Do tendru na velkou modernizaci Masarykova nádraží přišly tři nabídky

Vizualizace nové podoby Masarykova nádraží. Foto: Správa železnicVizualizace nové podoby Masarykova nádraží. Foto: Správa železnic

Masarykovo nádraží vzniklo v polovině 40. let 19. století jako první nádraží v tehdejší Praze.

Správa železnic (SŽ) dovedla po několika odkladech do finále soutěž o jednu z největších letošních zakázek na železnici. O smlouvu na kompletní modernizaci Masarykova nádraží v Praze v odhadované ceně 3,23 miliardy korun se ucházejí tři zájemci. Podrobnosti SŽ tají.

„Ve stanoveném termínu jsme obdrželi tři nabídky. V průběhu soutěže ale není možné o účastnících ani jejich nabídkách sdělovat podrobnosti,“ uvedl mluvčí SŽ Dušan Gavenda. To je rozdíl oproti praxi na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které ihned po vypršení termínu pro podání nabídek zveřejní uchazeče s nejnižší cenou a počet jeho konkurentů.

Deník Zdopravy.cz podrobnosti zjišťuje, účast potvrdila zatím společnost Metrostav TBR. Dalším účastníkem má být Strabag. Ten měl podle informací deníku Zdopravy.cz nabídnout nejnižší cenu: 3,28 miliardy korun.

V soutěži je stanoven cenový strop ve výši 3,589 miliardy korun. Správa železnic počítala při vypisování tendru v polovině července s tím, že práce začnou na přelomu letošního a příštího roku. Kompletně hotovo má být v první polovině roku 2027. Akce má již stavební povolení. Celkové investiční náklady dosahují téměř čtyř miliard korun.

Součástí projektu je mimo jiné rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět, rekonstrukci všech nástupišť a vybudování nové platformy nad kolejištěm, která má odstranit bariéru v území mezi ulicemi Hybernskou a Na Florenci. Překrytím kolejiště vznikne i nový vestibul pro cestující. Část platformy se osadí zelení, čímž má vzniknou „klidová oáza“.

Ve stanici bude celkem šest bezbariérových nástupišť. Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Přestavba Masarykova nádraží je součástí modernizace železnice z centra Prahy do Kladna, která je rozdělena na několik etap.

Masarykovo nádraží vzniklo v polovině 40. let 19. století jako první nádraží v tehdejší Praze. Aby se do města dostaly vlaky, bylo třeba mimo jiné probourat hradby. Na místě proto budou pracovat i archeologové.

Sedmá kolej na Masarykově nádraží před posekáním 25. srpna 2023. Foto: Zdopravy.czVizualizace nové podoby Masarykova nádraží. Foto: Správa  železnicVizualizace nové podoby Masarykova nádraží. Foto: Správa  železnicVizualizace nové podoby Masarykova nádraží. Foto: Správa  železnicBudoucí podoba Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnicStanice Praha - Masarykovo nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czCestující na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Tagy Masarykovo nádraží Metrostav TBR Praha - Masarykovo nádraží Správa železnic
72 komentářů