egoe-plus
Dopravci Železnice

České dráhy se rozdělí na tři divize, počty manažerů se sníží o 30 %. Depa otevřou konkurenci

Motorový vůz Stadler RS1. Foto: České dráhy
Motorový vůz Stadler RS1. Foto: České dráhy
Opravy vozidel pro konkurenci není pomoc, ale zajímavá obchodní příležitost, říká šéf Českých drah.

Vedení Českých drah začne v pondělí projednávat s odborovými organizacemi jednu z největších změn organizační struktury v historii firmy. Ta přinese zjednodušení řízení a také propuštění řádově stovek lidí. Velké změny se dotknou také systému údržby, firma začne nabízet své opravárenské kapacity i jiným dopravcům.

„Základní změnou je rozdělení do tří divizí, každá bude rozdělena na tři oblasti. Ty se už nyní nebudou různě překrývat, ale budou pro všechny divize shodné,“ řekl předseda představenstva Českých drah Ivan Bednárik. Organizační změnu schválilo v týdnu představenstvo dopravce.

Velké zeštíhlení nastane u manažerských postů, zmizí jich celkem 30 %. „Pokud nechceme ztratit pětinu trhu v horizontu dvou let, je nevyhnutelné nastavit k 1. červenci novou organizační strukturu tak, aby byla rychlejší a přinesla úspory mzdových nákladů,“ řekl už dříve Bednárik ve videu pro zaměstnance. V něm také část lidí zkritizoval, že ne všichni zdaleka věnují pracovní dobu práci. „Rád bych touto cestou i pochválil velkou část lidí, kteří rád rychle pochopili vážnost situace a začali makat,“ dodal Bednárik.

Přirozené odchody

O nutnosti zeštíhlení a zjednodušení organizace mluví od svého nástupu, podobný krok řešil u ČD Cargo. Konkrétní počty a úspory chce ale představit až po finálním jednání s odboráři. Uvedl, že od začátku roku už firmu opustila dvě procenta zaměstnanců z celkového počtu 15 tisíc lidí a že počet propuštěných nepřesáhne tisícovku. „Z velké části půjde o přirozené odchody do důchodu,“ dodal Bednárik. Zda se propouštění a zeštíhlení dotkne pětičlenného představenstva, neuvedl. „To je dotaz na dozorčí radu, která o tom rozhoduje,“ dodal. Mluví se ale o tom, že z pěti členů dva odejdou.

Největší divize bude na osobní dopravu, do které přejde zhruba 10 tisíc lidí. Bude zaměstnávat všechny profese, které souvisejí s přepravou osob: od vozmistrů přes posunovače a strojvedoucí až po průvodčí a vlakvedoucí. Druhá divize má zatím pracovní název ČD Servis a bude řešit údržbu a opravárenství. Třetí bude mít na starost správu a údržbu majetku.

Změnou bude rozdělení i na tři geografické celky u každé divize, které budou u všech stejné. To dosud nebylo: například takzvané regionální správy majetku měly jiné pokrytí než regionální obchodní centra.

Kompetenční centra pro jeden typ vozidla

Velkou změnou nejen v organizaci, ale i přístupu k činnosti, bude oblast údržby. Kvůli ztrátě některých výkonů se podle Bednárika ukazuje, že některá depa nyní nemají dostatek práce jen na plnění zakázek Českých drah. Vzorovým příkladem je například Liberec, kde došlo ke ztrátě velké části výkonů. „V Liberci máme potenciál růstu, když budeme nabízet údržbu a servis i jiným dopravcům,“ podotkl Bednárik.

Jeho strategií tak je, aby všechna depa ČD uměla běžnou údržbu většiny vozidel, ale současně se specializovala na vyšší stupně oprav u jednotlivých typů. Vznikla by takzvaná kompetenční centra, v kterých by se opravy dělaly pro stejné typy vozidel z celé republiky i pro různé dopravce. „V Liberci se například nabízí takové kompetenční centrum pro motorové vozy Stadler RS1,“ dodal Bednárik. V myšlení Českých drah jde o zásadní změnu: dopravce často odmítal konkurenci vozy opravovat, protože to bral jako pomoc. „Je potřeba se na to dívat jako dobrou obchodní příležitost,“ dodal Bednárik.

Odebírat
Upozornit na
guest
248 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Panu Bednárikovi docela fandím . Není to tím že letos odcházím do neprovozní personální zálohy tedy do důchodu ale je to tím že že dle mého historicky poprvé bylo jasně ukázáno kde je chyba. Mění strukturu, odstraní duplicitu zefektivněním digitalizace tak jako to udělal v CARGU. Stačí si spočítat kolik osob se podílí dnes na výpočtu výplaty jednoho strojvedoucího. Tady je potřeba porovnat počet kliknutí od započetí uzávěrky skutečně odjetých vlaků dle směnáře do posledního kliknutí pro povel odeslání příslušné částky na příslušný účet zaměstnance. A to je se vším tak: tvorba JŘ, tvorba výlukové činnosti, tvorba změn do předpisů… Číst vice »

Joseph

A co třeba servis v podobě BOZP, požární ochrany? Bude dodavatelsky nebo se sloučí? Tyto obory jdou ruku v ruce. Obchodní centra lze chápat z pohledu NUTS II.

Vladki

Sem myslel ze opravny vozidel uz jednou oddelili – do DPOV, a.s. ?

Jimbo Jones

Reálně se akorát apoštolové na orloji pootočí o jednu pozici.

Petr Novotný

Vzhledem k tomu, že pana Bednárika do ČD opět dosadil politik bez nějakých mantinelú a požadavků /tedy bez výběrového řízení/ nečekejte,že se stav ČD zlepší. Efektivita, produktivita, slušná vozidla v této zemi politika nezajímá, když jsou státní. Sféry vlivu a soukromé zájmy, tedy malá domů a pod. Není to zas tak dlouho kdy se tady psalo o výběrovém řízení na šéfa švýcarských SBB. Spousta zaměstnanců tiše záviděla. Místo toho máme různé Kupce, Nebeský, Bednáriky, ale také rúzné Faltýnky, Havlíčky, Kolovratníky… Všechno je jen zájmová komedie, žádný z ředitelů ČD neměl a nemá povinnost vést a směřovat firmu k prosperitě. Ano,… Číst vice »

Georg

srovnavat bednarika s kupcem a nebeskym je teda celkem silna kava.
a cd do kopru rozhodne nejdou, v nejdulezitejsim segmentu se snazej a urcite tam maji silnou strategickou vyhodu.

Brumla

No já si taky myslím, že ČD jdou to kopru. Člověk to vidí zezdola. Myslim, že nebýt lidí dole co to ten nahoře kazí , už to dávno stojí. A až odejdou ty srdcaři , nebo už je to přestane bavit , tak se to pánům nahoře podaří. A nebo ty srdcaře vyhodí, i když žádný se necítí managerem jak avizuje generální. Dole jsou lidí placení za to aby to fungovalo, nahoře bohužel dostali úkol , zlikvidovat , takto to mnoho lidí dole vidí. No tak asi tedy.

Gwann

možná se budu mýlit, ale bednarik na mne z ředitelů CD, co pamatuju, působí nejlépe.

zda ten zápal k reformě je jen mimikry k obohacení se, nevím, a doufám že ne.

Nádražàk

Aaaaa to jim to došlo brzo. Nabízet svoje služby a vyházet darmožrouty. 😂😂😂😂

Jaaaa

Tak ještě MD a SŽ.

Martin1

Pravda, na SŽ je taky dost velká přebujelost.

Winchester1973

To bude u vyznavačů ČSD sebevražd…

Robil

Začni u sebe. Pokud chceš , mohu ti asistovat.

medical_examiner

Spíš za 20 let budou sebevraždy na straně soukromníků, kteří budou muset ze dne na den řešit servis…
A o rok později jak vůbec přežít. Trvalý jízdní řád 2043 s nimi totiž už počítat nebude…

Gramofon

prášky rychle!

Jaaaa

A proč?

Winchester1873

Protože stále se najdou jedinci, kteří by ta depa raději zbourali než aby ČD/ ČDC nabídly takto své kapacity konkurenci.

Jaaa

Nj, tak oni se najdou i jedinci, kteří by rádi zpět bratrské objetí SSSR, a dokud tomu tak není, tak čím hůř pro národ, tím líp pro ně.

Ale že by kvůli tomu páchali sebevraždu? To určitě ne. Oni budou raději otravovat vzduch všem ostatním.

Martin

Rozthat aby nebyl přehled už v ničem…. Bednarika nám byl čert dlužný…

Pražák

Jo, jo, my chceme „klid na práci“ a ne nějaké změny, jak k tomu člověk přijde, aby se pořád musel něco učit nebo se něčemu přizpůsobovat. Dělalo se to tak za císaře, za Masaryka, protektorátu, za Gottwalda i Husáka, tak proč to tak nemůže být i nadále?

medical_examiner

Buďte rád, že nejste varhaník.
To by jste do rána hrůzou zešedivěl při vidině, že se budete učit ovládat 7 pevných kombinací…

Vašek

Ty nějaké změny se táhnou už skoro 30 let a nikam moc nevedou. A vy nepotřebujete klid na práci? Já jo!

Savik

Hele, ČD už byly roztrhány tolikrát, že další trhání vůbec nevadí.

Jakuza

Ja to ale nechápu jako trhání. A pokud budou poskytovat kvalitni servis tak proč ne. Bude to jen divize a za LOVE v praze dům a nebo opravená mašina ne někde na koleni.

PetrJ

Tři členové představenstva je, pokud jde o kvalifikované osoby, až dost. Nabídka nevyužitých kapacit je zcela normální způsob, jak si kapacity zachovat a neprodělávat na nich. Divizi správy majetku bych zredukoval na minimum nebo zrušil, protože část se kryje s kapacitami pro opravy a údržbu (technicko zázemí) a pouze část může být využita komerčně s důrazem na právní aspekty smluv. Podnikoví právníci by měli být univerzální, byť je to na právnických fakultách moc neučí.

Jaaaa

Se složitostí dnešního práva? Jistá profesní sebevražda.

V. K.

Tady se pozná, když někdo kecá o tom, o čem neví vůbec nic. Právníci se učí všechna odvětví, specializovat se už člověk musí sám.

Gwann

zjevně toho o právu víte hodně…

jeden univerzální typ právníka…mno…

bohyn

To bude zrejme pravnik z vysoke skoly zivota.

Miroslav Zikmund

Vy jste tam studoval, že máte takové znalosti ….

Willy

Třetí divize pro „správu a údržbu majetku“ by mohla být vhodným kandidátem na vyčlenění z ČD, resp. prodej a outsourcing služeb nesouvisejících s dopravním businessem.

Leinad

A čemu by to prospělo?!

gramofon

Bude dosyp.

Willy

Většinou je efektivnější mít zaměstnance na „core business“ a ostatní outsourcovat, není to nic nového ani pro ČD, př. občerstvení také už nezajišťují vlastními zaměstnanci. Znamenalo by to i konec režijních výhod.

V.N.

Správa vlastního majetku je snad něco jiného než občerstvení.

Pražák

To asi ano, já to spíše chápu, tak, že by se dalo prozkoumat zda je ten majetek skutečně potřebný.

Gwann

třeba depa, ty potřeba nejsou!

Leinad

„Konec režijních výhod“ není problém dělení na divize. Je úplně otázkou, zda a jak zasahovat do hodnocení zaměstnanců, jestli si myslíš že by bylo lepší zvednout plat o 20 tisíc čistého ročně (in100).

Outsourcing se vyplatí zejména pokud je na činnost potřeba míň než jednoho člověka (uklízečka kanceláře malé firmy, hodina denně).

Leinad

*je ÚPLNĚ jinou

V.N.

To už by bylo logičtější , kdyby byla z ČD vyčleněna do dceřinky ta divize co má řešit opravárenství.

Willy

To může přijít taky, ale stále to má blíž k hlavní činnosti ČD, nežli je správa majetku, což je pro ČD vyloženě podpůrná činnost, která se běžně svěřuje specializovaným dodavatelům.

V.N.

Správa majetku předaná specializovaným dodavatelům… no, nemám s tím příliš dobré zkušenosti. Obvykle to funguje tak, že to nefunguje. Anebo si externí dodavatel vymyslí cestu, jak svého zákazníka totálně dojit.
To opravárenství- pokud to má být služba, která se má nabízet i mimo ČD přímo volá po nějaké dceřiné společnosti. Po nějakém schopném jednateli dceřiné společnosti, který bude budovat novou firmu (který nebude pocházet z ČD) a který bude mít přiměřenou svobodu….

P M

Zato RSM to je vzor dokonalosti :-)))

Gwann

mít externistu na výměnu vypínače, namazani veksle v depu, vymeteni okapu, to se vyplatí…

jan

Ano to je cíl, že.. A čd nechat chcípnout.

medical_examiner

Jako fénixe…
31.12.2042 nás navěky opustí České dráhy a.s., aby se 1.1.2043 zrodily Státní dráhy (s.o.)…

Gwann

třeba správa a udrzba depa, vč. kolejí.

to by byla panečku sranda…prodat, depo pronajmout na deset let a pak smlouvu neprodlouzit.

vy jste asi nemocen, že?

Milda

Jasně rozdělit jako to kdysi udělalo SŽDC a telematika teď se zase slouči.

Jaaaa

A pak zase rozdělí a pak zase sloučí…

Podle toho, jaký světonázor je zrovna u moci. Takový koloběh života.

Emanuel Šíp

Tak nebyly by to České dráhy, kdyby se tam čas od času nereorganizovalo. :-). Toto je forma vertikální integrace, kdy se Servis a Správa majetku staví na roveň obchodní činnosti pro zákazníky, tj. dopravě. To může mít negativní prvek v tom, že tyto dvě vlastně obslužné složky budou chtít mít stejné slovo jako vnitřní dopravce a budou se snažit ho omezovat. Na druhé straně to může firmě usnadnit služby pro jiné dopravce. Mám-li se vrátit k reformě z 90. let, volili jsme jinou cestu – obchodní segmenty pod uzavřením s vozidly a základní obsluhou k dispozici. Tj. dálkový a regionální… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Spíše model rakouský – osobka, Cargo, trakce, technický servis.
Trakce poskytuje hnací vozidla osobce i Cargu = efektivní oběhy HV, včetně zajíždění vozidel do zahraniční nebo naopak zajíždění HV jiných dopravců na území OeBB nebo do Česka (H-Start do Českých Velenic), má strojvedoucí, klasický karierní postup od základních výkonů typu posun „depo“, přes jednoduché traťové výkonu ….
Technický servis se věnuje vozům pro přepravu cestujících ….

Winchester1973

Tady už ale staničních posunů moc nezbylo a školící střediska nadále chrlí nové strojvedoucí v přípravě. Bez traťových výkonů se to na začátek pro případný kariérní postup neobejde. V depech jakjo České Budějovice už chodí nově příchozí strojvedoucí ČD rovnou na E trakci. Vždy někdo vytáhne že dřív v lepším případě byla 2 roky dílna, 2 roky pomocník, 2-4 roky posun.

Miroslav Zikmund

V situaci, kdy na lok nemáte co mechanicky zásadně opravit nebo elektricky vykrátit, pak je možné dílenský zácvik zkrátit na minimum toho, co se reálně dá na té lokomotivě řešit. Takže „lok“ první generace bobinového typu (nouzové provoz dle příručky Hála – Kratochvíl), laminátkovo / plecháčovo, lok 15x, 350, v motorové trakci to, co má základní elektromechanickou regulaci ČKD. Tam kde je elektronika s jedinou možností restart PC nebo odpojit baterky = vynulovat všechny poruchové hlášky v paměti a nahodit znovu, tak tam toho moc na dílnu není … spíše zámečnická větev – poznat závadu na pojezdu …. Pomocník –… Číst vice »

Negattor

– poznat závadu na pojezdu- a já k tomu dodám, ne jen na pojezdu, ale třeba i na spalovacím motoru. Hlavně správně identifikovat 1 a třeba 6 válec. Tam hodně řidiči chybují.

Vendelin

Pořád mi to není jasný – pan Bednarik je člen představenstva celé skupiny ČD?
Takže pod něj spadá i ČD Cargo ? Takže mluví o depech „osobní“ ČD, nebo celé skupiny ČD, takže i depa ČD Cargo?

Leinad

Je člen představenstva (osobní) ČD.

jal

V depech už se dávno opravují vozidla jiných dopravců, to není žádná převratná novinka.
Rozdělení na divize je jen příprava na rozprodej.

Za 10-15 let přijde někdo s převratnou novinkou – spojování do větších celků.
Nejeden podnik si tím už prošel…

None

To je samozřejmé. Spojením se dost ušetří 😉 A nemusí to trvat tak dlouho 😀 Pořád se musí něco reorganizovat, dělat organizační změny, slučovat, rozdělovat, vyčleňovat… To je všude stejný.

medical_examiner

Až se SŽ, ČD (včetně dceřinek) a MD přetvoří v Ministerstvo železnic, přímo ovládající Státní dráhy, tak se ušetří mnoho miliard.
Neexistující management totiž nemůže brát plat a odměny…

Jan Sova

ukažte nám Ministerstvo, kde se ušetří několik miliard. FÁčko a jemu podobní tam dosadí každé 4 roky nové šíbry, kteří to zorají jako pomyslná červená myš….

medical_examiner

Když mi prozradíte, co to je to „FÁčko“, tak budu rád…

Jinak i podobný vývoj nelze vyloučit. Jen ty roky nebudou 4, ale 5.

Facepalm

Esli vám někdo v roce 2021 musí vysvětlovat, kdo je to ten F, co má všude prsty, pak se obávám, že asi nebudete příliš důvtipný…

Lada

Že vy jste četl jenom nadpis? Ano, tento návrh počítá se spojením mnoha samostatných divizí ve 3 regionální 🙂

jal

Rozdělení do regionálních skupin už také existuje. Jediné, co se možná stane, že místo dvou vedoucích bude jeden. Druhý se přejmenuje, zařadí do „neTHP“ a tím se ušetří jeden posunovač.
Zbylí budou muset víc běhat.
Osvědčený postup k vidění ve většině podniků v ČR.

václav pravda

Přišli s tím tedy docela pozdě.

Jaaaa

Lepší pozdě nežli vůbec. Titus Livius.

Beny

Vítám ČD (i jejich zaměstnance) ve 21. století a těším se až je uvidím jako zdravou, silnou a hlavně výdělečnou společnost.

gramofon

Taky nějaké dividendy by mohlo konečně toto nepostradatelné rodinné stříbro poslat do státního rozpočtu.

***** Petr

Nestraš je . Tolik změn naráz nepoberou ani na Nábřeží .

Jan

To moc nečekám. Technicky jako samostnatná firma by zisk generovat měly, ale prakticky by měl být minimální, protože drtivá většina jejich zakázek plyne přímo ze státního/krajského/obecního rozpočtu. Nejlépe tedy bude, když budou efektivní a moderní s konkurenceschopnou cenou.

Gwann

klient dodává do makra a nemocnicím. makro s marži 1% a do nemocnice s 25% marži.

asi by to predrecnika potěšilo, jak hezky se na eraru vydělává…

bohyn

A do vesnicke vecerky s 30% marzi. Ono to Makro totiz dela radove jinej obrat, nez ta nemocnice s vecerkou dohromary.

medical_examiner

Počkejte si 21 let…
Tehdy to bude tak zdravá a silná společnost, jak je to jen možné.

Juraj

Všechno velmi rozumné kroky. Kdysi dávno jsme si při nějaké diskusi říkali, že ČD by se nemusely zastavit jen u poskytování servisu, ale klidně mohly jít do pronájmu vozidel skrze vlastní pool. To samozřejmě bylo v době, kdy byla konkurence slabší a rozpočty štědřejší, dneska už by to nebylo tak snadné.

ABC

Šukapool!

Gwann

tak někteří dopravci by pak měli možnost provozovat všechny spoje…a ne jich část z důvodu nedostatku vozidel přenést do autobusu…

Pája

Uměl bych si představit pronájmy vozidel výhodné oboustranně. Podmínkou by bylo, aby se vozidla nevracela ve stavu vyžadujícím opravy.

Honza

Zní to zajímavě. Ale záleží o kolik víc si soukromím príplatí

gramofon

Cenu za údržbu a opravy určí trh. Pokud ČD nabídnou konkurenceschopnou cenu bude opravovat u nich.

Iveta

No to není hloupej nápad .Jen ještě vyházet další darmožrouty (dozorčí,revizory)a ne platit každého blba co v provoze nic neuměl,tak se naučil ZP a kolektivku a je velkej odborář(uvolněná funkce).Dále pokud nechci přicházet o výkony musím jednat rychle a ne jako dnes rok něco řešit .No a něco k těm depům a správkárnám pan ředitel asi objevil Ameriku ,ano pokud přijdu o výkon a mám např. v Liberci depo udělám tohle ,budu opravovat pro jiné dopravce,ale to už zde bylo a je Leoš zajíždí do depa Bohumín a Jančura svého času využíval zázemí ONJ-Jih Praha jenomže se mu nějak nechtělo… Číst vice »

Pája

Radim a jeho platby za faktury jsou na dlouhou knížku. Takhle „občas podrží“ nějakou fakturu a dnes je pro menší dodavatele jako partner nedůvěryhodný. Zrovna u něj bych nejprve vyžadoval splacení všech faktur a platby za další opravy předem.

Jan Sova

Mluvil jsem s jedním, co spravoval pro Radima vozy a nenadával až tak, jak jsem mu vzpomenul našeho národního dopravce.

bohyn

Realita modrou uderku nezajima.

Pája

Jako že u oprav vozů má platební morálku lepší? Tak to neříkejte moc nahlas, nebo ty faktury taky podrží 😉

V.N.

Když nebudou dozorčí a revizoři, mohou to ihned zabalit. On totiž nikoliv každý člověk pracuje tak, jak pracovat má.

Winchester1973

Zde souhlasím s frází: V něm také část lidí zkritizoval, že ne všichni zdaleka věnují pracovní dobu práci. Kdo dělal na ONj tak ví, že když se tam zaměstnanci nudili tak ve vagonu v lepším případě hráli football, nebo v horším podpalovali skříňky.

V.N.

Železnice je specifickou oblastí. Když se stane průšvih, jde o životy a obrovské materiální škody. Tím se práce na železnici vymyká jiným oblastem. Takže disciplína je nutná. Nevím, jak to u železnice funguje nyní. Provozním zaměstnancem železnice jsem byl naposledy nějakých 25 let zpátky. A tehdy byli právě ti revizoři a kontroloři jedinými lidmi , ze kterých měli provozáci respekt. Když zjistil nějakou chybu (která neměla za následek nějakou škodu či nehodu) v práci výpravčího jeho bezprostřední nadřízený, zpravidla se nedělo nic. Protože ti dva spolu pracovali často i desítky let a byli v podstatě kámoši. Kdežto ten kontrolor ,… Číst vice »

bohyn

V zivote sem nepotkal revizora. Mozna by meli najmout i nejake draby na ty revizory, jestli jen nechrapou ve sluzebaku.

Pája

Potkávám je hlavně na koridorech. Asi se jim nechce na vedlejších tratích čekat, než něco pojede.

bohyn

Z valne vetsiny jezdim na koridorech.

Miroslav Zikmund

Ten dozorčí je šéfem směny, něco jako mistr ve fabrice … revizor > pomiňme kontrolu průvodčích, ale jsou potřeba tam, kde jezdí „strojvedoucí“ s kasičkou ….

Krysa350

Dělení na geografické celky je v pořádku, bylo by však dobré, aby ty celky ve výsledku vytvářely nějakou smysluplnou jednotu a nestávaly se případy známé z dopravního vlastního písečku krajů.

Leinad

Těmi písečku myslíš, když Středočeši objednání os Praha – Kolín, Pardubičáci objednají Kolín – Mun a modrogumy najust musí v Kolíně obracet?

Winchester1873

OCP Západ má třeba nově od OCP Střed vzít Děčín a Rumburk.

Iva.D

Což nedává naprosto žádnou logiku, aneb Rumburk a Lípa byli odjakživa jedno propojené depo, ale dneska je násilně roztrhneme od sebe. Takový rumburský strojvedoucí to bude mít do Plzně na vedení opravdu kousek. A co teprve stejnosměrné mašiny. To je logika, když Peršingy žádné nemají, možná jim do Děčína pošlou na výstavu Plecháče. Aneb proč to nenechat tak jak to je, když můžeme půlku lidí přeházet.

Ondra K.

Pozdě, ale přece. Na poskytování servisních služeb pro údržbu a opravy vozidel ostatním dopravcům mohly ČD vydělávat už roky.

Pezos

Jenže tam byl hluboký ideologický problém. Musela přijít opravdu velká rána, aby zvítězil pragmatický postoj.

Miroslav Zikmund

Ideologický problém nastal především v okamžiku, kdy se vytvořilo Cargo a „muselo“ dostat lokomotivy a personál + tři SOKV (depa), takže na mnohé opravy se jezdilo přes půl republiky, protože bylo FUJ dělat to v matčině DKV ….

Kubrt

Ono se to už někde praktikuje, jen se o tom, z ohledu ke zdraví některých modrých zaměstnanců, moc nemluví.

Pražák

Myslíte z ohledu k duševnímu zdraví?

Kamui

Nebudu tady psát podrobnosti, ale v menší míře už to probíhá.

Facepalm

Děkuji zde diskutujícím zaměstnancům ČD za opravdu hlubokou sondu do jejich mentálního světa. A opravdu nezávidím managementu této firmy, s jakým materiálem musej pracovat.

Liboslav

Ti zaměstnanci ČD to vidí pěkně v praxi a naživo, drahý pane. A když tak prosím
“ musí pracovat“ se píše. Váš „materiál“

Frantisek

Musí (od varianty musit) nebo musejí (od varianty muset). 🙂

Facepalm

Případně „musej“, použiji-li argot. Aneb tady si někdo plete hovorový tvar s chybou, že…

Facepalm

No nevím, co viděj v praxi, ale každopádně se tu projevujou jak parta zapšklejch bolševiků, co sála nenávist a netahavost s mateřským mlékem.

adamgolias

á , pan neomylnej s jediným spravnym demokratickým nazorem

Facepalm

Já vám snad zakazuju plácat si, co libo?

Jiří Burda

Ještě za staré doby jsem pracoval v depu. Za mě, se dráha měla probudit a něco dělat. V dílnách nejsou mladí,nechce se jim za těch podmínek pracovat. Dřív byla dráha něco. Proč nesvazi nákladní rychloběžky nákladní vozy přes republiku…… Je tu tolik možností. Prodej zbytné ho majetku…….

Pája

I já tehdy pracoval v depu. Dnes není zájem veřejnosti a není volná infrastruktura na svážení vozových zásilek. Po zrušení nákladišť, vleček i některých tratí už ani není, kde to naložit do vozu. V momentě, kdy náklad naloží někdo do auta už v tom autě bohužel často zůstane. je to i mentální problém. Naše děti se mně občas ptají, proč jede tolik kamionů, když vedle vedou koleje. Nechápe to ani puberťák, malému to vůbec nedokážu vysvětlit. Děti nás proklejí za zničenou planetu závislou na ropě. Je to smutné stydět se před nimi.

*****. Petr

Tak zkus někdy jednat s dráhou o přepravě. Nepřijede ti v termínu ani vagón. Navíc to tam musíš dovést a po vyložení odvést a trvá ti to s vyřizováním měsíc , nulová flexibilitě , neodpovídající cena , absolutní nechuť pracovat a vymýšlení provozních problémů které mě ani nenapadli . Kamion přijede na termín a druhý den v termínu vykládá kdekoli v horách i centru města. Moje děti tomu rozumí od pěti let , stydět by se měli borci z drah , ne ja . S to nemluvím o poškozeném nebo stráveném zboží Nebo nečistý vagón . U silničního dopravce není… Číst vice »

Pája

Tohle já přece vím. Jenže z jejich pohledu to je špatná organizace dopravy jako celku. Já si prošel i prací na železniční vlečce. Tudíž se tak úplně zákazníkům nedivím.

medical_examiner

No bodejť by byla volná infrastruktura, když jí mermomocí musí blokovat SC, EC, IC, rj…RGJ, LE…se svýma 4-5 vozovýma vláčkama…
Když Sebevražda Železnic všude vytváří bizarní kolejová uspořádání bez nákladišť…

Miroslav Zikmund

Jistý pán z Plzeňska řešil úspory tím, že rušil tzv. výpravní oprávnění nákladních zásilek, čímž se „ušetřilo“ protože s jedním vozem nebo pro jeden vůz se do stanice nebo na „nákladiště“ nemuselo jezdit ….

Luboš

Takových pánů bylo více…. Např. jeden výpravčí z Liberce, co si hrál u Carga v Nymburce na ředitele.

Martin1

A měl čas vymejšlet kraviny typu přímý rychlík Liberec – Nymburk – Praha. Jeden celý pár. Jj, tenhle pán už nadělal škody pro ČD. Měl by letět mezi prvními.

ABC

Dřív byla dráha něco

…. deputátní uhlí? 🙂

Pája

Hlavně to byla velká organizace mající možnosti. Například zálohy hnacích vozidel pro mimořádnosti, vozidla nezávislé trakce pro napěťovky atd. Dnes než se domluví ČD se SŽ(DC), kdo za to může, než začnou pátrat po volné mašině s fírou a seženou třeba u Cargo… Pak vznikají prostoje. Velmi drahé prostoje. Zkuste si představit alespoň teoreticky, že vlastníte drahý Taurus/Větroň, Bombardér, cokoliv/ a namísto aby to vydělávalo na sebe, tak to stojí v místě bez proudu. Je to stejné, jako třeba kamion stojící v koloně na dálnici, akorát dražší.

Kubrt

Prostoje jsou drahé – ano. A ty stroje nezávislé trakce čekající na svou šanci v případě mimořádnosti, nebudou mít taky dost dlouhé a drahé prostoje?

Lesan

Záložní stroje nezávislé trakce pro případy mimořádností nemusí být zrovna nové dieselové Vectrony. Obstarožních Brejlovců a Bardotek je stále poměrně mnoho.

Kubrt

Však to se dělá, pro stroje na dožití je to dobré využití. Ale není reálné, aby těchto strojů bylo tolik, aby v případě mimořádnosti spasily provoz v čase výrazně kratším, než potrvá odstranění této mimořádnosti. To by znamenalo 10 pohotových motorových lokomotiv v každém velkém uzlu, s personálem na telefonu připraveným nastoupit rychle do akce. To nebylo ani za ČSD, jak se tu snaží někteří evokovat. Co bylo tehdy na rozdíl od dneška – možnost stáhnout diesel z nákladu a odvézt uvízlý vlak osobní. Pak ale zase stál ten náklad. Což tehdy (kdy nákladní vlaky vís stály než jely) nevadilo,… Číst vice »

Pája

Vadilo to i tehdy. Jenže v takovém případě pro ten náklad někdy vyrazil jiný stroj. Takovou chcíplou M262 na Znojmo klidně zachraňoval Pielstick, stejně tak při výpadku proudu vystrkaly osobní vlaky ze stanice na širou trať. Břeclav úplně malá stanička není – a zvládlo se to.

Radek

Ty prostoje nezávislé trakce jsou často takové, že není čím jezdit. Ale jasně, fuj fuj nafta 😀

Pája

Tak ona je fuj. Já ty nádhery opravoval a startování po opravě v hale si pamatuju doteď. A to jsem celkem fanda.

medical_examiner

Copak, ucpaný zanesený výfuk u lokomotivy ve spojení s absencí ventilace v hale?

Pája

Ty saze jste trefil, odsávání bylo často jinde, než „komín“. Člověk to dá, ale louka nebo les voní líp.

Pája

Na zálohy stačí mašiny, které už si na sebe vydělaly. Ti strojvedoucí budou větší problém.

Winchester1973

Ti mladí tam jsou, ale ne všichni tam dýl jak v průměru tři roky vydrží. A pak není nikdo zkušený kdo by ty neustále nově příchozí zaučoval.

Jan Sova

trošku ten prodej zbytného majetku kazí globální trh se šrotem. Nikdo to nechce (za draho). Vozit do vzdálených hutí je to dražší než vykupovat. Chce to nějakou daňovou napařovačku na nové materiály/suroviny ve prospěch recyklace (to se týká i nedostatku chipů v IT a drahých kovů)

Patrik

To bych chtěl vidět těch 30%… Hlavně to prý má být škatulata hejbejte se a úspora téměř nulová…..
Nabízet servis konkurenci když nejsou schopni udržet ani vlastní vozy v provozuschopném stavu… 🤔🤔🤔

Iva D.

Naprostý souhlas. Navíc pokud budou nově manažeři lidé z vlakových čet, bude o lokomotivy dobře a odborně postaráno…
Jen se propustí pár odborníků do důchodu, aby se neřeklo a ti, co jsou znamí, vždy nějakou trafiku dostanou.
A o vozidlech škoda hovořit. Vy to máte rozbitý? Ale to je problém ČD, takže si počkejte ve frontě za RJ, Metransem apod…A že nemáte čím jezdít? Jo to nás nezajímá.

Jarda V.

Jen bych se chtěl zeptat zda je v plánu ušetřit 30% nákladů nebo vyhodit 30% vedoucího personálu. To je velký rozdíl

Pišta

Rozdělování velkých podniků na divize probíhalo v 90 letech a vedlo to jen k jednomu a to nakonec k totálnímu úpadku.

Facepalm

To je naprostá kravina.

Pája

Patrně jste tuhle situaci nezažil osobně. Jinak byste tohle nikdy nenapsal.

Facepalm

Znám „divizní“ firmy, co krachly, i takové, co prosperují až běda. Čili v tom to logicky opravdu není, a stejně tak je zcela irelevantní váš jeden konkrétní zážitek.

Pája

Pokud by ten můj zážitek byl pouze jeden z jedné firmy, ani bych nešpitl, opravdu.

jan

Což je nespíš cíl.

Pája

I to mně napadlo. Těžko říct, co bude dál následovat. Faktem je, že ČD jsou ve ztrátě a přicházejí o výkony, mají často zastaralá vozidla, na druhou stranu pan Bednárik je jen manažer. Zvládne krizové řízení jakékoliv firmy, nemá ČD jako doživotní poslání. Těžko říct, co bude dál.

Baraba

Po tom co Bednárik zničil Cargo, tak jde ničit i ČD…

To jsou mi názory

Radek

Co zničil na Cargu? Takový to přijít si to na 8 hodin odsedět do kanclu? To mě mrzí, to máte blbý.

Facepalm

počítám, že pan Baraba asi kroutí hlavou nad tím samým, co vy.

Baraba

Přesně… Nemakčenka na ČD, kteří ani neví, co dělal Bednárik na Cargu budou teď vykřikovat nesmysly…

Je mi líto, že není moc slyšet poctivé a pracovité zaměstnance ČD, kteří chtějí aby firma dál fungovala a nezajímají se pouze o své pohodlí….

Pája

Zažil jsem osobně, mohu potvrdit. Rozprodej dopravního oddělení jednoho kdysi velkého podniku byl něco, co nikdy nechci znova zažít.

Beny

No, hlavně, že to před tím fungovalo úsporně a efektivně pod správným vedením státu.

medical_examiner

Nemít na těle nekroptické tkáně (političní pracovníci, odbory), tak podnik fungovat musí. Hlavně pokud by ten podnik byl přímo (tedy bez vlastního vedení) ovládán Ministerstvem železnic.
Silnice by řešila Sekce finanční, odbor výběru mýt a poplatků.
SŽ by byla nahrazena Sekcí stavební.

Kamui

Já pracuji v dílnách v Praze, a pokud se pro mně nic nezmění, tak je mi to jedno. Pokud by ale došlo po převedení k osekání benefitů a pod., tak bych se začal ohlížet jinde, kde bych pravděpodobně za stejnou práci dostal více peněz. Měl jsem tady kolegu, který utekl z metro depa DPP po tom, co opravy převzala Škodovka včetně zaměstnanců, a seškrtala jim úplně všechno co šlo.

Baraba

Uvědomte si ale, že jinde se většinou musí makat….

Znám několik lidí, kteří z různých částí ČD odešli za větším výdělkem jinam a do roka byli zpět a byli rádi za klidnou práci, kde je nikdo nehoní…..

medvěd

Státní úředníci (poslanci , kraje , MD) oholili ČD na kost a nyní nasadili človíčka, aby to zachránil. Smutné . Opravdu mizerní hospodáři . ČD paběrkují, když jim jiní vyfoukli kšeft.

Facepalm

Poslanec není státní úředník, ty Ajnčtajne. Zadruhý, Český dráhy jsou dle obratu stabilně v první třicítce největších českých firem, obrat se pohybuje okolo 35 lilieard. Druhej největší železniční dopravce, Regiojet, nemá ani miliardy dvě. Prej „paběrkování“, tyvole…

Jarek

Je to prosté, milý Watsone – šotoušci prostě neumí počítat.

Facepalm

Kdyby jen to.

medical_examiner

No a? Autíčkáři taky ne…

Karek

Myslím že by bylo rozumnější spíš spojovat, než delit. Třeba spojit SŽ, ČD,ČD Cargo a je po problému. Ale pokud budou mít mašiny ČD přednost při opravách, dobře, ale všichni víme že za menší úplatek to bude přesně naopak. Povede to akorát k tomu, že žalostný stav některých vozidel bude ještě žalostnější. Ale hlavně že budou koruny.

Jirka

Oddělení SŽ od ČD bylo dobré, protože kdyby se to nestalo tak by si imrvére pořád někdo stěžovat že jeho vlaky jedou až za vlaky ČD.

medical_examiner

Taky vás to napadlo?
To by se spasitel chudých gumokolů Jančura nedoplatil, když by do Ostravy přijel nejméně se 40 minutovým zpožděním…
A vyplýtval takových tonerů jen než by vypsal ta 5 ciferná čísla, která by dostal…

adamgolias

veskere ,,deleni,, cehokoli je kratkozrake . mnoho firem vytvorilo ,,divize ,, soutezici mezi sebou , preprodavaji si vlastní produkty v ramci firmy ( divize office prodava preklad manualu kopirky divizi mtz aby zpětně odkoupila zprovoznenou kopirku . proteklo 42t v účetnictví , ale hodnota prace je nula . prazdny nepodlozeny penize = devalvace ) . dokonce čez ma distribuci , esko , prodej a ja nevim co všechno. tak proč ne čd deleno třemi . Protože jen velka firma je silna , misto dvaceti statecku je silnejsi jedna EU , protože vzyvana modla p.Baťa ač provozoval i lodni dopravu byla… Číst vice »

Frantisek

Na druhé straně příliš velký kolos ztrácí pružnost a stává se neohrabaným. Chce to najít alespoň přibližně ideální poměr a hlavně – neztratit původní účel existence…

Pája

Tak zrovna u toho Bati si účtovaly každá dílna svoji práci. Běžně i v jedné budově přeúčtovávalo jedno oddělení svoji práci dalšímu. A KAŽDÁ dílna (provoz) musela být v zisku sama o sobě. Dokonce i elektrárna, Dopravní společnost, OZVD a další subjekty účtovaly. Neustále měl srovnání s konkurencí. Rozdíl – a to zásadní – je ten, že on byl majitel a měl tudíž extrémní zájem na úspěšnosti jakéhokoliv kroku i z dlouhodobého hlediska.

*****. Petr

U baru měli předáci dílen i vlastní finanční odpovědnost a než vyrobil botu tak každý krok se účtoval zvlášť . Na jedné hale měl i patnáct jednotek a porady každý den . Podobné fungovali i Slušovice. Zda to klapne u ČD bych moc nesázeli , musíme věřit .

Pája

Zda to klapne se teprve uvidí. Já reagoval na hospodaření u Bati. On už tehdy zápasil s nepružností tehdejšího Ministerstva železnic a neochotou stavět tratě podle potřeby. Pro svoji potřebu začal se stavbou sám za svoje.

Miroslav Zikmund

Slušovice byla ekonomika firmy Baťa oblečená do socialistického kabátu s tichým souhlasem vysokých funkcionářů ÚV KSČ – absolventů baťovy školy práce – Milouš Jakeš, Jozef Lenárt a výpravčího v žst. Gottwaldov Zlín – Aloise Indry …. rozeného Alojz Indra na východním Slovensku …

Pája

Tohle ale někteří lidé tehdy slyšet nechtěli. Zato jezdit do Slušovic na dostihy za nákupy jim nevadilo. 😉

Facepalm

Z tohohle už by asi odborník dokázal určit přesnou diagnózu.

***** Petr

schotoretardius

medical_examiner

Kravina…kde by se v latině vzalo ch…
Tohle je jen chronická forma paralysis cerebri europensis“

Gwann

proč tvrdíte, že každý pitomec či nedouk musí být zároveň sotous?

Gwann

tak zrovna baťa vyhodnocoval práci i jednotlivých dílen…

gramofon

A pak by jednotná matka dráha zabránila zlým soukromníkům ve vjezdu na své koleje a zavládl by opět socík, teda mír.

Pája

Ony ty tratě ale opravdu patřily dráze. I ty původně soukromé. Neznám silničního dopravce, který by si vybudoval za svoje peníze síť silnic a dálnic, udržoval ji sjizdnou celoročně a ještě tam za poplatek pouštěl kdejaké s.r.o. a doufal, že se na jeho silnici nepřevrátí a nezablokuje ji a pak celou svoji síť nechá státu a jen požádá o přidělení volné kapacity.

Kubrt

„tratě ale opravdu patřily dráze….svoji síť nechá státu “

ČSD, resp jejich „komponenty“ (ČSD byly spíš jednotící „marketingová značka“) byly v podstatě organizační složky státu, které spravovaly svěřený majetek.

Pája

Tak jsem to myslel. Špatná formulace, omlouvám se.

gramofon

Takže nepatřili matce dráze, ale státu, stejně jako mu patří silnice nebo letiště. Nebo snad po silnicích smělo jezdit jen ČSAD a na letišti létat jen ČSA?

Facepalm

Plus eště kamióny Budvaru :).

Pája

Tak zrovna infrastrukturu musely udržovat dráhy za svoje, kdežto u ČSAD a kamionů Budvaru to opravdu řešit nemuseli. Netvrdím, že to je správně, jen dovedu pochopit počáteční nechuť pouštět na koleje „cizí“ dopravce. Dnes už je situace jiná.

***** Petr

Jako dráha za své nepostavila ani zaměstnance do latě ne tak aby postavila metr kolejí . Byla to firma státu a jako tako vše dostala a čím víc dostávala tím víc chtěla. Rozdělení na SŽ a ČD bylo jediné správné a pokud Bednárik nedá moloch do trochu provozní podoby tak nechat zkrachovat . Provozní a šikovné zaměstnance vstřebají jiní a rozpočet ušetří prachy i nervy

Jan

A pak to bude fungovat jako v Británii? To asi taky není ideální stav,

Gwann

tak prrr, s těmi nesmysly. podstatná část železnic u nás je postavena že soukromých peněz. další pak že spolupráce země či rakouského státu a soukromníků. jen malá část je komplet státní investice. za republiky či bolševika se komplet nových tratí už postavilo minimum. spis se vylepsovalo, budovala nákladní nádraží, průtahy a spojky, eletrizace, zdvojkolejneni aj. kkStB vznikly v 70. letech 19.stoleti a postupně znarodnovaly (za úhradu) soukromé železniční společnosti. pro menší lokální dráhy mnohdy provozovali dopravu na trati, ale trať nevlastnili. republika pak znarodnila poslední velké společnosti – BEB, ATE, KBD. ale některé lokalky zůstaly formálně soukromé až do roku… Číst vice »

medical_examiner

Protože než by na ně přišla řada, tak by dočista zkrachovali?

***** Petr

Tak hlavně doufám , že už nikdy se SŽ a ČD nesloučí do jedné firmy . To by problém na kolejích dospěl ještě do nových rozměrů

medical_examiner

Tak to aby jste se 28.9.2042 začal poohlížet po plánu B. 😀 😀 😀

Henry

„Rád bych touto cestou i pochválil velkou část lidí, kteří rád rychle pochopili vážnost situace a začali makat,“
Tomu říkám sebereflexe.

Liboslav

Politické zadání jak státní firmu rozdrobit, fakticky pomoci v rozjezdu soukromému sektoru a potom pěkné rozkrást. Zlodějina v přímém přenosu s posvěcením vládní garnitury je zřejmá. Vše zakryto za líbivými slovy o využití kapacit.

Ludva

Hodně často je tu zmiňováno, jak se ČD přisávají ke státnímu cecíku a bagrují si ze státního, ale ono to je trochu jinak. ČD posloužily jen jako nástroj jen jako prostředník přes který si bagrují ti správní lidé do svých kapes a ČD jsou při tom jen tunelovány.

Plecháč

Vy by jste ty depa v Liberci a podobně asi rovnou zrušil?

julio

Podľa môjho názoru, štát sa má starať o legislatívu, vymožiteľnosť práva, štátnu správu, obranu a bezpečnosť obyvateľov, strategickú infraštruktúru a všetko ostatné má riešiť podnikateľské prostredie. Takže štátne železnice len dopravná cesta a železničné vojsko pre prípad strategickej potreby. Môj názor ale nemusí byť pre Vás ten správny, a nemusíte s ním súhlasiť, máme predsa slobodu voľby, aspoň zatiaľ.

***** Petr

A když to nejde dopředu tak to posuneme o sto let zpět a jak bylo dobře za císaře pána . První pokus už se zkouší na Komárno .

julio

Asi tak, v Komárne zvíťazili obštrukcie štátu a štátne železnice na to nemali prostriedky, aby dopravu zabezpečili. Tu sa prejavila skostnatelosť štátnej moci a za akúkoľvek cenu likvidovať neštátnych dopravcov. A to nie som nejaký zástanca žltých. Je mi jedno, kto ma dopraví, len nech to je načas a nie na drevených laviciach. Štátna objednávka na výkony v doprave predsa nie je problém, len to treba urobiť včas a za jasných podmienok aby sa prípadný výherca súťaže mohol zabezpečiť s niekoľkoročným predstihom vozidlami a personálom.

medical_examiner

Jak se to vezme. Já bych chápal obecně železniční dopravu jako strategickou infrastrukturu.
Právě proto by některé autobusové linky (spojující přestupní uzly mezi sebou) byly provozovány Státními drahami rovněž jako strategická infrastruktura, ale všechny ostatní linky soukromými dopravci na jejich riziko.

jan

Co to je za nesmysl. To jako udělají další 3 a.s. nebo s.r.o? Jaký to má význam. K ničemu to není. Rozdělení na CARGO taky bylo naprosto na nic. Protože jinak by tam byly lepší synergie.
Je to politické zadání? Je to zadání EU? Je to zadání konkurence?

Krušnohorec

Oddělení ČDC je dle nařízení z Bruselu.

jan

Ano. Pro poškození..

Frantisek

Pro zprůhlednění. Ovšem, jak si to kdo udělá… ČD navíc neovlivňují tak jako tak značně prosilniční dopravní politiku zejména naši, ale vázanou i na tu v okolí. A to na začátku byl ze západu zájem propojovat koleje, my chtěli (jen) dálnice.

Facepalm

Jako že zlej Brusel chce poškodit ČD? A dochází vám takovej detail, že to platí po celý Evropě? Nebo tu rovnou tvrdíte, že „Brusel“ chce poškodit železniční dopravu jako takovou?

jan

Ano. Brusel dlouhodobě CHCE poškodit státní dopravce. A dělal pro to hodně věcí. Například balíček.
V překladu oni nezadají privatizaci jako takovou. Na to nemají politické koule. Ale vnitřně zcela jistě počítají s úpadkem. Jen to neříkají europoslanci nahlas.

Facepalm

Bože.

Lada

Kdo je to „oni“?

Jan

Jaká je jejich motivace?

medical_examiner

Že si vozí své pr***e auty, a tak potřebují dálnice…

jan

Vymýšlet nesmysly. Aby jako byli k něčemu. Tak vymýšlejí redukci CO u aut. A mění to tam, zpátky… Jak u blbých. Jednou výrobci dělají auta lehké. Pak změní metodiku.. A málem aby do nich ještě přidávali závaží.

Gwann

to je zajímavé. bolševici řvou, že je brusel hnízdem reakce a nominalne pravice typu kaceri a orban obviňují ten stejný brusel z neomarxismu.

není problém spíš v těch stezujicich si? vlastní dvorek s vlastními pravidly aka farma zvířat vs. mezistatni/mezinarodni spolupráce?

Lukáš

Ale účetně, nikde není napsáno, že nesmí být společní strojvedoucí nebo mašiny, např. něco podobného mají Rakušáci.

Leinad

Jakého nařízení přesně?

MartinS.

Při rozdělení mateřského holdingu na dceřiné společnosti je mnohem lépe vidět, kde utíkají peníze, která část produkuje zisky a která ztráty a lépe se dá na ty ztrátové části zacílit.

Gwann

stejně vše rozhoduje transfer pricing.

Baraba

A proč by divize měla být samostatné s.r.o?

Jde hlavně o vnitrofiremní oddělení organizační a ekonomické struktury. Nemusí jít rovnou o samostatnou společnost.

Současná situace organizace vedení a oblastní působnosti je naprosto neudržitelná a vede pouze k tomu, že nikdo nemá správné informace, nikdo za nic neručí a nikdo za nic nenese zodpovědnost.

Řekněte mi upřímně, znáte všechny své nadřízené aměrem ke GŘ? Viděl jste je někdy osobně? Ví Váš nadřízený alespoň okrajově, co se děje ve „vedlejší“ oblasti?

Radek

Otázka je, jestli nespojit ČD Servis s DPOV.

Kubrt

Návrat Severozápadní, Jihozápadní s Střední dráhy?

Zdeněk

Proč myslíte? Chystané změny jsou o něčem úplně jiném, než o územním členění.

Kubrt

Čtu tady, že každá divize bude rozdělena na tři geografické celky.

Ludva

Přesně, jak píše pan Kubrt. Geografické celky je to samé, jako územní členění. Já to pochopil také tak.

Ludva

Skoro to tak vypadá 🙂 . Že by snad konečně někomu došlo, že čím víc se to rozdrobí, na co nejmenší díly, tím víc bude třeba vedoucích pracovníků a úředníků a bude to dražší? Ale ono se to pak lépe tuneluje. Určitě se časem zjistí i to, že byla chyba oddělit nákladní dopravu.

avdulen

Až na to že počet řídících pracovníků se zmenší, máte to prosím jak pro blbý i v nadpisu.

Ludva

Nepochopil jste mě dobře. To drobení a rozdělování probíhalo v minulosti a to jsem myslel. Psal jsem přeci, že snad někoho konečně napadlo, že to je špatně.

adamgolias

ale to je samozřejmě omyl

medical_examiner

Tak moc do minula nepůjdeme…jen přechodné období, a pak opět matka dráha…

Honza

Je nekde k dispozici schema navrhovane organizacni struktury? Samozrejme beze jmen, jen funkci.

noerf

Změny mají určitou logiku. Fakt, že díky ztrátě některých výkonů přicházejí depa o výkony je zřejmý, ale je zde také otázka, zda-li budou mít ČD oprávnění, technologie a náhradní díly pro opravy jiných dopravců. Mimochodem část dep nebo jejich kapacit by mohlo využívat ČD Cargo.
Hypoteticky by se sráva budov mohla sloučit s budovami ČD Cargo a tím by vznikla také úspora nákladů.

Marcel Štancl

Ta reorganizace bude levnější než současné platy manažerů?

gramofon

Tady bude dnes veselo!

František Plášek

Přesně….už to začalo….

Ludva

A mohlo být ještě veseleji. Ale článek o tom, že RJ včera odpoledne strhl sběrač na výluce v Brandýse tu jaksi není. Tam se tedy daří a to to teprve začíná. Na štěstí zřejmě dobře zaúčinkovala hákovnice.

bkv

Článek o tom, jak na Masaryčce proti sobě vyjely dva vlaky taky ne…

adamgolias

mú ? nemate vice info? ď

adamgolias

👍

Liboslav

Souvisí tak, že tento web staví národního dopravce proti soukromníkům a není nestranný, jak by se na férovou novinařinu patřilo.

gramofon

RJ je taky národní dopravce.

Pája

Od kdy?

***** Petr

Ti jsou i mezinárodní dopravce . Jinak od vzniku a soud jim to potvrdil .

medical_examiner

To snad. Otázka ale je, o kterém národě je řeč. Nejspíš o německém, když má velký kšeft na transportu ožralých germánů…

Jarek

To, čemu říkáte „férová novinařina“ si můžete číst v Obzoru, na to je škoda to prznit tady.

Ludva

Reagoval jsem na pana gramofona, který odhadoval, že tu bude veselo a bude hodně příspěvků. Dle mého názoru by tu pod článkem o této události bylo ještě veseleji. Jinak to spolu samozřejmě nesouvisí.

gramofon

A ještě by to nebylo nic proti veselí pod příspěvkem o MÚ na Masaryčce.

medical_examiner

Třeba jak je možné, že nějaká „masa-ryčka“ ještě existuje…

Suchánek

Jo místo odizolování druhé skupiny kolejí dělením tam raději dáme hakovnice. To je úžasné řešení. Zkáza železnic prostě opět nezklamala.

Ludva

No ono to taky mohlo dopadnout, tak jako nedávno. Takto to odnesl jen ten sběrač.

Dominik

Když se pak mění výluka sudá – lichá a máte na to hodinu, tak bohužel na dávání a sundávání ÚD jaksi není čas. Hákovnice je rychlejší řešení, navíc předpisy ji stále znají, jako jeden ze způsobů zajištění pracoviště, jen se po dohodě neumisťovala, ale když přibylo projetých stahovaček, tak holt nezbylo, než ji zase dávat.
Mimochodem, není to nic světoborného, v různých koutech republiky se umisťovala už před 3 lety.

medical_examiner

Hmm…jak tyto trampoty řeší v Zemi kojenců?
DB taky používá hákovnice?

Dominik

To jsem čekal, že se někdo ozve, že v Německu to nedělají, ale tam také jsou schopni zrušit vlak než řešit, kde při zpoždění vykřižují, zastavují provoz když začne trošku foukat, neznají jízdu za nemožného dorozumění, neznají práci pod napětím (dobře nemají stejnosměr), apod….

A opravdu nevím, jak to Němci dělají, nikdy jsem tam na výluce nebyl. Nevím kolik lidí tam je na výluku, jak často tam je běžné, že se během dne překlápí výluka sudá – lichá, apod…

Srovnáváte rozdílné věci, jaktože jinde v republice se hákovnice umísťují a nevadí to, a zde to je problém?

Facepalm

Jsem rád, že ani v této diskusi nebyli opomenuti mlácení černoši.

medical_examiner

Leošek?

Facepalm

Ludvíček

Gwann

ajaj to je nepříjemné. narušení toho že MU páchá jen odborářský povl od modrých. to určitě nějaký modrogum schoval navestidlo zlutemu naschvál.

medical_examiner

Fungujou oni? Že bychom si něco hezkého pustili…