egoe-plus
Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Středočeští radní urychlili souhlas s tramvají z Kobylis do Zdib

Tramvaje 15 T z první i druhé série na konečné ve Stromovce, ilustrační foto. Foto: Jan Sůra

Středočeský kraj souhlasí  se zrychleným povolováním nové tramvajové tratě, která poprvé povede z Prahy mimo území hlavního města. Krajští radní včera vydali s předstihem posouzení vlivu stavby nové tratě Kobylisy – Zdiby na životní prostředí (EIA).

Kraj to oznámil v tiskové zprávě. Jde o další pokrok v přípravě tramvajové trati, finální slovo bude mít ale pražský magistrát, kde zjišťovací řízení probíhá. To má říct, zda je stavbu nutné posuzovat ohledně vlivu na životní prostředí a tím ztratit několik let příprav,

Záměr tramvajové trati Kobylisy – Zdiby jsme odsouhlasili, pochopitelně za předpokladu, že realizace bude v souladu s územními plány obcí Zdiby a Sedlec,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011). „Chceme tramvajovou tratí zlepšit komfort cestování pro obyvatele Zdib, Sedlece u Líbeznic, Dolní Chaber a přilehlých obcí,“ dodala.

Závěr posouzení EIA obsahuje podle tiskové zprávy konstatování,  že vliv uvolňování emisí na imisní koncentrace v okolí posuzovaného záměru je vyhodnocen jako přijatelný. Plánovaná tramvajová trať přinese spolu s navrženými parkovišti P+R útlum individuální automobilové dopravy v obsluhovaném regionu a umožní též redukci autobusové dopravy. Z hlediska vyhodnocení vlivů imisí na veřejné zdraví lze očekávat celkové snížení míry zdravotního rizika v dotčeném území, přičemž ani v částech s nárůstem imisní zátěže není třeba očekávat změny ve zdravotním stavu, které by se jakkoli projevily.

Trasa tramvajové trati Kobylisy – Zdiby

Nová tramvajová trať má měřit 5,6 kilometrů. Trať má vést v ose ulice Ústecká, která přechází v silnici II/608. Dálnici D8 má překonat mostní estakádou, kde bude konečná s pracovním názvem Sedlec a parkovacím domem pro tisíc aut. Další záchytná parkoviště mají vzniknout ještě po trase. Podle prvních odhadů má trať vyjít na zhruba dvě miliardy korun. Plán počítá s vybudováním šesti zastávek s pracovními názvy Kobyliská, Prunéřovská, v Rybníčkách, U Celnice a U Kostela. Konečná bude Sedlec.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Člověk

Ta konečná mi přijde dost rozumná. Zemědělci jedoucí na pole už nebudou muset jet na traktoru, budou moci jet tramvají. Tím se bude šetřit životní prostředí. Nedokážu si představit, jak lépe investovat půl miliardy do životního prostředí.

Roman

Tohle vypadá, že chtějí, aby lidé přijíždějící autobusem do Prahy vystoupili na terminálu v polích a dojeli na metro tramvají.

železničář v důchodu

Ale to je přece dávno zřejmé (a i tady se o tom už debatovalo v minulosti nejednou)“ jedině tím lze totiž ekonomiku té akce podpořit – jen to někteří „naivové“ stále nedokáží včas pochopit.

Jan Tichavský

Lidé přijíždějící autobusem mimo dosah zastávek ať klidně dojedou až k metru. Pro ty v dosahu tramvaje tu bude tramvaj přímo k metru která povede rychleji Klapkovou kde je provoz minimální. No a hlavně to je pro dojíždějící v autech kteří zaparkují kousek za městem a dále dojedou MHD, což je ideální stav a takhle by to mělo být všude, do města autem ani nedojíždět a přesednout na MHD.

železničář v důchodu

Nedojedou – skončí na jednom te dvou „terminálů“ u TT (protože ty autobusy už dál do Prahy nepojedou – takže jeden přestup navíc) a budou v tramvajích zabírat místa těm, kdo budou přistupovat na následných zastávkách, a kterým teď politici „mažou med okolo úst“ tím, jakým ta tramvaj bude právě pro ně přínosem: ve skutečnosti ti přistupující budou jen místo v autobusech jezdících skoro každou minutu stát v tramvajích jezdících jednou za 4 či 5 minut.

Michal

„Závěr posouzení EIA konstatuje podle tiskové zprávy konstatování…“ Pane Sůro, přečtěte si po sobě článek, než ho zveřejníte. Za tohle se u nás na ZŠ snižovala o stupeň známka ze slohu a vy se psaním živíte. Hlavně konstatovat konstatování je pecka.

babilon

Že by něco, čeho se možná i dožiju? 🙂

Aslanex

Divím se, že Středočeský kraj tuto trať podporuje. Z pohledu středočeských obcí totiž nezlepšuje vůbec nic.

Ondros

Bude obslouzena cast Zdib a prilehle okoli tim, ze na trati budou terminaly. Dost Stredocechu taky jezdi autem po D8, takze i pro ne bude zlepseni, ze jeste ve Stredoceskem kraji muzou nechat auto a dostat se v relativne kratkem (a hlavne jistem) case k metru. Okoli Zdib a D8 je v ranni spicce totalne zasekane, tramvaj se samostanym telesem je jednoznacny benefit.

železničář v důchodu

Na jakém „samostatném tělese“? V textu je přece jednoznačně napsáno, že „Trať má vést v ose ulice Ústecká“ – takže buď bude v ulici v každém směru kromě TT jen jeden jízdní pruh pro ostatní vozidla, nebo vznikne uprostřed vozovky vždy v jednom z pruhů klasická „peáž“ tramvají a automobilů, v Praze běžná na mnoha místech zejména v centru, kde u chodníků stojí zaparkovaná auta.

Ondros

Dle vizualizaci, co k tomu videl, bude mit tramvaj uprostred svoje samostatne teleso. Jestli dojde ke zuzeni stavajici silnice, tak leda v zastavenych castech (tj. Zdiby a Chabry). Znate lokalitu osobne? Jezdite tam? Ja jo a ta vypadovka v obytne zastavbe je neprosty nesmysl, ktery mel opodstatneni tehdy, kdyz tenhle prutah siploval chybejici D8. A smirte sr s tim, ze ve Stredoceskem kraji nelze vest tramvaj do kazde vsi, ale bude holt v dojezdove a nikoliv dochazkove vzdalenosti. V podstate tak trochu v teto lokalite i supluje vlak :-), protoze nejblizsi koleje jsou snad az za Libeznicema.

železničář v důchodu

“ ta vypadovka v obytne zastavbe je neprosty nesmysl“
Ano – a tak do její osy přidáme ještě tramvajovou trať, aby ji to ještě „vylepšilo“.

Ceslo

Ta Ústecká už je teď z větší části jednopruhová. Ten druhý proh je vyhrazený pro autobusy. Takže to asi zase tak velká změna nebude…

železničář v důchodu

Aslanex:
Ta trať pochopitelně nezlepšuje naprosto vůbec nic z pohledu těch obcí, přes něž povede, ale za cenu využití parkovišť „P+R“ možná zrychlí dopravu obyvatelům vzdálenějších středočeských obcí jezdících nyní do Prahy autem, protože cesta tramvají v ranní špičce bude asi rychlejší – proto se podpoře ze strany Stč. kraje nedivím. nicméně se domnívám (aniž bych tím chtěl „malovat čerty na zeď“), že rozčarování obyvatel obcí na trase TT nad výsledkem bude brzy po uvedení do provozu asi dost veliké.

Jan Tichavský

Konečně se to začíná hýbat. I tak je hrozné, že se začně stavět až někdy za tři roky. Plánů máme na nějakých 30 nových tramvajových tratí a budeme rádi když se ke konci volebního období kopne do země alespoň u dvou staveb.