egoe-plus
Doprava ve městě Stavebnictví Tramvaje

DPP vypsal tendr na tramvajovou trať do Libuše, předpokládané náklady činí 350 milionů

Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt
Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt
Nová trať o délce 1,7 kilometru bude mít čtyři páry zastávek. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany.

Dopravní podnik hl. m. Prahy spustil akci, na jejímž konci bude nová tramvajová trať na jihu metropole. Podnik vypsal tendr na zbudování zhruba dvou kilometrů trati z Modřan do Libuše. Předpokládané náklady činí 350 milionů korun, stavební povolení má investor od února.

Nová trať Modřany – Libuš o délce 1,7 kilometru bude mít čtyři páry zastávek. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud povede podél ulice Generála Šišky k sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde bude zakončena úvratí.

Tramvajová trať Modřany - Libuš. Pramen: DPP/dokumentace EIA
Tramvajová trať Modřany – Libuš. Pramen: DPP/dokumentace EIA

Původní projekt počítal s vybudováním tramvajové smyčky u stanice metra D Libuš, ve které by trať Modřany – Libuš končila. Rada hlavního města ale loni rozhodla o dalším prodloužení tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. U stanice metra D Libuš proto vznikne nejdříve pouze úvrať a následně po dohodě s majiteli pozemků dočasná smyčka. Ta bude po prodloužení tratě zrušena.

„Prodloužení tramvajové tratě do Libuše umožní nejen lepší dopravu do centra, ale i významné zlepšení místních dopravních vztahů na Praze 12, kde vznikne pro oblast sousedící s Libuší nově přímý spoj na úřady, k lékaři či za volnočasovými aktivitami,“ uvedl před nedávnem místostarosta Prahy 12 Vojtěch Kos.

Dopravní podnik předpokládá, že stavba začne letos v říjnu a skončí v závěru příštího roku.

Z dokumentace k tendru:

Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení novostavby tramvajové trati sídliště Modřany – Libuš v městské části Praha 12, Modřany a Libuš, tedy zejména:
a) výstavba nové tramvajové trati včetně jejího příslušenství;
b) dopracování projektové dokumentace o konkrétní technické řešení, včetně specifikace konkrétních výrobků a detailů nutných pro realizaci stavby;
c) vyhotovení projektové dokumentace skutečného provedení stavby;
d) vyhotovení geodetického a geometrického zaměření skutečného stavu stavby.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

Čtyři páry zastávek. Pozoruhodné obohacení českého (technického) jazyka …

robert

Taky mi to zní divně, spíš čtyřmi páry nástupišť nebo stanovišť.

Palo

Alespoň to všechno pojede po trati!

Kuba

Chápu to správně, že se nad novým metrem bude budovat ještě tramvajová trať? To bude to metro taky tak nepoužitelně hluboko jako v Karlíně, že bude pro místní obsluhu naprosto k ničemu? Nebylo by lepší směřovat stavbu tramvají někam, kde skutečně přinesou zlepšení obsuhy a ne tam, kde budou jen dublovat jiný kolejový systém? Not a bene, když ve zmiňované etapě nedojedou ani k nemocnici, jakožto prvímu aspoň-trochu-cíli?

sterndestodes

Jestli to bude Dolinkovo metro, tak ta tramvaj bude lokální vrstva a můžou ji protáhnout klidně až na Pangrác z jedný strany a do Písnice z druhý, protože Dolinkova vize metra byla, že bude všude projíždět, protože kde se nebude stavět, tak tam se nebude stavět… (pozn. pro méně důvtipné – stavět jako stavět a stavět jako stavět, no víte jak to myslím…).

Radek

Jde o napojen9 Modřan na metro D.

Kuba

Na to ale není potřeba tahat tramvaj až na Nové Dvory.

Tomáš

A lidé mezi Libuší a ND budou chodit pěšky? Jedná se o 1,5 km na němž jsou v tuto chvíli 2 autobusové zastávky (Přírodní, Chýnovská), pokud se chceme v této lokalitě zbavit autobusů (a chceme, aby TT k něčemu byla) musíme zajistit náhradu i v tomto úseku.

robert

Ano, je, protože metro má zcela jiný smysl obsluhy území než tramvaj.

robert

Docela by mě zajímaly důvody, proč nebyly obě etapy spojeny. Smyčka jako druhá etapa? Kdo ví, jestli k ní vůbec dojde. Nehledě na to, že do Libuše měly tramvaje vést už dávno.
Pro pražské rejpaly jen dodám, že na Libuš a do Libuše jsou oba tvary správně. 😉

Kamui

Nebyl by jako dočasné řešení jednodušší triangl než smyčka?

Martin

Osobne si myslim, ze by bylo obe stavby lepsi spojit, nebo alespon navazat, tedy dokoncit stavbu az u Domyna (Nove Dvory) s blokovou smyckou…

Byl bych i radeji, kdyby se uvazovalo i o prodlouzeni k Nem. Krc…

Poudy

A pak se to rovnou může prodloužit až na Kačerov a z Kačerova je to zase kousek dolů k plynárně. Takže ideální by bylo určit s přípravou co nejdříve protože takový trať by smysl měla. Po spojce Slavie – Chodovec by se o vytížení být nemusela.

XXXD

To už by pak chtělo prodloužit až k nějaké trati směrem do centra, jinak v tom nevidím moc smysl.

mirek

Tam povede metro. Tohle bude napaječ sídliště k metru/od metra. Aby ta trať konečně dostala trochu větší smysl.

looking4bucho

Pokud vim tak existuje i studie to vest do Novodvorskou dolu na Lhotku, ale pry to asi nevyjde z hlediska vytizenosti. Osobne to nechapu, protoze cela Lhotka a cast Kamyku tim padem zustava pouze na autobusech. Navic do NovoPlaza jezdi opravdu cele okoli. Laicky bych rekl ze nejvetsi dopravni zatez v okoli je prave na krizovatce Marianska/Novodvorska kde se tedy zadne vylepseni nechysta. Prodlouzeni na Nove Dvory bude pouze kopirovat metro D – nechapu jaktoze to bude kapacitne v poradku a prodlouzeni dolu ne… Nicmene data k tomu neznam, takze nevim…

Radek

Bude tam dočasná smyčka, i když v projektu je postaru ještě úvrať.

Nedbal

Neříká se do Libuše , ale na Libuš.

Daniel

Vidíte a tohle mě vždycky zajímalo, ale nikdo mi to zatím nevysvětlil: podle jakého gramatického pravidla se rozhoduje, zda „do“ nebo „na“? Podobně jako Vy s Libuší já třeba neznám nikoho, kdo by jezdil „do Kladna“, ale vždycky jen „na Kladno“. Poradíte jaký klíč použít? Pokud to tedy není jen místní zvyklost.

Kubrt

Je to místní zvyklost.

Daniel

Srdce systematikovo pláče. Alespoň že se ty výjimky nemusí děti učit jako vyjmenovaná slova. Díky za osvětlení.

Faceplam

Obecně se dá říci, že „na“ se říká tam, kam se musí do kopce, ale neplatí to rozhodně stoprocentně.

Juraj

A právě proto je zcela v zájmu zachování psychického zdraví místní výjimky ignorovat – do Kladna, do Libuše, v Nymburku, v Zábřehu.

Vladimíra Šlamborová

Ne je to špatně v Kladně, v Libuši.

Jiří Kocurek

Do Petřína!

Facepalm

Do Petřína, a pak do Pohořelce, do Letný a večer zakončit v Žižkově!

Facepalm

Tak jestli vaše psychické zdraví ohrožujeto , že se jezdí „na Kladno“, pak by si nebylo od věci obrátit se na příslušného specialistu a v krajním případě se na čas nastěhovat do vypolstrovaného pokojíku.

Miroslav Zikmund

Nejde o „psychické“ zdraví, to ohrožují zdravému rozumu odporující „protiepidemiologické“ výstupy z ministerstva zdravotnictví.“
Původní prosba zněla – vysvětlit pravidlo „logicky“ si odporujících výrazů „na“ a „do“ …

Miroslav Zikmund

Zvyklost – spíše „specifika“ neobyčejně bohatého českého jazyka … (do rozboru jazykově příbuzné slovenštiny se pouštět nemíním). Jezdí se „na Moravu“, „na Slovensko“, ale „do Čech“. Nicméně v případě Slovinska (správně ovšem Slovenska – anglicky Slovenien) se jezdí „do Slovinska (Slovenska). Na Moravě budou přeháňky, na Slovensku bude silný vítr, v Čechách klesnou místy teploty k nule … V případě Francie jedete „do Francie“, ale „na Riviéru“, na Korsiku, v případně „do Itálie“, ale na Sardinii do Cagliari) , na Sicílii (do Catanie) … „Jedeme na Slovensko, do Tater, na Štrbské Pleso / Hrebienok – ale do Starého Smokovce, do… Číst vice »

Milan

Bydlím v sousední čtvrti – Modřanech, a říkáme „do Libuše“.

Pražák

Já tam prožil větší část života a říkám “ na Libuš“ 😉

Lkprak

Mohu potvrdit, žil jsem v Modřanech 20 let a co si pamatuju, vždycky „na Libuš“.
Jinak k věci, mám radost, že se věci hýbou, o prodloužení tramvaje „na Libuš“ se v době zprovoznění TT do Modřan hovořilo jako o hotové věci, tak se snad konečně dočkáme.

Jiří Kocurek

Normálka, používají se dva tvary, oba jsou správně. Jen někdo z toho dělá žabomyší válku o budoucnost galaxie.

Tak jsem si vzpomněl… Vzdálenost dřevěné konstrukce od tělesa komína musí být
a) nejméně 5 cm
b) alespoň 5 cm
c) minimálně 5 cm

Facepalm

Je rozdíl mez i mluvnickou správností a zažitou praxí.

Miroslav Zikmund

Z jazykového hlediska nejméně, alespoň a minimálně jsou synonyma,

czhunter

Ale zase se spíš říká „na Kamýk(u)“ než „do Kamýku/v Kamýku“ … což asi bude tím, že je to kopec 🙂

mirek

„na Kamýk“ = do čtvrti Kamýk
„do Kamýku“ = do lesa Kamýk

czhunter

„Do lesa Kamýk“ jsme říkali „do Lesíku“ (velké L proto, že slovem „Lesík“ se myslel jediný konkrétní malý les v Česku)

Ale určitě nemám patent na to jak je to správně – bydlel jsme tam jen pár let 🙂

Facepalm

Z čehož ovšem jasně vyplývá, že tam asi nebydlíte moc dlouho. Vždycky se říkalo „na Libuš“ a dle tvaru „do Libuše“ se vždy spolehlivě poznal novousedlík. Podobně, jako se pozná na Brdech lufťák podle toho, že jede do Jinců, když se odkjaktěživa jezdí „do Jinec“. 🙂

Kubrt

Moje maminka se narodila NA Libuši 🙂 Pravda, už to je pár dekád.

Ondřej

U nás se říká „do Sapy“ 🙂

Pavloš

To znamená „na Písnici“, nebo „do Písnice“??

IBM

Domů, do Prahy, do Podolí, ….

Ondřej

Co použít neutrální Malá Ha Noi?