DPP má stavební povolení pro trolejbusovou dráhu na letiště. Z linky 119 se stane 59
Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra
Stavět se má začít na přelomu roku, běží soutěž na dodávku velkokapacitních trolejbusů.
Rozumné řešení, ale 50% trolejí je zbytečně málo. Při velkém provozu mají své opodstatnění. Chytračení pak stojí časem daleko více. Vymýšlí vymyšlené, zkušeností z měst v ČR je dost. Bez trolejí ideálně 20% trasy (kolem 10km).
Všechno bude, ale Praha si to musí projít sama. Prodloužení nebude stát nic navíc. Jen se prodlouží trolej, ale žádné problémy s řeším trolejové křižovatky apod.
Před 30 lety bylo pozdě …
Nejdříve by si mohli v Praze opravit silnice. Je to tam samá díra. Tedy v některých částech.
Ty seš ten samej, který tady psal před časem, že Praha rozkopaná jak …
Odkud asi tak budeš ….. ?
Rozhodně ne z oněch končin 😉
DPP neopravuje povrch vozovky … pláčete na špatném hrobě …
Ktere ulice v Praz, kde jezdi autobusy, jsou sama dira?
Namátkou v mém okolí Žabovřeská, dlouhá přímá ulice ale když zkusíte jet 40 tak si hlavu natlučete o strop.
Například Kbelská v úseku Kolbenova – Veselská po které jezdí linka 110 je děr plná.
Freyova, K Zizkovu, Ceskobrodska, zvlaste v useku Pod Taborem-Kolonie,…. najde se jich celkem dost…
Tvl proč???? Vyhozený prachy 👎🏽 ještě bych pochopil tramvaj, ale trolejbus??? Už aby muchomůrka s tím šíleným.namestkem zmizeli v propadlišti dějin…
To je opravdu velice fundovaný komentář 🙂
Proč? Protože 24m vozidlo zde jaksi nabídne lepší parametry a je to dosažitelný projekt v krátkodobém horizontu. Vlak je v nedohlednu a stávající spojení neodpovídá, tak to docela dává smysl.
Tramvaj je mimochodem v koncepci rozvoje PID plánovaná časem až k Terminálu 3. To ale nebude za rok ani za dva.
A co bylo špatného na Van Hool AGG300 a Mercedes Capacity, jak dopadly zkušební jízdy?
Co vím, tak akorát pár řidičů DPP odmítalo jezdit tím linky se zatáčkami, ale to 1) budou u trolejaku zrovna tak (navíc ne každý má papíry na trolejbus). 2) na 119 moc složitostí není, kromě kravského terminálu Nádraží Veleslavín a čekání na šraňky na Veleslavínské.
Přesně jak říkáš: Mercedes nebo Van Hool v nějaké třeba hybridní verzi by byli asi nejoptimálnější a nebylo by potřeba natahovat složitě a draze dráty. A až bude jezdit vlak, tak akorát těm busům bude +- končit životnost nebo by mohli do vyřazení jezdit 112 do ZOO + třeba nějaké sídlištní napaječe. (Jinak co se vlastně plánuje s tou T-BUS tratí až bude vlak na letiště?)
Už za to slovo „nejoptimálnější“ byste zasloužil vylískat. 🙂 To co píšete o autobusech bude u trolejbusů podobné – než se dostane na letiště vlak, tak by tak akorát mohla trolejbusům končit životnost. I když možná ne – mají ji o něco delší než autobusy. Trolejbusová trať by ale měla smysl i poté, ono Evropská nějakou tu dopravní obsluhu potřebuje, dost lidí z ní jezdí třeba i na to letiště a ten vlak tam zase tolik zastávek mít nebude. Takže ty troleje se neztratí – jen by tam pak jezdily menší trolejbusy a ty velkokapacitní (pokud ještě budou v dobrém… Číst vice »
Van Hool uz ten diesel ani v hybridni verzi nevyrabi. Pouze elektro.
Ta tramvaj pak vyuzije i trolejbusovou trat, jen se natahne dalsi drat…
Nejspíš nikoliv, to by ta tramvaj musela jet po silnici.
Ale a napájecí stanice (a přípojky k nim) se využít dají.
…ja bych rekl, ze bude uprostred, a sloupy na krajich silnice, tedy by se vyuzit vedeni melo…
A proč ne … autobus taky jezdí po tramvajových kolejích … V zásadě jde o to, aby trolejová vedení byla v odstupu, aby smeták tramvaje nezasáhl do trolejového vedení trolejbusu ….
Šance pro Škodu. Jsem zvědav na její třídílné trolejbusy.
Skoda dela tridilne trolejbusy?? V cechach je myslim nedela nikdo?
Škoda. Tenhle výplod šílence neměl nikdy vzniknout. Myšlenka na vlak na letiště existuje mnohem déle, ale stavební povolení dřív získal trolejbus. Prostě absurdní a odporující logice dopravních inženýrů.
Ale neodporuje to logice financování. Vlak – miliardy, trolejbus – pár milionů.
Cena je „trochu“ rozdílná, vlak bude stát min. 40 mld. (pouze trať, bez vlaků), trolejbus 300 mil. (pouze trať). Trolejbus může být hotov 2023, vlak nejdřív 2029.
S touhle argumentací běž do háje. To se pak můžeme vybodnout i na metro D nebo rozvoj tramvajových tratí.
Akorát těch nejméně 40 miliard stojí hlavně truc-tunel pro Prahu 6, která se chce zbavit vlaků, ne vlak jako takový.
Právě naopak, stát není schopný postavit na letiště železnici. Jezdí tam kloubový autobus co 3 minuty a nestačí to. Tedy bez pandemie. Zkusili poptat ještě delší autobusy ale už se skoro nedělají, kdežto trolejbus takto dlouhý dělá několik výrobců. Zároveň se to trefilo současným politikům do noty a není to tolik peněz, za dočasné řešení. Otázka totiž je, jak dlouhá tu bude jednotka dočasnosti.
Navíc i pokud se tam Sprželi podaří dotáhnout trať, furt se bude obsluha městským dopravním prostředkem hodit. Kvůli zaměstnancům, kvůli starýmu terminálu, atd. Jen asi v tom okamžiku dvouklouby nahradí krátký trolejbusy a dvouklouby půjdou na jinou, vytíženější linku, kde se uplatní jejich kapacita.
To máš pravdu, stát není schopný. Ale Praha tímto ústupkem v podstatě ukázala, že řešení existuje a tím pádem se stát už vůbec nebude snažit na letiště osobní vlaky dotáhnout. Praha měla tlačit na stát, aby začal jednat.
A nebo Praha zavede trolejbusy a ješitnost Dobré správy způsobí další nezdržování trati na letiště o dost účinněji, než jakýkoli jiný tlak.
Ty trolejbusy mi přijdou jako velmi účinnej prostředek toho tlaku, po kterém voláte. Asi nejúčinnější, jaký má Praha k dispozici. Navíc jak jsem psal, ty trolejbusy (už ne velkokapacitní, ale klasické) tam IMO můžou další roky sloužit jako šikovnej doplněk k vlaku, než je nahradí tramvajová trať, která tam ve výhledu taky je. A i ta tramvaj bude moct využít měnírny a část infrastruktury z tý trolejbusový trati.
Každý způsob dopravní obslužnosti Letiště Ruzyně najde svou klientelu …
Praha blokovala modernizaci trati … MČ Praha 6 je součástí Prahy, starosta MČ P6 ODS, primátor Prahy ODS … Praha mohla na stát tlačit, zejména když měla ministrem člena ODS … ale dělal se opak …
Soudruzi z ODS jsou viníky, že trať minimálně 20 let neexistuje …
Nestačí po třech minutách? No…
Nestaci, musi se odbavit cela souprava metra najednou. Jinak je jeden spoj preplnen a dalsi poloorazdnej.
Což je spíše problém buď neukaznených cestujicich, nebo kapacity terminálu (bohužel je malá)
Nějak trpíte „ztrátou paměti“ … tím, kdo házel STÁTU klacky pod nohy byla městká část Praha 6, pod „starostováním“ jistého soudruha Pavla Béma, oddaného syna strany ODS – součást města, po něm nastoupil jiný užvaněný hezounek – ačkoli škodil, tak si jeho jméno nepamatuji.
V roce 1996 – v době ministrantování na dopravě členem ODS – tuším Vladimir Budinský – existovala jedna z mnoha studií modernizace trati na Letiště Ruzyně a Kladno … Co udělala ODS, aby své rebely umravnila ?
Nepiště o státu, ale žábě na prameni = ODS ….
Omyl, v ranní špičce v pracovní dny je interval 5 minut a v odpolední 6. A od začátku pandemie je kapacita dostatečná.
Tak hlavně doufám, že vyčerpání řady 50 nebude za čas důvodem k zastavení elektrizace… :-/
Přečíslování je jen ze šotodůvodů. Není žádný rozumný důvod, proč nenechat číslo 119. Stejně to bude z letiště odjíždět na baterky, teda nebude vidět, že to je bateriobus.
Přečíslování je pro pořádek.
Není, to, že gumokolák, u kterého tykadla ani nemusí být vidět, MUSÍ být přečíslován, je čistě šotodůvod.
Jinak v případě náhrady autobusem to bude jezdit jako X59? Na pohled stejnými vozidly, po stejné trase, jen s jiným zvukovým projevem?
Co kdyby došlo k prudkému rozvoji tramvají pak se budou muset zase přecislovat. 😉
Proč ?
Vzato do důsledků, v současné době teoreticky pro obsluhu všech TRAM tratí postačuje 10 linek …
I dřív jezdily trolejbusy začínající i číslem 6X.
Není to zbytečná investice pokud „za chvíli“ povedou na letiště koleje?
Už tam měly vést asi 30 let. 🙁
Ano, ale mam pocit, že poslední dobou se to s vlakem trochu pohlo kupředu. Pokud by se v dohledném horizontu ten vlak podařilo zrealizovat přijde baterieobus jako zbytečné vyhazování peněz oknem, o nelogickém přečíslování ani nemluvě..
Tak trolejí škoda nebude, samy od sebe nespadnou.
On vlak by byl (a snad bude) super na špičky, atd. vzhledem ke kapacitě. Ale na letiště se lidi potřebujou dostávat i mimo špičku. Navíc zaměstnanci potřebujou i ke starýmu terminálu, atd. K vlaku tedy bude stejně potřeba ještě jinej prostředek s menší kapacitou jako doplněk, aby ty vlaky mohly mít mimo špičku rozumný intervaly. Což ty trolejbusy můžou snadno zastat. Do doby, než tam bude vlak (což je furt 5 let od plánovaného zprovoznění trolejbusů i v případě, že Spržel nebude mít další zpoždění) ty velkokapacitní, potom se můžou nahradit krátkejma a velkokapacitní přesunout na jinou linku, která jejich… Číst vice »
Vlak se zastaví na megalomanskem tunelu pod Prahou 6, který nedává smysl. Zlepšení leda od Veleslavína na západ, v dílčím souběhu s realizovaným trolejbusem a plánovanou tramvají.
Dávejte k podobným příspěvkům tag #ironie. 🙂 Ono se to tady v diskuzi docela špatně poznává, kdo myslí svůj komentář s nadsázkou, a komu praská žilka z toho, že si magistrát dovolil dotáhnout trolejbusy až k realizaci.
A být rychlejší než Správa železnic, SŽDC i ČD a možná i rychlejší než ČSD. To je vzpoura proti zavedeným pořádkům, aby si kraj nebo město zařídilo dopravu samo.
Omluvte prosím mou neznalost , ze stanice Nádraží Veleslavín se bude pokračovat jak? Předpokládanám že většina cestujících netouží po krásách pražského předměstí.
Většina logicky metrem, ale někdo to možná vezme i tramvají.
Prostě jediné vylepšení bude trolejbus musí autobusu. Zbytek bude stejný shit jako doposud.
*místo autobusu (ach, ty opravy)
Stavba tratě konečně!!!!Kéž by to pokračovalo.Pročišťování v čase kdy v EU samostatní rady pro t busy končí – úchylné a zbytečné..
vidim, ze minusova uderka do akcie..
Mohl byste přeložit větu „samostatní rady pro t busy končí“ do češtiny? A pročišťováním myslíte co?
Asi chtěl do trolejbusů investovat, v následujícím příspěvku píše něco o akciích. 😀
Jsme na dopravnim webu nebo jazykovem ustavu? Nebo se vracime do myslenek 40 let… neskutecne.
I mene inteligentnimu by zaplo, ze tam mam preklep chytroline..
Překlepy děláme skoro všichni. Ale tohle není jeden překlep. Tohle je příspěvek, kterému byl opravdu problém porozumět.
Ghsgdh sjdjydf ofghhydt patfder.
(taky tam mám pár překlepů, ale ty jako největší chytrolín to samozřejmě zvládneš).
A nebylo by vhodnější tam udělat kabinkovou lanovku na metro? Nepotřebují ani trolejbusy, ani řidiče.
To by ani u přistávací drahy neprošlo a bylo by to pomalé a na rovině k ničemu
No hlavně že trolejbus je etalon rychlosti .
A co rovnou pásový dopravník či eskalátory? 😂😂😂
Něco jako páter noster, jenom vodorovně?
Proboha, snad přečíslování není tak zásadní problém!? Lidi přece nejsou hloupí, to správné číslo linky si najdou. Důležitější snad je, aby se snižoval počet naftových autobusů v ulicích a zvyšoval počet tichých a bezmisních vozidel. To není otázka nějaké „zelenosti“ (Green Deal zrovna nemusím, leda pomaleji pozvolněji). Ale trolejbusy v Praze vítám!
Mně to přecíslování přijde jako symbolické. Jinak je to naprostá kravina.
Elektřina padá z nebe? Elektřina nikdy nebude bezemisni…
Plně s Vámi souhlasím. Trolejbusy dávno do Prahy zpět patří. Je to moderní a co do emisí čistý dopravní prostředek, jehož výhody jsou známé i v jiných našich městech desítky let. Tady prostě skoro 50 let nebyly a mnozí zde notoričtí kritici písálci všeho to nemohou skousnout. Největší pr…. sranda jsou ti, co šílí nad přečíslováním, tedy vrácením historicky čísel zpět trolejbusům. S tím mají fakt problém! Prostě každý druh městské dopravy má svou číselnou řadu. To je přece běžné a správné.
Běžné to je (vlastní číselná řada pro trolejbusy), ale je otázka, jestli je to nutné. Zejména jestli je to nutné znovu zavádět v dnešní době, kdy se díky elektrobusům a parciálním trolejbusům budou rozdíly trolejbus-autobus asi docela stírat a hranice mezi nimi bude čím dál tím míň jasná. Je klidně možné, že se dočkáme linek kombinovaných, kde některá pořadí pojede elektrobus a některá trolejbus. A jako cestujícím nám to bude možná dost jedno.
Nepovažuju to přečíslování za velkej problém. Ale trochu zbytečný mi v dnešní době přijde.
Už dnes se stává, že na trolejbusové lince jede autobus, aniž by změnil číslo linky. Obsesí postižení jedinci z toho mohou chytit psotník. To je tak nejhorší, co se může stát.
Zrejme máte zkušenosti z jiných měst. Jenže Praha se musí předvést…
porad ale mate rozdil v tom, ze trolejbus ma svou trat, elektrobus a autobus nikoliv…
da se na to divat ruzne, napr.
– trolejbusova trat a trolejbusy, co cast trati jezdi na baterie
– elekrobus, autobus co nema svou trat, ale maji vozy alternativni pohon, ci hybridni pohon
ano, cestujici mc rozlisovat nebudou, zvlaste pokud karoserie bude stejna, ale take nebudou nijak resit cislovani linek…
Takže je to celkem zbytečné…
Parciální trolejbus má jen část tratě…
Proč se musí měnit to číslo? Nikoho nezajímá, jestli má autobus tykadla nebo ne.
Stejne tak nikoho nezajima, jestli to bude 119 nebo 59, navic trolejbusy v Praze meli tradicne svou ciselnou radu uz drive, tak ji budou mit zas, naopak to vitam,…
Vic mi vadi cislovani skolnich linek, protoze to byly drive klasicke autobusove linky a nejsou nijak odliseny od ostatnich dvoustovek…
V Bratislavě udělali loni pravý opak. Trolejbusy měly vlastní číselnou řadu 201-212 s výjimkou linky 33 a loni je přečíslovali mezi autobusové linky kvůli celkové reorganizaci a řada 200 byla uvolněna pro regionální autobusy.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_trolejbusov%C3%BDch_liniek_v_Bratislave
Coz v Praze take mohou uvolnit radu 200 pro regionalni linky, ale jen za cenu nekterych zruseni a treba i precislovani na trolejbusove…
Udelali opak dle aktualniho trendu v cele Evropske unii – Praha ta zvolila opacny smer..
Pro nekoho kdo jezdi denne precislovani asi nevadi, ale dovedu si predstavit lidi, kteri prileti a budou hledat 119, protoze tam jezdi desitky let a je to vsude v zahranicnich pruvodcich. I v dnesni dobe lidi cestuji s papirovym pruvodcem.
Kdysi sice mely trolejbusy svou radux ale byly to klasicke tralejbusy od zacatku do konce trasy.
Na jednom nasupisti, kde je obrovska cedule ve vice jazycich, ktera linka kam jede?
Mozna pro pravidelne cestujici, ty to mozna zarazi, ale urcite jim to problem delat nebude…
Myslím, že školní linky jsou „klasické“ v tom smyslu, že s nimi může jezdit kdokoli. Mají ovšem tak jeden nebo dva časy odjezdu, a to ráno v dny školního vyučováíní.
Hlavne zaznela otazka uvolneni ciselne rady, coz v Praze muze nastat take, ale jen za cenu, ze nektere linky precisluje, slouci, zrusi, moc volnych cisel uz neni a autobusu je pres 100 linek…
Proto mi prijde logicke, ze se vraci puvodni cisla na volne pozice a navic to casto i sedi s puvodnim cislovanim. Rada 200 muze byt pak uvolnena pro regionalni linky…
Ještě před tím než se začali slučovat PID+SID, měl SID některé linky značené písmeno a dvě cifry (A23, A24).
Podle mě je snaha vecpat všechny středočeské linky do řady 100-999 neproveditelný.
Už teď se dělají zvěrstva typu odlišné trasy pod stejným číslem linky.
Pokud mají platit další omezení, jako že 1(tramvaj) až 299 je MHD Praha, 3xx je přes hranici Prahy, 4xx je mimo Prahu, 6xx je MHD Kladno, 9xx jsou noční linky, přeshraniční linky mají stejné číslo jako sousední IDS, tak tři cifry nestačí.
Na letiště jezdí 119 už víc než 50 let. Pár let to tedy byla 219, po rozlišení čísel linek běžné – rychlíkové autobusy,po pár letech se to zase zrušilo a vrátilo zpět. Přečíslování vidím jako vnesení zbytečného zmatku.
V jiných městech elektrifikace autobusových linek nechystají? Z článků na tomto webu mi připadá, že elektrifikuje jen Praha. Ale třeba to tak je.
Namátkou Teplice (několik nových tratí), Jihlava (velmi významná trať na sever města) nebo Otrokovice (část trati do největšího sídliště). Akorát ti to dělají v logických celcích, využívají synergie infrastruktury a baterií a nedělají kolem toho takový humbuk. Jo a samozřejmě vědí, že kde se jezdí často, tak být dráty po celé délce, protože jinak se kombinují nevýhody elektrobusů a tbusů.
Akorát že ty dráty tam nebudou chybět pro srandu králíkům, ale podle všeho proto, že tam trasa na perimetru letiště, kde nikdo stožáry nedovolí.
Trolejbusová trať má vést mimo jakoukoliv provozovanou RWY, takže stožáry těžko zasáhnou do jakýchkoliv překážkových rovin nebo něčeho jiného. Trasa sice kříží budoucí paralení RWY, ale ta než bude…
A to víte nebo si myslíte? https://aim.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-14/data/effective/hl11.pdf
Ta až se bude stavět, tak je trať na zbourání a stavění znova. Další důvod ji nezatrolejovat.
Jak vysoko jsou tam lampy veřejného osvětlení? Pokut to nebude vyšší, tak by neměl být problém.
Žádné veřejné osvětlení tam není (ulice K letišti mezi Na padesátníku a U Hangáru). 🙂 Dokonce je tam snížený plot perimetru letiště.
A co jsou ty nevýhody? Je to vždy jen výhoda toho opačného, nebo jsou i nějaké další?
Některá města ano, ale některá ne (HK, CH+J, Opava).
Na tom je zajímavé, že Praha má podle dat z roku 2020 dle ujetých km největší podíl v elektrické trakci ze všech měst v ČR (ještě společně se Zlínem a Otrokovicemi) a to docela s velkým odstupem od dalších měst v ČR a přesto má nejvíc plánů na další elektrifikaci (trolejbusy/elektrobusy, další tramvajové tratě a metro D).
Ani mi nepřijde, z Olomouce se tu dovíme o každé jednotlivé koupené tramvaji, o prodlužování trati v Jihlavě a nových trolejbusech tamtéž jsem tu myslím taky nedávno něco četl. Z Prahy je toho logicky nejvíc, když je největší, ale myslím, že zrovna tento server pokrývá těmito zprávami velmi slušně celou republiku a občas pro zajímavost i zahraničí.
Vyhození 300 míčů z okna, aby si někdo splnil svůj vlhký šotosen za peníze nás všech. Za chvíli předpokládám opět přijde článek o nutnosti zdražit jízdné, protože nejsou peníze, resp. jsme je rozházeli za trolejbusy na letiště.
To nebude ani tak šoto sen, jako spíš snaha být zelený až na pr….
Mínusy svědčí o tom, že tenhle absurdní projekt opravdu moc lidí nechápe.
Jenom šotoušci do trolejbusů.
Co přesně vám přijde absurdního na trolejbusech? Na jedné z nejzatíženějších linek v Praze, tedy když zrovna není lockdown.
Na trolejbusech nic. Na trolejbusu na letiště je to absurdní ažaž. Ostatní trolejbusové projekty jsou úplně v pohodě, ale letiště potřebuje obsluhu jiným druhem dopravy, než je trolejbus.
Které? Metro je nesmysl, tramvaj také (s tou pěknou zajížďkou přes Dědinu) a železnice není nic co by stavěla Praha a už se to desetiletí se to nehýbe. Trolejbus je zajímavý kompromis co může Praha postavit sama v únosných nákladech (ono se pak zase ušetří na naftě při tomto typu provozu).
Viz výše. I poloviční Drážďany mají na letiště vlak. Ale Praha místo tlaku na stát, aby začal konat, vymyslela tohle absurdní řešení.
No jo, když část Prahy byla a ještě dosud trochu je schizofrennė proti a vymiňuje si nesmyslné paralelní metro, když předtím jedno nesmyslně sama postavila, čímž část potenciální zátěže (spolu se státní dálnicí) ubrala.
Praha, prostřednictím exponentů ODS na MČ P6 (Pavel Bém a jeho následník), házela státu klacky pod nohy …
A čemu nerozumíte na tom, že Praha není nijak schopná ovlivnit stavbu železnice na letiště, je to státní projekt. MČ6 to dost blokovala v Ořechovce, ale ŠŽ ani tak zatím nepohnula ani s nekonfliktními úseky.
To si musíš vyřídit s těmi šestkovými Pražáky. Že tam máte hloupé občany, kteří jsou schopni blokovat významnou stavbu, je váš problém, ne můj.
Proč ? Každý druh dopravy na letiště si nejde svoji klientelu … ne všichni potřebují jezdit do centra …
Letiště obsluhuje i inka 100 na MA Zličín, mnohdy výhodnější spojení než na MB linkou 119 ….
To je aspoň rozumný argument. Přesto by na Veleslavín stačily autobusy, protože těch, co pojede do centra bude podle mě daleko víc než těch, co jedou jen na okraj Prahy.
300 milionů je marginální částka – 3 vícesystémové Elok …
Přečíslování je nešťastné. Turisti mají v průvodcích číslo 119. Turisti si navíc radí v diskuzích, kde číslo také uvádějí.
No jo nic není věčné a cestování má být i trochu dobrodružství. V jiném případě seděti doma na zádeli.
Dnešní průvodce se jmenuje Google. Tam proběhne změna na 59 bez problémů, stejne jako Czech Rep. už je dávno Czechia.
Ještě vysvětli jak se ti tvoji turisté objeví na Letišti Václava Havla, když v průvodci mají Ruzyně…
Velké štěstí, že stejné myšlenky neměli v Praze před 32 lety. Jinak bychom kvůli starým turistickým průvodcům měli dodnes v Dejvicích stanici Leninova.
No a mame třeba pořád Malostranskou – i když mi přídavné jméno přijde mene zavádějící než Malá Strana ( bylo by to podobně zavádějící jako Letňany)
Při „bordelu“ číslování TRAM linek v Praze, kdy se kvůli plánovaným výlukám mění trasy linek pod původním číslem, takže turista ale i venkovan, který přijede do Prahy za 14 dní je zmaten…. pokaždé linka téhož čísla jede jinam.
Když jsem DP / ROPIDu navrhoval, aby výlukové trasy byly plánovaně vedeny pod jiným „přechodným“ číslem, zachovávajícím na jednotkové pozici číslo původní linky, dozvěděl jsem se, že by to vedlo k omylům cestujících ….
Absurdní logika ….
V momentě, kdy dojde ke změně jen na jedné straně města (např. 22 jede přes Smetanovo nábř. místo Malé Strany, 1 je odkloněna do Ďáblic místo 10), změna čísla by byla doopravdy matoucí, protože se výlukové vedení dotýká menšiny uživatelů dané linky.
Takže zřejmě Správa železnic nepodepsala, to potvrzení termínu zprovoznění tratě na letiště Středočeskému kraji.
To jsou dvě nezávislé akce.
Trolejbus má smysl, pokud „zítra“ nevyjede vlak, jinak by to byla zmařená investice.
ani ne, planuje se tam tramvajova trat k terminalu 3… tedy trolejova trat smysl ma… a trolejbusy lze pak presunout na jine linky…
Jsem si vcelku jist, že „zítra“, tedy letos se do země nekopne. A tunel pod Prahou 6 se nevyrazí za měsíc.
Nevyrazí se vůbec. Jeden už tam mají a peněz ani materiálu není nazbyt.
Takže podepsala a mohu to vidět? 😀
Určitě ne, pochybuju že by se Praha hrnula do „soutěže“, při které by hrozilo, že vlak bude dříve. Nebo bude do roka po trolejbusu.
To jakože od Veleslavínu na letiště budou jezdit už jenom vlaky, žádné autobusy?
Spojení v trase 119 Šarka – Dědina – OC6 – T3 – Letiště bude mít smysl pořád (zaměstnanci letiště kteří nejedou až na terminál, místní obsluha).
Ale bez turistů to nebude na krátký interval dvoukloubových autobusů.
Tak i když Spržel termín dodrží, můžou mít ty trolejbusy před sebou 5 let jako hlavní dopravní prostředek na letiště. A potom v menší verzi další spoustu let jako doplněk k vlakům.
Ale s tím číslováním jim trochu hrabe, co?:)
Symboly a pomníky jsou důležité 😉
Konec čísla 119 na letiště už nebude svět stejný. 😆
Hlavně to je zas nesmysl. Všude na světě se snaží linku na letiště prostě nepřečíslovávat, aby se v tom turisti vyznali, a tady jen kvůli tomu, že místo na naftu bude autobus na baterky hned musí měnit číslo.
On si někdo pamatuje kde mají jaké linky? Já teda nevím čím jsem naposledy z letiště jel. Když už chce jet MHD tak si najde spojení online anebo se koukne na sloupku co kam jede, případně se zeptá na informacích.
To může být pravda, ale podstatně je, že ta úplně zbytečná změna bude zase stát peníze, ikdyby jen za označníky na zastávkách. A zjevně by se dalo ušetřit pár lidí na Ropidu, když tam mají na tyhle blbosti čas. Respektive je vymýšlejí právě proto, aby se zaměstnali.
Rozlišování trolejbus, tramvají, autobusů a metra písmeny nebo čísly v nějakém rozsahu teď nikdo nevymyslel, to už je dlouho. I když je otázka, zda je to zapotřebí.
Specificky v kontextu dnešní Prahy, kde postupně několik autobusových linek pouze změní trakci na parciální trolejbus, je zavádění nové číslené řady pro tyto linky čistá šotoušovina. Pro běžné cestující to přinese jen nutnost naučit se nové číslo, žádné pozitivum.
Jenže zatímco metro od tramvaje či autobusu pozná každý a tak jiné číslování usnadňuje orientaci, tak elektrobus s dynamickým dobíjením od elektrobusu se statickým dobíjením nemusí každý na první pohled poznat. A pro běžného cestujícího je obojí spíš blíže k autobusu než k tramvaji.
Rozlišovat metro/tramvaj/autobus/vlak je dobře.
Ale u autobusů navíc rozlišovat pohon je šotoušovina, navíc ve spolupráci s parciálními pohony, možností zaskočit 1:1 (není CNG bus, pošleme vodíkový).
U linek Sx se taky nerozlišuje, jestli to jede vlak nebo šukafon. A to na první pohled pozná i nešotous.
kdyz uz chceme rozlisovat staci dat do vyhledavace mimo nizkopodlaznosti , dostupnosti stanice metra moznost ekologicky pohon nebo neco podobne
Ano, pamatují si to například ruzné Bedekry.
Tak dobře, ale s takovouhle „komplikací“ si dnešní cestovatel snadno poradí. A to říkám jako zpochybňovač nutnosti mít trolejbusy označené padesátkovou řadou.
A je nějaký důvod tuto komplikaci uměle vytvářet? A neřekl bych, že znáte všechny typy cestovatelů. Nebo jste ochoten za své tvrzení dát ruku do ohně?
Však píšu, že přečíslování 119 na 59 je nesmysl. Ale ne kvůli bedekrům, ale protože je to zbytečnost.
Kdo je schopen vyrazit na vlastní pěst do světa, neuvízne na tom, že číslo v bedekru se nebude shodovat s tím na zastávce.
V přečíslování se shodneme. Já reagoval ( možná příliš silně) na vaše prohlášení o turistech. Moje zkušenost je spíše opačná, moc bych je nepřeceňoval. 🙂
Nesmysl je zabývat se tím, proč se změnilo číslo linky.
Vedou se nesmyslné plamenné diskuse o tom, proč se změnilo při změně železničního jízdního řádu číslování vlaků ?
Taky si to nepamatuju, navic pak jedete mestem a stejne zjistite zmeny, jedine co se opravdu moc nemeni jsou linky metra a vlaku…
V Bratislavě se neměnilo číslování linek dlouhá desetiletí.
Čísla linek uvedená na plánu města někdy ze 70. let minulého století platila v podstatě stejně (výjimkou amozřejmě linky nové) až do nedávného „velkého třesku“ …
V Praze se musela čísla linek a trasování měnit v důsledku „devastace“ tras tramvajových tratí organizovanou zločineckou skupinou Antonín Kapek & spol.
A vite ze linka 119 jezdila z Vysocan do Kbel?
Na Ruzyn jezdila 108 a pak za dvojnasobnou cenu rychlikova 208.
Mmch. 59 jezdila od Ujezda do Chuchle…
A jeste si predstavte, ze do Vysocan drive jezdila linka 10, pak 15, 19 a posilova 25, pak 8 vystridala 25, k nim pribyla 3 z Kobylis, az do dnesni doby kdy to byly 14 a 16, 16 vystridala opet 19 a v budoucnu vystrida 14 zas pro zmenu 6…
Fajn. A je to důvod dělat změnu pro změnu?
porad se neco meni,…
A to je důvod o tom diskutovat ?
Trošku jste to pomíchal. 108 skutečně na letiště jezdila, do roku 1998. Nikdy nebyla vedena jako 208.
119 jezdí na letiště od roku 1966, zdražena a přečíslovaná na 219 byla v letech 1971 – 1974.
V Praze jsme navíc dlouhodobě zvyklí, že dvouciferné jsou tramvaje a tříciferné autobusy. S tímhle přečíslováním se mi pak může stát, že budu stát na zastávce, kde budou jezdit tramvaje, parciální trolejbusy a elektrobusy a pro mě, jako běžného cestujícího bude naprosto nepochopitelné, proč jeden elektrobus je dvojciferný a jeden trojciferný.
Svět se mění, zvyknete si na něco jiného. Není důležitější, že nastoupíte do správného vozu a ten vás doveze tam kam chcete? Bude to pochopitelné, stejně jako např. v Brně. Prostě linky do určitého čísla jsou tramvaje, od určitého do dalšího trolejbusy a od dalšího výše autobusy. Nic složitého, na to průměrný člověk přijde během krátké doby.
Konečně se úroveň dopravy z letiště v Praze dostane na úroveň stejnou jako v Kišiněvě, kde taky jezdí trolejbus.
To je ostuda SŽ, že jim trvá tak dlouho postavit koleje k letišti.
To je ostuda Prahy 6, která si vymýšlí megalomanie namísto schůdného konsensu.
Sice máte pravdu, ale mohla se postavit zatím nová trať do Kladna a na letiště alespoň z Veleslvína a pak teprve pokračovat dál do centra.
Každopádně SŽ samozřejmě takovouto investici neovlivňuje, takže kolega Jan pláče na špatném hrobě 🙂
Není to ostuda SŽ, ale ostuda starostů MČ Praha 6 za ODS a primátora Prahy pocházejícím z lůna ODS MČ Praha 6 + starosty MČ Praha 6 házejícího dlouhá desetiletí klacky pod nohy původně ČD, později SŽDC při plánování modernizace trati na Letiště Ruzyně / Kladno. Jeden „odpovědný“ soudruh starosta z ODS – pro změnu z MČ P1 zase chtěl zlikvidovat nebo alespoň ODSunout kolejiště na Masaryčce (pod zem) nebo někam do prostoru Hrabovka …. Již v roce 1996 – tedy před 26 lety – existovala studie modernizované trasy v tunelové verzi pod Stomovkou, podzemní nádraží Dejvice s napojením na… Číst vice »
Dohnat a předehnat Ostravu. Když oni jednu vlakovou kolej, tak Praha potřebuje dvě.
Sice to vypadá jako vtip, ale on to vtip není.
Doufám že to konečně bude bez zastávek a zastaví to opravdu jenom Nádraží Veleslavín a pak až letiště..
Ne, bude to klasický městský vymeták přes staré letiště, bez zastávek snad zůstane AE.
Městský vymeták, který má mezi Nádražím Veleslavín a Terminálem 1 celých 6 mezizastávek? Vymeták si představuji trochu jinak. O kolik by se těch 14 minut jízdy urychlilo, kdyby to byl přímý spoj? O 2 minuty, o 3? Je to podstatné, když by to stejně jelo po stejné trase přes staré letiště, aby to nechytalo kolony na Lipské? A ještě by se kvůli tomu musela zřizovat další linka od metra A pro zaměstnance letiště….
Rychlíkové spoje jsou v ROPIDu sprosté slovo. Bohužel.
Jak byste chtěl dělat rychlíkový trolejbusový spoj, když předjíždění trolejbusů téměř nemožné?
Dělal bych ho úplně stejně, jako dělají v Ostravě rychlíkové tramvaje. Běžte jim tam poradit, že to nejde.
V Ostravě ty rychlíkové tramvaje projíždějí zastávky, ve kterých jiná linka staví?
Přesně tak, proto „rychlíkové“.
Jedou po stejné trati, jen někde projíždějí. Myslím, že jedna z tratí, kde rychlíky jezdily (či jezdí) byla z Mariánského na Mírové náměstí, pokud je tu nějaký Ostravak, možná řekne víc.
Podle mě by neuškodilo zastavovat Airport Express na Nádraží Veleslavín.
V době předchalupoidní taky AE stavěl na Dejvické.
Což mimochodem znamenalo nutný závlek. Bez Dejvické může Na Ořechovce nebo Pevnostní.
Záleží na vztahu čas ušetřený nezastavením vs interval. Z první zastávky odjede konvoj rychlík+pomalík, rychlík cestou dojede předchozího pomalíka takže na konečnou dojíždí konvoj pomalík+rychlík.
A jelikož to mají být parciální trolejbusy s úsekem kde je trolej neprosaditelná/nemožná (okolí letiště) tak tam objíždění stojícího v zastávce bude určitě možné.
Mimochodem v době předcovidové v některých turistických sezónách (když bylo hodně peněz na MHD) byly některé spoje 119 zdvojené=jel konvoj dvou kloubusů. Za zbytečnost jsem považoval, že ten první bus taky musel ve všech zastávkách čekat na čas pravidelného odjezdu.
Jasně, teoreticky to jde. Má to významný přínos na tak krátké cestě s pár zastávkami?
Když jsou oba rychlíkové… 😀
Spíš mi přijde lepší název „objíždění“, neboť v mezizastávkovém úseku by trolejbusy měly mít rychlost srovnatelnou.
A co by předjížděly, když ostatní linky budou bus?