Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD stáhlo žádost o stavební povolení na D11. Chce tím urychlit její zahájení

Stavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSD
Stavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSD

Pokračování dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře může nabrat další velké zpoždění. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) samo stáhlo žádost o stavební povolení pro první úsek od konce stávající dálnice do Předměřic nad Labem. ŘSD ale tvrdí, že tím naopak zahájení stavby urychlí.

Vyplývá to z oznámení, které zveřejnilo ministerstvo dopravy na úřední desce. Jde o vyřešení rozkladu, který podaly Děti Země. O posunu v celém případu jako první informoval Hradecký deník.

Ministr dopravy celé řízení zrušil, protože ŘSD stáhlo žádost o stavební povolení. V praxi to znamená, že je celé řízení opět na začátku. Když podalo ŘSD žádost poprvé, nepravomocné stavební povolení trvalo ministerstvu dopravy vyřídit rok. ŘSD v řízení zastupovala projekční společnost Valbek.

Zpětvzetí žádosti o stavební povolení nastalo poté, co Děti Země napadly takzvaná závazná stanoviska vydaná královéhradeckým magistrátem a krajem. „ŘSD ČR požádalo o zpětvzetí žádosti o stavební povolení na stavbu D11 1106-1 proto, že tento postup je z hlediska termínů a lhůt v rámci správního a stavebního řízení nejrychlejší cestou pro získání pravomocného stavebního povolení na tuto stavbu. Vzhledem k již zahájené přípravě výstavby úseku D11 1107 a vydanému pravomocnému stavebnímu povolení na stavbu D11 1106-2 je dosažení právní moci stavebního povolení v nejkratším termínu velmi důležité,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Opět se při povolování dálnic prokázala důležitá úloha ekologických spolků, včetně Děti Země, jako hlídačů ochrany veřejných zájmů a zákonnosti, neboť se potvrdily závažné pochybnosti o kvalitě rozhodování úřadů při ochraně přírody a krajiny,“ hodnotí zrušení stavebního povolení pro dálnici D1106 z Hradce Králové do Předměřic nad Labem předseda Dětí Země Miroslav Patrik, podle kterého byl postup ŘSD při stažení žádosti o vydání stavebního povolení logickým krokem.

ŘSD má přitom pro stavbu už vybraného dodavatele, za 2,593 miliardy korun má úsek postavit sdružení firem Eurovia, Metrostav a Switelsky. To už začalo loni s přípravnými pracemi.  ŘSD na svých stránkách počítá s tím, že začne stavět v červenci.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Liberal shark
Host
Liberal shark

Jakub S. – obce v budejovicke panvi na vychod od dalnice jsou soucasti Budejovic. Od centra nejsou nijak oddeleny. Puvodni trasa D 3 vedla po Lisovskem hrbete.

Jan Šindelář
Admin

Nemáte pravdu. Tohle běžte vykládat na Rudolfov, do Adamova, Hůr, Dubičného nebo na Dobrou Vodu … a se zlou se tam potážete. A dálnice po Lišovském hřbetě by byla zvěrstvo (stavební i ekologické).

Aslanex
Host

Mohli byste tu někdy udělat nějakou analýzu, na co všechno Děti Země podali žalobu a jak ty žaloby dopadly. Ta statistika by mě moc zajímala.

Liberal shark
Host
Liberal shark

Dobry napad. Chtelo by to precist prislusne rozsudky spravnich soudu.

Miroslav Patrik
Host
Miroslav Patrik

Uspesnost soudnich sporu je odhadem 55-60%. Posledni soudní výhra (23.02.2018) se týká dálnice D0805 Lovosice – Řehlovice (proti této dálnici bylo podáno celkem 27 žalob, z nichž 14 bylo úspešných): http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2515139

liberal shark
Host
liberal shark

Žádosti se většinou stahují v tom případě, když má oponent pravdu a úřady to nechtějí přiznat. Hlavní je, že úředníci a žadatel nebudou potrestáni za nezákonný postup.

Michal
Host
Michal

Bohužel, ten proces je tak složitý, že tím má šanci proplout jen vysoce kvalifikovaný právník.

Michal
Host
Michal

Kdyby tohle házení písku do kol měl nějakej reálnej smysl a něco skutečně ochránilo. Je to jen plýtvání časem, penězi a zdravím lidí na starých jedničkách.

Nevím o dálnici, která se nakonec nepostavila tam, kde byla nakreslená (v desítky let starých plánech)…

liberal shark
Host
liberal shark

Například obchvat Českých Budějovic na D3 nevede původní trasou, ale přímo skrze město :-(.

david.t
Host
david.t

Má to smysl. Třeba šlendrián jménem D8 dal konkrétně Dětem Země za pravdu docela jednoznačně.

comment image

D
Host
D

david.t:
Pokud se Děti Země budou obecně negativně vyjadřovat ke všemu, pak je tu vysoká šance, že jednou se jim jejich „přání“ vyplní. Nic víc bych za tím nehledal, statistika.
Děti Země u D8 neříkali přímo „pod kamenolomem hrozí sesuv“, ale to jejich klasické „nechceme dálnici“.

Radek Janata
Host
Radek Janata

D: pokud je mi známo, tak ekologové nechtěli D8 zrušit, ale vést ji pod Středohořím v tunelech. Což by bylo nejen šetrnější k přírodě, ale nakonec vyšlo i levněji i rychleji.

Vladimír
Host
Vladimír

To Radek Janata: přesně tak jak říkáte

D
Host
D

Radek Janata: Věštíte z křišťálové koule nebo kávové sedliny? Alternativa tunelu pod Středohořím byla postavena spíš na zbožném přání než na skutečném plánu.
Argument ekologických spolků mířil zcela jinam, než na to, že stavbu může zbrzdit sesun svahu. Poukazovat na neštěstí při stavbě jako „my vám to říkali!“ je zcela mimo.

Jakub S.
Host
Jakub S.

liberal shark –
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4847883&y=48.9705047&z=13&source=muni&id=537
Přimo skrze město? Oči mi zatím slouží, takže vidím jen, že na pár místech lízne okraj města.

Jirka
Host
Jirka

ŘSD určitě samo nestálo, ale stáhlo

Partneři