LOT 3a leaderboard

Další prodloužení tramvajové sítě v Praze. DPP má povolení pro trať na sídliště Na Dědině

Vizualizace nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Foto: MetroprojektVizualizace nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Foto: Metroprojekt

Nová trať vyjde na více než miliardu, první tramvaje po ní mají jezdit na konci roku 2023.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
173 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vašek

Budou nějakým způsobem nahrazena zrušená parkovací místa na Dědině ve Vlastině ulici?

MaT

Ano, budou nahrazena tou tramvají. Lidé, co dosud jezdili autem do centra budou moci eventuálně auto prodat. 🙂

Pavel Q

U yast. Ciolkovského vznikne parkovací dům.

Radim

No neznám zbytečnější trať. Pan Witowsky DPP vede od 10ti k 5ti, provozní budovy metra zoufale potřebují rekonstrukci. V OZM praskají stoupačky, prší do výtahové šachty, z koutků teče rezavá voda. Na potřebné celkové opravy prý DPP nemá peníze, ale na převážení vzduchu po zbytečných tratích ano. Pan Šurovský si plete výkon své funkce se svým hobby a kupuje historické tramvaje do muzea DP, které nikdy v Praze nejezdily. Praha (tj. my obyvatelé) mu pak platíme 9 mil na rekonstrukce takto zbytečně nakoupených tramvají do provozuschopného stavu. Když se však zeptáte na běžnou údržbu DH,DK, garáží atd. tak to DPP… Číst vice »

Rudolf Tuček

Když se podíváte na staré fotografie třeba z Korunní ulice kde v době kdy začala jezdit tram tak okolo nestojí jediný dům kromě vodárny.
Jinak s údržbou budov souhlas.
Co se týká aktivit kolem pravidelného retro provozu tak mi přijde že se děje i na úkor muzea dp.

Radim

S tím tamním rozvojovým územím to není takové růžové jak se předkládá. MO se areálu nehodlá vzdát a prostor pro další výstavbu velice malý, existence tohoto kapacitního prostředku tomu neodpovídá. Konec konců, investici (jestli se to tak dá nazývat) zaplatí EU, ale co provoz? Kolik bude stát provoz TT ve srovnání např. s parciálním trolejbusem či elektrobusem, porovnal to někdy někdo?

Daniel Jablonecký

Jako že by ten parciální trolebus jel z Dědiny až do Hostivaře?

expat

Skoda ze se to neprotahne rovnou na letiste, kapacitni spojeni primo do centra, ikdyž ne uplně nejrychlejší by se hodilo, navíc je to víc cool. Dobře by to doplnilo budoucí vlaky a obsloužilo všechny ty stávající i budoucí pracovní místa kolem letiště.

pha

souhlas, při tempu a politické vůli trvající 30 let by tram byla postavena rychleji, než plánované železniční spojení. a víc variant spojení by neuškodilo, dle prognóz letiště se stav počtu odbavených cestujících vrátí cca v roce 2025, do té doby by se mohlo alespoň začít prodlužovat směrem od Dědiny k Letišti

axon

na letiště se to neprotáhne, sice je to malý kousek,ale má to jedno ale: taxikáři. a přes to nejede vlak 🙂

mic

Spíš bych viděl jako přínosnější protažení tramvaje do Hostivic.
Vlak na Kladno bych naopak nechal jezdit skrz letiště (mimo Hostivice).

ušatá

No konečně, snad se tedy už dočkáme. A to stromořadí vynikající nápad. jen tak dál v celé Praze a nejen v ní.

Radim

Ano, konečně se začne převážet vzduch.

Miroslav Zikmund

Neměl byste si zajet MHD do jistého rozsáhlého areálu v Praze 8 – od Metra Kobylisy tam jede několik linek BUS … tam by vám poskytli odbornou péči … týkající se vašeho duševního „zdraví“ …
Říká se tomu taky ústav MUDr. Chocholouška – podle jednoho populárního filmu …

Kalanis

Jaký „tramvajový boom“ Scheinherre? Ta trať měla stát už minimálně 2 dekády! Náprava úřední neschopnosti je to!

Radek

Tolik tratí jako teď se nestavělo minimálně od války.

Daniel Jablonecký

…v Zálivu.

Gwann

jasně, a scheinherr tam už sedí 20 let, že?

z přemýšlení máte za 5.

Miroslav Zikmund

Úřední neschopnosti ? Kdyby o tom rozhodovalo „jen“ úřednictvo, tak ta trať mohla být dávno – až na letiště. A nejen tam … Politická rozhodnutí na úrovni dočasných nájemníků radnic městských částí a „velké“ radnice … s „trvalým“ dopadem nejen na místní občany … Jen připomínám devastaci tramvajové sítě v centru Prahy před cca 50 lety v období „normalizace“ bolševickou klikou Kapek & spol. … To co pradědkové promyšleně postavili (nechali postavit) ve 20. a 30. letech minulého století – tratě se paralelně kopírovaly – takže když se něco „vyvrbilo“, tak se mohlo místo – dnešní terminologií MIMOŘÁDNOSTI – objet… Číst vice »

Jarda 2

Ta prodloužená trasa se začne zrovna jako na potvoru stavět až teď, kdy se hnedle vedle začalo stavět nový sídliště těsně před kterym to bude mít konečnou (jedná se o projekt rezidence U Šárky=reálně přímo u šestiproudý dálnice a dálniční křižovatky D0 x Evropská ul.) To je ale náhodička….
tak jako tak bude sloužit jenom jako návoz lidí k metru, ušetří se tim 1 přestup,,

Radim

Myslím, že ten kdo bude mít na to, v těch pár nových domech bydlet nebude jezdit DPP.

Jarda 2

budou tudy jezdit děti na základku, střední, vysokou….

Martin

Proc konecnou proboha nepojmenuji logicky Dedina nebo Dlouha Mile?

Vbb

Co je logického na pojmenování Dlouhá míle? Že je tam teď stejnojmenná zastávka autobusu, která se nemůže jmenovat Dědina, protože zast. Dědina už je na Evropské?
Pro Dědinu bych ale byl taky.

Jiří Kocurek

Dívám se na tu zastávku vlevo na vizualizaci. Ten přístřešek u jízdního pruhu patří k autobusové zastávce? Přestup Tram-Bus je lepší, kdy obojí zastavuje u téže hrany.

Jakub P.

Proč je alej stromů uprostřed a ne na kraji směrem k sídlišti? Mohla aspoň odstinit hluk z dopravy a stromy by nekomplikovaly údržbu troleji a sloupů.

Jiří Kocurek

Takhle odkloní půlku, vždycky tu vzdálenější. Jestli by se tam někde vešly dvě řady, to ponechám znalejším.

Spíš si ale říkám, že takový „park“ mezi kolejemi je docela k ničemu. Jak se tam dostat a klid v něm taky nebude. Vizuálně ovšem daleko lepší než nic.

Martin

ale neco podobneho je smerem na Vypich a neni to zle…

původní Jakub P bez tečky

Pobytový park to fakt nebude, tuhle funkci to mezi kolejemi opravdu plnit nemůže. Ale může to tu ulici furt celkem účinně stínit a tím bránit tomu, aby se tolik rozpalovala. Snížit nároky na závlahu té trávy na trati, chytat prach a pohlcovat hluk… Stromy ve městě můžou být velký přínos i tam, kde netvoří park, do kterého by se dalo jít na procházku. Viz ta Martinem zmíněná Bělohorská, i když tam to vede mezi tratí a jedním pruhem pro auta. Na procházku to není (byť sem tam někdo pod těmi stromy asi projde), ale ulici ta řada kaštanů zpříjemňuje dost.… Číst vice »

Jakub P.

Ale proč to dělat napůl dobře a napůl blbě, když se to může udělat dobře. Takto je to pouze splnění úkolu bez přemýšlení (pokud tedy úkolem bylo dosadit do ulice stromy). Stromy budou časem zasahovat do profilu trati, budou komplikovat běžnou údržbu i budoucí rekonstrukce. Svůj úkol v rámci ulice navíc splní jen napůl. Mnohem lepší by bylo dát stromy k té straně přiléhající k sídlišti a v rámci budoucí developerské výstavby na druhé straně požadovat výsadbu stromů v druhé polovině ulice (což asi sníží potenciální zisky developerů). Je to praxe ověřená staletími a stačí se podívat do staré zástavby,… Číst vice »

Zdrasa

Za podobné rozšiřování jsem moc rád. Jen se vždy bojím, aby se to stihlo alespoň částečně zrealizovat než přijde nové vedení, co dost pravděpodobně nebude tak nakloněné veřejné dopravě.

medical examiner

I když by to pak spíš chtělo vlakotramvaje…
A hlavně nastavit podmínky tak, aby se jednalo o rychlodráhu – aby se celou cestu nejelo 50 km/h…

Martin

Tak zde asi neni kam, ale jsou mista, kde se mohou hodit, i v mistech byvalych zrusenych trati…

Miroslav Zikmund

Vzato do důsledků i na TRAM jedoucí po samostatném tělese se vztahuje v obci rychlostní limit 50 km/h …
Tramvajová rychlodráha existovala / existuje leda tak v Košicích na lince do Hanisky …. požadovat, aby na krátkých úsecích mezi zastávkami vzdálenými do 1 km od sebe byla nějaká vyšší rychlost je nesmysl … zbytečné plýtvání EE při rozjezdu a intenzivní brzdění do zastávky – kolik jednotek vteřin takovou (pro mnohé divokou) jízdou ušetříte ? A pak se to prošustruje čekáním na „volno“ na světlech křižovatky ….

původní Jakub P bez tečky

Není ovšem problém ten limit v daném místě značkou zvednou, pokud je to možné a je k tomu důvod (dlouhý úsek bez úrovňových křížení a zastávek, atd.). A není IMO ani problém, aby ten vyšší limit platil jen pro tramvaje a ne pro vozidla na souběžné vozovce (pokud tam je něco, co zvednutí limitu i pro ně brání).

Martin

Tramvajova rychlodraha se postavila i v Praze, od Pristaviste po Cechovu ctvrt v Modranech,… Tramvaje nebo tram-train umi i 100km/h a neni smyslem tu rychlost mit v obcich, ale mimo ne na samostatnem telese, jako u vlaku… Vyhodu proti vlaku maji v tom, ze se umi pohybovat v ulicich, vyuzivat vetsi sklony a prudka odboceni (napr. stoupani v Trojske v Praze, vystoupani v Chotkove ul., atd..) a vyuzivat zel. trate (typicky lokalni v okoli mest..) pricemz muze i na vetsine zel. trati i zrusenych plne nahradit provoz… Co se tyce krizovatek, ve meste jizda do 50km/h a svetla s preferenci,… Číst vice »

Jakub P.

Toho bych se nebál, ono stávající vedení magistrátu jenom sklízí výsledky práce svých předchůdců (v tomto případě teda velmi dlouhé rady), prodloužení na Dědinu se připravuje už od poloviny osmdesátých let… Otázkou tak spis je, co dnešní vedení připravilo svým nástupcům.

Martin

Pokud v tech pripravach pokracuji a realizuji je, tak bych se nebal, byly jini experti co pripravene projekty zustali v supliku na dlouhou dobu…

expat

Tak to povolení se samo nezískalo, ale samozřejmě, že na to pracovali i předchozí rady už od Hudečka apod., Otázka je jak efektivně se projekty posouvají a jak jim to vůbec legislativa umožňuje. Dopuručuju sledovat kanál CAMP na Youtube, kde se pravidelně diskutují všechny aktuální a budoucí projekty, na kterých se pracuje. Ač možná někteří kritizují náměstka pro dopravu, tak on se pravidelně účastní veškerých i několikahodinových diskuzí k těmto projektům. Evidentně se nad projektama přemýšlí i tak, aby v něm mohli žít lidé, než jen od praktičnosti dopravní atd.

Martin

Ano, sam jsem se zucastnil nekolika sezeni… jinak je to vysilano i online…

Hojakar

Tak hlavně vedení města by se mělo starat o dopravu jako celek a nemělo by upřednostňovat zadny typ dopravy. Současný náměstek S… auta nenávidí a podle toho to taky v Praze vypadá… Kolony kam se podíváš, on maluje cyklostezky na nesmyslná místa, na cesty strká různá omezení v podobě různých ostrůvku, retardéru apod. A k tomu si honí triko s novými tratěmi pro tramvaje. Tohle rozšíření na Dedinu určitě má smysl, těch 300 m na Pankraci me.. A podobných „úspěchu“ by se dalo najít spousta…

původní Jakub P bez tečky

Problém s autama je ten, že za současného stavu dělaj v Praze ani ne půlku dopravního výkonu a maj na to drtivou většinu prostoru (a času v místech křížení). Tedy maj díky předchozím vedením města naprosto nezasloužený výhody. Díky kterým jsou přemnožený a sebe i ostatní dopravu tím brzděj. To, že by se měla vylepšovat infra pro všechny druhy dopravy stejně by platilo tehdy, kdyby ji všechny druhy dopravy měly na stejné úrovni. Jenže ta pro auta je bohužel daleko napřed i před tou pro MHD, ta pro pěší je totálně děravá a na spoustě míst nepoužitelná a ta pro… Číst vice »

basteilubbe

Amen. Rychlejší posun k civilizovanému městu 21. století bohužel v koalici na magistrátu brzdí plechovkáři ze STAN a TOP09. Velký problém je pak rozdrobení Prahy na 57 městských částí, takže např. na Praze 4 vládne koalice z pekla ANO+ODS+TOP09, která by se z hlediska dopravní infrastrukturu nejradši vrátila do 70. letech minulého století.

Miroslav Zikmund

Za těch jen 300 metrů poděkujte soudruhu Antonínu Kapkovi a jeho soudruhům nectícím ideologii „Sovětský svaz náš vzor“ … „V našem vzoru“ totiž po zprovoznění nové nebo prodloužení stávající linky (trasy) metra nenásledovalo diletantské rozhodnutí o zrušení povrchové dopravy s tím, že metro povrchovou dopravu nahradí …. METRO představovalo to, čemu se na železnici říká doprava dálkové, povrchová MHD to, čemu se na železnici říká doprava místní / regionální … Být to v MOSKVĚ (jinde) tak ta tramvaj (tuším 3 nebo 14) na ten Kačerov jezdila přesto, že pod zemí frčelo metro a sovětští soudruzi by současně napojili nově vzniklou… Číst vice »

Martin

To je pekny nesmysl, dokonce lez, protoze A.S. se ucastni i projektu kolem MO a mesto jako takove resi financovani se statem, take pozaduje od statu prioritu v dokonceni D0… atd. Napr. nova podoba MO je mnohem privetivejsi k okoli a rozhodne neni proti autum… A ano, doprava v Praze je velmi silna, mela by byt vice preferovana MHD a P+R, kde se hodne zaspalo… vc. zel. trati… Na Pakraci se ukoncila trat ze dvou duvodu ve zracene podobe, 1. praha 4 zatim nesouhlasi s prodlouzenim na Budejovickou, 2. prodlouzeni pred postu brani budouci stavba metra, takze by bylo zbytecne… Číst vice »

expat

Upřímně myslím, že pražská voličská základna podporuje MHD před autama, a s příchodem mladších a mladších tento trend naroste. Moje generace už auta moc nemá, nebo s nimi jezdí výjimečně.

Jakub P.

Možná levicová voličská základna Pirátů a Prahy Sobě, zbytek voličské základny (i té mladší) podporuje v lepším případě buďto auta a zároveň i MHD, nebo stále spíše auta. Klidně v zelenější variantě elektromobilů ale stále je to spíše IAD než „mastná tyč“. Je ale pravda, že k volbám jdou z těch mladších spíše aktivisti, zatímco pracující mladí na to kašlou. S dospíváním, zaměstnáním, dětmi apod. se i ti mladí aktivisté postupně mění v uživatele aut a je jedno jestli vlastních, nebo těch tzv. sdílených tedy komerčně pronajímaných. Vlastně jsem nepochopilo, proč se v Praze zvýhodňují „sdílená“ auta, když místa na… Číst vice »

Martin

Nemate tak uplne pravdu, co mluvim s mladsimi kolegy z Prahy, tak ti casto by si auto koupili, ale hned rikaji, ze ho v Praze nepotrebuji a penize vyuziji jinak… naopak dojizdejici starsi a v mem veku povazuji auto za jediny dopravni prostredek, protoze MHD je pro ne socka a to i pro jizdy po Praze… Ackoliv rikaji, ze budou jezdit vlakem, protoze jim ty nervy v kolonach nestoji za to, tak proste do vlaku nesednou a hledaji kudy co kde projet a objet…

Expat

Sdilena auta maji mnohem vetsi utilizaci nezn auta vlastnena jednim clovekem. Pokud se podivate na cisla kolil procent casu Vase auto stoji a je k nicemu a to i kdyz jezdite denne vs jak se da vyuzit auto sdilene. Vemte si ze jedete treba hodinu do prace a hodinu y prace, k tomu pripoctete hodinu na nakup a z nakupu tydne a treba dalsi dve hodiny k dobru jen tak z rozmaru. To mate tydne 7*2+2+2, coz je 18 hodin z 168 coz je 11 procent a to pocitam cestu do rpace i yprace i ovikendu a vetsina lidi co… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Pochybuji, že v době, kdy byla na vrcholu ODS se svojí ideologií „svobody“ občana (i ve volbě dopravy) se pražští voliči řídili neexistující pasáží o rozvoji MHD ve volebních oblbovačkách prostého lidu …
Praha 6 cíleně házela klacky pod nohy modernizaci železniční trati na Kladno a na Letiště, ačkoli již v roce 1996 existovala studie akceptující tunelovou trasu od „Výstaviště po Veleslavín“ pod Ořechovkou s podzemní zastávkou Dejvice napojenou na zastávku METRA Hradčanská ….

Poudy

Všechno jsou to dobré zprávy. Jen se nějak zapomnělo na trať do Malešic.

Y.K.

Tam to tuším dlouhodobě vázne na plánovaných opravách vodovodních přivaděčů z Káraného.

Franta

Tu teď IPR bude projednávat s občany, což je znamení toho, že se začnou projednávat jednotlivá povolení. Předpokládám, že trať do Malešic nemá nic – ani EIA, územní rozhodnutí natož stavební povolení. Bez předjednávání se nedá nic postavit, protože když to je pro lidi překvapení nebo to je na sílu, tak do toho někdo hodí vidle (podá odvolání). Od toho tu ale je IPR, aby dokázal vysvětlit, proč se to staví a sebral připomínky veřejnosti na vylepšení.
https://www.iprpraha.cz/tramvajpocernicka

ušatá

Jenže ona by měla mít minimálně nějaký projekt z hodně dávné doby, takže by bylo na co navazovat. Spíš to opět vázlo ne nechuti rozšiřovat kolejovou síť v Praze – což se nyní snad konečně změnilo, ale do budoucna je to stále otázka – podle toho, kdo se nám na radnici objeví. Nakonec tak je to i s železnicí v ČR.

Pražský cyklista

STAVEBNÍ POVOLENÍ Tramvajová trať Divoká Šárka – Dědinská – – SSZ v rozsahu stavebních objektů 400 Elektro a sdělovací objekty: SO 420 SSZ 6.843 Drnovská – Vlastina SO 424 SSZ 6.169 Evropská – Vlastina SO 425 SSZ 6.123 Evropská – Libocká SO 426 SSZ 6.162 Evropská – Smyčka Divoká Šárka Popis stavby: V rámci stavby nové tramvajové trati ze zastávky Divoká Šárka po ulici Evropská, Vlastina a Drnovská dojde k provedení nové stavby nebo stavební úpravě stávající stavby celkem čtyřech objektů světelné signalizace na výše uvedených křižovatkách. Objekt SO 420 řeší nové SSZ 6.843 Drnovská – Vlastina v místě napojení… Číst vice »

Grossák

Stavební povolení na trať už je pravomocné a nad desce už nevisí. Toto SP je pouze na SSZ a o něm článek není.

Jan

Už by se pomalu mělo připravovat nové výběrko na tramvaje. Ještě jsou v zásobě staré KT pro rekonstrukci, ale to na dlouho stačit nebude a stavba nových tratí se evidentně rozjíždí.

michal82

Kéž by. Ty T3 jsu sice krásné, ale ta nizkopodlažnost je proste velky problem. Včera jsem jel tramvaji a babka spadla ze schodů tak blbe, že jsme volali záchranku.

ušatá

Ty schody u T3 jsou opravdu příliš vysoké, což nabízí otázku, proč se to takto dělalo a zda to třeba aspoň nejde změnit při rekonstrukcích třeba na 3 nižší schůdky.

Leinad

Dá se udělat wana (t3rplf a podobné).

Vbb

Pokud máte aspoň základní geometrickou představivost, tak vám musí dojít, že větší počet schodů při stejném sklonu znamená, že ty schody jsou kratší (ve směru „nášlapu“). No a schod dlouhý např. 20 cm by sice byl nízký, ale jinak poměrně k ničemu.

ušatá

Já jsem právě myslel ty schůdky vlastně jakoby i protáhnout do vozu, čímž by se ta délka nezměnila. Ale nevím právě, jestli to konstrukčně možné je.

Vbb

Takže příkop do půlky šíře vozu?
A teda okolo zábradlí, aby do něj lidi nepadali.
🙂

MHD

Moc zobecňujete. Mám starší rodiče a pro ně stačí, aby, řekněme, každý druhý spoj jel nízkopodlažní. Vysokopodlažní si nechají ujet a jde o to, aby na nízkopodlažní dlouho nečekali.
Paní prostě přecenila své síly. Horší pro důchodce bývá prasácký styl jízdy. Například brzdění s přískoky.

původní Jakub P bez tečky

Jasně, každý druhý spoj nízkopodlažní je pro lidi, kteří ty vysokopodlažní nezvládaj, lepší než vůbec nic, ale furt je to pro ně komplikace, výrazné prodloužení čekání, atd. Navíc nízkopodlažnost není jen pro ty, kdo do vysokopodlažních vozidel nenastoupí nebo jen s obtížemi. Silně urychluje nástup a výstup i těm, kdo nemají problém se do těch T3 vyšplhat. Což je dost výhoda, zejména v místech, kde pravidelně před zastávkou čeká několik souprav na to, až ji ty předchozí uvolní. A v případě, že se na lince střídají nízkopodlažní a vysokopodlažní spoje (nebo i kompletně nízkopodlažní spoje a z 1/6 nízkopodlažní wany)… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Bohužel v kurzech řidičů se neučí „setrvačnost“ nebo jízda na spádu … nechápu „IQ“ řidiče, který na spádu po rozjezdu drží vozidlo ve výkonu a před další zastávkou intenzivně brzdí …. podobně před zastávkou „na rovině“ nebo na stoupání nemusí jet pod výkonem až skoro na začátek refýže a pak začít intenzivně brzdit …. Na zastávce na spádu stačí odbrzdit a souprava se rozjede „sama“ nebo jen lehce „přidat“ výkon … Jedinci znalému toho, kolik km se s rozjetým vlakem dalo / dá ujet po dosažení stanovené rychlosti nejen na spádu, ale i na rovině díky „setrvačné hmotnosti“ s kontrolérem… Číst vice »

Jan

Bohužel s takovým pozvolným ježděním toho v Praze moc nestihnete, určitě ne jízdní řád. 400 metrů na další zastávku plus odbavení cestujících musíte stihnout za minutu.

medical examiner

Tak Stadler nebo Siemens.
Scheißewerke už opravdu radši ne…

Tom Matoo

Tobe Skodovka provedla fakt neco hodne spatnyho..

Facepalm

Ano, 14T a 15T.

Martin

No Vektra 14T to je fakt dilo…

medical examiner

Trefa…konečně to někoho napadlo…

robert

Nebylo by lepší tu trať směrovat na ruzyňské nádraží? Zvýší se vytížení železnice, když tam bude dobré dopravní spojení ze sídlišť. Je to jen myšlenka, nijak na ní netrvám.

Jan

Na nádraží můžou dojet těch pár zastávek stávajícím busem. Ale pro kolik lidí je to zajímavá alternativa k metru A od Veleslavína?

robert

No, na zastávku je to 300 metrů. Pokud bych bydlel na Vlastině a přijel od Hostivice, vystoupil bych na Ruzyni a jel tramvají. Takhle bych musel na Veleslavín a vracet se zpátky.

Josef J.

Nebydlím na Vlastině, ale svého času jsem běžně chodil z nádraží Ruzyně na Ciolkovského na autobus.

ušatá

Jenže lidé jsou stále línější a když musí mít pod okny své auto a parkoviště, tak proč mají chodit daleko na vlak nebo tramvaj? Navíc často s taškami apod.

medical examiner

Tramvaje jsou ekologičtější než busy…

Juraj

V další fázi je plánováno prodloužení přes nový přestupní uzel Dlouhá míle až na staré letiště (terminál 3), primárně pro dopravu zaměstnanců.
Jako primární obsluha T1 a T2 to ale nevychází, když je v přípravě vlaková linka S55 + trolejbus.

Jarda

Chodil jsem tam do sš. Tolik zaměstnanců na tom terminalu 3 tam zas neni – pokryva to bus 119 (cele letiste – metro A) ve spicce kazde 2-3 minuty. Celkove to vyresi az rychlodraha…

medical examiner

Která ale nikdy nevznikne…

Miroslav Zikmund

Nemůže, protože „rychlodráha“ na letiště je terminologický nesmysl motivovaný „otrockým“ překladem vídeňské němčiny „SCHNELLBAHN“ (WIEN) – rychlodráha – čímž se mínily vlaky (elektrické jednotky 4030, 4020) jezdící po klasické železnici – dnešní pojmenovaní S-BANH WIEN …
Holt po „revoluci“ někdo „moudrý“ zavítal do Vídně, okouzlen městem si přivezl leták / plánek MHD a tam byl fascinován výrazem SCHNELLBAHN a výraz „rychlá dráha“ transformoval do výrazu „rychlodráha“ ….

Josef J.

Odbočka k nádraží je alespoň v územním plánu, ale není mi známo, že by byla v plánu investic.

robert

Plán investic i územní plán se dají změnit. 🙂

Kalanis

Nádraží se bude předělávat a hlavně posouvat v souvislosti s tratí na letiště. Je v něm nové rozvětvení. Tahle trať pak bude napojená na terminál na Dlouhé Míli vedle OC6.

ušatá

Dobrý nápad a stálo by za to to dát jako připomínku a dovést to k němu co nejblíž. Technicky by to problém být nemusel.

robert

Taky si myslím. Navíc si myslím, že železnice a MHD v Praze jsou dost málo navzájem propojené. Teď se situace zlepšila tím, že se zrušila zastávka Strašnice a buduje Zahradní Město. Ale co ty další? Kolovraty, Vysočany, Kbely, Zbraslav, Dejvice? Ty všechny mají navazující zastávky MHD strašně daleko.

původní Jakub P bez tečky

Bohužel jsou AFAIK železniční tratě a větší nádraží v Praze dost přetížené na to, aby se po nich daly protáhnout městské a příměstské linky v intervalech, kdy by byly opravdu použitelný jako MHD, tedy bez přípravy předem a studia jízdních řádů. To IMO brání většímu zapojení železnice do MHD o dost víc, než přestupové vzdálenosti. Je to velká škoda, protože s růstem Prahy už i metro začíná být někde pomalý a rychlý průjezd „S-bahn“ by se hodil. Ale to by se musela Spržel hodně vzpamatovat a začít chystat a prosazovat nový tratě úplně jinou rychlostí než dosud…

ušatá

A také vedení Prahy. Ta minulá tomu statečně bránila a jediným zájmem bylo rušit tratě, např. celou Dejvickou, Semmering, na Rudnou, Pacifik, apod. Včetně zrušení Masarykova nádraží. A namísto toho výstavba nových silnic, zejména na jejich místě.

ušatá

U těch Dejvic jsem již před řadou let navrhoval změnu vedení linky 131 přes nádraží Dejvice a s tím, že by obsloužila i část Dejvic od nádraží Bubeneč, kde dnes je MHD docela daleko. Bohužel jsem se nesetkal s pochopením.

Miroslav Zikmund

Nebylo, tam je to celkem mrtvé … spíše protáhnout na Letiště … Letiště může být obsluhováno různými druhy dopravy, které si nekonkurují. Letiště Zürich v Klotenu je obsluhováno železnicí v krátkých intervalech, jak dálkovou dopravou, tak systémem regionálních vlaků S-BAHN Zürich. Dále místními autobusy a v roce 2010 nabízí dopravu do centra tramvajová linka Glattalbahn. A v plánu je prodloužení do části leteckého Carga.

Ondra

Hlavně ten Dvorecký most, ten má velký význam 👍

Kalanis

Ty koleje jsou dneska na zlíchovské straně opravdu vtipné.

Jan

Vtipné být mohou, ale fakticky to tlačí dopředu ten zbytek. U nás se holt musí dělat salámovou metodou, přidat tu sto metrů kolejí (u Muzea), tu novou zastávku (Pankrác), tady výhybky na nový most. Jinak se tu nehne nic.

MrMarkus

Proč se tohle zase oddálilo? „DPP současně chystá zahájení stavby tramvajové trati Modřany – Libuš na jaro příštího roku“. Metroprojekt na tom dělal už před 5 lety a loni touhle dobou se počítalo se zahájením samotné stavby v roce 2021 a dokončením příští rok. Poslední slibovaný termín, se kterým jsem se setkal je z dubna 2021 a ten sliboval zahájení stavby v říjnu letošního roku, proto se ptám, proč se to zase a o tolik posunulo?

MrMarkus

No vidíte, i v tom článku tady se mluvilo o zahájení stavby v říjnu a teď je z toho až konec března 2022. Stavební povolení za tím nebude a pozemky měly být už také vyřešené.

Franta

Kdyz mate v ruce stavebni povoleni, tak zacnete obvykle vybirat zhotovitele. Muzete asi i driv, ale na dost veci to je podle me brzo. Delat provadeci dokumentaci, naceneni, vyberova rizeni a dalsi casove narocne prace na neschvalenou stavbu je riziko. A nechtel bych tedka vybirat dodavatele. Je to masakr.
Znamy ted dostavuje skolu – mela byt hotova 1. zari. Dodavatel dveri, ktery mel smlouvu na dodani dveri uz 2 roky starou jim pred dodanim rekl, ze zaplati radsi penale nez aby ty dvere dodal. Ze za ne chce dvakrat tolik.

Y.K.

Kdo ví jaké peklo je projednat stavební povolení v tomhle státě neefektivní byrokracie, nemůže být překvapen.

Pavel

Nejsem místní, ale když se dívám do mapy, prodloužit to na letiště by nešlo?

M M

K čemu? Trvalo by to hrozně dlouho, o takové spojení nikdo nestojí.

medical examiner

Pokud by to byla rychlodráha…

Miroslav Zikmund

Co to prosím je rychlodráha ?

medical examiner
Jarda Š.

Ne, že nikdo, ale praktický význam by to mělo jen pro zaměstnance, kteří bydlí Na Dědině, v Dolní Liboci nebo na Evropské.

Jiří Kocurek

Tohle vede jinam, tahat to po Drnovské by byl zbytečný závlek. Když už tak podél Evropské.

Jen nechápu proč by se to dělat mělo, stejně to nebude dřív než trolejbus, stopnout ho kvůli tomu je nesmysl.

PetrN

Jaby by to mělo význam? Na letiště je potřeba vybudovat rychlodrahu ci metro, tramvaj a následný přestup na metro by byl stejně efektivni a „příjemný“ jako aktuální „řešení“ s linkou 119…

Jan

Na letiště povede už jednak schválený trolejbus a druhak tam pojede vlak, to už je také dnes jasné. Přece jen to bude rychlejší než jet místní tramvají, která staví každých 400 metrů. Jediná zajímavá konečná by byla možná u obchoďáku Šestka, ale nevím kolik lidí tam dnes jezdí autobusem po Evropské, aby to stálo za to.

Twix

Však přesně tam má být ta tramvaj později prodloužena. Až tam bude i zastávka vlaku a terminál příměstských busů.

am3306

Take az se postavi druha runway tak se zrusi stara (ta jak jde na pric) a u Dlouhe Mile se otevre hodne pozemku kde se bude stavet (kancelare a sklady). Kolem sestky to pak hodne vyroste. (*ale musi se prvni postavit nova runway/draha)

medical examiner

A těm všem se tramvaj bude hodit…

Miroslav Zikmund

S paralelní ranvejí a rušením dráhy 12/30 bych zase tak nespěchal ….při silném bočním větru na 6/24 je ta 12/30 alternativou …
A kdoví zda na paralelku 12 /30 budou peníze ….

Miroslav Zikmund

Ale kuš – na paralelku 6/24 ….

Kalanis

Mno šlo by udělat „dočasné“ řešení, že by z letiště byl udělán úsek na Dlouhou Míli s tím, že až se SŽbezDC dokope k dodělání trati dole, tak místo KT8 začnou jezdit pantery. Technologie tam můžou hnít i bez provozu vlaků a jen s tramvajema. Zásobovací měnírna bude na Dlouhé Míli v technologických prostorech (stejně tam bude muset být) a kabely budou akorát napojené do kobky vedle.

Márty

Pokud vím, tak je v plánu prodloužení k T3. K terminálům 1 a 2 to asi nikdy nebude – za předpokladu, že tam pojede vlak a trolejbusy, tak je to lehce zbytečné.

Facepalm

To je furt dokola. K čemu by byla na letišti tramvaj? Nikdo, opakuju nikdo, kdo někam přiletí, se nechce kodrcat něčím, co jede 30 a staví na každým druhým rohu.

Miroslav Zikmund

Takže podle vás je Švýcarsko státem dopravních BLBCŮ co neví co s penězi daňového poplatníka …. Mohl byste prosím zdejšímu obecenstvu vysvětlit, proč od roku 2010 funguje = byla prodloužena na letiště Zürich Kloten tramvajová linka Glattalbahn, když je letiště obsluhováno desítkami železničních spojů dálkové i místní dopravy, nota bene místními BUS a samozřejmě TAXI …. Ten váš NIKDO bydlící na Bořislavce apod. rozhodně nepůjde na vlak do centra (jedoucí v ideálním případě co 10 minut) aby na Veleslavíně vystupoval = přestupoval na TRAM …. Při vedení dvou linek TRAM letiště v taktu 8-10 minut ve špičce = proložený takt… Číst vice »

Karel Voda

K clanku bych doplnil, ze vzhledem k hlukovym limitum nemaji na trati jezdit nocni linky. Bez komentare… Doufejme, ze by se toto mohlo caem zmenit.

Dachs

I proto smyčka DŠ bude zachována. Někdo by musel bouchnout do stolu a ty šílené přitažené hlukové normy, které skutečně nepustí noční linku 91 do sídliště, upravit. Dtto výhledově Slivenec. Místní snad dostali garance nejen kolem hlukových limitů, ale i ohledně vyrušení jen cca 50 parkovacích míst (původně projektem bylo dotčeno cca 100 míst) a výstavby nového parkovacího domu. Snad se nezapomene na současné zbudování P+R u konečné. Ještě větší smysl vše bude dávat s prodloužením trati k OC Duchů a ke Starému letišti. Za dočasné příkoří (předpoklad je, tuším, 20 měsíců výstavby) dostane Dědina luxusní kapacitu v podobě dvou… Číst vice »

V. K.

Líbilo by se mi, kdyby to až šestka konečně zkrachuje Praha z insolvence koupila a přestavěla na parkovací dům.

Roman Soudný

Nenadávejte na hlukové limity, už teď jsou k tramvajím dost benevolentní. 94 škrábající se na Barrandov je slyšet až do Podolí.

Miroslav Zikmund

No A ? Tak je slyšet …. buďte rád, že nemáte poškozený sluch ….
V době, když jezdil noční osobák do Chomutova Chebu a rovněž rychlík tažený lok T 478.1, byl nádherný zvuk spalovacího motoru natočeného na 8. stupeň slyšet až na Vinohradech u Riegerových sadů …

Frantík

Hlukové normy snad jsou pro lidi, kteří v té oblasti bydlí. Pokud by tu tramvaj chtěli i v nočním provozu, pak by určitě se nějakým způsobem zařídili o výjimku na tyto normy.
Tzn. zatímco denní tramvaj je „tolerována“ nimbysty, noční musí být „schválena“.

Miroslav Zikmund

Pokud by někdo měl řešit hluk, tak by se měl řešit konstrukční hluk u motorek jezdících po ulicích když tam někdo „naleje“ výkon ….

Marťas

Upřímně. Tramvajemi jezdím. Mám je rád. Ale jsem rovněž rád, že už nebydlím blízko zastávky. Ona totiž nejen tramvaj dělá hluk. Kolikrát jsou nejhorší ti „lidi“, co z toho, hlavně 5efy nočního spoje, vystoupí! Jen si to zkuste představit. S každým přišedším spojem přijede pár řvoucích ožralů, co vás stále dokola budí. Na ty by také měly být nějaké limity…. :-))

Kalanis

Je to vidět v mapce.

Miroslav Zikmund

Ten hlukový limit berete jako okamžitou hodnotu v čase T nebo rozloženou na časy T a T1 = 30 minutový interval ? Čili po dobu 29 minut je relativní hluk 0, pak několik vteřin hluk 1, ale je třeba ho rozpočítat na celou dobu …

Tomáš

Ten výčet projektů tramvajových tratí, které se díky Scheinherrovi posunuly k realizaci mluví za vše, bravo!

PetrN

Opravdu díky němu? Nebuďte naivní 🙂

SaulGoodman

Tohle mu skutečně jde a zaslouží za to uznání.

Ještě tak kdyby si odpustil ty různé experimenty s plastovými obrubníky v historickém centru a zklidnění ulice zahrádkou v bezprostřední blízkosti trati, a bylo by to super 😉 A nemám nic proti těm samotným návrhům, jen bych byl rád, kdyby se počkalo na povolení a udělalo to normálně, ne tyhle hurá akce.

Márty

Jenomže na stavební povolení u takových akcí se může čekat přes tři volební období. Je to dočasné řešení, které má částečné zlepšení přinést hned a celkovou změnu trošku přiblížit, aby měla příští koalice trnitější cestu shodit změny ze stolu. Jsme národ, kde sehnat stavební povolení trvá šíleně dlouho a zároveň jsme také národ, co nadává na každou změnu. Tudíž jakkoliv mě plastové obrubníky můžou štvát, tak pokud se u toho neskončí a připravuje se celková rekonstrukce (což jak Klárov, tak na Masarykovo nábřeží je ten případ), tak je to za mě v pořádku. Pokud chceme rychlejší stavební řízení, tak musíme… Číst vice »

Jakub P

Přesně tak, za podmínky, že se chystá i hezčí, trvalé řešení mi dočasné, rychle realizovatelné řešení, které umožňuje danou věc začít používat o roky dřív, případně snadno otestovat varianty, nijak neuráží. A třeba ty širší ostrůvky na Malostranské tam IMO měly být už o mnoho (nejspíš desítky) let dřív. Čekat další roky na stavební povolení pro definitivní na těch nesmyslně úzkejch by bylo daleko horší, než když se celou tu dobu čekání můžou používat ty dočasný. Který navíc nevypadaj nijak zle (jasně, ten kamennej obrubník uprostřed ostrůvku je divnej, ale skoro bych tipnul, že kdo to místo nezná, ten si… Číst vice »

medical examiner

Jojo…ta „Malostranská“ byl průšvih.
Takový provoz a tak tenká refýž…

SaulGoodman

Já vím, že se to tímhle vysvětluje, ale opravdu mám trochu problém věřit, že na tohle se reálně čeká roky, natož několik volebních období. Zas to není dálnice, ale změna konfigurace nějaké existující ulice.

Tři volební období trvá skutečně připravit tu dálnici, nebo komplexní developerský projekt, ale jestli trvá rozšíření ostrůvku stejně dlouho, tak je tedy něco vážně špatně (a ano, nikoliv v Praze). Nicméně zdá se mi, že jiné projekty se realizují celkem podstatně rychleji, viz třeba chodníček smrti, semafory na magistrále, Karlovo náměstí a tak. To jsou tahle místa opravdu tak specifická?

Jakub P.

Tak vyčerpal zásobu připravených předchůdci, ale co připravil sám?

Jakub

Nemyslim si ze by cerpal jen z prace ostatnich. Pokud na tuto trat nebylo ani DUR tak tezko muze cerpat a bez jeho velke shany by se nic nestalo. Proc se tady predchozi 3 volebni obdobi nic nestavelo? Nemeli z ceho cerpat? Ze by jim Bem nic nepripravil? Nebo spis se toho zas tolik nepripravovalo, protoze jejich volici tramvaji nejezdi.

Facepalm

Co z toho, o čem je řeč připravili předchůdci? Naopak, Scheinherr tohle (skoro) všechno dovedl do finální fáze, tedy zcela objektivně na tom odmakal největší a rozhodující část, lhostejno, že o mnohém z toho se mluvilo dlouhá léta a u něčeho se i začalo s přípravou. Dřepět tam minulé, předminulé či předpředminulé vedení města, nestaví se z toho doposud pravděpodobně nic. Nějak rychle se zapomíná, že ta předchozí vedení plánovala spíš obytné mosty, okruh pro F1 v Malešicích a podobný perly.

ušatá

Nikoli pravděpodobně, ale zcela jistě a ještě by pokračovala snaha omezit železniční dopravu v Praze. Ta snaha ale stále pořád skrytě občas vykukuje a jednou odnoží je i nynější snažení některých lidí ze SČ kraje. Nic není náhoda.

ušatá

Většina těch věcí není z předchozích vedení. Ty to ve své podstatě zazdili. Ale koncepce tratí je spíš už od 70., 80. let, ale nikdy nebyla brána vážně. Zejména díky hl. architektovi Borovičkovi a řediteli DP Lackovi, kteří odmítali v Praze tramvaje a ve své podstatě i železnici. Ale takových bylo více (např. p. Schaller na ÚHA…), jejich jména už dnes nikomu nic neřeknou, i když zdatné nástupce stále mají.

Miroslav Zikmund

Hlavní slovo při rušení měla politická kumpanie Kapek a spol. – METRO vyřeší VŠE …. vyřešilo „dálkovou“ dopravu z centra na jeden či druhý konec linky, ale neřešilo místní dopravu v centru ….

Radek

Tak třeba odstartoval Václavák…

Tomáš

Scheinherr si nevede špatně, ale skutečně mu zatleskám až vyřeší konečně to nefunkční osvětlení v ostré zatáčce na Pražském okruhu u Satalic (je to tam již 10 let!).

David Tomáško

Zajímavé, by mě ani nenapadlo že tam to budou prodlužovat. A to datum 2023 je taky zajímavý snad to tak bude, ale pořad nechápu že tam se to prodlužuje asi tam jezdí hodně lidí já nevím.

Sch

Je tam velké rozvojové území, to znamená i tlak developerů na stavbu a to dělalo v Praze vždy hodně.

Bohdan

Velke rozvojove uzemi – kde? jestli dobre chapu, povede to ulici Vlastina, zastavba z obou stran. Myslite misto vojenskeho prostoru Ruzyne nebo snad Vyzkumneho ustavu rostlinne vyroby? Kdyby to vedlo po Evropske, tak chapu

Pody

V té lokalitě (resp. v docházkové vzdálenosti) mě napadá pouze velký připravovaný projekt Central Group (projekt Westpoint s přibližně 2 000 byty) mezi ulicemi U Prioru a U Silnice. U určité části budoucích obyvatel by se asi dalo uvažovat o to, že tuto tramvajou trať využijí.

am3306

Take se stavi hodne na Drnovske a bude staet vic (vedle konecne smicky)

ušatá

Stačí, že už tam je sídliště a ta tramvaj tam byla prosazována už při jeho výstavbě, ale marně.

medical examiner

Takže až bude opačný proces, tak se trať okamžitě zkrátí do Vozovny Vokovice? 😀

Frantík

Dojede se na Veveslavín a pak do centra metrem. Přímo tramvají asi do centra nikdo jezdit nebude, maximálně tak někde po Evropské ulici.

Khufu

Z jakého dopravního průzkumu čerpáte toto své (naprosto scestné) přesvědčení?

Jarda 2

Z toho, že tam patrně denně jezdí…
Neznám nikoho, kdo by dobrovolně jel do centra centra tramvají namísto metra…
Metrem na Václavák cca 12 minut
Tramvají na Václavák cca 30 minut, patrně i víc..
-doprava do- a z metra na povrch i s přivoláním výtahu zespoda / respektive svrchu je do 1 minuty – tedy 2×1 minuta
Takže asi tak….

Miroslav Zikmund

Že neznáte nikoho neznamená, že tam nikdo nejezdí ….
Nezapomeňte připočítat k jízdní době vlaku metra ještě dobu z „povrchu“ ulice na nástupiště a naopak a ony vám ty časy uvedené ve vyhledávači spojení vyjdou poněkud jinak …. a ještě záleží na tom, ve kterém voze v tom metru jedete … když jste v „posledním“ voze a musíte jít přes celé nástupiště, tak jen tento přesun je na minutu chůze … Například na Náměstí Míru není to „na povrch“ minuta ….

Jarda 2

Mirku, právě jsi nám všem potvrdil, že Tobě evidentně dělá problém porozumění psanýmu textu…. Všechno je v mojim původním komentu uvedeno -stačí si ho opravdu pozorně přečíst… předem díky 🙂

Frantík

Odpovídám na dotaz, že někdo „až tak daleko“ jezdí tramvají. I kdyby takto nikdo z centra nejezdil, vždy je možný přestup na metro.

Josef J.

Když část lidí z Evropské jezdí 20 a 26 do centra (a to mnozí mohou dojít přímo na metro), není podstatný důvod, aby se nenašli tací i na Dědině. Do míst při trase 20 a 26 (Malostranské náměstí, Újezd, náměstí Republiky, Žižkov) budou tramvaje atraktivnější nebo srovnatelné.

Miroslav Zikmund

Jistě, v tramvaji si mohu přečíst noviny / číst knížku, případně na trase vystoupit, když se probere šedá kůra mozková a sdělí, že jsem něco opomenul koupit apod.
Kolik tihle časoví šetřílci denně probendí zbytečným tlacháním o ničem v mobilu nebo brouzdáním na webu ???

Twix

Podobné názory byly slyšet i když se stavěla tramvaj na Barrandov, tedy že stejně všichni na Smíchovském nádraží přestoupí na metro, stejně jako od busu co tam jezdil předtím. No, a ono ne 🙂

ušatá

Však také byla teorie, že kde bude metro, tak se zruší na povrchu tramvaj, protože není třeba a že by byla nevyužitá. A opět realita je někde jinde. A už se něco obnovilo nebo bude obnovovat.
Prostě ta tramvaj je k dispozici hned, bez velké a složité docházky, takže výhodnější než se potácet kamsi do hlubin a zpět. To je skutečně jen na dopravu po městě na velkou vzdálenost. A byla vyvrácena i teorie, že není potřeba železnice jako městská doprava. I v tom je opak pravdou.

Miroslav Zikmund

Tuhle zrůdnou myšlenku prosazoval bolševický škůdce Kapek & spol. v podstatě „oportunista“ jehož si strana hřála jako hada. Nectil heslo SSSR – náš vzor. V SSSR nebylo provázeno budování metra rušením povrchové dopravy ….
Cesta od Muzea na náměstí Republiky (ulice / ulice) metrem trvá v podstatě déle, než když tam jde člověk pěšky. Dříve tam jezdila TRAM 11 ….

Jarda 2

Vždyť ale tramvaje z Barrandova slouží převážně jako návoz na metro! Ti ostatní vystupují o cca 2 zastávky vedle na stanici metra Anděl – protože se nevyplatí jet 1 stanici metrem ze Smícháče na Anděla… (oblast Anděla je nákupně-kancelářská zóna se 2 multikiny, 3patrovým nákupním centrem, spoustou kancelářských budov, které stále přibývají a několika nových hotelů – je to oblast po několika halách bývalé továrny ČKD Tatra Smíchov – výrobce celosvětově dodávaných tramvají T3) – to bylo důvodem proč tam kdysi byla postavená stanice metra B Anděl (tehdy „moskevská“ -dál do centra pokračuje tramvají opravdu jen zlomeček jedinců…. Taková je… Číst vice »

Frantík

Logické – přestup tram – metro trvá 3-5 minut, a kolik toho tramvaj za 8 minut ujede?

Miroslav Zikmund

A k tomu čekání na metro, to předchozí „podle zákona schválnosti“ zrovna ujelo ….
A co kdybyste zkusil třeba Anděl – Karlovo náměstí (ulice / ulice). Tram 5 minut – metro nástupiště / nástupiště 2 minuty, ale k tomu připočítejte cestu z povrchu na nástupiště a naopak a zjistíte, že tou TRAM jste tam rychleji ….

Honza Vrba

To se budete divit, já nemám problém jet z Malostranský na Veleslavín dvacítkou dodnes. Stačí mít cestou potřebu někam skáknout do krámu, a v tu chvíli jsou hluboko založené stanice metra těžce v mínusu. Z Národky jsem na NámRep taky jel metrem málokdy – stačí delší interval a těsně ujetý metro a nohy jsou rychlejší. Kdyby byla tramvaj, vlezu do ní.

Jakub P

JJ, představa, že metro a tramvaj v souběhu jsou zbytečný je z doby začátků stavby metra v Praze. Dneska už dost jednoznačně víme, že každá z těch drah plní jinej účel a souběh není vůbec na škodu, naopak se velmi dobře doplňujou.

medical examiner

Akorát Scheißewerke Straßenbahnen se budou vyřazovat v pořadí toho, kolik je na té lince přestupů na metro.
Takže 26 bude mezi prvními a 20 nebude daleko…

ušatá

To možná za ODS a jí spřízněných stran. Tak tomu bylo i v minulosti.

Miroslav Zikmund

METRO = dálková doprava, povrchová doprava = místní doprava ….

medical examiner

Jediná výhoda metra jsou záchody.
Třeba na Jiřího z Poděbrad…

ušatá

Proč by člověk složitě přestupoval na metro, když může jet přímo. Tolik času navíc to není, protože dostat se z povrchu do metra a nahoru je docela velká časová ztráta.

Miroslav Zikmund

Např. na Míráku je dlouhý eskalátor, přestupy mezi linkami metra časově taky nic moc ….
Mnozí potřebují jet METREM a ušetřit minutu, aby mohli sedět hodinu doma u PC a ztrácet čas brouzdáním po www.
Zvláště v polonočním provozu, kdy jsou intervaly M delší (10 minut) … Je rozdíl mezi špičkovým intervalem 115 vteřin na C a 300 – 600 vteřin …. pak to – i se započtením přesunu do podzemí a čekačkou vychází TRAM rychleji ….

Bram

Přímo budou jezdit lidé do škol na kulaťáku, tj. zejména na ČVUT a to úplně stačí. Však to s vytížeností tramvají pěkně zacvičí.