Tržby Flixu loni poprvé přesáhly dvě miliardy eur, většina je z Evropy

Autobus FlixBusu. Pramen: FlixBusAutobus FlixBusu. Pramen: FlixBus

V hlavní sezoně od dubna do září cestovalo na spojích mezi ČR a Polskem o pětinu více lidí než v roce 2022.

Tržby přepravní skupiny Flix, která je v tuzemsku známá především zelenými autobusy se značkou FlixBus, se loni poprvé přehouply přes dvě miliardy eur (cca 50 mld. Kč). Meziročně je to o 30 procent více. Celkem služby Flixu využilo 81 milionů cestujících, o třetinu více než předloni.

Skupina také za loňský rok ohlásila zisk, který na úrovni ukazatele EBITDA (před zdaněním, odpisy a úroky) činí 104 milionů eur (cca 2,6 miliardy Kč). Je to o 97 milionů eur lepší výsledek než v roce 2022.

„Tyto vynikající výsledky potvrzují, že strategie, na jejíž realizaci neúnavně pracujeme posledních 10 let, je správná,“ uvedl šéf Flixu André Schwämmlein. Ten je jedním ze zakladatelů Flixu, který letos slaví jedenáct let fungování.

Většinu tržeb (1,186 mld. eur) generují Flixu evropské trhy, kde je firma známá především autobusovou značkou FlixBus a vlakovou značkou FlixTrain. V Evropě firma přepravila 55 milionů cestujících, meziročně o 41 procent více. Loni firma expandovala do Finska a Řecka.

V USA, Kanadě a Mexiku, kde skupina využívá autobusové značky FlixBus a Greyhound, zaznamenala loni 12 milionů cestujících, což je přibližně o 36 procent více než v roce 2022. Celkové příjmy se zvýšily o 11 procent na celkových 615 milionů eur. Skupina to mimo jiné připisuje úplné integraci spojů Greyhound do rezervační platformy Flixu v únoru 2023.

Jedním z nejvýznamnějších trhů je Turecko, kde Flix využívá značku Kamil Koc. V Turecku loni cestovalo s Flixem 14 milionů lidí, o 8 procent více než v roce 2022. Turecké tržby činily 189 milionů eur, meziročně o 15 procent více.

V jižní Americe působí Flix v Brazílii a Chile, letos v únoru zahájil provoz v Indii.

Samostatně za Českou republiku Flix žádná konkrétní čísla neuvedl, konstatoval pouze velký nárůst počtu cestujících na linkách do Polska. „V hlavní cestovatelské sezoně od dubna do září cestovalo na spojích do Polska o pětinu více lidí než v roce 2022,“ uvedla firma.

Tagy Flix FlixBus
Žádné komentáře