České dráhy začínají s hromadným propouštěním, počet zaměstnanců míří pod 14 tisíc
Ivan Bednárik. Foto: Jan Chaloupka/ České dráhy
Další personální škrty souvisí se zjednodušením organizační struktury státního dopravce.
Další personální škrty souvisí se zjednodušením organizační struktury státního dopravce.
Má možnost pracovně srovnávat pracoviště od nábřeží,po depa Libeň,Vršovice.Na GŘ,či ve vile Rose se řeší kvalita kávy v kávovaru,jenž je zadarmo.A v depech?Toaletní papír,čisté sprchy,nic.Tam dělají podlidi.Kafe,ovoce zadarmo?Montérky ,co se rozpadnou za měsíc.
Osobně si myslím, že zase odejde víc lidí z provozu :-(.
Projde pan Bednárik všechny odbory GŘ ČD?
Měl by… a také zavést evidenci pracovní doby, terminály na GŘ mají.
Zbytné úředníky propustit,ostatním nabídnout dělnická povolání. Ušetřené finance použít na rozvoj lidského kapitálu a nákup pohodlných,bezpečných a rychlých železničních vozidel. České dráhy=hrdý národní dopravce!
Mnohé úřednictvo nemá ani ODPORNOU „odbornou způsobilost“ jen zaměstnance s „odbornou způsobilostí POSUNOVAČ“. Takže těžko nabídnout „dělnické“ povolání … jistá část zaměstnanců se „na nábřeží“ dostala ze zdravotních důvodů = pro provozní profesi ztratil zdravotní způsobilost dle vyhl. 101/1995 Sb., pokud měli odpovídají stupeň vzdělání, bylo jim nabídnuto THP místo …
Pováleči z kaváren do polí a továren. To už tu jednou bylo, soudruhu…
Z té doby je jeden vtip:
Jde estébák kolem stavby a slyší:
„Pane inženýre, cihly!“ „Pane docente, maltu!“
„Už jedu, pane profesore“, odpovídá docent.
„Vezu!“ Volá inženýr.
Estébákovi se to nelíbí, vletí na stavbu a všechny tři zatkne. Na pendrekárně… Inženýr vytáhne občanku, tam titul. Docent vytáhne občanku, tam titul. Profesor vytáhne občantu, tam titul. Tak je uklidili do kotelny, aby nebouřili lid.
A vidíte, tam jsou mnohdy vedoucí bez titulu… tedy vysokoškolského.
Přesně tak! Narval bych je do mišelinky, tahat gumy! Háj zly úřednický!
Nomen omen.
No to „inkousti“ sa budú z
ubami-nechtami brániť
Propouštění… Je vidět že pan Bednárik má jasno, jsem zvědav, kde se pak až bude třeba budou shánět kvalifikovaní zaměstnanci.. ti současní zmizi ke konkurenci… Timto tempem jistě ČD přijdou o ostatní zakázky a národní dopravce bude jen černá díra pro stát.
On nevyhází manažerské pijavice?
Ty jsou částo někým chráněni. Někým mimo podnik… 🤷
Těžko někým mimo akciovku chránit někoho, koho by řádný hospodář nezaměstnal.
To je kdo ???
Nemohu si pomoct, ale po roce 2010 ty administrativní a technickohospodářské pozice byly rušeny hodně. A již teď je znáz, že v admnistrativních budovách je méně lidí než cca před 10ti lety. Souvisí to mimo jiné s přirozenými odchody do důchodu, zavádění nových vozidel kde již není potřeba tolik vedoucích a mistrů neboť klesl také počet pracovníků které by řídili ( od posunovačů po opraváře, provozní elektrikáře a různé přípraváře). Tím klesla i potřeba technických a provozních náměstků. Rovněž s prodejem majetku se rušily i celé budovy RSM, byť část přešla pod Správu železnic. Osud těch co zbyli bude záviset… Číst vice »
Ivan dela vse proto, aby se zalíbil tem dole. Dela to fakt dobre…ve vůdčích slibuje jak mu chybi monterky a spinava prace, kterou vsak nikdy poradne nedelal.
Jinak ho, ale zajímá jen jeho kšeft.
Úspora ma byt cca 2.5 mil. ročně – to je tak na výměnu par sedaček v Pendolinu.
Spoustu lidi vyhodit nemuze.
Na druhou stranu by po volbách mohl zmizet i s dalšími lidmi, ktere tu drzi vládní strany ČSSD a ANO. Firme by to jenom prospělo.
Docela drahé sedačky, ne?
Teď teprve začnou ty správné krysí dostihy.
Je třeba si uvědomit, co je to hromadnému propouštění. V článku se mluví o 30 lidech a výše. Takže to mohou ale nemusí být velké množství. Navíc avizované hranice 14 tisíc zaměstnanců již bylo dosaženo.
„… nyní zaměstnanců máme 14 tisíc …“
„… dojde poprvé k hromadnému propouštění, což je od hranice 30 lidí výš,“ řekl Bednárik
A to je jen nesmělý začátek, ta organizace se bude muset zgruntu změnit a zeštíhlit, zaměřit se na core business, podružné a nesouvisející činnosti ukončit nebo outsourcovat. Nelze dál živit armádu 14k lidí za aktuální situace a s přihlédnutím k dalšímu vývoji poklesu výkonů, na to je třeba se připravit už teď.
Ono nejde jen o pokles výkonů, ale také, že i nově vysoutěžené výkony nemusí být za tak štědré ceny za vlkm, jako tomu bylo starých smluv typu „řekněte za kolik“.
Ono sloučení SŽ+ČD do Státních drah bude opravdu revoluce…
A opravdu armagedon bude to, že Státní dráhy budou přímo spravované Ministerstvem železnic. Tedy že nebudou mít žádného generálního ředitele, žádnou správní radu atd.
A jak je možné, že „holding“ funguje v Německu … Vtip spočívá v tom, že infrastruktura se přizpůsobuje potřebám provozu a nikoli naopak …
Uděláme krátké nástupiště, 120 metrů – v Duchcově kam se nevejde souprav pětivozového R délky 132 metry. Podle SŽ je to v pořádku ….
V případě Duchcova spíš vyčítejte dopravci a objednavateli, že se neozvali před rekonstrukcí, jelikož projekt k připomínkování dostali, a byly součástí jednání, nikdo nic neřekl, a teď budete nadávát SŽ?
V poli u Duchcova by ten rychlík skoro nemusel stavět. Staré nádraží pro přípoj z Oldřichova či přímý spoj z Teplic zdemolovali, do města jezdí bus…
Holding nefunguje, ani v Německu ani v Rakousku. Cestující vnímají dráhy (DB resp. ÖBB) jako jednu velkou černou díru na peníze. Problémy infrastruktury a dopravce se ve veřejné diskuzi nerozlišují, což vede k tomu, že mnoho lidí odmítá dráhu jako systém kompletně. Liberalizace se musí udělat úplně nebo vůbec. Polovičaté řešení s holdingem je „kompromis“, ze kterého nikdo nic nemá. Způsobuje to akorát náklady kvůli extra byrokracii, ale konkurece přesto v praxi nefunguje.
Já teda nevím jak ušetřit outsourcovanim . Naopak mi to přijde nejlepší dělat si to sám .
Zlepšit úsporu uvnitř firmy lze už dávno . Kupovat ND za opravdové ceny , ne aby baterie so umyvadla stala na e-shopu výrobce min než ve skladu o desítky procent (cca 25-30) , aby se kvůli jedněmi odpalenemu odporu kupovali cely velká součást . Jako samozřejmě se to dá všechno spočítat , co uvnitř a co venku.
Ale když se audity dělají jen naoko ..
“ Outsorcovat“ .Proboha, co to je za obludne slovo? Proč takhle prznite češtinu?:-(((
Chtělo by to česky, ty somálské výrazy. Pane světový.
Tak nám sem dejte české definice těhle výrazů, když je potřebujete mít nutně v češtině. 🙂 Ono totiž odborné pojmy v ekonomii, logistice a obchodu jsou obvykle v angličtině. Tohle fakt není o tom být světový, ale to evidentně lopata nepochopí. 😀
„Vyzdrojovat“. 🙂 Určitě by se našel i lepší, třeba „vyvést“ (nesmí to ale někdo psát se z). Někdy se stává, že různé obory, mezi sebou vzájemně nehovoříce, dokonce zavedou pro týž původní význam slova dva různé výrazy (kemp/kampus – skloňovaný dokonce i s koncovkou, bóje/balíza).
Ony totiž se tyto aktivity třeba za první republiky nedělaly, že. Ekonomie, logistika a obchod jsou tu posledních 30 let…
Dřív se běžně užívalo spojení „zajistit smluvně“, ale to holt nezní tak strašně cool a mluvčí se nemůže tvářit jako hustej byznysmen.
Dělal jsem u ČD celých 39 let na různých postech, mohl bych vyprávět o nehospodárnostech dlouhé hodiny. Snížit mzdy jako největší položku nákladů je vždy rozumné, ale neslyšel jsem ani jednu větu o tom, že by se měla zlepšit kvalita služeb. Když jsme svého času na ekonomické poradě chtěli upozornit na zbytečné výdaje v jedné oblasti, byli jsme ekonomem v GŘ v Prazer vyzvání k uvedení výše této škody. Když slyšel že to je asi 600 tisíc, odpověď byla, že až to budě v milůionech tak se máme ozvat. Přesný obrázek manažerských kvalit vedení ČD. A těch „reorganizací“, které se… Číst vice »
Kdo jsou ti vykukové? Je fakt že do administrativních pozic se dostávají na doporučení jiných zaměstnanců ( na internetu mají zveřejněné jen pozice které nikdo nechce dělat). Ale co třeba dělají špatně?
Toto je nemoc všech velkých firem.
Na GŘ jsou mnohdy zbytečné posty vedoucích oddělení. Když vedoucí neovládá MS Office, SAP a není oporou teamu. Je drahé mít člověka na přeposílání informací, které si zaměstnanec může získat sám. Vím, o čem mluvím.
Smutný, že tihle neodejdou. Přesunou se do různých dep a Zapů jako vedoucí.
Nebo se udrží na GŘ ČD. Neumí řádně s PC, neumí ani jazyk, technický diletantismus. Ale umí žalovat, lhát a pomlouvat.
Proč každý kdo dělá v železniční administrativě musí být automaticky zlý muž? Konkétní případ kdy někdo lže a někoho pomlouvá?
GDPR… ale zeptejte se. A neřekl jsem, jestli je to zlý muž nebo zlá žena.
Proč každý? Ona je řeč o všech?
Osobně si myslím že největší exody z vedoucích pozic od ČD/SŽ jsou k soukromým dopravcům a stavebním firmám.
Tak snad je aspoň dobře platí.
Až budou hledat práci u Státních drah, tak se jim nebudou k platu počítat ty roky, které byli jinde.
Co jste čekali. Dopravě to nerozumí a od revoluce to jde s kopce. Jako Tvrdík e ČSA to samé a do toho zdražováním konce. To půjdou lidé ke konkurenci. Železnici by měl řídit někdo ,kdo má cit k železnici,rozumí ji a nebude ji vézt k záhubě
jakoze ivan bednarik (ktery nekolik roku uspesne vedl cargo) nerozumi doprave a vede cd k zahube?
Úspěšně vedl Cargo? Jsem na dráze více než 35 let…., dovedl Cargo k tak nízké nakládce, v posledních letech téměř nulové.
Všichni přepravci od nich utekli a vozí to auty.
Vždyť to není pravda, co tady melete. Bednárik vyhrabal ČDC z hrobu a udělal z něj v rámci možností standardní firmu.
Nízká nakládka je mimo jiné výsledkem „rušení výpravních oprávnění“ …. jet někam s jedním vagonem bylo „neekonomické“ ….
Pamětníci znají „nákladní“ vlak s přepravou cestujících = M 810 táhl nákladní vagon, odposunoval ho vykládkové místo nebo si odtud vzal …
…což fungovalo na dvou místech v republice (Dobruška a Netolice), zatímco teď se z toho dělá spása nákladní dopravy.
jestli tim myslite, ze podobny model by dnes v necem mohl byt „ekonomicky“, tak si to myslite spatne.
Já jsem na dráze od roku 1982 a veřejně a odpovědně sděluji, že píšete totální blbosti z naprosté neznalosti věcí.
dekuju, ze jste to napsal.
Vážně chcete tvrdit, že Bednárik nerozumí železnici? Ale no tak. A tvrdit, že Dráhy jdou o revoluce z kopce? Ne všechno je ideální, ale podívejte se, jakou obrovskou cestu vzhůru, co se kvality cestování týče, ušly za posledních 20 let.
Cestu vzhůru, co se týče kvality započaly a ještě je čeká dlouhá cesta. Ale ten nakopávač na cestu vzhůru je konkurence. Kdyby nebyla konkurence, tak dodnes se jezdí Praha Ostrava s Béčkama.
Ale kdepak, je to jen jeden z impulsů.
Konkurence dneska jezdí těmi stejnými křápy.
prosim poradte mi, kde jancura jezdi s a149? pujdu to vyzkouset.
Bcmz na R8 vám fakt nestačí?
Možná, zčásti. Ale pořád platí, že kde je vůle, tam je i cesta, pokud je to fyzicky možné. Vůle provozovat větší podíl dopravy po kolejích je momentálně slabá. Vize, že jediná železnice bude Praha – Ostrava a všichni k ní odevšad budou jezdit auty, je slepá.
neni nad to nadefinovat nejakou debilitu a tu si sam vyvratit, ze? davate si za to sam bludistaky?
Já myslím, že pokud zajedete třeba támhle kousek do Summerau a pojedete dál a týden budete v té zemi za čarou jezdit vlakem tak pochopíte, že jak Správa železnic (ta hlavně) tak ČD a ostatní dopravci jsou přesně na začátku. 32 let po revoluci 🙂
Otázkou je, na začátku čeho. Ještě nižšího podílu kolejové dopravy na celku? Jo, zrovna Rakousko se ještě donedávna snažilo mít to použitelné (akorát nebyly moc slevy), teď omezuje a modernizuje; otázkou je, zda výsledek bude odpovídat očekávání – jímž nemyslím maximalizaci celkových objemů dopravy, nýbrž právě ty podíly jednotlivých druhů.
Nevím nevím, možná na preferovaných tratích, kde jezdí i Jančurák. Ale koukněte jinam, já např. denně musím trpět ve východoněmeckých vagónech bez klimatizace tažených zastaralou lokomotivou ze 70./80. let. O věčných zpožděních nemluvě. A to fakt nejezdím po žádné lokálce, ale po koridoru. Jedním slovem ostuda.
Hlavně vnější podmínky (státní a žel zčásti i EU preference) jsou na bačkoru. S těmi ale příliš nehne ani sebelepší řiditel.
To myslíte ty sedačky pro Vietnamce ve vozech, nefungující klimatizaci a wifi, ujíždějící přípoje, neskutečnej hluk v Regionovách, zamrzlý cdromy, poruchový a nebezpečný 843, výpadky a zpoždění v provozu pro nedostatek zaměstnanců a řízení provozu na dálku..? A ještě bych zmínil přidušené cestující, když fíra stáhne smeták na dělení a po opětovném zvednutí nenaběhne klimatizace ve vozech! Hodně se zlepšilo, v Chomutově na nástupištích padají lidi a ženský s kočárkama do kolejí a ze dvou hospod a tří stánků s občerstvením, tam je jeden automat na kafe a jeden na snickers. ;o)
Co to melete za kraviny?!? Znáte ho osobně? Víte, jak za něj fungovalo Cargo a co dělal předtím? A jen tak mimochodem, Ivan má zásadní zásluhu na vzniku ŽESNAD.CZ.
Opět se ruší tam, kde to manažery bude nejméně bolet…., v provozu. Zrušit celé komando v ČT je holý nesmysl. Vedení se přejmenovalo a převedlo pod PC.
Ruší se i komando v Opavě. Místo toho se buduje komando v Ostravě, tak tím padem budou 2 komanda vedle sebe (Ostrava, Bohumín), takže čety z Krnova a Osoblažky mají fakt radost. Takže to ublížilo zase jenom lidem dole a ti nahoře, čím horší manager, tím dostal vyšší funkci.
Nebojte, za pár let žádné čety z Krnova a Osoblažky nebudou… To zvládne kasička…
Ano, protože na zastávkách budou automaty…a namátkově to proběhne revizor…
A automaty bude obíhat drahý IT specialista, ale zase bude jen jeden. 🙂
Ale to bude oucourista. To je m z d o v é
náklady nula.
Zatím jsem neslyšel o jediném propuštěném uředníkovi (manažer, systémový specialista 🙈) v našem obvodu. Co se ale ruší a redukuje tak to jsou komanda. Takže 1 člověk ve směně nebude mít na starost 150 lidí, ale 300. Jsem zvědav, jak to budou při mimořádnostech dávat, a že to je poslední dobou docela mazec (bouřky, stromy, atd). O dispečinku ani nemluvě, tam se člověk při mimořádnostech ani nedovolá….
Ale zvládnou, neboj te se. Ale budou moci zapomenout na dvouhodinové schrupnuti na noční, anebo na nakup na denní.
Jenomže tam, kde je to dvouhodinové schrupnutí, je tzv. pohotovost na pracovišti. Takže v práci, ale nikoliv za plnou mzdu.
Myslíš ze lékař na noční si neschrupne? A ze si nikdo nikdy neodskoci z práce ? Tak pokud jses takhle zásadovy , tak s takovým postojem doženeme Evropu již za týden … v produktivitě
Čekal jsi něco jiného, já né. To je to i všem a o ničem co napsal když byl uveden do funkce. Kecy a kecy a provozní personál ušetřen. A paraziti jeden například v Třebové , co tam jenom sedí a prudi a jednou za uherský rok vydá nějakou blbovinu a potrestá strojvedoucí tam bude sedět pořád. Minula rošáda byla že z Třebové se přesunuli do Prahy, nynější že z Prahy se přesunuli do Třebové ty manažeři. Vznikne jedno megalomanské pracoviště. Grafistu, které už teď vydávají jeden paskvil za druhým a každé opatření má nejméně čtyři verze. Kdy už jim nestačí… Číst vice »
Plně souhlasím s těmi opatřeními. Opatření které poslední dobou vyšlo bez chyb a změn by člověk napočítal na prstech jedné ruky. A stále je klid po pěšině. Běda strojvedoucímu aby udělal chybu dle špatně nastudované vyhlášce.
300? To například komando v Kolíně má zcela běžně… Ono doby, kdy na jednoho komandujícího připadal obvod 30 lidí a na druhého v jiném OSE 60 lidí jsou asi pryč a sjednocuje se to…
Já neříkám, že to nezvládne, ale zajímalo by mě, co se ušetří? OK, stávající zaměstnanci komanda, dostali nabídku, dělat tu samou práci o 50km dál. Stávající místo dál zůstane u ČD, takže úspory žádné, jen se přesouvají lidé. Ze stavajicich 6ti 4 odejdou. Takže se budou muset naučit tuto práci nový lidé. Opět hledám úspory. A nebudeme vůbec řešit to, že stávající věděli, kde kdo bydlí, kdo jak může rychle zaskočit vypomoct. Kdo dojíždí, kdo je místní, kdo občas vezme práci navíc, kdo nedělá přesčasy atd…. Pán Bednarik mluvil o velkých úsporách nesmyslných úředníků, ale zde se likviduje systém, který… Číst vice »
Jeden komandující zaměstnanec těžko bude mít směně současně 300 lidí. Spíše se jedná o celkový počet zaměstnanců spadajících pod jedno komando … Jestliže ve velkém depu (Praha střed / TGM, Česká Třebová) uměl (musel) ohlídat strojmistr „ve směně“ – bez výpočetní techniky, jen s tužkou v ruce a papírovým personálním grafikonem obsahujícím balík minimálně 500 strojvedoucích / pomocníků, bez mobilu jen s pevnou linkou – nakomandovat zástupy dovolených / nemocí, z letma pokrýt minimálně 10 mimořádností denně (a v 8.30 mu přišel technik z odboru oprav, že v 18.00 mašina, která je právě v revizi – hotová ve 14.00 –… Číst vice »
z pohledu cestujiciho mi to teda za komunistu lepsi neprislo.
a jestli zamestnanci za tehdejsi almuznu a v te spine a rozkladu byli stastnejsi, nedokazu posoudit.
Diskuzní příspěvky jsou dojemné. Bohužel od lidí, kteří o dráze nemají ani páru. Mně by spíš zajímala návaznost spojů různých typů doprav, jako třeba jak dlouho bude ještě trvat nocování ve vestibulu letiště v Praze, protože máme 3 dopravce a ani jeden nejezdí v noci.
stačí nekupovat letenky za 10 éček a letadlo přiletí v normální čas a nebo si počkat až na letiště bude jezdit vlak
To nemusí nutně znamenat mít letenku za 10€. Také jsem takto několikrát nocoval, jelikož jsem potřeboval stihnout ranní odlet směr Frankfurt, Helsinky a pod… Jelikož jsem potřeboval stihnout návazné zaoceánské lety, které létají jen jednou denně kolem 10-14 hodiny… A pokud vám poslední vlak směr Praha jede ve 22 hodin, tak máte do 6 do rána k zábavu postaráno na letišti.
tak jsou i hotely a taxíky
A myslíte, že to v západní Evropě funguje jinak ? Např. poslední Bus z Klotenu jede 0:37, další 4:53, poslední vlak 0:42, další 5:00.
Ženeva vlak 0:11/5:10, bus 0:34/5:05
Stačí si cestu naplánovat v jinou denní dobu.
Třeba ve dne 😀
Maximálně 20 let. Pak už tam totiž žádné letiště nebude…
V tomto směru je potřeba si postěžovat na MD, které objednává vlaky. Když si objedná rychlík ve 2:00, tak ho dopravci rádi odjezdí, na komerční riziko ale jen ve zcela výjimečných trasách.
A koho by v noci ty vlaky vozily? Opravdu by měl někdo (ministerstvo/kraje) objednávat z veřejných peněz noční vlak pro 1-5 lidí, kteří si nechtějí zaplatit hotel v Praze, aby byli brzo ráno na letišti? A ještě by k tomu měla v noci jezdit celá pražská MHD, ne?
Cca před 10 lety přijížděly do Prahy noční vlaky kolem 4.00 a byly obsazeny více než 1 – 5 cestujícími, vlak z Košic do Chebu se dělil, jedna část jela přes Plzeň, druhá přes Ústí nad Labem … Kupodivu plné, protože cestující se dostal časně ráno do Plzně nebo pod Krušné hory a večer se vracel …
Z Budapešti do Berlína jezdil noční spoj, taky solidně obsazený, do/z Břeclavi vezl přímé vozy z Berlína do Vídně. V létě se jezdilo na stojáka, vyplatilo se jet do Holešovic a být připraven obsadit místa uvolněná cestujícími vystupujícími v Praze …
Jenže cílem je dostat co nejvíc lidí do aut, to totiž erár „nestojí nic“ (zdánlivě). A pro zbytek už to pak bohužel postrádá smysl. Ono by se ale obecně mělo v noci více spát. 🙂
Fakt? Linka 910 se někde schovává v křoví? Taxikáři stávkují?
takze vam mame zaplatit nocni vlak kazdy den, abyste jednou za x let usetril za hotel v praze, nebo co tim myslite?
To není o několika cestujících …
S čím máte problém, z letiště v Ruzyni jezdí dvě noční linky MHD 907 a 910 v intervalu 30 minut …
V centru jsou možné přestupy na NTram a NBus ….
Problém má se do té Prahy na ty noční spoje dostat odjinud, pokud jsem to dobře pochopil.
Že by se začlo konečně blejskat na lepší časy bez toho aparátu u Vltavy?
Dobrý pokus o vtip
Ba to zapomeň to nikdy nebude, oni si to pohlídaji
No…bude, protože oni budou naopak hlídaní… 😀
Od kud jinud by se to řídilo? Přestěhují se do nevyužitých nádražních budov? To by se zas někteří mohli zbláznit že to nelze protože jsou Správy železnic.
Jestli se jim povede zeštíhlit administrativní aparát tak, aby to ten zbylý nevzprudilo k odchodu, tak to je na nobelovku….
A když to pan ředitel přežene?
Tak si v klidu půjde dělat manažera jinde. Zato ČD a ČR to odskáčou. Tohle jste chtěl slyšet?
Pámbu zaplať.
Ještě kdyby přišel osvícený ředitel, co by odboural/prodal/vymístil všechny režijky, průkazky, spolky, muzea, výtopny a kraviny, posunul se do 21. století a v prozákaznickém přístupu se inspiroval od Jančury. Udržoval hlavní + příměstské tratě a na lokálky najal autobusáky.
Samotný personál v provozu je kvalitní, ale má špatné vedení a chybí mu motivace nebýt zpruzelý a být proaktivní.
https://www.youtube.com/watch?v=UcO3yMgGkAk
Mezuem v Luzne a jina nejsou ziskove?
ČD tvrdí, že je „nutnost“ starat se o historická vozidla poškozuje v soutěžích (zvyšuje jejich nabídkové ceny) – z čehož plyne, že tato aktivita je ztrátová a ČD a.s. by se jí měla zbavit.
Někde se psalo, že náklady na muzeum a nostalgii jsou v nižších desítkách milionů Kč, myslím mezi 30-40 miliony. Pokud jsou jen mzdové náklady 9,7 mld., je to kapka v moři… 0,36 % ze mzdových nákladů, z obratu asi desetina procenta. A možná je to jenom o špatném využití potenciálu ČD Nostalgie, když můžou jezdit třeba kraji objednávané víkendové rychlíky sestavené z historických vozidel soukromých dopravců. Třeba za Lužickohorský rychlík zaplatí objednavatelé kolem 4 milionů Kč za sezónu, jsou-li zveřejněné údaje o ceně za km správné.
Myslíte nedostatek stewardu u Radima? Ten je nasledovanihodny? Aby kvůli nedostatku personálu odříkali vlaky ještě víc?
V zásadě souhlas, ale – jestli na lokálkách budou jezdit autobusáci, ČD nebo někdo jiný, není rozhodování ČD, ale objednavatelů – krajských úřadů. Naopak v zájmu ČD je lokálky udržet pod svými křídly, protože 809 0/0-s je pro dopravce „zlatý důl“.
Zde musim coby cestujici podotknout, ze cca od roku 2000 jsem nezazil vylozene negativniho zamestnance CD, naopak vzdy to bylo bud vyborne nebo velmi slusny standard.
souhlas! já takového zaměstnance potkal jen jednou (což je dobré skóre
S tím musím souhlasit, i kvalita vlaků je lepší. Jen nevím co všichni máte proti 810-kam. Mě se ta Regio Nova líbí víc než rakev, která jezdila Most -Plzeň.
Můžu téměř potvrdit. Opruzený personál bývá na dolním Pacifiku. Naproti tomu na horním, na panťácích i na vyšší kvalitě je to dobré. České dráhy zabíjí střední manažment.
Rezijky jsou i v jiných státech, tím rušením dráhu spasite? Spousta lidí uteče až nebudou je to zlodějina je sebrat
Škoda, že je nesebrali už kolem roku 2000, teď už by ti údajně uteklí byli zpět nebo nahrazeni a nemuseli jsme pohádku o spásnosti režijek pro zaměstnanost poslouchat pořád dokola…
Ale nebyli. 😛
Inspiroval od Jančury? To by dopadlo. Jestli jste nějaký ředitel, určitě máte spokojené zaměstnance.
Inspirovat se u Jančury? jako že by se stávalo standardem odřeklé spoje z důvodu nedostatku personálu a tím pádem negarantované navazující spoje? nebo že by ojetiny na úrovni Bmz nasazovali na páteřní trati jako business třídu? O to jako občasný cestující fakt nestojím.
pomer plusu a minusu u tohoto prispevku je hodnotnou sociologickou sondou. 🙂
Prozákaznicky přístup. :DDDD Patří do něj i rušení spojů bez náhrady, protože dal lidem na Slezanu dovolenou? Nebo to, že si objednám občerstvení a dostanu ho dvě minuty před cílovou stanici?
Jojo, Jančura, fakt dík. Asi skutečně nechcete, aby u té dráhy někdo zůstal a aby se nerozsypala úplně.
Budete se divit – Jančura nemá námitek proti režijkám, ale měli by mít VŠICHNI = zaměstnanci VŠECH DOPRAVCŮ … Na rozdíl od různých „chytráků“ pochopil, že režijka je to nejmenší zlo, z hlediska imaginárních ztrát na tržbách ….
… již několikrát jsem upozorňoval, že režijky jsou věcí MD a ne dopravce – ČD si je nevymyslely. Dříve je měl téměř každý, kdo se na vlak jenom podíval (třeba SUDOP) , teď je mají stále i zaměstnanci SŽ (nějakou částku za ně ČD platí) . Je to bonus jako každý jiný , řada lidí si je ani nebere, některým jedincům Vám podobným leží neustále v žaludku … mám ji také a kromě dojíždění do zaměstnání ji téměř nevyužívám.
Tím myslíte srazit podíl železnice někam k 10 % přeprav a donutit lidi ještě více jezdit auty, jako to mají na Západě? 🙂 Rušit spolky z jakého titulu? Všeobjímající technokratické diktatury? 🙂
jsem u ČD(českých) o 20 let víc než současný pan generální – a od začátku co jsem nastoupil se zmenšuje počet úředníků někdy o 10%, někdy o 30% to už musíme mít úředníky v mínusu a nebo zase jen se škrtnou neobsazené místa, několik jich odejde do důchodu (kde už měli dávno bejt) změní se funkce(název) nakoupí se nové hlavičkové papíry a nábytek a TO BUDE ZASE VŠE…
„a od začátku co jsem nastoupil se zmenšuje počet úředníků někdy o 10%, někdy o 30% to už musíme mít úředníky v mínusu “ Matematiku jste ve škole měli? Trošku napovím: Máte zboží ve výprodeji, sleva je 50%. A je tam ještě další cedulka, dnes dodatečná sleva dalších 50%. Podle Vaší logiky byste to zboží měl mít zadarmo.
Trošku napovím: Za 40 let, kolik jich tam bude?
Neni jine cesty nez optimalizovat naklady. Ja bych byl nakloneny jeste k ostrejsimu pristupu, jinak CD opravdi ztrati a bude neustale ztracet.
Taky by konecne by mohli pochopit, ze jejich dilny nemaji mit 2 ridici struktury a ze oprava konkurencnich stroju je jejich vydelek a zisk.
Dílny by měl v první řadě dobře zaplatit, protože lidé ubývají. Najít nové mladé šikovné lidi a přesně jak říkáš otevřít konkurenci. Třeba to Bednarik tady čte, tak ať se zamyslí..
Proč se pořád objevují ty nesmysly o pochopení oprav konkurenčních strojů? To už se roky děje.
Ztrácet budou pořád, bez ohledu na jméno aktuálního generála.
Jmenuje se to sice výběrové řízení a kdovíjak jinak, ale výsledek je – budou provozovat jen to, na co si neukážou jiní.
Do pěti let se rozprodají poslední zbytky.
To ze maji dilny CD 2 ridici struktury a ze to jsou 2 firmy vam prijde ok? Me teda ne.
Co se tyce vydelku, neni mozne aby sumeperska Skoda vagonka na servisu vydelavala a CD dilny prodelavaly. Jediny duvod me napada, ze by matka CD neplatila za servis v adekvatni vysi zlataku.
Protože bylo nařízeno dávat opravy do Sprasu, aby se těžce platilo jiným subjektům?
Dráha musí začít vozit lidí a nejen brečet. Místo propouštění tu měl být vlak k moři který vydělává. Pokud to bude dráha pouštět soukromníkům takto lepší nebude.
Jak může spasit celé ČD jeden vlak k moři, který bude jezdit max 5 nebo 6 měsíců v roce.
Kdyby jedna jízdenka stála milion, tak asi jo… To je zas blábol.
Vlak k moři už jezdí, ale chápu, nemá modrou barvu.
Vlak k moři nic nevytrhne a jeho hospodářský výsledek bude vždy riziko. Resp. asi ne, spíš vždy prodělek. Když účetně rozpočítáváš neprovozní náklady na km nebo hodinu skutečného výkonu, tak pak proděláváš: i na vlaku k moři, i na lokálkách.
Presne tak, vlak k mori je vydelecny, ale zaroven i silny marketingovy nastroj.
A proč to Jančura dělá když je to prodělečné?
Vlak na pár měsíců v roce by mohl znamenat pár měsíců nevyužitou soupravu 😀 ale RegioJet se chystá na zimní vlak do Alp.
Viktor Čistič.
Odkaz „rozdělení do tří divizí“ odkazuje na článek, kde o tomto rozdělení nic nemohu najít.
Jsem zvědavý, jak dopadne kolektivní vyjednávání. Protože vzhledem k letošní inflaci by se provozní personál bez přidání asi hodně nazlobil.
Přece dostali přidáno od Babiše a docela dost.
Jako všichni zaměstnanci v ČR…a stejně tak na ně dopadne inflace – jako na všechny zaměstnance v ČR.
Babiš přidal opravdu všem zaměstnancům ČR? Pak tedy asi žiju v nějaké jiné ČR, než Vy. Babiš a ta jeho skvadra přidali tak maximálně sami sobě a svým soukmenovcům, tedy státním zaměstnancům, vč. nádražáků. Soukromý sektor, který tuhle banánovou republiku celou dobu živí a jehož peníze tihle pseudovládci tak rádi rozhazují, od nějakého Babiše nic přidáno nedostal – kromě populistického snížení daně z příjmu, kterému stejně (logicky) zvoní hrana.
No Babiš ať je je jakýkoliv tak je zatím jediný kdo to dělá zadarmo a výplatu posílá na matky samozivitelky.
Tím se ho nezastavam v ostatních věcech.
Ale no tak, nebuďte naivní.
Matky samoživitelky…. to je zaklínadlo č.1 v naší politice.
Těm samoživitelkám by víc pomohlo, kdyby jim v jeho podnicích neplatil almužnu a necpal je do nepřetržitých provozů.
kde jste to vzala? provozní zaměstnanci ani korunu
Jenomže dokud provozní personál nepochopí, že ČD již neurčují pravidla hry a výrazně se neuskrmní ve svých výdobitcích, tak může být počet úředníků záporný a ČD budou stejně prohrávat.
Mého vnitřního GrammarNaziho právě jeblo. Člověče, však je snad jasný, že “výdobytek” se píše s ypsilon.
Třeba rezijky vymlátili.
Ano, a proto se zavedla tři nová Oblastní ředitelství, která doteď nebyla potřeba…
A zrušeny tři jiné organizační celky 😉
No…a ještě později to budou zpátky depa…
A nešlo by ten ancábl rozpustit celý? Schillerova by tutove zajásala nad těmi miliardami ušetřenými.
Co znamená „ancábl“? 😮
Mohl by pokračovat ještě vedení CHV v Lužné u Rakovníka, které je absolutně neschopné a nekompetentní. Je tak těžké najít skvělého manažera, který by projekt dostal do zelených čísel a měl tah na branku?
Vedení je rozhodně nekompetentní, neboť CHV Lužná má smysl jedině pro fanoušky parních lokomotiv.
A těch zas tak moc není…
To zase není pravda, ČD Nostalgie je skvělý marketingový nástroj – dokonce to řekl sám ministr dopravy Karel Havlíček. Ovšem projekt je momentálně dle mého názoru v rukou někoho kdo není dobrý manažer, nemá vize a sílu něco tvořit. Dokonce prý vracel přebytek rozpočtu za loňský rok a pak někde čtu, že nejsou peníze na opravy lokomotiv. Chápe to někdo? Já moc ne
Minulý rok nebyl kvůli vládním omezením typický.
Se zbytkem souhlas.
Zbavit se nostalgie a zakonzervovat to.
Nostalgie je v poslední době jízda vlakem na Plzeň. Běžně v provozu, B, A, AB, BDs.
A určitě by se našly i další linky.
Kterou linkou? Na R16 jezdí Bmz a na Ex5 taky
Nejvíc Béček jezdí na R17.
R9, R11, R12, R20 a R23 je taky zážitek.
To není nostalgie, ale retro. Alespoň to tak nazývá KŽC 🙂
Už jste se nabídl jako ten skvělý manažer s tahem na branku ? Mimo jiné – hantýrkově se říká černá čísla, nikoli zelená …
Možná myslel bezuhlíkový provoz parních mašin.
hlavně když má ředitel zlatý padáky
to propustěj personál a opraváře jo
Dokud budou mít ČD kouli na noze v podobě zákona o veřejných zakázkách, podle kterého musí dělat výběrko i na nákup debilního Sava (té dezinfekce), tak nevěřím že se situace zlepší.
Takže je podle vás lepší, když se to koupí předraženě u kámoše ředitele, protože z eráru krev neteče?
Pan ředitel je kamarád šéfa Alstomu, Siemensu, Pesy atd.?
Nebo je příbuzný s některým představitelem AŽD?
Takže jak byste to dělal vy? Jste jistě čistý jako lilie, takže nová vozidla pro firmu, která není vaše byste objednával podle kvality vozidel a ne podle kvality obědu (a malého presentu), na který vás dodavatel pozval.
Jop!
Přesněji podle symbiózy cenovky a servisní knížky…(laciný krám je na draka).
Ne, ale když vstoupí do hry o zakázku firma „pod zákonem“, tak by měly ostatní firmy spadat automaticky pod týž zákon. A když nabídkou „nová vozidla“, tak by měly doložit, na základě jaké veřejné soutěže publikované v nějakém evropském věstníku tato vozidla byla vybrána … Je mi předem jasné, že to bude multinásobně minusováno, ale je to logické … Nebo si snad myslíte že žlutý/černý/zelený/fialový dopravce nakupuje draze u kámoše ředitele ???? Představte si, že ROPID „dokope“ SŽ k peronům na 171 dlouhým 250 metrů, aby se tam vešla 3×471 a bude chtít po ČD, aby se tam jezdilo TROJMO… Číst vice »
„myslíte že ….fialový dopravce nakupuje draze u kámoše ředitele ????“
Ne; proč by to dělal? Majitelé „fialového dopravce“ se sami ve vlastním zájmu postarají, aby si pro své podnikání pořídili ty nejvhodnější výrobní prostředky. Pokud se jim to nepovede, přijdou o své peníze, případně úplně zkrachují. To manažerům „národního dopravce“ nehrozí, takže je potřeba, aby nad nimi visel nějaký jiný „kontrolní nástroj“, třeba zákon o veřejných zakázkách.
„ČD 471 nemají – ROPID řekne „tak si je kupte“ “
Ne; ROPID vypíše zakázku na provozování dopravy vozidlem kapacity X, tu získá nějaký dopravce a ten si koupí potřebná vozidla.
Právě že se to při vyberku koupi Od toho kámoše. Když budu mít peníze na jednotce vemu peníze jdu koupit savo a zaplatím cca 50 Kč, to samé Savo přijde že zásobovacího skladu a ČD přišlo na 200 Kč, toto je známo všem
Na zakázky do 100.000 Kč soutěž dělat nemusí. To by bylo hodně drahé Savo.
U ČD ano.
Tak to bude tím, že se ČD snaží být papežštější než papež. V tom zákoně totiž nikde není uvedeno, že limity neplatí pro České Dráhy.
Možná potřebují tolik dezinfekce, že to sto tisíc hodí. Leda to rozdělit – proti duchu centralizace. 🙂
Ano na vše od 1,-
Ale to ten zákon vůbec nikomu nenutí! To si ČD ustanovily samy.
Když si ČD samy ustanoví, že podle silničního zákona musí být na lokomotivě blinkry, budete žádat zrušení silničního zákona?
Jistě, když to bude kupovat depo tak ne, ale on to bude kupovat centrální sklad třeba v počtu 20 000 kusů a jste hned přes 100 000 ….
Firmy fungující na komerční bázi, založené za účelem zisku, si sami a dobrovolně velmi pečlivě vybírají, od koho to savo koupí co nejvýhodněji a žádný zákon na to nepotřebují. A čím víc tun sava nakoupí, tím lepší dosáhnou cenu. Nutnost kupovat savo ve VŘ je virtuální problém.
Ovšem ta zakázka se netýká jednoho Sava ale hodně přes několik milionů, takže jdu jako kámoš do prodejny koupím Savo za 50 Kč, a ČD prodám za 200 Kč , slušný vývar pro kámoše + úředníka co to priklepl.
O výběrku za pár drobných to není a o savu vůbec ne. ČD tlačí k zemi jiné věci včetně „uvědomělých“ zaměstnanců a prkenný systém o prebendách nemluvě. Propouštění THP a zbytných managerů je dobrý základ ale chce to vytrvat a nebát se . Po případném úspěchu ho přesunout na poštu.
S těmi výběrky bych řekl že je to hlavně prostě zoufale nepružné. Třeba zdojsystémování Panterů – je jasné že nikdo jiný než původní výrobce to prakticky dělat nemůže, ale přesto se musí dělat výběrové řízení. Soukromník by toho výrobce oslovil přímo.
Hmm, vypisuje se i tam, kde nemůže plnit účel…
A kde účel plnit může, se tak z nějakého důvodu neděje…
Zajímavé, že tohle opozice v PS nekritizuje …
To víte, „potřebných“ je víc než železničářů…
Tak zase soukromník to rozjel „za svý“ a peníze má za výkony a z jízdného, nespadlo mu do klína tolik železa, na který se složili všichni ve státě a jako akcionáři v tom chtějí mít pořádek. Každý má svoje…
Tohle je vnitřní směrnice podle téhož zákona, ve stejném oboru.
https://www.dpmb.cz/cs/download/5866
Ono je jednodušší věřit nabulíkovanému a nadávat na zákon, než si ho přečíst a zjistit, že kecají, zákon nic takového nenutí.
Příležitost pro Jančuru sehnat pár vlakvedoucích na zaskok.
Z provozu by se propouštět nemělo, ale z administrativy.
Jo tak to asi jsem v jiné firmě.Ruší se služby pro cestující,omezují pokladny a ti největší neumětelové se přesunou do Prahy.Fakt pokrok.Když vidím jak se různě šoupe seslema aby se udrželi u koryta a co jsou schopni vymyslet ,jsem z celé reformy zcela zklamán.Jakýkoliv bezzubý soukromník roztrhá ČD s tímhle kádrem na kusy.
A toho soukromníka pak sežere buď banka nebo kraj…😂
Je vidět, že jste článek nečetl. Přečtěte si třetí odstavec.
On taky pan generální říká každý měsíc něco jiného. Ještě měsíc dozadu říkal , že na lidi z provozu sahat nebude. Ale podle mě to vyřeší přirozené odchody do důchodu, nevím totiž momentálně o stanici, která by neměla podstav pruvodcich. Viz. kariérní stránky ČD.
Jančura má nedostatek lidí určitě se budou hodit ty co přijdou od ČD.