D11 se otevře bez slibovaných protihlukových stěn, dostaví je až příští rok

Výstavba mostu Trotina na D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. Foto ŘSDVýstavba mostu Trotina na D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. Foto ŘSD

Protihlukové stěny slíbilo ŘSD Hradci Králové výměnou za stažení odvolání proti stavebnímu povolení.

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal82

Hlavně rychle dostavět obchvat Jaroměře a pokračovat s dálnicí dále na Trutnov a státní hranici. Dále obchvat Náchoda a na železnici zrealizovat Vyskovskou spojku a jízdní doby z tohoto koutu republiky do HK a Prahy budou mnohem atraktivnější. Je to ostuda.

Jackub

Takže po otevření téměř ihned dlouhodobá omezení kvůli stavbě PHS. Opravdu geniální! 🤔😡

Jiří Kocurek

Zas na druhou stranu dovolených 50 (70?) km/h po obchvatu je pořád lepších než těch samých povolených 50 km/h v obci při pokusu o plynulý průjezd.

Jackub

To ale nic nemění na tom, že je to strašný šlendrián…

Jiří Kocurek

No bez „šlendriánu“ by se na obchvat čekalo nějaký ten měsíc navíc. Co je lepší?

***** Petr

Většinou je na dálnici 80 při zachování jednoho pruhu , tzn oproti stávajícímu stavu násobné zrychlení . Stavba PHS je do půl roku hotová . I tak se provoz zrychlý , zpřesní se časy dojezdu a rozhodně bude bezpečnější . Kéž by PHS byly jedinný problém 🙂

ketchup1970

A samozřejmě obchvat HK duplikuje D11 takže se proud auta dělí mezi dva kanály. Takže nával na D11 nebude tak velký.

beran

Já to taky říkám, ale kromě PHS bude další problém i čeština, co?

Šašek

Na jednu stranu je dobře, že se tento úsek dálnice podaří otevřít ještě tento rok, protože silnice I/33 je přetížená a nehodová. Na druhou stranu se sliby mají plnit a stavba bude neúplná.

Koro

Mi ty stěny stejně přijdou tak nějak zbytečné… kolikrát se vedle nějaké byl a dálnice hučí tak jak tak.

Y.K.

Ještě jestli jste vedle ní bydlel a spal. Pak se každý dB dolů počítá, ono je slyšet 204 h denně 70 dB a slyšet 50 dB dost podstatný rozdíl.

Y.K.

Ehm 24h…

súdružka Kolesárová

žádná PHS vám nesníží hluk o 20dB…

Y.K.

Záleží na frekvenci a typu stěny. Pohltivé mají až k 25 dB útlumu (ve středních frekvencích). Asi vám nemusím vyprávět, že útlum o jeden dB je snížení akustického tlaku na polovinu.

Hans

Rozdíl 3db je cca dvojnásobný hluk

Jarda Š.

Ty dB zhruba odpovídají hluku pocitově, tedy snížení o 3 dB sice znamená poloviční akustický tlak, ale pocitově je snížení hluku např. z 55 dB na 52 dB jen zcela minimální. Pocitově vnímáme snížení hluku jako podstatné, když se sníží např. z 55 dB na 30 dB.

Hara_Pes

No a taky to může dopadnout jako na Kbelské, kde původní, už shnilé, dřevěné stěny nahradil nějaký plech a hluk je větší.
Popravdě, auta to tlumí o něco více, ale každý kamion je slyšet, jak kdyby žádná stěna nebyla. A to dříve určitě nebylo.

Roman osobně

Klasika… Nejdříve lidem něco slíbíme a pak slib nesplníme. Holt už je po volbách….

Lemmy

Čtu dobře data, kdy se D11 napojí na polskou dálnici?
To je ta, co je z Polska dotažená na hranice? 🙂

Plecháč

Tak alespoň bude možnost porovnat stav bez PHD a s PHS.

JiP

Tak hlavne ze se bude jezdit, soucasny stav je skutecne neunosny.