z těch kroucenin blbě. A teď v tom rychlíku nově jezdí alespoň minibar, bistro by se tam podle mě nemělo šanci uživit.