Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD stáhlo žádost o stavební povolení na D11. Chce tím urychlit její zahájení

Stavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSD
Stavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSD

Pokračování dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře může nabrat další velké zpoždění. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) samo stáhlo žádost o stavební povolení pro první úsek od konce stávající dálnice do Předměřic nad Labem. ŘSD ale tvrdí, že tím naopak zahájení stavby urychlí.

Vyplývá to z oznámení, které zveřejnilo ministerstvo dopravy na úřední desce. Jde o vyřešení rozkladu, který podaly Děti Země. O posunu v celém případu jako první informoval Hradecký deník.

Ministr dopravy celé řízení zrušil, protože ŘSD stáhlo žádost o stavební povolení. V praxi to znamená, že je celé řízení opět na začátku. Když podalo ŘSD žádost poprvé, nepravomocné stavební povolení trvalo ministerstvu dopravy vyřídit rok. ŘSD v řízení zastupovala projekční společnost Valbek.

Zpětvzetí žádosti o stavební povolení nastalo poté, co Děti Země napadly takzvaná závazná stanoviska vydaná královéhradeckým magistrátem a krajem. „ŘSD ČR požádalo o zpětvzetí žádosti o stavební povolení na stavbu D11 1106-1 proto, že tento postup je z hlediska termínů a lhůt v rámci správního a stavebního řízení nejrychlejší cestou pro získání pravomocného stavebního povolení na tuto stavbu. Vzhledem k již zahájené přípravě výstavby úseku D11 1107 a vydanému pravomocnému stavebnímu povolení na stavbu D11 1106-2 je dosažení právní moci stavebního povolení v nejkratším termínu velmi důležité,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Opět se při povolování dálnic prokázala důležitá úloha ekologických spolků, včetně Děti Země, jako hlídačů ochrany veřejných zájmů a zákonnosti, neboť se potvrdily závažné pochybnosti o kvalitě rozhodování úřadů při ochraně přírody a krajiny,“ hodnotí zrušení stavebního povolení pro dálnici D1106 z Hradce Králové do Předměřic nad Labem předseda Dětí Země Miroslav Patrik, podle kterého byl postup ŘSD při stažení žádosti o vydání stavebního povolení logickým krokem.

ŘSD má přitom pro stavbu už vybraného dodavatele, za 2,593 miliardy korun má úsek postavit sdružení firem Eurovia, Metrostav a Switelsky. To už začalo loni s přípravnými pracemi.  ŘSD na svých stránkách počítá s tím, že začne stavět v červenci.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jakub S. – obce v budejovicke panvi na vychod od dalnice jsou soucasti Budejovic. Od centra nejsou nijak oddeleny. Puvodni trasa D 3 vedla po Lisovskem hrbete.

    • Nemáte pravdu. Tohle běžte vykládat na Rudolfov, do Adamova, Hůr, Dubičného nebo na Dobrou Vodu … a se zlou se tam potážete. A dálnice po Lišovském hřbetě by byla zvěrstvo (stavební i ekologické).

  • Mohli byste tu někdy udělat nějakou analýzu, na co všechno Děti Země podali žalobu a jak ty žaloby dopadly. Ta statistika by mě moc zajímala.

    • Dobry napad. Chtelo by to precist prislusne rozsudky spravnich soudu.

  • Žádosti se většinou stahují v tom případě, když má oponent pravdu a úřady to nechtějí přiznat. Hlavní je, že úředníci a žadatel nebudou potrestáni za nezákonný postup.

    • Bohužel, ten proces je tak složitý, že tím má šanci proplout jen vysoce kvalifikovaný právník.

  • Kdyby tohle házení písku do kol měl nějakej reálnej smysl a něco skutečně ochránilo. Je to jen plýtvání časem, penězi a zdravím lidí na starých jedničkách.

    Nevím o dálnici, která se nakonec nepostavila tam, kde byla nakreslená (v desítky let starých plánech)…

    • Například obchvat Českých Budějovic na D3 nevede původní trasou, ale přímo skrze město :-(.

    • david.t:
      Pokud se Děti Země budou obecně negativně vyjadřovat ke všemu, pak je tu vysoká šance, že jednou se jim jejich „přání“ vyplní. Nic víc bych za tím nehledal, statistika.
      Děti Země u D8 neříkali přímo „pod kamenolomem hrozí sesuv“, ale to jejich klasické „nechceme dálnici“.

    • D: pokud je mi známo, tak ekologové nechtěli D8 zrušit, ale vést ji pod Středohořím v tunelech. Což by bylo nejen šetrnější k přírodě, ale nakonec vyšlo i levněji i rychleji.

    • Radek Janata: Věštíte z křišťálové koule nebo kávové sedliny? Alternativa tunelu pod Středohořím byla postavena spíš na zbožném přání než na skutečném plánu.
      Argument ekologických spolků mířil zcela jinam, než na to, že stavbu může zbrzdit sesun svahu. Poukazovat na neštěstí při stavbě jako „my vám to říkali!“ je zcela mimo.

Newsletter

Partneři


Výběr editora