ČD spustily v e-shopu semafor. Ukáže cestujícím vytížení jednotlivých spojů

Barvy upozorňují cestujícího na obsazenost vlaku. Pramen: České dráhyBarvy upozorňují cestujícího na obsazenost vlaku. Pramen: České dráhy

Pod červenou barvou se vyskytují vlaky, u kterých se předpokládá nával.

Cestující Českých drah se ode dneška při nákupu jízdenek v e-shopu setkají s novinkou v podobě tzv. semaforu. Tři barvy mají cestujícím pomoci zjistit předpokládanou obsazenost dálkového spoje, případně doporučí pořízení místenky. Novinka je ode dneška v pilotním provozu.

„Semafor je dalším nástrojem, který umožní cestujícím v dálkové dopravě lépe si naplánovat svou cestu a vyhnout se například nepříjemnostem s plně obsazenými místy k sezení ve vlaku,“ uvedl šéf ČD Michal Krapinec.

Zelená barva označuje spoj s předpokládaným nízkým obsazením, oranžová upozorňuje na předpokládanou střední obsazenost, kdy se doporučuje pro pohodlnou cestu pořízení místenky. Pod červenou barvou se pak vyskytují vlaky, u kterých se předpokládá nával. V případě, že je kapacita vlaku již téměř naplněna, může se cestující setkat ještě s ikonou a nápisem „Téměř vyprodána místa k sezení“.

Předpokládané využití kapacity je indikováno pro konkrétní vyhledaný úsek. Pokud si tedy cestující vyhledá například vlak Praha – Ostrava, systém zohlední nejvíce obsazený úsek, a podle něj je indikováno předpokládané obsazení vlaku. Při vyhledání spojení s přestupem se zobrazí předpokládané obsazení nejvíce vytíženého vlaku ze spojení. Při otevření detailu spojení se semafor zobrazuje pro každý použitý vlak samostatně.

Novinka se má postupně uživatelům objevovat i v mobilní aplikaci Můj vlak, a to v souvislosti s její aktualizací. Podobná upozornění nabízejí cestujícím už delší dobu například rakouské (ÖBB) nebo německé dráhy (DB).

Tagy České dráhy prodej jízdenek přes e-shop
63 komentářů