LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Praha chystá trolejbusovou linku z Karlova náměstí na Strahov, získala první razítko

Autobus u strahovského stadionu. Foto: PIDAutobus u strahovského stadionu. Foto: PID

Na linku 176 nasadí DPP parciální trolejbusy, pod trolejemi pojedou zhruba 80 % trasy.

Po nedávno oznámeném plánu na novou tramvajovou trať z Malovanky na Strahov povede elektrická hromadná doprava ke stadionu a vysokoškolským kolejím i z jiné části města.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) může dál pokračovat přípravou elektrifikace linky 176, která spojuje Karlovo Náměstí a Strahov. Po zkoumání úřadů nebude plán podléhat dalšímu posuzování podle zákona o vlivu na životní prostředí. Vyplývá to z rozhodnutí zveřejněného v informačním systému EIA. Stejně tak prošel prvním úředním kolečkem i plán na elektrizaci linky 137, která spojuje terminál Na Knížecí a zastávku U Waltrovky.

Podle plánu linku 176 nahradí trolejbusová linka 53, na které budou jezdit parciální trolejbusy s přídavnou baterií. Ta umožní provoz z Karlova náměstí na Jiráskovo náměstí, dál už trolejbusy využijí trolejové vedení o délce 4 kilometry.

Pro napájení trolejového vedení je navržena nová měnírna Strahov a dále bude využita stávající měnírna Hřebenka, která bude rozšířena. Dobíjecí infrastruktura v odstavech Karlovo náměstí bude napájena ze stávající tramvajové měnírny Vyšehrad. Jiráskův most tak bude dalším místem, kde budou v Praze troleje. Trolejbusy budou na tuto linku zajíždět z garáží Řepy, které budou sloužit i jako základna pro další trolejbusové linky včetně spojení na Letiště Václava Havla.

Náklady na novou trať mají dosáhnout 320 milionů korun

Vedení Prahy již dříve schválilo částečnou elektrifikaci autobusových linek na levém břehu Vltavy. Vybrala linky, které vedou obytnými zónami. V nich by se tak oproti současnému provozu snížil hluku a emise.

Finančně nejnáročnější je podle odhadu nákladů elektrifikace linky 191, která jezdí ze zastávky Na Knížecí přes Ciolkovského na Letiště Václava Havla Praha. Cena je odhadována na 580 milionů. U linky 176 jsou odhadovány náklady na 320 milionů a u linek 137 a 131 je to 220 milionů, respektive 200 milionů korun. Technické zázemí v garážích Řepy vyjde na 130 milionů. Na celý projekt elektrifikace zmíněných linek bude chtít DPP získat peníze z evropských fondů.

Město rovněž připravuje nasazení trolejbusů na linku 119 na Letiště Václava Havla, chystá se elektrizace linky 140 z Palmovky do Miškovic.

Tagy 176 Karlovo náměstí - Strahov Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp elektrifikace autobusové dopravy v Praze elektrizace autobusových linek v Praze praha seznam
181 komentářů