České dráhy poslaly Správě železnic miliardovou fakturu za pronájem pozemků. Ta ji odmítá

Hlavním nádraží v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraHlavním nádraží v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

České dráhy už z faktur odvedly daň z přidané hodnoty. Nájem podle nich vychází z připravovaného prodeje pozemků.

207 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Sledování celých 30let tanečků komu co bude patřit na železnici je jeden velký smutný příběh. Akt privatizace průmyslu, zemědělství, Bohužel i zdravotnictví a částečně i energetiky , který proběhl poměrně rychle, není možné provést tak rychle ve veřejné dopravě železniční. PROČ? protože privatizace = likvidace by se podepsala na veřejné dopravě a zejména obyčejných občanech ČR nevratnými kroky! Zainteresovaní hlavouni ve vládách to velice dobře věděli a jen po kouskách dovolovali šířit mor v českých zemích se vznešeným, názvem liberalizace. Třeba Norsko již prohlédlo a vrací se zpět k zestátnění železnic. Je to totiž jediné možné řešení jak se vyhnout… Číst vice »

Axel

Hm… nádražácko-centristické vidění světa Váš teoretický názor totiž vyvrací praktické příklady Viz expanze autíček (nákupy autíček které zdvojnásobily počet autíček v ČR bylo vesměs placeno z kapes lidí, nikoliv dotovano). Viz autobusková doprava která taktéž vyvrací Vaše názory… Nejhorší je, že jste LÍNÝ si zjistit fakta a) Celková situace … Např. pasažérská ČD v 2000 najela 98 milionů vlakových kilometrů. Během následujcích 20 let proběhnul nástup menších nádražacko-pasažerských dopravců a to zejm. do dálkové dopravy (zejm. LEO, RGJ, malinko GWTR a Arriva)… Tj. po 20 letech – v roce 2019 – pasažérské vláčky v ČR najely 136 milionů vlakokilometrů =… Číst vice »

Axel

Dost zajímavé je srovnání požadovaných 500 Kč/1m2 za pozemky požadované firmou ČD s částkami, které jsou ochotnii platit nezávislí kupci… Víme, že např. došlo k prodeji tratě (tj. nejen pozemky, ale taky pár baráčků, koleje atp.) z Čejč do Uhřic do Kyjova… 15 km tratě se napotřetí povedlo prodat a to za 2,8 milionu kaček celkem. Nebo známe jiný příklad prodeje tratě: obec Hevlín si koupila trať z Hevlína https://smlouvy.gov.cz/smlouva/13149596?backlink=qt66n cca 7 kilometrů tratě z Hevlína = cca 367.219 m2 = necelých 37 ha pozemků (plus pár baráčků, kolejí, návěstidel atp.) Kupní cena této 7 km tratě byla 2,22 milionu…… Číst vice »

Robil

A pokud na to dráhy mají nárok, tak ať to klidně dostanou.

Axel

Souhlas. Za tržní cenu. Zs pozemek pro dálnici stát vyplácel stovku dvě za 1 m2. Za pozemek pro lokálku chtít cca 500 Kč/m2 je velmi velmi velmi zvláštní

Akorát není jasné proč by ČD měla dostat peníze na ruku = proč si vlastník nemůže pozemky vzít normálně, přes snížení základního kapitálu firmy ČD z nynějších 20 miliard Kč třebas na 2 miliony… Naprosto běžný postup

Robil

Všechno zestátnit a bude klid. Ono k tomu stejně v brzké době dojde.

Axel

I Vás „zestátnit“? Žertuji, samozřejmě.

Rozšíření S welcome

To je ale drzost od Drah.

Jan

Jsem na „národního dopravce“ a jeho neustálé pokusy o dojení všemožných veřejných peněz čím dál alergičtější. Snad si s ním neviditelná ruka trhu brzy poradí

Axel

Jestli si poradí, uvidíme…. O tomhle „dárečku“ pro ČD vyjednávají prý už cca od 2018…

? Příčina > Následek ?

Dnes z echtovně českého LEOExpressu je už z větší části španělský.

A RGJ „emigruje“ z České republiky a cílí na pasažéry v zahraničí
https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/

Muv

ČD neměli nikdy tyto pozemky nikdy dostat.

Zdendik

Bylo to úmyslné pokračování penězovodu do ČD. A vrabci si o tom podfuku cvrlikali už od začátku. Na druhou stranu – byl to poskytnutý čas, aby se ČD mohly nadechnout, aby je konkurence po probuzení do konkurence nesemlela.

Axel

Pane „Zdendik“ – „…aby se ČD mohly nadechnout, aby je konkurence po probuzení do konkurence nesemlela.“

Dovolím si vyvrátit Vaše tvrzení… Podaná pomocná ruka státu ze společné kasy už byla poskytnuta firmě ČD v souvislosti s otevíráním trhu

… Firma ČD totiž v ČR dostávala víc a víc zakázek na dopravu (tj. zakázka včetně garantované dotace)… Od roku 2013 do roku 2019 v České republice firma ČD udělala o 22,2% víc osobokilometrů… Jde o údaj „BEZ PAUŠÁLNÍ PŘEPRAVY“

Axel

Konkrétně pokud jde o vlakokilometry, tak jsem dohledal údaje od r. 2000, kdy pasažérská ČD ročně ujela 98,5 milionů vlakových kilometrů. Po 20 letech – v roce 2019 – pasažérská ČD najela ročně 121,5 vlakových kilometrů. Pokud jde o samotnou konkurenci od RGJ, LEO v dálkové dopravě, tak na příkladu vláčků ČD (a to pouze SC, EN, EC, IC) je zřejmo, že samotné firmě ČD STOUPNUL počet těchto vláčků a to navzdory konkurenci = jinými slovy příchod LEO a RGJ se POZITIVNĚ projevil na firmě ČD Příklad, že příchod RGJ a LEO měl efekt VE ZVÝŠENÍ počtu některých vláčků ČD:… Číst vice »

Axel

Oprava: k „V 2019 = necelý dvojnásobek oproti 2011“

ten nárůst dálkové dopravy (vlakové kilometry) v ČR po nástupu konkurence (LEO, RGJ) se týká nejen vláčků kategorie SC, EN, EC, IC, ale taky Expressů (zkratka Ex)

Zdendik

Můj názor je ten, že je to sice podraz, ale „účel světí prostředky“. U těchto molochů trvá přestavba struktury příliš dlouho na to, aby to firma přežila. Je to pouštění žilou státu, ale mohlo by se taky stát, že by firma přestala existovat. Příkladů není zrovna málo. Konkurence by vyzobala rentabilní části s rychlou návratností a zbytek firmy by zkrachoval. A cestující by mohli jít na autobus nebo použít OA. A asi to není od věci, protože by EU už dávno zasáhla.

Axel

1. Nesouhlasím, že je potřeba čas na „přestavbu struktury“… Neboť to co je problém je nedostatek SOLVENTNÍCH cestujících v kombinaci s velkými investicemi (které jsou financovány z půjčených peněz, takže zaplacené úroky požerou ziskovou marži). Čili NYNÍ se začíná projevovat ten problém obrovských investic, přičemž problémem je to, že investice se nedaří „prodat“ cestujícím = ziskat další cestující a to za výrazně vyšší jízdné. V 2019 utržila pasažérská ČD od cestujících v ČR 5,2 miliardy (loni – kdy většinu roky pustošil náš národ čínský vir utržili 3,5 miliardy)… Jak lze pro pár miliard Kč jízdného od cestujícího pomýšlet na investice… Číst vice »

Kosmik

Nastal čas spojit SŽ a ČD? Experiment rozdělení u konce?

Axel

A v čem konkrétně by spočívala výhoda z onoho „spojení“ pro daňové poplatníky.

I v Němectru tvrdě tlačí na kompletní oddělení DB Netz od DB Regio.

Dominik

Takže to, že to dělají v Německu znamená, že to je správné?

Axel

Zopakoval bych svoji otázku, neboť absolutně nedává smysl ten návrh…

Ta další věta, na kterou reagujete, pane Dominik,, byla pouhé doplnění a proto nebudu dál o této větě už diskutovat, aby se nezakecala ona ehm „myšlenka“ pana Kosmik….. Právě že v Německu se snaží zkopírovat jak to funguje u nás.

Alibaba

Vzhledem k tomu, že je snaha o nezávislost provozovatele dráhy a provozovatele drážní dopravy, tak je ten holding v Německu obecně špatně.

Leinad

Ne. Nicméně co by se dělalo jinak než ve státech s lepším stavem veřejné dopravy (Švýcarsko), to by si zasloužilo zůdovodnit. Specifické podmínky, jiné fyzikální či ekonomické zákony.

Alibaba

A proč jen ČD, proč tam nespojit i RJ, GWtrain, Leo(cokoliv) a jiné?
Já si myslím, že by se mohlo naopak ČD privatizovat, nebo alespoň rozdělit krajům.

Axel

Nemyslím. Jedinou spásou ČD je, když poctiví a odborní nádražáci budou spolurozhodovat jako spolumajitelé s ohledem na hlavní prioritu ČD = nalákat spoustu nových solventních cestujících, kteří se nyní vláčkům vyhýbají a radši jezdí autíčkem…

Osobně si myslím, že kdyby ve firmě ČD skončila „spíše bořivá“ a kdyby nastala „tvořivá atmosféra“ tak do ČD by mohli zavítat např. někteří odborníci (spíše odbornice), kteří stojí za úspěchem RGJ

PvvS

A je to tu zas. Neprodejné akcie na nevydělávající firmu.

Leinad

Zaměsnanecké akcie mají hodně výhod a nevýhod, nepaušalizoval bych to takle.
Mimochodem jsou situace kdy se cíl akcioáře a managera liší. Zvlášť pokud akcionář je „bořitel“ jako jsou dnešní odboráři, tak akcionář chce největší dividendy bez ohledu na to, co to bude pro firmu znamenat dál.

Karl vB.
Alibaba

Já si myslím, že zaměstnanecké akcie (při velikosti firmy a množství zaměstnanců) je cesta tak akorát ke zrušení celé firmy.

Axel

Hm… ve firmě družstevního typu, např. Jednota, to funguje.

Jiří Kocurek

Jakože by si v JMK pořídili kus ČD? A měli by to i s jednotkami 560!

Alibaba

Tak asi nepořídili, ale ze zákona by dostaly. Dostaly by třeba akcii(e) a pak by se celá společnost rozdělila nějakým poměrem.

Jiří Kocurek

Jak byste se tvářil nato, že ze zákona dostanente vyřazenou tramvaj a s ní spojené pohledávky a s nimi majetkovou zodpověnost?

Alibaba

Řekl bych blbý příklad. Obávám se, že jako fyzické osobě mě to nehrozí a ještě bych asi měl mít zákonné opravné prostředky.
Zákon o dělení ČSD byl/je o majetku státu.
Převod majetku státu na kraje je taky možný, samozřejmě by to kraje musely alespoň minimálně podporovat/požadovat.

Zdeněk

Něco takového snad kdysi udělali v Anglii, ne? A s velkým úspěchem…

Alibaba

Nevím, že by v GB dali/převedli British Rail na hrabství (nebo jiné územně správní celky).

Alibaba

Když jsme u toho, jaká je smlouva mezi SŽ a ČD o užívání těchto pozemků? Kolik je v té smlouvě cena/m2/rok?

Axel

IMHO žádná. ČD nárokují z právního důvodu bezdůvodného obohacení, tipnul bych si.

Otázkou je, zda-li už nedošlo k vydržení vlastnického práva (mluvím výhradně o šířce kolejí od oka cca 10 metrů u jednokolejky anebo širší u dvoukolejky).

Tj. jestli ČD má pozemek pod nějakou slepou kolejí, tak nevím zda-li by se na toto uplatnilo vydržení.

Alibaba

Ono by si stát taky mohl u ČD nárokovat nějaké to „bezdůvodné obohacení“, ty pozemky ani neměly z principu vůbec dostat. To byla obecně prasečina při dělení, která neměla vůbec nastat, a ten kdo to prosadil v tom určitě něco sledoval (třeba i ty dosypy). Taky se myslím Emanuel Šíp v minulosti vyjádřil, že se počítalo, že to rozdělení vydrží dva tři roky a pak se to zase dá dohromady. Když už tady plácáte o šířce, tak si nastudujte napřed o jaké pozemky jde. Pozemky v mezistaničních úsecích jsou už dávno ve správě SŽ. Jedná se především o pozemky ve… Číst vice »

Axel

Mrkněte např. na Čejč… nepřipadá mi, že jde o pozemky jen v samotném nádražíčku… Pokud jde o bezdůvodné obohacení – to co píšete – promiňte, ale to se dostáváme do tak strašně složitých právních konstrukcí, že na tomto fóru je zbytečné to rozebírat = příliš odborné… Pokud jde o právní aspekty – já pouze upozornil na: a) nejasnosti při stanovení dlužného nájemného (viz níže můj koment o 1,1 miliardy za nájem za VŠECHNY pozemky ČD za minulé 3 roky = nedává smysl oněch necelých 3 miliardy bez DPH, které nyní ČD žádá za minulé 3 roky za nájem pozemky pod… Číst vice »

bohyn

Co se tyce vydrzeni, tak tam by slo o mimoradne vydrzeni, ktere je mozne po 20 letech. Tak dlouho SZDC jeste neexistuje.

Axel

Debatu o jednotlivých formách vydržení bych nechal na odbornější fóra..

K mimořádnému vydržení:
Na první pohled souhlas. Na druhý pohled ovšem s Vámi nesouhasím, neboť ten limit 20 let bych vztahoval výhradně na koleje „UVEDENÉ DO UŽIVÁNÍ“ míň než 20 let… Otázkou by bylo, odkdy počítat oněch 20 let (jestli 20 let před vznikem SŽDC nebo 20 let před prvním dnem kdy formálně lez uplatnit „mimořádné vydržení“…)

Alibaba

A co je v Čejči (katastrální území [618942]) špatně? Barák je státu ve správě SŽ. Hlavní pozemek kolejiště patří ČD. Přilehlé traťové úseky jsou státu ve správě SŽ. ad a) A ona byla stanovena nějaká nájemní smlouva? ad b) Podle mě ten právní titul je logika věci, že stavba na pozemku (dráha) je součástí pozemku a pokud je to v rozporu = jsou rozdílný vlastníci, tak by se to mělo napravovat – myslím, že je to součástí katastrálního zákona. ad c) myslím, že tohle tady asi nehrozí, ale podle mě (a i jiných) by se pozemky ČD potřebné pro provoz… Číst vice »

Axel

Alibaba: příkladem s Čejč jsem vyvracel Vaše tvrzení: „Jedná se především o pozemky ve stanicích.“

Alibaba

Ale tím jste nic nevyvrátil. ČD patří pozemky ve stanicích a za ty chtějí peníze bezdůvodně, beze smlouvy.
ČD by mělo být rádo, že ty pozemky má, protože ony taky tvoří základní kapitál firmy. Kdyby je neměly, tak by si asi tak nemohly půjčovat.
A správné by bylo jak už jsem zmínil je opětně zákonem vyjmout od ČD.

Gwann

vydržení? probůh, to u materiální publicity katastru absolutně nepřichází v úvahu…pokud existuje zápis v prospěch CD.

ano, vydržení by bylo možné, pokud by bylo vlastnictví zapsáno v prospěch SZDC a to chybou.

Axel

Ne

Axel

Je zajímavé, že zdejší diskuze postrádá typické množství „lokálkových fanatiků“, neboť výsledkem celé akce bude „vražda“ většiny málo používaných kolejí. Zejména kolejí kde není žádná železniční nákladní doprava…Neboť průměrný ceník za použítí kolejí SŽDC pasažérským vláčkem je 0,58 EUR /trainkm. Zatím nákladní vláčky platí firmě SŽDC zhruba 3x víc. Jinými slovy – požadavek na desítky miliard pro ČD de facto znamená úmrtní list pro většinu lokálek, neboť jestli 10 kilometrová lokálka o šířce 10 metrů bude prodražena o 500 Kč/m2 pro ČD, tak je zřejmé, že SŽDC takový nákup MUSÍ odmítnout… Neboť zcela zjevně nedává smysl takové vyhazování peněz z… Číst vice »

Výkolejka

Ovšem už méně zajímavé je že tato diskuze nepostrádá Vaše nesmyslné názory : – )

Axel

Aha pro Vás, jako nádražáckého odboráře, je nesmyslem, že 1+1 MUSÍ BÝT = 2

No jo. Zbytek národa chápe, že např. těch cca 5 pasažérů ve vláčku Čejč-Hodonín nezaplatí požadované miliony pro ČD…

Stačí si spočítat: 17 km, šířka 10 metrů, ČD vyžaduje ze společné kapsy 500 Kč/m2 pozemku = 85 milionů pro ČD…. Dobrý vtip.

Odmontovat koleje. Ať si pozemky nechá firma ČD.

P.S. Nezjišťoval jsem ani konkrétní šířku kolejí a ani jestli po celé lince jsou koleje na pozemcích ČD (v samotném městě Čejč ovšem firma ČD má zhruba 20 tisíc m2)

Výkolejka

Co si mám představit pod tak odborným výrazem jako je:“šířka kolejí“ ?

Axel

Zkuste ikatastr.cz

A sám si najdete jak široký je konkrétní pozemek u konkrétních trasy kolejí, aby se na pozemek vešly koleje.

Výkolejka

Na katastru zjistím co je“šířka kolejí“?
Není slovo kolej zbytečně odborný výraz? Nemělo by se použít něco jako „cestička pro vlaky“ aby tomu rozuměl každý? Tahle Vaše nesmyslná nádražština odrazuje potencionální solventní cestující, uvědomujete si to?

Axel

Podstatou je, že každý pasažerský nádražák v regionu si může sám odhadnout sumu za konkrétní trať = jestli SŽDC by snad odkoupilo pozemky od ČD za 500 Kč/m2.

Nebo jestli je tak chabé využití kolejí, že z pohledu společné národní kasy, levnější bude demontovat koleje, než platit 500 Kč/m2 firmě ČD.

Výkolejka

Naopak! Jen minimum zaměstnanců železnice dokáže něco takového odhadnout.Nebo myslíte, že každý kdo pracuje na železnici ví kolik pozemků ČD vlastní?

Proč mi nevysvětlíte proč používáte tak odborné výrazy, které někomu kdo na železnici nepracuje nic neříkají? Chcete mě odradit aby někam ješte vlakem jel? Proč to děláte?

Axel

Zkuste ikatastr.cz

Výkolejka

Já? Vždyť jste psal, že každý“pasažerský nádražák si může odhadnout“ … a teď už je potřeba použít ikatastr? Jak dlouho pak ti lidé budou ty pozemky hledat a počítat? NAtož ti co s tím nemají zkušenosti? To se od toho jednoduchého odhadu dostáváme úplně jinam že pane Axele???

Axel

Na Vaše otázky si stačí přečíst co jsem napsal již výše

Výkolejka

Tam jste napsal, že to každý pasažerský nádražaák může odhadnout … takže to není odpověď na můj dotaz.

Karl vB.

Proč mu pokaždé na ty jeho plky naskočíte a diskutujete?

Výkolejka

Tam jste napsal, že to každý pasažerský nádražaák může odhadnout … takže to není odpověď na můj dotaz.

Gwann

víte kolik stojí to vaše vytrhani koleji? nevíte…

víte, zda krom osobní dopravy na trati jezdí i nákladní? opět, nevíte…

ano, můžeme se bavit o tom, zda 500 kc/m2 je adekvátní cena. ale to je asi tak vše.

když zákonem byl majetek tak hezky rozdělen…co s tím…

Axel

Tohle jsou otázky, které měly být zodpovězeny už dávno…

Neboť pohledem z mapy, z kanceláře SŽDC na to člověk nepřijde.

Jsou vcelku zbytečné koleje Čejč-Hodonín, ale jsou velmi důležité koleje Veselí n. Moravou-Rohatec (-Hodonín)…

Kdože to 8 let řídil Ministerstvo dopravy? (Babiš)-Faltýnek a jejich crew z ANO/Okamura

Axel

A k Vašemu dotazu na částku za demontáž kolejí a kovových prvků železnice

… Z praxe víme, že vlastníka to nemusí stát ani korunku, neboť se vyskytují „dobrovolníci“ – : )

https://www.novinky.cz/krimi/clanek/zlodeji-ukradli-desetitunovy-most-a-koleje-z-trati-na-sokolovsku-152681

Cnemslckvmr

Můžete si laskavě najít nějaké zájmy či volnočasové aktivity? Píšete tu pod každej příspěvek

Gwann

kolego, starejte se o svůj volný čas.

Bedřich

Vaše odborářské kidy jsou také úplně zbytečné, ale je zajímavé sledovat komickou dvojici Vagonek a Výkolejka.

Axel

Tak ono je zajímavé, že u jedné jediné lokálky byly stovky různých komentářů… VIz např. stovky komentářů u článku o vagoncích do Mochova
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-ukonci-provoz-vlaku-z-celakovic-do-mochova-kzc-presune-na-jinou-trat-83741/

Zatímco u tohoto článku, který popisuje „úmrtní list“ pro spoustu lokálek, je diskuze výrazně méně intenzivní.

Pozoruhodné.

Možná kdyby v nadpisu se objevilo „správné“ kódové slovo jako např. „lokálka“ nebo „Lužec“, tak by to bylo na to tata.

Bedřich

A copak nám tím chcete říct, básníku?

Axel

Že z toho vyplývá, že oni si neumí dát dohromady jedna a jedna… Proto mlčí.

Protože tahle akce je „železniční událost roku“

Audi A4

Ale, no táák……..

Gwann

takze…
najdete si co je promlčecí doba.
pak možná pochopíte proč jsou nájmy od 2017 pouze. a taky proč bylo třeba vyúčtovat fakturou.

taky čtěte…co SZ praví: odmítáme, nemame na to alokaci. tudíž pokud v příštím rozpočtu alokace bude…zaplatí.

a ohledně odkupu…da-li notifikace/dotaz EK, zda nejde o nedovolenou veřejnou podporu

Výkolejka

Dneska nebudete vyhrožovat rvačkou jako minule?

Axel

Vážený pane, zde jste na webu o dopravě.

Jestli ke svému životnímu štěstí potřebujete si cosi dokazovat tím že provokujete hádky, tak zkuste jiný web např fb Svědků Babišových nebo lidi z ÚPDTO, kde si libují v rozeštvávání národa

Konec hlášení

Výkolejka

Ano je zde web o dopravě.

Pan Bedrich když se naposledy zúčastnil diskuze byl velmi vulgární, neměl žádné argumenty/názory a vyhrožoval rvačkou. Proto se ptám jestli se stejně stupidně hodlá chovat i dnes abych věděl zda má cenu s ním diskutovat, nebo bude opět místo argumentů a názorů psát pouze vulgarity a vyhrožovat rvačkou. Nic víc, nic míň.

FB nemám a co je ÚPDTO netuším, tak asi tak.

Axel

co je ÚPDTO netuším … zkuste google

Výkolejka

Proč když mě to nezajímá?

Bedřich

Rvačky nejsou můj obor. Vy jste mne minule provokovat a já jen zjišťoval, co tím zamýšlíte.

Bedřich

Provokoval, pardon.

Výkolejka

Jasně, já napsal na závěr svého příspěvku“jak chcete“ a vy jste mi odpověděl“jestli chci rvačku“ … takže to je jasná provokace z mojí strany : – D
Nemluvě o tom, že vaše další příspěvky už byly jen vulgarity …

Takže … jak chcete.

Bedřich

Já vám nenapsal nic ve stylu „zahoď tu klávesnici, tady máš moje číslo a zítra si to vyřídíme venku“. Děláte z komára velblouda. Navíc provokujete taktikou kolovrátku stejně jako Axel a pak se divíte trochu ostré reakci, stejně jako on.

Výkolejka

Já jsem napsal“jak chcete“ a vy „jestli chci rvačku“… tak jsem vám napsal“jak chcete“ a vy už jste pokračoval pouze vulgaritami … jak jinak mám podle Vás na takovéto příspěvky reagovat, než s nadhledem a jednoduchým: jak chcete

Bedřich

Výrazem „Jak chceš / chcete“ často vyhrožují to takzvaní rváči a provokatéři, takže jste spíš vy vyhrožoval mě a já se jen ptal.
Zjevně nereagujete adekvátně.

Výkolejka

Výraz „jak chcete“ naznačuje zájem o rvačku? To je velmi zajímavé … až se mě bude někdo ptát jestli se potkáme v 5 nebo v 6 a já mu řeknu“jak chceš“ tak mu vlastně řeknu že bude rvačka jo? : – D
No vaše úvahy jsou skutečné obdivuhodné. Tak jste mi to vysvětlil.
A to vaše používání vulgarit je taky nějak moje chyba?

Bedřich

Ale my jsme se nebavili o tom kdy a kde se potkáme byl tam úplně jiný kontext. Máte ještě více obdivuhodné úvahy než já.
A máte na tom kus viny když provokujete.

Výkolejka

To opravdu ne. Já si dělal jako obvykle srandu za Axela a vy jste se vmísil do konverzace se slovy jako“hovado“ a rvačka. A to jsem o Vás do té chvíle nikdy neslyšel. Takže mi tu nevykládejte nic o provokaci.

Výkolejka

A můžete uvést nějaký příklad těch odborářských kidů?

Bedřich

V podstatě všechno co jsem píšete se tak dá pojmenovat.

Výkolejka

Díky za neuvěřitelnou konkrétnost :- D

Jak chcete

Karl Von Bahnhof

Nic proti pánové, ale chováte se jako idioti. Jako malé děti na pískovišti. 😀

Výkolejka

Takže jste se přidal jo?

Axel

Dotaz na redakci – ta částka 3,2 miliardy Kč má představovat také nájem za rok 2017? Nebo jde o nájem pouze za roky 2018, 2019, 2020?

Neboť obvyklá délka promlčecí lhůty činí 3 roky, tj. nájemné za rok 2017 by již mělo být promlčeno.

810

Tak jestli už ČD odvedly DPH za něco, co vychází teprve z něčeho připravovaného (a tedy pravděpodobně smluvně ještě neuzavřeného), tak se připravily o pěkně stovky milionů… To by udělal jen hňup

Axel

Patrně zaměňujete nájemné za tržbu z prodeje pozemku… ČD chce oboje.

Rudolf Tuček

Když pošlete fakturu automaticky odvedete dph aniž ji ten druhý zaplatí.

Jiří Kocurek

Přesně tak. Faktura po splatnosti, peníze nikde, ale daně se z nich zaplatit musí. Pokud opravdu chcete, můžete takhle zakleknout firmu. Ale smrdí to vězením.

Axel

Máme málo informací, aby si šlo udělat názor. Ale ono chtít za (předpokládám) tři roky nájmu pozemků firmě SŽDC necelé 3 miliardy (bez DPH) je zvláštní, když celá skupina ČD vykázala, že za 3 minulé roky ze všech nemovitostí měli výnosy 1,1 miliardy

… s ohledem na princip podvojného účetnictví by v oněch 1,1 miliardy Kč mělo být zahrnuto i tyto necelý 3 miliardy za pozemky pronajímané firmě SŽDC…

Těch 1,1 miliardy jsem vyčetl z pasáže: „Správa majetku – segment zajišťuje správu a provozování nemovitostí ve vlastnictví Skupiny včetně interních a externích pronájmů. „

Kosmik

DPH se odvedlo, ČD investuje, tj platí daň na vstupu. Tak se to firmě vrátí pokud má nadměrný odpočet.

Gwann

DPH si za určitých okolností můžou požadovat zpět.

Axel

Zajímavé je, že v diskuzi absentuje reálná možnost = že pozemky si vlastník vezme ze své firmy ČD „bezplatně“ = formou snížení základního kapitálu z nynějších 20 miliard třebas na 2 miliony….

Gwann

to by jistě věřitelé byli štěstím bez sebe…
asi by zesplatnili úvěry, myslím že i dokumentace k bondum by to tam měla mit.

a pak by se pasažéřsti nádražaci museli jít past…a axel by nás oblazoval v brne

král klabavy

běžtě už do háje s těma pasažerskejma nádražákama, oba dva

tarten

Jasně, Axel vymyslel, jak by stát měl tunelovat banky. Fakt na medaili. 😀

Axel

Tarten … naprosto normální postup… viz např. konkrétní příklad, kde vůbec nebyl žádný podíl v držení státu
Telefonica O2
https://rmsystem.cz/udalosti/11892-telefonica-czech-republic-oznameni-o-provedeni-zapisu-snizeni-zakladniho-kapitalu-do-obchodniho-re

On první

Tohle je dobře připravená akce a je velmi nepravděpodobné že by o tom ministerstvo dopravy nevědělo a neiniciovalo. Elegantní způsob jak se převedou peníze do ČD a těžko někdo prokáže nějakou skrytou podporu.

Axel

Jakože cca 500 Kč/m2 pozemku pod kolejemi je OK, když za pozemek pro dálnici totožný kupec (stát) nabízí stovku či dvě/ m2 ?

A zejména když ČD chce prodat většinu svých pozemků (cca 2/3, takže je zřejmé že si chce nechat pozemky pro garáže a pro parking svých vagonků a lokotek), zatímco pro pozemek na dálnici stát nevykupuje celý pozemek… nýbrž stát si pouze chce „vyzobnout“ jen příslušný kousek pole, a nevyužitý „ořezaný“ kousek pozemku ať si nechá vlastník pozemku

Pane „On první“ …“Měřítko spravedlnosti“ tedy máte silně vychýlené….

Osky

Ano, zejména v okamžiku, kdy to předtím bylo státní a teď to ten samý stát musí ze státní a.s. „vykupovat“. To nebyla chyba, to byl záměr, jak takovou podporu v budoucnu moci poskytovat.

Axel

Nevím. Faktem je, že ČD tvrdí v poslední výročce, že má 60.000 ha pozemků za 5,5 miliardy.

Firma ČD chce prodat státu cca 40.000 ha (tj, cca 2/3 ze svých pozemků) za 20 miliard.

Jenže z oněch 5,5 činí 2/3 cca 3,8 miliardy, což předpokládám byla tržní cena pozemků při vzniku ČD a.s.

Tj. je otázkou proč nekonaly minulé vlády = proč nekoupili od ČD dřív, neboť od té doby 3,8 miliardy poskočilo na PĚTINÁSOBEK na 20 miliard.

On první

Nějak jsem si nevšiml že bych někde psal o spravedlnosti a nebo hodnotil nějak cenu a další aspekty této „akce“ jak se mi snažíte vložit do písmenek. Jediné na co poukazuji je že je zvláštní že SŽ o ničem neví a nemá připravené peníze, když je to organizace řízená tím samým ministerstvem jak ČD.

Axel

Jenže ve firmě ČD rozhodují spíš věřitelé než Ministerstvo dopravy… Co taky jiného, když ČD má velmi málo solventních cestujících

Holt firma jde „zu grunt“, když zapomene: „Náš zákazník, náš pán“

PvvS

Oni ti věřitelé sedí ve vedení ČD , nebo v dozorčí radě ?

Axel

Konkrétní vliv věřitelů – viz téma článku

Zopakuji = pravděpodobným výsledek požadavku ČD bude konec spousty železničních tratí. A masivní propouštění v ČD (a možná taky v GWTR či v Arrivě či u jiných pasažérských nádražáků)

PvvS

Téma článku je o tom, že vedení ČD poslalo fakturu. O věřitelích nikde ani slovo.

Axel

A výsledkem celé akce bude neprve masivní stávka v ČD/SŽDC A poté masivní propouštění

PvvS

A kde jsou ti vaši věřitelé ? Ve vedení, nebo v radě ?

Axel

viz téma článku = věřitelé rozhodují

PvvS

Kolovrátku. Kde jsou přesně ti věřitelé ?

Axel

viz téma článku = věřitelé rozhodují

PvvS

Redakce : Zasekl se vám SPAMBOT, je ho potřeba restartovat.

Axel

S místní redakcí nemám nic společného. Já su ze Zlínska.

Oni od Budějic, Liberce atd…

Gwann

boha jeho. pozemky pod tratí budou muset koupit. nebo platit nájem. zrušit trať je docela fuska, vědí?

Výkolejka

Přesně tak si to pan Axel představuje ze svého teplého místečka v Koryčanech : – D

Axel

Nebydlím a ani nepracuji v Koryčanech… Chápu, že „tlustí vypasení kocouři“ potřebují okecávat nepříjemnou pravdu…

Já mám svobodnou možnost se vyjádřit, neboť jsem se neživil, neživím a neplánuji se živit nádražáčtinou

Výkolejka

To já opravdu nevím kde bydlíte, ale to že pracujete jako signalista se tady psalo několikrát, dokonce pokud se nepletu psal jste to i vy sám. A teď když se snažíte hrát si na nezaujatého pozorovatel tak to popíráte! Jak máme pak Vašim názorům důvěřovat?

Axel

Lžete

Výkolejka

To rozhodně ne!

PvvS

Jak můžete věřit někomu, kdo zde napsal, že už nebude přispívat, několika lidem tu slíbil, že na ně nebude odpovídat a nesplnil ani jedno ?

Výkolejka

Já mu nevěřím … ale musím říct že ta urputnost se kterou pan Axel pořád dokola píše stejné nesmysly lidem o kterých si myslí, že dokážou něco změnit je fascinující : – D

Růža

Informace, že Telematiku koupí SŽ je již pěkný několikaletý evergreen.

Pavel

Tak, už jen to, že konkurenční dopravci jezdí po majetku Českých drah zdarma je nesmysl. Považuji fakturu za pronájem za správnou.
Správa železnic musí upravit ceny za používání kolejí a narovnat tak tuto nespravedlnost. Ať mají všichni stejné podmínky pro podnikání.

SaulGoodman

Nesmysl hlavně je, že dopravce vlastní infrastrukturu. Když se dělil majetek, tak tohle logicky, stejně jako ta nádraží, mělo rovnou připadnout Správě železnic. Jsem zvědav, co na to řekne ta EK, protože miliardové „prodeje“ mezi dvěma státními organizacemi (ano, ČD jsou a.s.) skutečně lehce zavání veřejnou podporou. Ve výsledku prostě ty peníze půjdou do ČD z rozpočtu, byť přes rozpočet SŽ.

***** Petr

A o to jde. Jak to jinak legálně dokrmit

Axel

přirozené by bylo prodávat po kouscích zaměstnancům firmy ČD, aby si z každoměsíční výplaty postupně nakupovali akcie firmy ČD.

A zaměstnanci ČD by si akcie ČD mohli prodávat navzájem mezi sebou(, pokud by změnili zaměstnavatele) např. po vzoru Cukrovaru Vrbátky či Pilulka (eshop s léky)
https://www.rmsystem.cz/kurzy-online/akcie/volny-trh

PvvS

A ony jsou nějaké volně obchodovatelné akcie ? Navíc dluhy v hodnotě 33 miliard. To jistě budou výnosné akcie..

Axel

33 miliard dluhů?

K letošnímu 30.6. za celou skupinu ČD tvořily cizí zdroje výrazně přes 50 miliard Kč.

PvvS

Jen osobka.. Nákladní poměrně vydělává.

Axel

Hm… mrkněte na změnu odpisování v ČD Cargo

PvvS

Cargo nevozí cestující ..

Axel

Já reagoval na Váš (naivní) názor: „Nákladní poměrně vydělává.“

PvvS

Tak si porovnejte zisky za posledních několik let z osobní a nákladní dopravy. To zvládnete i pastelkama.

Axel

Hm… mrkněte na změnu odpisování v ČD Cargo

Výkolejka

A výsledkem by bylo to, že by stát o ČD postupně přicházel a v jednu chvíli by dokonce přišel o možnost něco rozhodnout jelikož by měl menšinu akcií?

A co když by někteří zaměstnanci neměli zájem o akcie?

Axel

Stát už nevlastní ČD. Neboť vzhledem k chabému zájmu SOLVETNÍCH cestujících ve firmě ČD už rozhodují spíše věřitelé…

Ale kdyby zaměstnanci ČD měli uloženy své úspory do akcií svého zaměstnavatele, tak předpokládám, že by pasažérští nádražáci se začali chovat normálně = hlavní prioritou by se OKAŽITĚ stala spokojenost současných cestujících a nalákání nových cestujících, aby z autíček přesedli do vagonků…

Tj. přestat mít jako významnou prioritu např. jestli ta či ona parní lokotka xyz bude či nebude funkční.

PvvS

Oni své úspory radši investují do svých potřeb, nikoliv do potřeb zaměstnavatele. A aspoň nebudou muset násilím nahánět cestující do vlaků. A stejně postupem času to dopadne jak v JMK, kde všichni dopravci pouze zajišťují spoje a o cestující se stará kraj/ jím pověřená společnost.

Axel

vždyť jo, směřuje to k spolujízdě autíčky a k maršutkám.

Výkolejka

Spolujízda je sice zajímavý nápad, tak jako celá sdílená ekonomika, ale evidentně to není pro každého, když to tvoří naprosto zanedbatelnou část trhu.

PvvS

Nikoliv, k brutto smlouvám s krajem. S rozvojem IDS systémů je to nejpravděpodobnější řešení. A tam je jedno, který dopravce to jezdí.

Axel

Dotace dopravcům nebudou pokračovat. Neboť Babišova/Faltýnkova/Okamurova vláda neměla prachy už ani letos.

Kraje vyčíslily 4 miliardy. Letos v létě vláda odpověděla, že může poslat míň než 1/5 krajům = 750 milionů Kč
https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651/

PvvS

Njn, mimořádné dotace za ztráty z Covid19 ..

Výkolejka

O čem konkrétně rozhodují ti věřitelé? Byli u nákupu nových souprav, nebo při jednáních o nové kolektivní smlouvě? Nebo dělají nabídky do výběrových řízení? … jak konkrétně rozhodují?

Parní lokomotivy přitahují i cestující, kteří vlaky vůbec jinak nejezdí a jelikož jízdné na takové parní jízdě je obvykle dražší než při jízdě“běžného“vlaku tak jde o solventní cestující … tudíž Váš příklad naprosto popírá to, co tady pořád dokola prosazujete …

Axel

Konkrétní vliv věřitelů – viz téma článku

Zopakuji = pravděpodobným výsledek požadavku ČD bude konec spousty železničních tratí

PvvS

Ale to je váš sen ne ? Žádní železničáři, kteří by dojili dotace, žádné prázdné sedačky.

Výkolejka

A tudíž pan Axel bez práce : – DDDDD

Axel

Můj sen je, že pro pasažérské nádražáky se stane prioritou spokojenost současných cestujících a nalákání spousty nových cestujících z autíček.

Nicméně chápu, že mentální skanzen v hlavách některých brání, aby se na cestující dívali ve smyslu Baťovy zásady: „náš zákazník, náš pán“

PvvS

A jakpak by to mělo podle vás dělat. Za všechny ty diskuse zde jste neuvedl JEDINÝ reálný příklad, co by měli řadoví zaměstnanci dělat. Kromě těch vašich exekucí z platu na akcie, nebo používání vozidel vyřazovaných z provozu ( kde je už ani malé kraje nechtějí) pro ty údajně solventní cestující.

Výkolejka

Dobře Vy : – DDDDD

Axel

Byla letos v létě tragédie dieslvagonku RegioShark = půlka do šrotu hned, o druhé půlce do šrotu se rozhodlo nyní…

Proč tu druhou půlku RegioSharku nepoužije ČD na srovnávací reklamu?

Na jedné straně sedačky ve vagoncích RegioShark, RegioNova.

Na druhé straně vagonku sedačky z autobusků, zadní sedačky z autíček…

Samozřejmě použít opotřebobané sedačky, např. z 10 let starého autíčka

PvvS

Hmm, taková krásná reklama na osobní auta. To asi ČD moc nepomůže. Ale koneckonců, každá možnost jak vyhnat cestující z vlaků je pro vás asi dobrá,

Axel

Zadní sedačky v Peugeot 307 jsou míň pohodlné než sedačky v RegioSharku

PvvS

Psal jste 10 let. Peugot 307 se vyráběl do 2008. Ale taková Octavia je vzadu poměrně hodně pohodlná a leckterej Merceses taky..

Výkolejka

Takže zase žádný argument? Napsal jste že „veřitelé rozhodují“ … a podle tohoto příspěvku to vlastně tak není?
Proč si ty argumenty nepromyslíte dopředu?

Axel

Konkrétní vliv věřitelů – viz téma článku

Výkolejka

Téma článku je: České dráhy už z faktur odvedly daň z přidané hodnoty. Nájem podle nich vychází z připravovaného prodeje pozemků.

O věřitelích není nic ani náznakem v nadpisu a ani článku. A o jejich rozhodování v ČD už vůbec ne? Mám pocit že se jako vždy pletete …

***** Petr

Věřitelé ČD jsou v klidu , maximálně stoupnou úroky. Dokud to jen trochu půjde budou rádi půjčovat protože v případě problému to zaplatí kdo ????

Axel

Kdo?
Kdyby na to byly prachy ve společné kase, tak Babišova/Okamurova vláda by už ty prachy měla nachystané a všude by se tím chlubili…

Jenže prachy nejsou a tak rozhodnutí odkládali.

To přece dává perfektní smysl nájemné za rok 2018 vymáhat až na konci roku 2021 = v momentu, kdy se přiblížil konec Babišova/Okamurova vládního angažmá…

(ironie)

Dotace dopravcům nebudou pokračovat. Neboť Babišova/Faltýnkova/Okamurova vláda neměla prachy už ani letos.

Kraje vyčíslily 4 miliardy. Letos v létě vláda odpověděla, že může poslat míň než 1/5 krajům = 750 milionů Kč
https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651/

PvvS

Ano ale ztráty z Covid19, nikoliv každoroční objednávka dopravy.

Axel

Dominový efekt … Těch chybějících 3 miliard Kč (=4 miliardy mínus 0,75 miliardy) budou kraje nuceny ušetřit.

Takže pravděpodobně největší škrty budou v dotacích pro vagonky.

***** Petr

Já vím , kdo to zaplatí. proto jsou všichni věřitelé v klidu. 100% zajištěná investice.

Axel

Možná kdysi. Dnes už to neplatí viz ČSA „prodaná“ za částku co prý stojí jeden jediný motor.

A přesto ani tak nízká častka nestačila viz insolvence ČSA.

Holt, když nerozhoduje odbornost, ale lidi vybírali dle loajality resp. dle „co ně něj MÁME ve složce“… tak výsledek je jasný

https://neovlivni.cz/opravit-statni-spravu-po-babisovi-bude-trvat-roky/

Jiří Kocurek

No to by bylo asi takto: ČD by nepatřily státu, ale železničářům. Pocaď žádný problém.

Tenhle model měli v Kostelci a roky to fungovalo. Jistý komisař v tom viděl „vy kradete“ a tak vznesl obvinění. Firma z toho měla finanční problémy, ale zjevil se zachránce, bez kterého se v zemědělcí v ČR nic nepohne. ANO, ten.

Axel

Tak v oboru služeb je lepší, když si to rozhodují přímo lidi na místě= jak pěkně/škaredě se chovají k zákazníkům, tak pěknou/škaredou budou mít výplatu.

Příliš nefunguje když kdosi z dálky by chtěl řídit jestli se pěkně chovají k zákazníkům… viz McDonald, viz nájmy benzinek místním provozuovatelům, viz sít pivovarských hospod (franšízy)

Dominik

Akcie? A k čemu mi by mi byly? Inflace je vysoká, ceny rostou, určitě bych v dnešní době neplýtval penězi na nějaké akcie.

SYN

Anebo zrušit…
Stejně to jednou dojde, tyhle výpalný.

Brumla

Jsem moc rád, že jsem nejlepší léta zažil na železnici, která měla svůj řád a pravidla, kdy všichni zaměstnanci v provozu , táhli ta jeden provaz a záleželo jim na firmě.

Petr

Vedení ČD evidentně na firmě záleží, když se chovají jako řádný hospodář. Což i musí, když za to jako představenstvo ručí a zodpovídají.
To že se to před x lety špatně rozdělilo, tak to není problém vedení. Oni to udělat musí, aby sami neměli problém.

Luboš

Nepochybně se jako dobrý hospodář chovají. Nejprve Nádražní budovy dostali zdarma od státu aby je následně prodali SŽ za desítky miliard Kč. Good deal…

Petr

Já netvrdím, že to bylo rozděleno správně.. nicméně pokud nechce mít vedení ČD právní problém, tak tohle udělat musí. Současné vedení chápu. Oni se musí chovat jako představenstvo akciovky a ručí za to.
A případné další představenstvo by se tak muselo chovat taky.

To že to bylo zřejmě rozděleno špatně, tak to už je věc jiná…

Franta

Problém je, že majetek není pořádně rozdělen dodnes.

Fr.hej.

Máte naprostou pravdu.

Franta

Za tuhle bratrskou sounáležitost chlapců a děvčat z Třebové/Žiliny/Pardubic platili a platí NEželezničáři drastickou cenu svým časem a nervy.

Jmfjv

Prozradíte nám, v kterých letech a v kterém vesmíru to bylo?

Dan Žatecký

SŽ by si především měla udělat pořádek v tom co má. Některá starší nádraží mají spoustu nevyužívaných kolejí (výjma průjezdné, dopravní, manipulační), které zbytečně zabírají plochu pozemku, a budou vymáhat od dopravců nehorázné částky.

J. Rozsypal

Které nádraží? Koleje spíše chybí. Co to píšete za blábol.

mgr.pavel

SŽ snad vybírá poplatky za využití konkrétní dopravní cesty (za použití konkrétní koleje). Nemůže tedy vybírat poplatky za vámi zmíněné „spousty nevyužívaných kolejí“, právě proto, že je nikdo nevyužívá, a tedy nemá důvod za ně platit.

Axel

Předřečník chtěl patrně upozornit, že nedává smysl kupovat VELMI DRAHÉ pozemky pod málo využívanými kolejemi…

Tj. např. nekupovat pozemky ČD pro lokálku Čejč-Hodonín a ušetřit ty stovky Kč/m2 požadované firmou ČD. Koleje demontovat do šrotu a pozemek bez kolejí ať si ČD nabízí třebas místním nebo lokálkovým fanatikům.. velmi by mě překvapilo, kdyby místní zaplatili oněch požadovaných průměrných 500 Kč/m2.

Beny

Že se na tyhle k*kotiny nevybodnou!

SŽ vymýšlí také hovadiny typu zrušení prodeje jízdenek výpravčími nebo ošlapné tak ať se nediví, že s tím ČD začnou také.

§9 – Nedělejte problémy a nějak se domluvte!

Dominik

Tak zrovna zrušení prodeje jízdenek výpravčími není moc velká hovadina, když se jim to nevyplatilo.

Beny

Tak si měli říct o vyšší částku za smluvní prodej. Kdyby ČD neakceptovali – smůla.

Výkolejka

Jak se to mohlo nevyplatit? Copak po zrušení toho prodeje dostávají výpravčí nižší mzdu nebo mají kratší prcovní dobu? Ne, jen prostě během směny mají více volného času : – ) Tím neříkám, že se výpravčí flákají, to ani náhodou. Jeden z argumentů byl, že po zavedení slevy 75% pro důchodce a studenty je marže tak nízká, že se to nevyplatí prodávat, takže pokud to nová vláda zruší, tak SŽ přijde s nabídkou, že by to zase prodávali? Asi těžko. Každopádně já to zrušení prodeje výpravčím beru jako krok vpřed. Nesmysl jako že mám přijít na nadr o 10min dřív… Číst vice »

Jiří Kocurek

Možná tak v koncové stanici na polomuzejní lokálce. Ale i tady hrozí, že nějaký magor seřve výpravčího a ten pak udělá botu, protože byl ve stresu. Už z tohoto titulu ne.
A pak, budoucnost znamená dálkové řízení a výprava vlaku návěstidlem. Automat na jízdenky už dnes přestává mít smysl. POPka s možností platit kartou to řeší taky, obzvlášť v motoráku. A 810+010 do budoucnosti nepatří.

Luboš

Ošlapné bylo zavedeno vůči všem dopravcům ne jen vůči ČD

Leinad

Jo ale je to kravina. Platí se i za zastavení ve stanici kde nefunguje výtah nebo jiné vybavení, takže SprŽel zakázala nástup handicapovaných.

Luboš

Tak pokud procenta z prodaných jízdenek nepokrývaly náklady které s tím SŽ měla tak bylo zrušení prodeje výpravčími logickým krokem dobrého hospodáře. A pokud vím tak jednání probíhala, ale ČD nechtěly dát vyšší provizi SŽ za prodej jízdenek a na tom to zvadlo…

Leinad

Mně nesedělo, že stanice kde prodává výpravčí, se tarifně považovala za obsazenou.
Přijít 5 minut před odjezdem, výpravčí má jinou práci takže prodat nestihne, štíplístek prodá jízdenku s příplatkem.

noerf

Docela by mne zajímalo, jak se řešili pozemky při prodeji kolejí s ohledem na pronájem či budoucí prodej pozemku. Zhlediska soudu to bude dost podstatná informace zejména s ohledem na zákon o sjednocení majitelů pozemků a staveb.
A jakou cenu mají ty pozemky: můžeme se pohybovat od ceny stavebních parcel po nulu, protože pozemky mohou mít ekologickou zátěž vlivem úniků olejů a maziv při opravě staveb a jejím provozu.

kakov

a nevíte prosím, který zákon to řeší??

Jenisej

Takže ČD dobrá správa účtuje každé prdnutí a předpokládá, že bude užívat cizí statky zdarma. Komunismus jak vyšitý. Ale nějak zapomněli, že v ČD je nyní ředitelem Bednárik….

***** Petr

Ono je to spíše kulišárna a pokus jak alespoň trochu legálně do černé díry dosypat. Už při dělení ČD nemělo dostat z infra nic. A dobrá je věta o užívání cizích statků zdarma znějící z firmy , co dostala vše od státu , jezdila za kolik si řekla a vše prohospodařila . Takový Italský aeroklub na kolejích.

Tomáš Záruba

Tak od toho státu dostala především obrovský vnitřní dluh, s jehož postupnou sanací = přeměnou na dluhy finanční je akciovka tak od oka v polovině, to je taky třeba si přiznat. Celé tyhle věci i mnoho dalších jsou především o tom, že stát v devadesátkách nechtěl (a nejspíš ani nemohl) na železnici dát skoro žádné pořádné peníze a i ty koridory byly zpočátku jen proto, aby se vůbec nějak mohlo dál jezdit v nejdůležitějších směrech. Ne že by to předchozích 50 let bylo o tolik lepší, to se spíš stát tvářil, jako že dává, a nejpozději ke konci taky jen… Číst vice »

***** Petr

ČD nikdy nic nedotovalo , co si modrá armáda řekla tak to i dostala a to vyjma státních složek a mimo systém jako třeba horníci nebo železáři snad jako jediná. Vždy , a to i po převratu jezdila za cenu kterou si řekla a i s „přiměřeným“ , většinou 5% ziskem . Možná právě tato exluzivní podpora může za to , že většinu prohospodařily a bez podpory není schopno ČD pomalu ani přežít. Většina oborů , ať zemědělství , stavebnictví ,obchod či průmysl včetně dopravy vyjma drah už nějakou formou přizpůsobení se realitě prošlo a žádný obor to nezrušilo. Dnes… Číst vice »

Axel

IMHO těm racionálnějším v ČD se jeví jako perspektivní leda nákladní doprava… Pasažérskou dopravu asi silně seškrtají, nejvíc v takových těch linkách co jezdí dieslové vagonky RegioNova/842/843/RegioShark/854 nebo vagonky za lokotkou typu 714…

Ono když PESA nabízí elektrovagonek Elf za částku cca 500 tisíc za sedačku zatímco velká objednávka dieslvagonků RegioShark vychází na cca 750 tisíc za sedačku, tak je asi pochopitelné, že ČD chtějí „utéct“ z regionálních linek.

Takže pasažerští nádražáci buďto vytvoří svoji místní vláčkovou firmičku třeba s ojetými dieslvagony z Německa, anebo se budou živit jinak než nádražštinou.

Tomáš Záruba

Otázka je, jak se ty ceny tehdy tvořily. Podle stavu „dlouhodobého majetku“ někdy kolem roku 2000 bych tipoval, že jen na základě přímých nákladů typu nafta/elektřina a mzdy, a amortizace vozidel (a už vůbec ne třeba budov včetně příslušných dep, nocležen a tak) se jaksi „neuvažovala“ (asi pod dojmem, že ř. 831, 750, Bt apod „ještě chvíli vydrží“). Pozor, já tím nezastávám stanovisko typu „vše dávat dalších 50 let ČD“, jen mi přijdou ty komentáře o neschopnosti apod. silně přehnané vzhledem k tomu, z jakých ruin (téměř doslova) ta akciovka reálně vznikla. To tehdejší finanční oddlužení byla úplná sranda ve… Číst vice »

Axel

Smím se zeptat, které „ty komentáře o neschopnosti apod. silně přehnané “ máte na mysli…

Z mé strany jde zejména o upozornění na „nevynucené“ chyby…

Ať si odpočinem od šoto a vláčků…

nevynucenou chybou myslím takové to, že když přespolní dorazí do centraZlína a cestuje SEVERNÍM směrem, tak dorazí do části Zlína zvané „Jižní Svahy“… to přece dává perfektní smysl ( ironie )

Brumla

No nevím jak dlouho tam bude, když to udělali bez vědomí ministerstva, víz dva bývalí ředitele

Petr

I kdyby tam dlouho nebyl, tak další udělá to samé… Na to jsou zákony a nemohou to neudělat, pokud tedy nechtějí mít co dočinění s policií. Radši přijít o práci, než přijít o majetek a skončit v lochu.
Navíc oni si práci seženou brzo a třeba i lepší.

Výkolejka

Asi jo

Axel

Vždyť dohadování o eventuelním převodu pozemků z firmy ČD do majetku státu běží už řadu let. Minimálně od 2018.
https://zdopravy.cz/cd-prevodpozemku-szdc-10996/

A to, že pan Bednárik není standartní, nýbrž krizový ředitel bylo avizováno už před rokem, když jej vybrali namísto pana Bc. Nebeského ….
„Nebeský podle něj není typický člověk do krizového (…) managementu. „Navíc je tam jeho určitý osobní problém. Proto je pro něj nejlepší, když nebude muset čelit tomu enormnímu tlaku, který ta společnost bude muset snášet v následujících měsících. (…)“
iRozhlas 29.11.2020

Čili určitě pan Bednárik neplánuje klasické 7 leté ředitelování v ČD.