Dopravci Lidé Železnice

Bednárik: Dráhy v administrativě propustí stovky lidí, miliardové požadavky konkurentů jsou nepřijatelné

Infografika ČD k povinnosti nosit roušky. Foto: ČD
Infografika ČD k povinnosti nosit roušky. Foto: ČD
„Všichni jenom dej, dej, dej! A nakonec fuj, fuj na modrého. A dej, ne prodej!“

Nový předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik poskytl firemnímu měsíčníku Železničář obsáhlý rozhovor, v němž mimo jiné hájí nutnost propouštění a odsuzuje konkurenční dopravce za „nepřijatelné“ miliardové požadavky v soudních sporech.

Ivan Bednárik
Ivan Bednárik

„Nerozumím tomu, na základě čeho by nás chtěla Evropská komise trestat. Konkurenční dopravci celou dobu tvrdí, že jejich byznys kvete, tak čím jsme je měli poškodit? Asi tím, že jim soustružíme kola, prodáváme naftu, pronajímáme prostory, schvalujeme techniku a tak dále. Všichni jenom dej, dej, dej! A nakonec fuj, fuj na modrého. A dej, ne prodej!“ uvedl Bednárik.

Vyjádřil přesvědčení, že České dráhy jsou ve sporu s konkurencí o podnákladové ceny v právu a dokáží to. S Evropskou komisí má napříště jednat přímo představenstvo drah. „Je potřeba vyvrátit účelová tvrzení konkurence. My jsme nikoho nepoškodili, pouze jsme reagovali na trh. Miliardové požadavky konkurentů jsou nepřijatelné,“ dodal manažer.

Evropská komise zahájila šetření v roce 2016, když si na ceny údajně určené k likvidaci konkurence stěžovaly firmy RegioJet a Leo Express. V minulých měsících pak komise poslala drahám námitky a vyslovila podezření, že šlo skutečně o predátorské ceny. Pokud České dráhy nedokáží před komisí svůj postup v konkurenčním boji se soukromými dopravci obhájit, hrozí jim pokuta až do výše deseti procent ročního obratu. Verdikt komise pak může mít vliv i na české soudy, kde se alternativní dopravci domáhají miliardových náhrad.

Bednárik v rozhovoru připustil propouštění. Covidová krize totiž firmu jen loni připravila o čtyři miliardy na tržbách. „Jsme v situaci, kdy musíme přistoupit k zásadním úsporám,“ řekl manažer. Podle něj budou v administrativě zrušeny řádově stovky míst. „Je to úkol pro náměstky a ředitele, aby především v administrativě přeorganizovali práci a docílili větší efektivity. Na ČD Cargu jsme snížili stavy o zhruba 750 lidí. Identifikace ‚nadbytečných‘ je věc, co musí projít minimálně přes šest očí, abychom se jednoho dne neprobrali do reality, že nám tu zůstali jen ‚kamarádi‘ a srdcaři jsou u konkurence. Jeden pár očí bude v každém jednotlivém případě ten můj,“ sdělil. „Samozřejmě že další cesta, jak ušetřit, může být snížení smluvních mezd o zhruba deset procent. To se v rozpočtu projeví okamžitě a zaměstnance to nebude po zrušení superhrubé mzdy tolik bolet,“ doplnil.

Naopak nechce šetřit na investicích do vozidel.

Bednárik pro Železničář o propouštění v provozu

Počet lidí v provozu je dán rozsahem výkonů, které si u nás objednávají kraje a stát. Záleží na každém zaměstnanci, jeho chování, spolehlivosti, odbornosti a iniciativě, jak dlouho smlouvy udržíme a zda získáme další kontrakty. Za své peníze musí firma dostat odpovídající práci. Každý jeden z nás by si měl uvědomit, že práci má díky našim zákazníkům. V provozu vidím možné rezervy v úřednických postech. Někdy si připadám jako ve školce, kdy jsme seděli na lavičce a šeptali si něco do ucha. Na konci z toho byl úplný nesmysl. Proč musíme legitimovat každého cestujícího? Ano, znám argumenty, ale jde to i jinak.

Bednárik pro Železničář o managementu

Přijde mi, že někteří manažeři nejsou ochotní nést odpovědnost a rozhodovat. Všichni moji spolupracovníci mají příležitost ukázat, co v nich je. Když se osvědčí, zůstanou. V opačném případě je nahradím někým schopnějším. Prioritně z firmy. Nejsem člověk, který by trval na tom, že do mé kanceláře se vchází s vlastním názorem a odchází s názorem mým.

Bednárik o novém roce

Bude to bolet, ale zvládneme to.

Odebírat
Upozornit na
guest
408 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mauriicio

Jak si dovolujete mě žalovat za zkažené mléko, když u mě každý den kupujete rohlíky!!!

Luboš

Víc by bylo potřeba propustit z provozu šukafony, to je největší finanční zátěž pro ČD

Karl vB.

Luboši, Tvůj velmi intensivní vztah k motorovým vozům M152/ 810 lze by se dal označit za obsesivní…. 🙂

Marek

Nech ho blba. Z matematiky za 5 a chce rozumovat, pokud přestane 810 bez adekvádní náhrady jezdit tak lokální tratě končí. On co měl za 5 si jede pro 160l lednici do datartu s kamionem,jemu nestačí pickup nebo vozík za osobák s tažným.

Luboš

stačí mi pickup místo kamionu, stejně jako cestujícím stačí autobus místo šukafonu

Marek

Ty jsi vážně koko tak bavíš se o železniční nebo autobusové dopravě. Kbyby jim stačil autobus tak by jím cestovali ne??? Ale oni jezdí 810 tak ji asi potřebijí ne??? Já hromadnou dopravou nejezdím ,mě je celkem jedno co ,kdy a jak jede. Sednu do auta a jedu kdy chci a kudy chci,a auto mám takové které mi vyhovuje a na co mám ,taky se mi líbí nový mercedes,ale jaksi ne něj nemám. Ale mám děti a rodiče kteří veřejnou dopravou jezdí. Podívej se na dopravu i v zahraničí. Tebe ta milované 810 pusela bouchnout do hlavy- NE???? Proč ji… Číst vice »

Luboš

nejsme tak bohatí, abysme jedincům platili z daní drahé shnilé šukafony. spočítejte si, kolik lidí jezdí šukafony a kolik SORkou

Marek

Jedincům asi těžko,objednavatel ať stát nebo kraje dělají objednávky podle přepravy z předešlého roku. To si zjisti je to veřejně dostupné. Viz vytíženost spoje autobus-vlak.
A zajdi si někdy na zasedání zastupitelsva kraje nebo města kde bydlíš, tam máš možnost vznést dotaz na radního odpovědného za dopravu. To je Tvá občanská svoboda ať slyšíš co Ti odpoví.

Luboš

810 mají rádi možná zarudlí šotoušci, ale běžný cestující při pohledu na 810 omdlívá.

Karl vB.

Tak už konečně omdli a už v tom stavu prosím zůstaň.

Marek

Dříve jsi psal vyřadit i karosy tak jak teda podívej se kolk se čeho vyrobilo a bylo exportováno.A zjisti si provozní náklady/ Phm a údržba/-za pakatel jelikož když 810 vyráběly tak musela vydržet. Dnes je spotřební ekonomika žádný výrobce nepotřebuje aby Ti něco vydrželo tolik-50let, co by vyráběl za 15-20 let. Viz obměna železničního parku v evropě-od nás na západ,aby jsi to pochopil. To totiž zpochybnit nemůžeš.

Luboš

typický názor rudomodrého bolševika.

Marek

To budeš spíš Ty! Tebe ta 810 bouchla do hlavy ,že ji tak miluješ. Mě je úplně jedno co jezdí.Když bude třeba ,děti budu vozit autem a rodiče?? U nás jezdí senior taxi. Co jsi v životě dokázal???? Postavil jsi alespoň boudu pro psa??? Málo který soukromý dopravce má tolik peněz aby nakoupil nové železniční vozidla .A ČD při počtu vozidel které vlastní nějakých 80 nových Panterů je bohužel málo a to samé v bledě modrém Jančura -Regiojet, nebo Arriva nové jan pár kusů. Kolik cestujících by asi cestovalo pokud by lístek např. Praha-Kolín stál 500kč??? to už můžeš jet… Číst vice »

Marek

Nemůžeš chtít po volovi husý játra

Strojvedouci

Brát jako strojvedouci alespoň 40 čistého tak neřeknu ani popel ale sahat nám ještě na tento směšný a neodpovídající plat „uklízečky“ je už vážně vrchol drzosti😡😡 za mě okamžitě výpověď..

Anonymus

Kolik vydelava standardni pruvodci vcetne vikendu a nocnich?

Baraba

Docela bych Vám přál mít alespoň půl roku plat uklízečky. Ta má totiž 15.000 hrubého.

Pokud nejste spokojen s platem změňte zaměstnavatele nebo profesi. Volných pracovních míst je stále dost. Plat je vždy o dohodě zaměstnance se zaměstnavatelem.

Miloš

A kolik si myslíte, že si vydělá strojvedoucí ? V čistém to po 10%ním snížení platů bude mít při mnohonásobně vyšší zodpovědnosti a mnohonásobně více hodinách času stráveného v práci cca o 5.000 více.

Baraba

Je to pouze otázka vlastní pohodlnosti. Pokud jsem nespokojen, nic mi nebrání udělat změnu. Bohužel drtivá většina lidí, hlavně mužů, se změny bojí. V mé profesi v místě rodiště dostanu za práci X. V Brně o 30% více, v Praze, nebo Bratislavě běžně dvojnásobek, v Německu minimálně 4x více. Proto volím kompromis mezi tím, jak moc zrovna toužím po hřejivém objetí domova anebo výši výdělku. Vše má své pro i proti, ale plané výkřiky typu „vrchol drzosti“ „jestli, tak dám výpověď“ a podobně Váš problém nevyřeší. Vždy to budete Vy, kdo musí udělat ten krok a podstoupit změnu. Máte obrovskou… Číst vice »

Miloš

U nezbytné služby, jako je nejen železniční provoz, nelze spoléhat na to, že tuto práci někdo zbožňuje. U takovýchto prací mají být standardní podmínky přijatelné pro osobní život a musí být kapku nadstandardně ohodnocena automaticky, ne až tehdy, kdy je toto zaměstnání neatraktivní. ANo, u práce strojvedoucího či řidiče autobusu nelze mít směny jako běžný občan, s tím se u této práce počítá, ale má to být vyváženo např více dny volna. A navíc má být u těchto zaměstnání snaha eliminovat chybu lidského faktoru na minimum, u nás se bohužel děje opak

Baraba

Ano, ale stále jste to Vy, kdo rozhoduje o tom, kde budete pracovat. Naštěstí, se už nechodí do práce na umístěnky.

Na vyjednání a dodržení standardních podmínek přijatelných pro osobní život máte odbory. Ty ovšem u drah fungují trochu jinak…

MiKi

Tak pojď jezdit za tabulkový plat a snížení se tě nebude dotýkat.

Alexandr Mikulka

Jestli nevyděláš jako strojvedoucí 40 čistého, tak s tím něco dělaj – možností je dost. Myslím, že kdyby takový prudil dal výpověď, tak personalisté budou mít jedině radost. Jenže ty ji nedáš, protože tamtamy zanesou reference o pracovníkovi i k alternativním zaměstnavatelům.

Leinad

Jestli něco opravdu umí, a jenom má tyhle kecy, tak se najde zaměstnavatel který to zkousne. Před koronou byl fírů nedostatek, sice sme se všichni (kancelářští) naučili makat doma, ale poptávka bude.

Mračoun

40 tisíc Kč čistého (předpokládám v základu, bez přesčasových hodin)? Není to málo? 😉

Strojvedouci

Hm a co sem třeba napsat jaký vyhazujete nechutný částky pro kamarády z obalkovejch vyberovejch řízení ty breburdo? Jakože nerez oblozeni záchodu na elefant 75000kc, oprava dveří na lokomotiv 163 1000000kc,debilni koberce do vlaku 15000000 mm pokračovat… Jinak rozkecal jste to moc hezky pane Bednarik..Měli jsme díky zrušení superhrube mzdy brat o nějaké 2 až 3000 více a ted budeme brát o 600 méně… To není úplně bezbolestné.. Sáhněte nám na platy a jdu okamžitě doprdele z toho priblblyho podniku kde na vedení sedí idioti z UJAKU A další paka kde práva ruka nevi co dělá levá…

Anonymus

Cesky drahy jsou ostudou ČR. Nemam je rad. Obrovsky moloch,kde jen zerou statni prachy.

Miloš

To žerou i soukromníci. Viz dotovaný provoz

Suchánek

Ty jsi strojvedoucí? Že nerozumíš psanému textu, nebo máš smluvní plat??

ušatá

Že by konečně někdo rozumný a rozumějící věci?

Jan

V administrativě je míst k propouštění dost!
Také by se ale mohlo sáhnout konečně do DEP a našeho vedení ZAPu, nejen na zaměstnance GŘ, byť i tam je stále plno nemakačenků, co si chodí pro výplatu za nic.

Jen mě udivuje, že ČD přišlo o plno výkonu, ale v našem ZAPu máme stále plno revizorů a přednostů s 5 stanicemi, ale v jiných ZAPech jich mají i 30 stanic. …. To mi hlava nebere, Opravdu je to smutné. 🙁

Joseph

A víte, jaké je vedení na ředitelství ZAPu? Podle mě se tam neflákají. Byl jsem přítomen i jejich auditům. Nevíte moc, o čem je řeč.

Jan

Neříkám, že ředitelství ZAP, ale mluvím například o ZAP Ústí nad Labem.

Joseph

Takže hořká zkušenost s RP ZAP UNL. To jste měl říct rovnou, že je nemáte rád.

Jiří Kocurek

„Asi tím, že jim soustružíme kola, prodáváme naftu, pronajímáme prostory, schvalujeme techniku a tak dále. Všichni jenom dej, dej, dej! A dej, ne prodej!“

Asi jim tu naftu ČD prodávají zadarmo.

Jiří Kocurek

Jinak teda na silnici existují veřejné čerpací stanice. Železnici sotva pomůže, když si bude moct nabrat naftu pouze jeden jediný správný dopravce. Jakoby na silnici smělo tankovat pouze ČSAD a ne každý čičmunda, který veze víno na prodej. Ať se nahlácí 3 měsíce předem u ČSAD.

Milan

Samozřejmě, že nic nedávají zadarmo! Tady se ale něco ušilo na míru soukromníkům, aby mohly zajíždět do dep českých drah, protože samozřejmě žádné technologické zázemí nemají a bez tohoto vstupu by vůbec nemohly vozbu provozovat!!To se to podniká, když jim jde stát na ruku!!!!

Leinad

Naopak, při dělení ČD – SŽDC se to ušilo na míru ČD, aby dostala zadarmo majetek, který může prodávat státu (pozemky pod kolejemi,…), majetek který určitě ponese ( infrastrukturu,…).

mordes

Dělilo se tak aby se lepe kradlo.

Ignác Pospíšil

Doufám, že vyhodí hodně vlakvedoucích a rozmnoží tak počet tratí, na kterých jezdí lidi zadarmo, protože strojvedoucí nemá šanci jízdenky prodat, i kdyby chtěl (1 minuta ve stanici a 50 cestujících z řad mládeže jedoucí ze školy, přičemž ani automaty nejsou a ani revizoři nejezdí). (Paradoxní je, že na té trase v jednom vlaku jeden vlakvedoucí jezdí – bohužel v tom, ve kterém nejezdí lidi). A pak si stěžují, že nemají prachy.

Leinad

Občas by prospěla bílá stávka. 50 cestujících chce jízdenku, prodej jednomu trvá déle než padesátinu pobytu? No a, tak se pojede se zpožděním.

Jiří Kocurek

Mládež jezdící ze školy nemá traťovou jízdenku platnou celý měsíc? To jsou mi věci. Jako chápu, IDS je špatně, tam byl měl žákovskou roční a štíplístek by neměl co žrát.

Hodně štěstí

Ono se možná vyplatí si tu měsíční traťovku či kupón nekupovat, když to nikdo nekontroluje. Viz osobní vlaky že Zdic na Písek.

Ignác Pospíšil

Mládež (většinou žáci učňáků a zvláštních škol) nemá traťovu jízdenku – k čemu by jí byla, když se většinu cesty svezou zadarmo a o peníze na lístky si vylepší kapesné? Dobrá polovina z nich si počká na vlak jedoucí půl druhé hodiny po konci vyučování, ač jim jede mnohem dříve autobus – ovšem tam musí platit. Tak radši dělaj bordel na nádraží…

švestka

ČD vozí do škol pouze žáky učňáků a zvláštních škol? A studenti SOŠ a gymnázií létají do školy vzducholodí? To jsou mi ale věci.

Leinad

Primitivové, kteří neumí ani TR10.

Ignác Pospíšil

Já pouze popisuji složení drtivé většiny cestujících u jednoho konkrétního vlaku. Se zřetelem na ty, co dělají za školních dnů každodenně bordel v čekárně a na nástupišti. Zbytek neřeším.

Mirek Zv.

Tak 50 cestujících z plného jízdného (75% dosyp) při průměrném dojezdu třeba 10 km, tj. cca 800,- Kč nevydá na hodinový plat průvodčího?
Asi jsou některá čísla trochu špatně. Moje nebo Vaše?

Mirek Zv.

PS: Omlouvám se, čtu si ještě po odeslání Váš příspěvek pozorněji a nepochopil jsem včas, že asi nejsme v rozporu.

MiKi

A co třeba zrušit VIP turnusy pro kamarady. Tady se člověk až diví, kolik se dá vytvořit umělých výkonů, aby byl turnus výhodný pro vybrané (i finančně). Zkalkulovat zda není výhodnější platit strojvedoucího v 80% v základu misto přerušení…. Možná by stálo za to zřídit email pro nazory na úspory.

Lubosch

Pane Sůra, nebylo by lepší, než vytrhávat věty z kontextu přetisknout celý rozhovor?

Lol

A co treba zacit vyhazovat nahore? V HK je 5 vedoucich, zbytecnost.

Joseph

Tak stačí udělat základní test práce na PC v oblasti MS Office a uvidíte, že někteří zaměstnanci a především vedoucí zaměstnanci mají problém. Zbytečně dobře placený vedoucí zaměstnanec je kontraproduktivní článek. Jednu takovou ženskou jsme v práci měli. Avšak drbání a lhaní jí šlo efektivně.

Filemon44

Znalost práce na PC dnes musí být samozřejmostí,to je bez diskuse.Ovšem nevím z čeho usuzujeme, že člověk v tomto směru znalý nebude pomlouvat a lhát….

Joseph

Tak ona to u nás měla ta ženská jako přidanou hodnotu… to drbání a lhaní.

Mirek Zv.

Používáte MS Office? Proč? Tak to je taky dobrý prostor pro úsporu.

Joseph

To se musíte zeptat vedení firmy a servisní firmy.

kosmik68

A komu tím prospěje?

Zabakovec

Všem.. Následující nárůst mezd u lidí které podnik opravdu potřebuje bude moxt být vyšší, případně podnik spíše přežije a bude mít šanci na zelená čísla na konci roka

Filemon44

A já bláhový čekal, že hlavním programem nového ředitele bude podniknout kroky které povedou k návratu ztracených výkonů….a tím vytvářet pracovní místa.

švestka

On má z ČD udělat obchodní firmu a vytvářet zisk, ne zaopatřovací ústav.

Filemon44

To myslím není nijak v rozporu…..nebo snad na tratích o které ČD přišly, jezdí dnes zaopatřovací ústavy?

Leina

Jaké pracovní místo by tím tedy vzniklo?
Došlo by snad maximálně k přesunu personálu

Ondra

Ty výkony jsou na příštích x let ztracený. Ty nelze vzít zpět. Je potřeba aby na konci tohohle roku ČD nepřišly o další. A jak píše Švestka…….ten zaopatřovací ústav pro úředníky, „technology, specialisty“ a náměstky je třeba rozpustit. U Carga pan Bednárik dokázal, že to umí. Tak ať to konečně klapne i u matky.

Filemon44

Ty výkony jsou ztracené do té doby,na kterou jsou podepsané aktuálně běžící smlouvy.A mě jde o to,zda bude přijata taková strategie,aby po jejich vypršení se o ně mohly ČD znovu ucházet.Nemám samozřejmě na mysli, že by se nějak revidovaly smlouvy současné.A znovu i opakují,u těch pracovních pozic jsem měl na mysli pracovníky provozní.Je mi ale jasné, že tomu nějaký pan Švestka rozumět chtít nebude a raději bude plácat něco o zaopatřovacím ústavu, což je i čtenářsky vděčnější….

Karl vB.

„Nemám samozřejmě na mysli, že by se nějak revidovaly smlouvy současné.“ ??? To je naprosto zcestná fráze. Smlouva je svobodné ujednání dvou smluvních stran, tedy kraje a jím vybraného dopravce. Kdo a z jakého titulu by měl právo revidovat běžící platné smlouvy ve prospěch ČD? Je mi ale jasné, že tomu nějaký pan Filemon44 rozumět chtít nebude a raději bude plácat o panu Švestkovi, což se mu asi jeví jako čtenářsky vděčnější…. Co je špatného na tézi, že nový ředitel má z ČD udělat obchodní firmu a vytvářet zisk (snížit prodělek). Pokud by se stávajícím stavem byla spokojenost, tak by… Číst vice »

Filemon44

Nevadí mi, že s mým názorem nesouhlasíte,to je vaše svaté právo.Ale buďte tak hodný,moje věty nepřekrucujte a nevytrhávejte ze souvislostí. Pro ty,co to pochopit nechtějí,to.píšu zbytečně,ale ti ostatní si to třeba přečtou a pochopí-nový ředitel Bednárik pochopitelně není viníkem toho,o kolik výkonů ČD přišly a přicházejí.Do nových soutěží je sice relativně daleko,ale dopravci, kteří se o ně chtějí ucházet,se musí připravovat už dnes(úplně stejně ti stávající pokud si je chtějí udržet). Takže já očekávám od pana Bednárika kroky, které povedou k tomu,aby se po vypršení stávajících smluv podařilo ČD obhájit ty,kde nyní jezdí a k tomu získat zpět alespoň těch,o… Číst vice »

Karl vB.

1. Nevysvětlil si tvojí kuriózní formulaci o revizi smluv
2. Část tvého vyjádření jsem záměrně parafrázoval, protože v tvém předchozím příspěvku ses o Švestku docela zbytečně otíral.
3. Pokud mají být ČD v dalších letech konkurenceschopné, musí dojít k právě těm procesům, které popsal Švestka, které se ti tak nelíbily.

Filemon44

Tak za prvé nevím, odkdy si tykáme a za druhé nejsme ve škole,aby mi někdo určoval na co mám odpovídat….ideálně odpovídat to,co vy byste rád slyšel.Pardon, dialog se nevede tak, že někoho chytáte na slovíčko……v tom případě si komunikujte s panem Švestku, když si tak jdete na ruku.

Karl vB.

Vážený pane Filemon, 1. Diskuse probíhá zpravidla u názorově odlišných subjektů. Názorově stejné subjekty se zpravidla pouze utvrzují o správnosti svého názoru, tomu říká diskuse snad jen ČT a Vy. 2. Jsem ochotný respektovat cizí názor, pokud je podepřen nějakými (pokud možno racionálními) argumenty. Když jsem Vás pane Filemon o ně požádal, dostalo se mi od Vás odpovědi, že nejsme ve škole, abych Vám určoval, na co máte odpovídat. 3. Nikdo netvrdí, že za neúspěšnost ČD na nových zakázkách může pan Bednárik. Tuto nesmyslnou tezi jste jako první účastník v diskusi zařadil právě Vy ve jednom z vašich předchozích příspěvků.… Číst vice »

Filemon44

Vážený pane Karle von Banhof, zcela mě fascinuje,jak dovedete okamžitě rozlišit „racionální argumenty“, už jen schází posouzení zda jsem vůbec hoden diskuse s Vámi.
A když už mě tu napomínáte a vysvětluje pravidla diskuse, škoda,že takto „neusměrňujete“ pana Švestku.Ale chápu,pravidlo „vidím jen co chci“ je nade vše.

Karl vB.

Vážený pane Filemmon, doufám, že nejste zaměstnanec ČD. S Vaším uvažováním byste se v následujícím období mohl lehce stát ohroženým druhem.

Ludva

ČD má být obchodní firma 🙂 no to jsi se zase vyznamenal 🙂 . No nás expert na všechno. A s čím jako bude obchodovat? A ne zaopatřovací ústav ? To ČD nejsou ani dnes stejně jako každá jiná dopravní firma jezdící v závazků. Není zaopatřovací ústav, je to firma, která prostřednictvím politiku plní to co si daňoví poplatníci přeji a objednání. Víš vůbec co to zaopatřování 🙂 , jak vidno určitě ne. Kdyby každý dopravce měl jezdit bez peněz od objednatelů. Nejezdili by vůbec nic. A to ne jen u nás. Nemělo by ani třeba Metro v Praze. No… Číst vice »

Zapa

Jako že během toho měsíce co tam je, nějak záhadně získá zpět ty výkony o které ČD přišly, aby se v kancelářích nemuselo propouštět? Zajímavá úvaha.

Filemon44

Já samozřejmě neříkám, že během měsíce….ale směřovat to k tomu, že až budou další soutěže,aby do nich ČD vstoupily jako konkurence schopné.A ta pracovní místa jsem myslel pro pracovníky provozní.

zaosai

Bohužel na vlastní zkušenost zjišťuji,že fakt na úřednických místech GŘ jsou neschopní lidé.Vydají opatření a na dotaz realizaci nejsou schopni ani po měsíci odpovědět.

Joseph

Bohužel, je to pravda.

Pe.tr

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/archiv/-706/

Z vydaných časopisů jsem nalezl jen tento soubor starších. Věděl by zde někdo odkaz na aktuálnější vydání , kde je tento rozhovor celý ?
Díky

Marian

„Každé číslo zveřejňujeme nejdříve měsíc po vydání, abychom zvýhodnili předplatitele.“
Článek byl v čísle 1/2021

Karl vB.

A co takhle zpoplatněný přístup? Část čtenářů chce číst teď a měsíc čekat nebude a pak už to pro ně bude passé.

Zbyněk

Pokud jsou České dráhy svrchovaným dopravcem, mají možnost soukromníkům dát výpovědi smluv anebo uzavřít nové smlouvy a zdražit jim údžbu a ostaní úkony, aby se jim provoz neviplatil a museli vozit vozy na údržbu třeba někam jinam a tím docílit, že nebudou konkurenceschopní a nemají právo se soudit. Copak DB Regio nebo DB Netz má problémy s konkurencí? Prostě řeknou, nemáme kapacitu a nikdo ani necekne, žádné soudy nejsou, jelikož v Němcku si to málokdo dovolí vzhledem finanční náročnosti. Jakto, že v v Mecce evropské legislativy nedává nikdo žaloby k evropskému soudu? Přitom německá regionální železnice je na provoz jedna… Číst vice »

Leinad

To je historie vzniku SŽ úplně jiná, než historie DB Netz.
ČD jako a.s. při svém vzniku dostaly navíc hodně státních věcí, aby je mohly prodávat SŽ. Mezi nimi i věci, které v Německu jsou infrastrukturníka a můžou je používat všichni.

Zbyněk

To je sice fakt, ale DB Nezt je pořád jeden konglomerát, který když si řekne, že to nejde, tak to nejde a to se rozhodně nedá mluvit o rovném přístupu k infrastuktuře.

Chronosphere

Mýlíte se.

Chronosphere

Mýlite,jako bych si před chvílí nehrál na úču.🤪

Vendelín Opatrný

DB netzje pořad součšsti holdingu DB, a.g.

Ludva

Tak to ČD nemůžou. To že mají vycházet soukromníkům vstříc poskytnout služby a to dokonce za přiměřenou cenu dostaly přímo navázané svým vlastníkem. Je to paradox, ale je to tak. ČD musí ustupovat a podporovat svoji konkurenci. Stát místo aby se o svoji firmu staral ji cíleně likviduje.

Vendelín Opatrný

Zákonem o dráhách
Konkrétné.

Jiří Kocurek

Já to říkám pořád. Zboží by se mělo na hranicích ČR překládat, aby se tady zbytečně neojížděly cizí vagony a naše koleje.

Ludva

Co sem pleteš něco o čem jsem vůbec nepsal. Já jen vysvětloval Zbyňkovi, že se ČD nemohou chovat jako svrchovaný dopravce a dělat si jako ostatní. jen to co je výhodné. ČD jsou svazovány spoustou věcí, které jsou jim nařízený. Nemají rovnocennou pozici s ostatními dopravci na trhu. To se pak těžko konkuruje. Ať jim stát uvolní ruce, dovoli jim se oprostit od všeho zbytečného, dovolí jim se chovat jako jiní soukromí dopravci a pak je možné srovnávat.

Jimbo Jones

V Německu drží holding DB pěkně zkrátka regulační orgán Bundesnetzagentur (někdy by možná byl dopravce DB radši, kdyby v holdingu nebyl a tak přísná pravidla se na něj nevztahovala 🙂 ). Takže k soudům docházet nemusí, protože tak očividné narušení hospodářské soutěže dumpingovými cenami si DB nedovolí už ze strachu, že po nich BNA skočí (no, občas si to dovolí a BNA po nich skočí). Českému Dopravci se „udržování kapacit“ (které dostal zadarmo od státu = „všech“ včetně ostatních dopravců) samozřejmě rentuje (resp. zmenšuje nerentabilnost). Bednárikův výkřik je jen reliktem myšlení „my vám to neprodáme/neopravíme a vy zkrachujete“ z dob,… Číst vice »

Leina

Já svým způsobem chápu co ho k tomu vede, dokud kope za ČD a.s. V každém případě není správné, aby jeden z dopravců musel ostatním nabízet infrastrukturu – na to je přeci SŽ.
Pokud by existovala státní čerpací stanice přístupná každému, a do toho by si ČD za vlastní prachy ve vlastním depu vybudovali vlastní čerpačku, nevidím důvod aby někdo měl možnost tankovat od ČD.

Jimbo Jones

No jenže to by se při tom dělení v roce 2002 muselo postupovat jinak a ty čerpačky ČD vůbec nedat, aby se jim teď nemusely „brát“… jenže tehdy se věřilo, že když se „soukromníci“ nedostanou k naftě, tak to vzdají.

Blacklist

V ČT má SŽ ústní pokyn vycházet soukromým dopravcům maximálně vstříci, obzvláště pak jednomu. No stejně to neprojde cenzurou, že pane Súra.

Jan Sůra

Ústní pokyny jsou nejlepší:-)Proč by nemělo, ať se lidé pobaví.

Blacklist

zdroje je ověřený, komunikace mezi dnes již bývalými náměstky. Ale k dispečerům se to nějak dostat muselo.

Karl vB.

Já myslím, že tato část jeho proslovu byla určena zejména uším zaměstnanců ČD. Bednárik zdědil pár vypasených a médii zpopularizovaných kostlivců, které bude muset vyřídit- sprovodit ze světa, buď výhrou, nebo prohrou. Výhra bude jeho, prohra ne, bude to řešení „dědictví minulosti“. Vzhledem k tomu, že na post GR ČD kývnul (tedy šel do toho dobrovolně), tak si věří. Koneckonců proč ne, když ČD-Cargo je díky němu ve velmi dobré kondici. Pokud se mu podaří alespoň částečně pozvednout ČD (na 70% na úroveň ČD-C), bude to výhra pro nás všechny – jak pro daňové poplatníky tak i uživatele železnice. Pro… Číst vice »

MiKi

Není to tak dávno, co tu byl nápad, že strojvedoucí a vlakvedoucí (průvodčí) budou spadat dohromady pod depo. A nápad někam zapad. Tady by firma snadno ušetřila lidi. Ale jak jsem psal, nápad před realizací někam zapad.

vladimír

Ano né jen u čd ale i sz tam všude je aparát a ruka mije ruku soukromníci ano ale neměli by být ve střetu zájmu jsou tu schopní lide kteří věděj jak vect drahu

Chronosphere

Mije,vect,schopní lidé. Jak to spolu s Vladimírem do sebe zapadá.

Mato

Nebýt agenta Bureše je RG již dávno na smetišti dějin

švestka

Tohle se teď píše v Obzoru?

Vbb

Nevydrží do švestek, nepřežije zimu, na jaře skončí ,…

Karl vB.

Ach jo. Nechceš si Mato tvoje komplexy řešit třeba na Novinkách.cz?

richmond

konečně to někdo vidí, tak ať se to povede

Pe.tr

Byl by někde odkaz na celý rozhovor ? Toto beru jen jako výtah . Spíš nový ředitel by měl uznat chyby a nějak se mimosoudně domluvit jak s LEO tak i s RJ . Jsem pro liberalizaci přesto fandím zvláště všem českým firmám , hlavně aby to nedopadlo jako s vodou nebo odpady . Lépe když budou expandovat naše firmy . ČD si budou muset polívčičku asi vyžrat , když doposud nepochopily co se na kolejích děje . Mám spíše obavy , že pár drážních budižničemů přivedou ČD na dno propasti a že už nevstanou . Vyhazování tvořičů problémů z… Číst vice »

Martin1

Ano, ČD jsou kancelářsky přebujelé. Vemte si, ztrácejí výkony, ale na nábřeží to není vůbec znát.

Axel

Článek ve firemním časopise Železničář jsem nečetl…. Z mého pohledu jako cestujícího – je v článku něco přínosného pro nás, cestující? Abych měl důvod si koupit toho číslo Železničáře…

Martin1

Kupovat si ho nemusíš, máš tu souhrn.

Axel

Hm… třeba, kdyby v dálkových spojích byla možnost koupit jízdenku do vagonu vyhrazenéhopro cestující vyléčených z čínského viru = tj. v tomto vagonu by se cestovalo bez roušky

pkajetan

segregace? a co takhle nemytí a smradlaví? jinej vagon?

……. tohle je fakt síla, co tady mezi námi chodí….

Axel

Segregace???? Před pár lety jezdily vagony pro kuřáky. Já (nekuřák) jsem kdysi při nákupu místenky přehlédnul, že kupuji do kuřáckého vagonu… No a pak jsem cca 3 hodiny stál v uličce v nekuřáckém vagonu…

Vbb

Vyléčení prokážete čím? Čestným prohlášením? No tak to potom jo…
Jinak vyléčení z viru bohužel není zárukou, že neonemocním podruhé.

Leinad

Já si dovedu představit pravidelný test na protilátky (nebo potvrzení očkovaným). Jenom nevidím důvod.

Axel

Důvod? 4 hodin s nebo bez hadru na puse a nosu. Proč by měly mít zakrytá ústa a nos ti cestující na dálkových linkách, kteří už čínský prodělali (tj. mají protilátky a neměli by se nakazit)?

Vendelín Opatrný

Jak se to exaktně pozná?

Axel

Vyřešení téhle otázky očekávám od dopravních firem lákající pasažéry na dálkové linky. Prozatím vyhrává vlastní (či služební) auto nad několikahodinovou jízdnou s hadrem na puse, který stejně někteří cestující tu a tam sundávají, aby se najedli či napili či vyřídili telefonát.

Holt, ČD a LEO (dočasně) přišli o mě jako źákazníka na jejich dálkových linkách.

Petr

Pane Bednáriku a co uděláte s těmi předraženými telefony pro strojvůdce?Jinak vám přeji dobrá rozhodnutí a ještě lepší poradce!!!!

Anonymus

Neudela s tim zhola nic. Co by s tim ted mohl delat? A ze bude chodit a dokazovat,aby nekoho vyhodil apod? Ani nahodou,to se ve statnim podniku nedela

Leina

O kolik předražené, komu to co vyneslo?

Gogo

To je ten problém že se musí soutěžit. Když vám v soutěži telefon který běžně stojí např, 3000 nabídne jedna firma za 5000, druhá za 5500 a třetí za 6000, vy ho musíte koupit za těch 5000 protože to byla nejmenší nabídka. A bohužel nejde aby zástupce firmy šel např. do Alzy kde by určitě dostal množstevní slevu, obzvlášť když těch mobilů chcete nekolik tisíc, dle zákona musí vypsat výběrové řízení a čekat kdo se mu do něj přihlásí, což např. Alza při jejich obratu nemají zapotřebí.

Majkl

No, nebo jednoduše tu „nejnižší“ nabídku nemusíte přijmout, že jo.

753.301

Jo a dají se strojvůdcům pevné linky nebo jak bude volat????

Pe.tr

Tak ono už to zadání je divné . Všichni stejné . Stejně dobré nebo stejně špatné . Dal bych finanční limit , třeba dle pozice a délky poměru , možný výběr ze tři až pěti obchodů nebo druhů a typů , dát zadání co od mobilu fakticky za funkce zaměstnavatel požaduje a každý zaměstnanec nechť si vybere vhodný soustruh.

Martin Hanzal

Proboha, mobil v dnešní době není žádný benefit, ale výrobní prostředek!

Pe.tr

Nepsal jsem nic o benefitu . Nejjednoduší by bylo příspěvek na volání a každý ať má co chce. Spíše se podivuji proč vůbec . Copak dnes nemá mobil „každý“ ? Zatím to vypadá , že u ČD je vše O.K. když mají čas řešit marginálie .

Leinad

Drobný detail je, že čísla na fíry jaksi kolují po dráze (a nejen v rámci ČD, dostávají je i výpravčí SŽ). Přistoupili by fírové na to, aby se někde válela jejich soukromá čísla, maximálně jedenkrát za deset let chybou systému někdo volá fírovi mimo jeho směnu,… 😀

Vendelín Opatrný

Do telefonu se instslují i nějaké apppky čď, a tak se poptáva typo kterém se ví, že v něm budou fungovat.

Anonymus

Zakazku muzete stopnout a vypsat znovu.

Jiří Kocurek

Když vám v soutěži telefon který běžně stojí např, 3000 nabídne jedna firma za 6000 Kč, tak ho vzít musíte.

Proč se držet u zdi? Prostě si ten klientelismus obhájíme!

bkv

Předražené nejsou. To jen autor článku opomněl v porovnání zohlednit prodlouženou záruku, dodání obalu, instalaci firemních aplikací, záruční opravy formou výměny vadného telefonu za jiný stejného typu a pod…

Leinad

Opomněl to zejména tázaný tiskový mluvka.
Garance stejného typu skutečně stojí něco navíc (Alza reklamace ke konci záruky řeší výměnou za novější typ, ČD chtějí ten původní – to znamená že ČD Telematica bude držet skladem typ který se za 3 roky ani nemusí vyrábět). Pokud by ČD přistoupili na výměnu za následující typ tak je prodloužení záruky levnější (ale jde do háje odladění firemních aplikací atd.)

Jiří Kocurek

A diskutující vese srovnávali cenu s DPH a cenu bez DPH a vyšlo jim, že rozdíl je 120 Kč

Někdo

Myslím že Bednárik bude dobrý ředitel

Marťas

Na základě čeho si to myslíte? Tak například ve mně ředitel, který začíná propouštěním zaměstnanců ve firmě, kterou ještě nemůže pořádně znát, nevyvolává až tak velká očekávání. Sám se bojí, aby mu tam nezůstali jenom kamarádi kamarádů, ale pochybuju, že za tak krátkou dobu bude schopen posoudit, kdo je jak velkým přínosem. Ale třeba se mýlím.

Pajoš

To je rozhodně pravda … on totiž předtím pracoval v mlékárně, tak vůbec neví : – D
(ironie)

Marťas

Pracoval v jiné firmě. Ve stejném oboru, ale v jiné firmě. Na jednu stranu, říká že všichni dostanou příležitost ukázat, co v nich je, na druhou stranu jich chce už teď pár propustit.

Pajoš

Tak napsat, že pracoval v jiné firmě, je mírně řečeno zavádějící.
Ale neříká, že první někoho vyhodí a pak se bude ptát co tam dělal.

medical_examiner

On začne tím, že vyhodí poslíčka z pizzerie…😁

Martin1

Pracoval v dceřinné společnosti, takže je mu situace v matce velmi dobře známa.

Pe.tr

Jen ať jsou ve výsledku ČD alespoň stejně konkurenceschopné jako Cargo u nákladu . Že se to obejde bez personální optimalizace snad nenapadá nikoho.

IGCT

bude dobrý ředitel, dávam mu rok, maximálně dva

medical_examiner

Než to zjistí nějaký hodnostář?

Gajda

To se tvrdilo i o tom, díky kterýmu jim dnes hrozí miliardový pokuty a miliardový náhrady a o tom, co podepsal tu super smlouvu se Škodovkou, kdy za pozdní dodání ještě zaplatily jako zákazník miliardu. Pokud bude podobně dobrej, tak udělají další mílovej krok k existencionálním problémům.

Mračoun

Je to marný, je to marný, je to… Asi před 20-ti lety železničáři z tehdy prakticky nábožně naslouchali slovům člověka, který se přes odbory dostal do představenstva ČD a pak si po pár letech koupil malou vodní elektrárnu a na dotaz, kde na ní vzal těch několik milionů korun, odpověděl, že je prý spořivý… Svoji veřejnou kariéru pak zakončil v krajské politice. Nyní se tleská manažerovi, který je vzýván skoro jako Mesiáš. V článku mě zarazily minimálně dvě věci. Jednak se nemá šetřit na technice a pak prý bude jedním z těch, jehož oči budou rozhodovat o tom, zda daný… Číst vice »

Někdo

Souhlasím

Petr

Česká dráhy musí nést odpovědnost za zablokování nákupu vozu pro RegioJet bylo to neetické a podle jednání a na hraně zákona omezování osobní svobody a poškození soukromého subjektů

Leinad

Ať ji nesou společně s OBB.

Pe.tr

OBB svou vinu dávno přiznalo a vyvodilo i závěry. Stejně tak křoví ZSSK . Jen ČD hraje mrtvého brouka.

Vašek

Pokud vím, odnesl to jeden jinak docela schopný náměstek…

Pe.tr

Schopný nebo všehoschopný ? Nebyl to plod jednoho , systémové , dlouhodobé. Jen to holt jednou prasklo . Je třeba rozdělovat jednání konkurenční a neetické , byť někdy nutně ne nezákonné . U tohoto jde spíš jen už o natahování času a obstrukce , přivírání očí .

Jiří Kocurek

Příslušná protistrana z ÖBB už skončila na dlažbě a u soudu.

Axel

Pro Petr … já jako cestující jsem nepochopil v čem konkrétně by se ČD měly provinit ohledně toho, že firma z Rakouska zvažovala prodej vagonů firmě v ČR/SR, která konkuruje rakouské firmě. … Tj. jestli se ohledně prodeje vagonů stalo něco nelegálního, tak to nevylučuji, ale v tomto jsou ČD bez viny… Vycházím z údajů zveřejněných na tomto webu….

Pe.tr

ČD aktivně ovlivňovalo , navádělo k trestným činům , kartelová dohoda , neetické chování . Nevím co vše porušily ale tím , že to OBB téměř okamžitě uznalo a spolupracovalo s komisí za nižší pokutu beru jako přiznání a z mé strany není o čem polemizovat. Stejně tak to přiznaly i ZSSK . A Ubohost všeho je , že se vlastně ČD udaly sami . Mě to připadne jako Trumphova metoda se lhaním a vytvářením vlastního světa

Pajoš

Oprava: Je podezření, že ČD aktivně ovl …
Nehrajte si na soudce prosím.

Pe.tr

Nejsem právník ani soudce . Když to dva ze tří přiznají a vyjde ven i část emeilové korenspondence tak asi ani není o čem . Komise má taky nějaký závěr a ten beru jako nestranný . Ještě nikdy ho zpětně neopravila o 180°. .Spíše se ČD nechce přiznat vinu a platit tak to hrají jako Andrej s hnízdem nebo Rath s krabicí a vínem . Hloupé je , že na jakýkoliv postih doplatí cestující a daňový plátci . Trestal bych hlavně ty tvůrce toho pasystému , pokud to jde .

BR193EEL

Pane právníku, čím a komu prosím ČD omezovalo osobní svobodu? Viz Váš příspěvek výše. Děkuji za odpověď.

Pe.tr

??? O osobní svobodě jsem nic nepsal ani výše ani níže .

Pajoš

Nejste právník ani soudce jak píšete a na základě informací z TV a netu máte o kauze jasno …
Aby bylo jasno, já netvrdím, že nemáte pravdu, ale tvrdit to bez potřebných informací a znalostí mi nepřijde šťastné. Navíc Váš závěr vzniká asi tak, že dva se k něčemu přiznali, tak ten třetí to automaticky udělal taky.

Pe.tr

Tak na základě toho třetího (právě ČD) to celé vzniklo . Navíc ty data ani samo ČD nijak nezpochybnilo , nemám tudíž proč si myslet něco jiného .

Axel

Promiňte, ale pro tohle tvrzení, myslím, nebyly zveřejněny důkazy…. OeBB se rozhodovalo nezávisle na ČD (=firma OeBB nic nedostala od ČD, pokud OeBB neprodají vagony).

Axel

Situaci OBB neřeším. Ale já opravdu nevím o ničem, čím by se provinilo ČD…. Protože firma ČD nemohla zastavit prodej… To je to hlavní – ČD by asi rádi chtěli poškodit konkurenci, ale v tomto konkrétním případě firma ČD neměla možnost jakkoliv poškodit konkurenci…. Prostě a jednoduše – firma ČD v tomto případě byla v pozici diváka, nikoliv aktéra.

Pe.tr

Zástupci ČD oslovily danou pracovnici a přímo žádaly ovlivnění neprodání RJ a dle zveřejněného dodaly křoví . Vtipné je spíše to , že ani Jančura toto netušil a ČD se udalo po nějakém čase vlastně samo a to v dobu , kdy to nikoho ani nenapadlo řešit . OBB přišlo o část dobré pověsti .

Zdendik

Jančura to tušil, ale v pozadí nekonečných podrazů od ČD to bez důkazů nemohl řešit a ani neřešil. Sám to řekl, že od jisté doby neodkoupil od OBB ani ojeté kolo a podezření měli, a co s tím? A že je to v podnikání omezilo.

Pe.tr

Máš pravdu . P

Axel

Pro Zdendik… a jak KONKRÉTNĚ ČD zařídili, že neproběhnul obchod mezi OeBB a RGJ? Pointa je v tom, že ČD v této situaci nemohli nic rozhodnout, neboť rozhodnutí spočívalo na OeBB a RGJ… Proto nechápu v čem by měla spočívat vina firmy ČD konkrétně v této situaci.

pkajetan

kdo je trumph? někdo z ČD?

Leina

No jak ČD řekly „nesmíte to prodat RegioJetu“ tak sice se dá říct, že na to neměly formální páky a OBB neměla důvod poslechnout.
Ale prakticky ČD jsou dominantní, domluva s OBB by mohla být i kartel. Férová varianta by byla, kdyby ČD normálně přeplatily RJ, zatímco by RJ měl informaci a mohl by reagovat (preplatit zpátky nebo říct že na to nemá).

Axel

Ale já neřeším jestli se provinily OeBB nebo ne. Já pouze říkám, že v této situaci firma ČD byla divákem, nikoliv účastníkem prodeje/nákupu vagonů od OeBB….

Leinad

ČD mohly být tím, kdo OeBB navedl.

PetrB

Omezování osobní svobody? Omezování osobní svobody se rozumí bránění v užívání osobní svobody takový zásah do osobní svobody, jímž se znemožňuje volný pohyb člověka, a to i jen na krátkou dobu, je-li omezení nesnadno překonatelné. Patří sem například uzamčení v místnosti, spoutání, zbavení osoby tělesně postižené pomůcek (berlí), bez níž není schopna se sama pohybovat, svíráním v náručí, držení rukou a podobně. O tento trestný čin se může jednat i ve vztahu k dítěti, pokud způsob a doba omezení osobní svobody hrubě překročí obecně uznávaná pravidla výchovy. Důležité je speciální ustanovení, kdy cílem omezování osobní svobody jiného je usnadnit provedení… Číst vice »

Petr

Že by konečně někdo, kdo zjistil, že i když cestující není objednatel, je to zákazník a ne substrát. 🙂

Marťas

Nevím, přečtěte si jeho rozhovor pro tento web z 5. 12. 2020. Tam jasně říká, že hlavních zákazníků je 15. Tenkrát jsem ocenil, že to ČD konečně řekly na rovinu. Teď pro Železničář už se asi přizpůsobil zažitým zvyklostem.

Pajoš

Hlavních zákazníků je 15, protože pokud s těmito se neuzavře smlouva, tak nejsou ani ti další zákazníci – cestující. To ovšem nijak nevyvrací, že je potřeba mít dobrý přístup i k těm cestujícím. Pan Bednárik mi nepřijde jako člověk, co zrovna přiletěl z Marsu.

Marťas

Dobrý přístup k cestujícím je potřeba mít jen v tom rozsahu, aby si na dopravce nestěžovali u těch hlavních zákazníků. Všechno ostatní jsou zbytečné náklady navíc.

Pajoš

To by mohla být pravda snad jen tam kde jsou brutto smlouvy s kraji. A to ještě ne úplně, protože ti cestující můžou cestovat i v jiných krajích, rychlících, nebo komerčních spojích.
Jinde, kde je příjem z jízdného příjmem dopravce, je potřeba neztrácet/přitahovat zákazníky. U komerčních spojů to platí 100x.

Vašek

Teď prosím bez urážky, ale vy budete asi jeden z těch „zkostnatělých úředníků“, kterého se chystá vyhodit…

Jako promiňte, ale jinak to napsat nešlo…

Marťas

Nejsem. Jenom jsem napsal svůj názor nebo spíš obavu, že se přístup k cestujícím zhorší.

Gajda

Jen z tý části rozhovoru co je tady to vypadá, že přiletěl. Ale ona mu to EK vysvětlí

Anonymus

Zakaznik pro CD je jako pro Smartwings/CSA. Totalni srac..

Martin H.

Ty u nás pracuješ, že? Tak tady neprezentuj vlastní názory. Děláš nám ostudu….

Anonymus

Nepracuju pro CD a ani nechci. Nemam je rad. Statmi moloch, kdy jsem slysel hruzy,co se tam dejou. A pruvodci pokladni mam silne nwgativni zkusenosti.

Roman

Možná by pomohlo i zlepšit chování k zákazníkům. To je opravdu o lidech. Moje zkušennost: Loni jel několikrát vlakem z Brna do Zlína. 2x jsem stihl dřívější vlak. 1x průvodčí při kontrole poděkoval a podruhé, jiný, že nemám platnou jízdenku, že tato je na další spoj (trasa stejná). A nezájem, nezájem a nezájem. Tu si můžete vrátit a já vám prodám novou. Samozřejnmě se zlodějským příplatkem. Že měl podle něčeho pravdu? Běžte k šípku. Zaplatil jsem si trasu Brno – Zlín. Zajímavé bylo, že na pozdější vlaky by jízdenka platila….

Dominik

Brečíte hezky, ale porušil jste SPPO: Uzavřením přepravní smlouvy nebo zaplacením jízdního dokladu nebo dokladu o zaplacení ceny vyjadřuje cestující souhlas s přepravními podmínkami vyhlášenými v SPPO, tarifními podmínkami vyhlášenými v tarifu TR 10, TR 14 nebo zveřejněnými ve vyhlášce PTV, nebo s pravidly pro nákup v e-shop ČD a TeleTiket. To je jako byste měl místenku na spoj jedoucí z bodu A v 15:23 a vy byste se dožadoval uznání i ve spoji jedoucím před a nebo po. Promiňte, ale na jízdním dokladů máte jasně napsáno platí od, co je na tom k nepochopení, že platí i na pozdější… Číst vice »

Kubrt

A to je přesně to, o čem Roman píše.

Dominik

Nerozumím, co to je to, přesně to? Podle mě je zvláštní porušit SPPO a ještě nadávat na průvodčího, že je drzost chtít po cestujícím platný doklad.

Leinad

Přístup, kdy cestující zaplatí jízdenku, a následně je mu řečeno, že nezaplatil.
Proč SPPO zní takhle?

Pajoš

To je ale velice zjednodušené. Kde je hranice? Platná jízdenka na spoj dopředu, dva, nebo půl dne? Kdy podle Vás je ta jízdenka ještě platná?
Nepochopil jsem proč pan Roman prostě jízdenku nevrátil a nekoupil jinou. Prostě standardní situace …

Marťas

Když to ČD zaváděly, tak se zároveň rušil poplatek za storno jízdenek. Pravidla jsou taková myslím proto, aby se zabránilo vrácení jízdenky v případě, že není zkontrolována průvodčím.

Dominik

Však zaplatil, ale na pozdější spoj, co je na tom k nepochopení?
Nebo do kina taky jdete už ve 4. a dožadujete se vstupu, i když máte lístek až na 7. večer? Nebo ten váš slavný PID, když si koupíte lístek s platností od 15:25, tak taky platí už ve spoji v 15:05?
Takže ano, nezaplatil za jízdenku platnou v daném spoji, copak by mi asi řekl RegioJet na jízdenku ČD Pardubice – Praha, vždyť trasa je stejná?

Pajoš

Je to prostě jen snaha ukázat jak jsou zaměstnanci ČD špatní, když trvají na tom, aby cestující měl platnou jízdenku…standardní situace, která je řešitelná během pár minut, ale je třeba se nějakým způsobem neřídit pravidly a pak se divit …

Leina

Jízdenka PID má omezenou časovou platnost, trasa je dána jen pásmy, pokud jezdím od 15:05, stále mám platnou jízdenku od 15:25 do konce časové platnosti.
Jízdenky ČD jsou platné na konkrétní trasu (Brno – Zlín), po dojetí do Zlína jízdenka dál neplatí bez ohledu na čas. Tudíž na dané trase je jedno, v kolik jí projede.

Pajoš

A proč si teda nekoupíte lístek s platností „hned“ když chcete aby platil kdykoliv během dne?
Koupíte si lístek na konkrétní dobu a pak Vám vadí, že neplatí dříve, to nedává smysl. Nikdo Vám nebrání si koupit lístek jaký se Vám hodí, ale Vám je to málo.

A jedno to není. Když si koupíte ráno lístek na večer a pojedete v poledne a nikdo Vás nezkontroluje, tak přijedete domů a lístek vrátíte … je to správně?

Dominik

Takže v čase 15:05 – 15:25 jedete načerno, jestli jsem správně pochopil, tak to je pro vás v pohodě? A nemáte úplně pravdu, u nepřestupních jízdenek je jízdenka po jízdě neplatná, byť má platnost 20 minut a vy jste jel pouze 5.
To sice jo, ale nesmíte jet dřív, jak v čase od kdy platí, asi kvůli tomu, že nad 15 minut do odjezdu je zrušen storno poplatek, proto tam je ten čas od kdy platí.

Leinad

Není to v pohodě, v 15:05-15:25 to je pokus o jízdu načerno (při 60 min platnosti dokončený tím že jezdí po 16:05).

Dominik

Takže zde to je jízda načerno, ale u jízdenky ČD se z toho stává protizákaznický krok, a ČD jsou zlé (resp. Průvodčí), že vyžadují, aby cestující měl PLATNOU jízdenku?

Leinad

U jízdenky ČD je vytisknutá platnost na danou trasu. Jízdenkou PID se dá v rámci časové a pásmové platnosti jezdit dál, jízdenka ČD z A do B je dojetím do místa B projetá.

Dominik

No a jakou to hraje roli? Já se marně snažím pochopit vaše myšlenkové pochody, podle kterých nemůže být jednorázová jízdenka (pro úsek A-B) omezena časovým údajem, od kdy platí. Prostě, jelikož má vytisknutý i časový údaj od kdy platí, tak před tímto časem není platná, tudíž cestující nemá platný jízdní doklad, navzdory vašim zvláštním myšlenkovým pochodům. Já vím, že ČD nenávidíte, ale zde to je prostě základní logika, a není nic, co by z neplatné jízdenky mohlo udělat platnou před časem platností.

Leinad

To není o mém vztahu k ČD, ale o hodnocení konktrétního průvodčího/revizora. I u RJ vím o dvou případech jízdy formálně načerno, řešené pokaždé jinak. 1) Jízdenka Karlovy Vary – Ostrava s přestupem v Praze, těsné stihnutí předchozího vlaku(znalost Florence i Hlaváku, zpoždění vlaku na odjezdu), bez problému. 2) Jízdenka Praha Hlavní-Ostrava Svinov, nástup v Kolíně. Místo neobsazené, přesto jízdenka zneplatněná tím že nebyla nastoupení v první stanici. Štíplístek chovající se stylem 2 má formálně pravdu(podle podmínek psaných dopravcem, ne cestujícím), přesto schytává více stížností. A kdybych byl manager řešící takového štíplíska, tak mě zajímá i způsobená škoda(která je zejména… Číst vice »

Dominik

Jenže ani jeden z případů není ani krapet podobný tomu z úvodu, kdy se pán diví, že mu nebyla uznána jízdenka, která ještě nebyla platná. To je jako koupit si lístek na zítřek (t.j 10.1.) a dožadovat se platnosti již dnes v 23 hodin večer. Upřímně, jako manažer, bych stížnost na průvodčího 2 (u 1. Jsem přesně nepochopil, kde se udála jízda na černo) hodil do koše, ať jich je třeba 10 a dotyčné bych odkázal na příslušné ustanovení přepravního řádu (řekl bych, že zde, stejně jako u zákona, platí – neznalost neomlouvá), by mě zajímalo, kolik lidí skutečně čte… Číst vice »

Leinad

U bodu 1 šlo o jízdenku platnou na konkrétní autobus a konkrétní vlak(s nějakým přestupním časem), jízda vlakem dřívějším než uvedeným na jízdence.
Tedy cestující jel na černo, ale vlakvedoucí to nepokutoval.

Dominik

Tak to jo, špatně jsem přečetl první komentář. No tak nechal, nevím, jestli má Regiojet nějaké kontrolory, kteří by případně mohli naprášit průvodčího, že to tak nechal. Pokud vím, tak se jízdenka kontroluje jen pohledem, takže se klidně mohl nevšimnout, že platí na jiný spoj. Hlavně jsem teda u Regiojetu nezažil, že by nějak extra kontrolovali jízdenky (jel jsem s ním asi 3x).
Což prostě u popky (u on-line jízdenky) nepřehledné. Problém je právě toto dvojí chování, kdy je u cestujících špatný ten, co dodržuje SPPO.

Leinad

Můj vztah k ČD jízdenkám je takový, že dlouhodobé neznamenají nic (IN xx koupená dopředu, následně přestanou jezdit na dané trase).
Naopak ČD u jednorázových jízdenek jako jedni z mála „garantují“ dopravení, za určitých okolností proplácí taxi. PID lístek je při odřeknutí posledního spoje k ničemu (teoreticky platí v prvním spoji, po noci mrznutí na zastávce)

Pajoš

A teď už vůbec nechápu o co Vám jde, když uvádíte, že i jiný dopravce se chová podle Vás někdy nelogicky/nezákaznicky …

Vendelín Opatrný

Třeba proto, že ji lze do 25 minut před zsčátkem platnosti vrátit.

Lukáš David

Ano, přesně takto mluví modrá guma…. 😀 .

Dominik

Tak já si koupím jízdenku na spoj RegioJetu, který odjíždí třeba v 12 a nasednu v 8, jistě mě nechají jet, protože dodržování přepravního řádu (tedy mít platnou jízdenku) vyžadují jen modré gumy. A poukázání na přepravní řád a jeho porušení je přeci modorgumní chování.
Nebo co se podle vás mělo stát, to se pánovi měli omluvit, přeci měli tušit, že stihne dřívější spoj, a darovat mu novou jízdenku?

Leinad

To záleží na tom, co bude v RJ za štíplískta. Formalista, který rád sbírá „neoprávněné“ stížnosti nebo někdo prozákaznický.

Marťas

Obráceně. Průvodčí, který „Romanovi“ uznal neplatnou jízdenku, se naopak zachoval protizákaznicky vůči všem ostatním cestujícím. To je přesně to, co dokáže naštvat, když je průvodčí laxní a ten, kdo se snaží chovat v souladu s SPPO, si připadá jako, s odpuštěním, hlupák.

Kubrt

A on svou jízdou dřívějším vlakem způsobil někomu nějakou újmu, škodu?

Dominik

Teoreticky ano, protože dotyčný může mít flexibilní jízdenku zvýhodněnou, ale na daný spoj už mohla být vyprodána (nebo třeba nebyla k dispozici), tudíž jel levněji, než by ve skutečnosti jel, kdyby si kupoval jízdenku platnou na daný spoj.
Do MHD, pokud si kupuji SMS jízdenku, taky musím nastoupit s platnou jízdenkou a nikomu to nepřijde divné, přitom taky nikoho nepoškodím, když by mi přišla třeba za 2 minuty.

Leinad

Pokud by měl místenku levnější než jízdenka, tak to beru – ale místenka snad neplatí ani v následujících vlacích.

Dominik

Já mluvím o jízdence, ne místence, navíc ta, krom pendolina, stojí stejně, proč sem montáže místenku?
Nevím, co se tímto divadlem snažíte dokázat, že jste odpůrce ČD vím, ale toto je už prostě za hranicí rozumného uvažování. Přeci se nemůžu dožadovat, abych byl přepraven ve spoji, který jede v 15:23, na jízdenku na spoj v 17:23. Kdyby pánovi nechtěli ve stanici vyměnit jízdenku (pokud byla papírová), tak to je něco jiného, ale toto chování odporuje zdravému rozumu.

Leina

Omlouvám se, slova „místenka“ a „jízdenka“ jsem bral obecně, ne podle definic TR10.
Chci říct, že je v pořádku místenka (platná na konkrétní vlak, ofiko „vázaná jízdenka“, na nějaký mimošpičkový vlak).
Je v pořádku, že jízdenka platná v jakémkoliv vlaku (daná trasa a den) stojí více než „místenka.“
Není mi jasný důvod, proč u „jízdenky“ uvádět platnost od.

Pajoš

Platnost „OD“vzniká jen ve chvíli, kdy si koupíte lístek na konkrétní spoj (spojeno případně s místenku zdarma).
Pokud netušíte jestli pojedete za hodinu nebo za půl dne, koupíte si lístek na nejbližší spoj.
Když si koupíte lístek u okénka platí Vám hned.
Vidíte v tom nějaké nelogičnosti?

Dominik

Platnost od vzniká u všech jízdenek z e-shopu a mého vlaku, i těch flexi, které nejsou vázané, protože bohužel e-shop neumí (to co uměl starý web u akčních a včasných jízdenek) prodat jízdenku na určitou trasu bez výběru spoje, byť si neberete místenku, nic.

Pajoš

Proto máte tu možnost si koupit jízdenku na nejbližší spoj ale můžete jet jakýmkoliv dalším. Nebo si koupit konkrétní lístek až před odjezdem. Nebo považujete za nutné aby jízdenka měla platnost okamžitě, tedy ještě dříve než jede nejbližší spoj? : – D Prosím Vás už se v tom nepitvejte, nedává to smysl. Existuje několik možností jak si pořídit jízdenku a navíc každá z těchto možnosti se dá později stornovat nebo změnit. Řešit, jestli když si vyberu jednu možnost, která mi pak nevyhovuje a já se rozhodnu to nijak neřešit, jen si stěžovat, že můj vlastní výklad pravidel dopravce neakceptoval nedává… Číst vice »

Dominik

Ale v tom nejsme v rozporu, já s vámi souhlasím, že je nelogické porušovat SPPO a ještě si stěžovat. Jen jsem vás opravil, jelikož jste uvedl, že OD je pouze u jízdenek na konkrétní spoj.

Pajoš

Omlouvám se, moje chyba.
Máte pravdu.

Dominik

Ona mi vázaná jízdenka rezervuje konkrétní místo, že to zaměňujete s místenkou?
Možná kvůli tomu, že se rušil storno poplatek nad 15 minut u online jízdenek.

Leina

Vázaná jízdenka má znaky místenky – je vázaná na konkrétní vlak a je jich v prodeji omezený kontingent. Že nedostanu číslo sedačky je detail, jde o to že u „místenky“ chápu platnost v konkrétním vlaku, „jízdenka“ do jiného vlaku by stála více.
U „jízdenky“ platné v kterémkoliv vlaku na dané trase jaksi není nutné omezovat platnost na nějaký vlak.

Lukáš David

Teoreticky neznamená prakticky pane kolego… 😉

Vendelín Opatrný

Vazaná jizdenka je take nejlevnějši. Pokud ji chcete použit v jinem později jedoucím vlaku je pozadováno doplacení rozdílu ceny.

Vendelín Opatrný

Vzhlem k dynamické tvorbě cen i prakticky jízdena na dřivějši vlak klidně mohla byt drazší

Pajoš

Když pojedete po dálnici bez známky a až za týden si koupíte celoroční způsobíte tím nějakou újmu/škodu? … ne! Ale hrozí Vám pokuta? Ano.

Jan Semela

Dnes už jo

Martin H.

Ne, ale porušil podmínky smlouvy, které akceptoval nákupem jízdenky. Podle vás je v pořádku porušovat smlouvu a ještě si stěžovat?

Ketchup1970

A jak by to řešil R.J. Uznal by mu jízdenku ? Nebo by si ji musel přebookovat ?

Leina

0) není k tomu důvod na straně RJ. (Přestupní jízdenka, při zpoždění-nestihnuti přestupu cestující pokračuje…. To mají v podmínkách i ČD)
1) Pokud cestující nemá oprávnění, záleží ve vlaku prakticky na tom kdo to řeší(vlakvedoucí, steward). V autobuse RJ rovnou lze očekávat neúspěch (obsazení všech místenek).
U vlaku záleží jestli je tam státní sleva (k těm jsou důkladní, ostatně jde o to jestli stát bude proplácet).
Viděl jsem, jak stew někomu kibicoval s eshopem na mobilu (storno + nákup správného z další zastávky). Někdy to neřeší vůbec. Právo vydat jízdenku i s přirážkou mají.

Vít Jůza

Neplatnou? Třeba už začala platit, to z Romanova příspěvku nevyplývá …

Martin H.

Takže je podle vás správně nedodržet podmínky smlouvy a ještě si stěžovat, jo?

Ferda Vomáčka

A v divadle vas taky pustí na představení od 17 když máte lístek od 20? Přestože budete vřískat, že jste přece stihl představení od 17, které je stejné?

Leinad

Pokud divadlo chce diváky a je na dřívějším představení ještě volné místo, tak ano, vstupenku vymění. A ještě budou rádi, že mají 3h navíc na prodej zbývajícího místa.
Pokud divadlo vede dotovaný byrokrat, který má své jisté i bez diváků, tak budou vymýšlet důvody, proč je lepší aby v 17 bylo prázdné hlediště.

Dominik

Však máte možnost výměny (či vrátit a koupit novou), na pokladně, případně v aplikaci můj vlak, když pojedete ze stanice obsazené výpravčím, pokud z neobsazené, tak určitě nedostanete přirážku, prostě si koupíte novou jízdenku.
Navíc ten lístek do divadla vracíte na stejném místě, jako jste si ho koupil, ale jak Vám průvodčí může vyměnit jízdenku koupenou přes e-shop?

Vít Jůza

Jaký má pro cestujícího význam ohledně vracení/výměny jízdenky, nebo přirážky, jestli je stanice obsazená výpravčím??

Dominik

Omlouvám se za překlep, samozřejmě má tam být uvedeno pokladní ne výpravčí.

Lassie

I když bude obsazená, k neuznané e-jízdence (kterou vrátí, toleruje se cca 20 min. do platnosti, ověřuje se event. na zákaznickém servisu, kde už je vidět narozdíl od POPu, kde ještě nejde zvalidovat) se v tomto případě k nově koupené u průvodčího přirážka nedává, aspoň to tak vloni za mě ještě bylo. Vrácení 15 min. před platností. Ona když se uzná „na hubu“ a nejde zvalidovat, dotyčný by to mohl zneužít, vrátit a vesele jet zdarma dál, ne ke každému se v narvaném vlaku musím vrátit ( to asi v této době až tak nehrozí). Takže to je asi hlavní… Číst vice »

Martin H.

🤣🤣🤣🤣

Matěj

Ano, na pozdější vlaky by platila, protože jízdenka koupená přes eshop je (snadno) stornovatelná do 15 minut před odjezdem zvoleného spoje – tudíž logicky nemůže být v dřívějším spoji uznána, neboť by mohla být po kontrole stornována. V pozdějším spoji tento problém nevzniká. A kdybyste si platnost ověřil na pokladně a pořídil jinou jízdenku tehdy, nemusel jste platit „zlodĕjský“ příplatek.

Leinad

Proč tedy jsou na vrácení peněz tak dlouhé lhůty? Není to právě limit, že by po zadání storna systém čekal, jestli nějaká POPka nenabonzuje projetí jízdenky?

Dominik

No, ale když zaplatíte ČD Body, nebo ČD kreditem, tak to máte zpět, do pár minut. Ty lhůty jsou dané (dokonce prodejci často slibují vrácení peněz rychleji, než mají uloženo), a spíš to bude souviset s mechanismy na vrácení peněz, než k ověření, zda někdo na jízdenku nejel.

Vít Jůza

Výslovně může být uznána ve dřívějším spoji, jen ne před začátkem té své platnosti 15 minut před začátkem platnosti, pokud se nejedná o jízdenku vázanou na konkrétní vlak nebo s uvedením povinného vlaku.

medical_examiner

A proč si tu jízdenku nemůže koupit normálně u pokladny/z automatu?

Petr

A jel jste opravdu s ČD? Neboť u ČD je jedno do kterého spoje nastoupíte po nákupu jízdenky. Ale nesmíte jízdu přerušit pak je jízdenka dál neplatná a považovaná za projetou! Pouze soukromník prodává jízdenku na daný spoj a pokud ten spoj nestihnete tak v dalším máte smůlu.

Pepík

Kupte si u soukromníka, třeba RegioJetu, jízdenku na vlak v 8 hodin a zkuste nastoupit do vlaku v 6 hodin, nebo ve 12 hodin. Nebudou se s váma bavit a klidně si nechaji zastavit vlak někde v Kotěhůlkách a tam vás vyloží. A to třeba i za asistence PČR. Denně se běžněw děje …..

Zdendik

Jak to tady čtu, něco lepšího do diskuze. Krátce po zavedení pásmových jízdenek Kordisu i pro vlaky v JMK jsem na Roli nastoupil do vlaku na Tišnov a netušil jsem, že ve vlaku není označovač. Měl jsem ale platnou šalinkartu a tak v Krpoli bezva průvodčí zdržel panťák, abych si tam na peróně jízdenku označil, nepadla ani zmínka o černém pasažérovi a přátelsky jsme se v Tišnově rozloučili.

Jmfjv

Chování k cestujícím je do značné míry limitováno průměrnými kulturními a mentálními standardy cestujících.

Roman

Nejsem pravidelný „uživatel“ ČD. Takže nuance neznám. Pravidelně jsem jezdil vlakem ještě v dobách ČSD. Ale k situaci. Chtěl jsem si samozřejmě koupit druhý lístek přes tel., ale systém mě už nepustil. A to jsme stáli ještě 10 min na nádraží, t.j. odjížděli s 10 min zpožděním. No prostě zkušenost, na štěstí ne drahá. Společnost nebyla tratná, vlak nebyl místenkový, tak proč to hrotit. Je to jen o přístupu. Toť vše. Netušil jsem, že rozpotám takovou diskuzi.

Viktor

Jsem zvědav zda začne nahoře. Kde skončil exclen představenstva PH a za kolik. A novy ansabl na personálním s neschopnou reditelkou by mal následovat.

joska

Ano, Bednárik by měl především vyházet z manegmentu lidi kteří nahrávají konkurenci (zejména zahraniční) a nahradit lidmi ,kteří mají českou železnici jako rodinné stříbro v dobrém i ve zlém a jako jedno z posledních firem v rukách českého státu.

Jakub P

A co kdyz te konkurenci nejvic nahravaji ti, kdo ceskou zeleznici povazuji za rodinne stribro a zuby nehty brani jeji modernizaci podle soucasnych potreb, protoze z ni chteji obri skanzen toho, co povazuji za stare dobre casy?

Pajos

A to je přesně to co pan Bednárik musí vyřešit sám. Dejme mu nejdříve nějaký čas a pak hodnotme.

stanik

Ve vyspělém světě pracují i vzdělanci s universitním vzděláním na „dělnických“ pozicích. Není tedy problém aby si ing. udělal strojnické zkoušky a šel tam kde pracovníci chybí. Dosažené vzdělání nakonec může být i v těchto oborech přínosem proti zaučencům s ………..!

Josef

Však já si třeba chodím zajezdit jako průvodčí. Dělám ro rád oproti své běžné práci, je to změna.

Pajos

Víte jisté že reagujeme na správný příspěvek? … Nemůžu najít souvislost. Diky

Parabellum

Tak ono především v tom vyspělém světě je kritický nedostatek inženýrů, tedy VŠ s technickým vzděláním. Váš stupidní komoušský třídní boj, proti technické inteligenci je již 30 let mimo. I výraz dělnická pozice je mimo, to ZEUMS do roku 1989 byl diskriminační, a rozeznával pozice D a THP, a tu první štval proti té druhé. Dělník není profesní kategorie, ale třídní, dělník je účastník dělnického hnutí. Typickými dělníky byl A. Zápotocký, nebo V. Bilak.

Jakub P

Jasně, s tím naprosto souhlasím. Jen upozorňuju, že ti, co by chtěl joska vyházet a ti, kterými by je chtěl joska nahradit coby spásou, můžou být snadno jedni a ti samí lidi.

Posoudit, jakou cestou se maj ČD vydat a pokusit se to ve firmě prosadit je samozřejmě na jejich vedení a nový GŘ má samozřejmě nárok na nějaký čas, aby ukázal, co umí.

joska

V tom je ten problém ,modernizaci železnice nechtějí v manegmentu přesně ti lidé ,co „kopou“ za konkurenci . Nakonec korupce není jen v zadávání zakázek ve stavebnictví , průmyslu , obcích ,ale i v ČD. I minulé vlády se zasloužily konkrétně o likvidaci technického zázemí a strojového parku železnice . A opět „korupce“ nahrála vstupu konkurence dokonce se státní subvencí. Vše je pouze na lidech dychtivých po moci a penězích.

Kubrt

Spousta tvrzení; nějaké příklady?

joska

Nevím kolik je vám let ,ale v devadesátých letech se masivně likvidovaly vagonky ,lokomotivky z důvodů neschopnosti konkurence ,ale zajímavé bylo to ,že v těchto zlikvidovaných firmách vznikali různé přištípařské firmičky ,do kterých stát rval peníze neměli s železnicí leckdy co dělat a za pár let zkrachovaly. Místo toho ,aby prachy investoval stát do výroby lokomotiv a osobních vozů. Nákladní vozový park byl přesycen ,z důvodů masivního rozvíjení kamionové dopravy. Byl jsem zaměstnancem v jedné z těchto firem. Byla to tzv. Klausiáda , tatíčka české privatizace.

Koro

Trosku pokory pro provozni zamestnance by to chtelo pane rediteli 😉 propoustet a kritizovat umi kazdy. Ale motivovat, to uz je tezsi. Pan Nebesky treba vsem zamestnancum loni zaslal mail s pranim k novemu roku.

Moudry Cynik

Jen opravdu naivni zamestnnec veri, ze prani plebsu posila opravdu reditel osobne.

Koro

Samozrejme ze ne. Ale aspon projevi nejakou snahu

Axel

Pro Koro … osobně se domnívám, že vedení firmy ČD se zuby nehty snaží odvrátit insolvenci/zachovat šanci, že někdo půjčí firmě ČD…. a můžete hadat 3x, kdo v předchozích měsících prohospodařil předkrizovou zásobu hotovosti firmy ČD… Ale samozřejmě, že jestli je Vám milejší dostat emailem přání k Novému roku a na výplatu čekat „až naprší a uschne“, tak věřím, že Vám vyhovoval „řádný hospodář“ pan Nebeský

Jakub P

Posílat to samozřejmě nebude, na to maj ředitelé asistenty. Za dohledávání adres, jejich kopírování a udržování rozesílacích seznamů fakt placený nejsou. Co se týče psaní, někteří to sami píšou, někteří si to nechaj napsat marketingem nebo personalistama a jen daj zadání a pak to zkontrolujou. Případně to napíšou nahrubo a nechaj si to někým lepším na slohy učesat, těch variant je spousta a je to ve výsledku úplně jedno. Většina jich to s dalšíma členama vedení minimálně konzultuje a není důvod, proč by to nedělali. Myšleno vše v takto velkých firmách. Jen blázen ovšem nechá něco rozeslat svým jménem všem… Číst vice »

Ketchup1970

Vás koukám neopije někdo rohlíkem, ale co takhle koblihou?

Koro

Leda ketchupem

Ketchup1970

Ten jsem ještě neprohnal trubkami , ale teče všechno co je sladký . Zkusím a potom pozvu na kečupovicu . Normální lidi zvu na slivovicu 2013 53%.

Koro

Ok

Moudry Cynik

IBM propustila k 1.1. celosvetove 10 tisic obchodniku. Ted od nich chci koupit blbost za 1000 dolaru a prehazujou si me jak horkej brambor. Nepodcenujte dulezitost kancelarskejch krys.

Zabakovec

Ibm dlouhodobě klesají tržby a ekonomicky potřebuje provést hodně změn aby dlouhodobě uspěla.. Aktuálně plánované rozdělení na dvě společnosti to nevyřeší.. Potřebují velkou změnu..

Jarda Š.

IBM už cca 20 let postupně utlumuje ostatní výrobu a soustředí se na dodávky systémů pro armádu a zbrojní průmysl.

medical_examiner

U nás na KTF jsme se učili, že nejlepší kšeft jsou zbraně.
Až na 3.místě je výtvarné umění.
O železniční dopravě zmínka nebyla…😭

Leinad

Tedy obchodník neumí prodat, umí přehodit na kolegu.
Jo i při vyhazování přemýšlet. Zbyteční byli spíše ti přehazovači.

Pezos

Ještě překlad:
Nechápu to… Po všech těch škrtech v rozpočtu, které měly zefektivnit pracovní sílu – proč nezrychlujeme?

Pratur

No tak doufám, že pan Bednárik začne čistku u těch nejzbytečnějších – přednostů osobních stanic, MTZ apod. Ale ona mu O-14 bude beztak tvrdit jak se nikde úředník ušetřit nedá. A přitom je to jen banda přeposílačů mailů, která ani to neumí pořádně.

joska

Pakliže to neublíží bezpečnosti provozu (což se několikrát ukázala absence personálu jako při nehodách) ,to se cestující nemusí cítit bezpečně.

Parabellum

Obávám se, že přednosta osobní stanice není zaměstnacem ČD.

Pratur

No právě že je 🙂 taková pozice u ČD existuje a jsou jich po ČR desítky

Vendelín Opatrný

Jo v Usteckém kraji jsou prednostové asi 3. V Plzeňsem je to podobné.

Vendelín Opatrný

Pletete si O14 se ZAP. O 14 nema se stsvem perdonálu ve stsnicich nic dpolecného.

Miloš

Stejně to jsou jen řeči a nakonec propustí strojvedoucí

Pajos

A jezdit budou ti úředníci?

OndraS

Ne, konkurence

Pajos

To je jiné téma.

Miloš

zbytek to pokryje formou přesčasů

Kalina

Zřejmě firma už nebude dál chtít živit dva průvodčí na vlak a to je jenom dobře, viz „Proč musíme legitimovat každého cestujícího?“

Pajos

Takhle to ale nejde pausalizovat …
Spíš si myslím že ta věta může předznamenával nějakou změnu strategie prodeje jízdenek.

Kalina

V čem spatřujete souvislost s „prodejem jízdenek“ ve větě „Proč musíme legitimovat každého cestujícího?“

Pajos

Třeba v tom že jako konkurence lze prodávat i lístky na konkrétní spoj a sedadlo a pak takového člověka netřeba kontrolovat …

Kalina

Méně kontrol, znamená menší potřebu průvodčích, tak je to v souladu s tématem článku.

Pajoš

Téma článku je méně administrativních zaměstnanců …

Vendelín Opatrný

Predmetem konttoly je také kontrola nároku na slevu.

Vendelín Opatrný

To asi těžko, protoze tohle nectěji objednatelé. A ni konkurence nema vlaky v závazku povinne mistenkované.

Pajos

CD provozuji i komerční spoje …

Pezos

Pět a půl…

Vendelín Opatrný

Ale ty jsou standardně povinně místenkové. Ty byste ale mohl snad védět, když mne chcete poučovat.

Leinad

RegioJet nelustruje ty, kteří mají místenku. Vlakoš koukne na plánek obsazení a vidí.

Pajos

Přesně o tom mluvím

Vendelín Opatrný

Měl by kontrolova nárok na slevu.

Leina

Pokud neprobíhá kontrola při nákupu, tak ano.

Blacklist

zjevně tomu rozumíte. Jak může probíhat kontrola při nákupu, nebo jak si to představujete na pokladně a jak v e-shopu? Zkuste o tom popřemýšlet.

Leinad

Schválně tam byl podmiňovací způsob.
Třeba PID chce potvrzení o studiu při nákupu kuponů ale i následně při kontrole revizorem, a to i v případě nepřenosných kuponu.
V některých e-shopech je škrtátko „chci slevu“ (a jeho zaškrtnutí je skutečně jenom věcí kupujícího, ani nemusí kupovat pro sebe), někdy je ale třeba políčko na číslo průkazu ISIC.