D11 se otevře bez slibovaných protihlukových stěn, dostaví je až příští rok
Výstavba mostu Trotina na D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. Foto ŘSD
Protihlukové stěny slíbilo ŘSD Hradci Králové výměnou za stažení odvolání proti stavebnímu povolení.
Hlavně rychle dostavět obchvat Jaroměře a pokračovat s dálnicí dále na Trutnov a státní hranici. Dále obchvat Náchoda a na železnici zrealizovat Vyskovskou spojku a jízdní doby z tohoto koutu republiky do HK a Prahy budou mnohem atraktivnější. Je to ostuda.
Takže po otevření téměř ihned dlouhodobá omezení kvůli stavbě PHS. Opravdu geniální! 🤔😡
Zas na druhou stranu dovolených 50 (70?) km/h po obchvatu je pořád lepších než těch samých povolených 50 km/h v obci při pokusu o plynulý průjezd.
To ale nic nemění na tom, že je to strašný šlendrián…
No bez „šlendriánu“ by se na obchvat čekalo nějaký ten měsíc navíc. Co je lepší?
Většinou je na dálnici 80 při zachování jednoho pruhu , tzn oproti stávajícímu stavu násobné zrychlení . Stavba PHS je do půl roku hotová . I tak se provoz zrychlý , zpřesní se časy dojezdu a rozhodně bude bezpečnější . Kéž by PHS byly jedinný problém 🙂
A samozřejmě obchvat HK duplikuje D11 takže se proud auta dělí mezi dva kanály. Takže nával na D11 nebude tak velký.
Já to taky říkám, ale kromě PHS bude další problém i čeština, co?
Na jednu stranu je dobře, že se tento úsek dálnice podaří otevřít ještě tento rok, protože silnice I/33 je přetížená a nehodová. Na druhou stranu se sliby mají plnit a stavba bude neúplná.
Mi ty stěny stejně přijdou tak nějak zbytečné… kolikrát se vedle nějaké byl a dálnice hučí tak jak tak.
Ještě jestli jste vedle ní bydlel a spal. Pak se každý dB dolů počítá, ono je slyšet 204 h denně 70 dB a slyšet 50 dB dost podstatný rozdíl.
Ehm 24h…
žádná PHS vám nesníží hluk o 20dB…
Záleží na frekvenci a typu stěny. Pohltivé mají až k 25 dB útlumu (ve středních frekvencích). Asi vám nemusím vyprávět, že útlum o jeden dB je snížení akustického tlaku na polovinu.
Rozdíl 3db je cca dvojnásobný hluk
Ty dB zhruba odpovídají hluku pocitově, tedy snížení o 3 dB sice znamená poloviční akustický tlak, ale pocitově je snížení hluku např. z 55 dB na 52 dB jen zcela minimální. Pocitově vnímáme snížení hluku jako podstatné, když se sníží např. z 55 dB na 30 dB.
No a taky to může dopadnout jako na Kbelské, kde původní, už shnilé, dřevěné stěny nahradil nějaký plech a hluk je větší.
Popravdě, auta to tlumí o něco více, ale každý kamion je slyšet, jak kdyby žádná stěna nebyla. A to dříve určitě nebylo.
Klasika… Nejdříve lidem něco slíbíme a pak slib nesplníme. Holt už je po volbách….
Čtu dobře data, kdy se D11 napojí na polskou dálnici?
To je ta, co je z Polska dotažená na hranice? 🙂
Tak alespoň bude možnost porovnat stav bez PHD a s PHS.
Tak hlavne ze se bude jezdit, soucasny stav je skutecne neunosny.