ČD spustily v e-shopu semafor. Ukáže cestujícím vytížení jednotlivých spojů
Barvy upozorňují cestujícího na obsazenost vlaku. Pramen: České dráhy
Pod červenou barvou se vyskytují vlaky, u kterých se předpokládá nával.
Pod červenou barvou se vyskytují vlaky, u kterých se předpokládá nával.
Když už tady řeší přeplněné vlaky, kdy je narvaná ulička tak, že si nelze ani dojít na záchod, což takhle konečně už přestat prodávat na dálkovkách jízdenky bez místenky? Není nic příjemného, když jede člověk do Grazu a až do Vídně stojí někdo nad ním v uličce.
1) MD – dle rétoriky MD nesmí být vlaky povinně místenkové.
2) Kapacita dráhy není nekonečná, a já s prominutím raději pojedu na stojáka, než abych nejel vůbec.
A řešením problémů není udělat dálkovku povinně místenkovou (to je řešení důsledku, ne příčiny), ale mít dostatečnou kapacitu ve vlaku.
Navíc máte možnost zvolit například RegioJet, který jede na komerční riziko a je povinně místenkový, takže se Vám nestane, že by nad Vámi někdo stál, když to je pro Vás takový problém.
1) ano, ale objednávka MD je netto. (Takže většinou nezakazuje delší soupravy, pokud se vejdou k nástupišti, stihnou jízdní doby atd.)
2) Souhlas, taky jsou situace kdy bych náklad pustil před osobákem. Ale málokde jezdí patrové osobáky kapacitu, kterou by jedno podlaží neuvezlo. (Pražské příměsto není objednávka MD a kromě S8 je prodloužení na osmivozovky reálné)
Omezení (byť ne řesení) které bych chtěl od ministerstva je mít v dálkovce vozy označené jako povinně místenkové. Kdo místenku nemá, nacpe se do ostatních vozů.
Omezení, které nic neřeší, nebo ty ostatní vagóny budou nafukovací, aby se tam vešli cestující, kteří by jinak stáli v těch vozech, které budou povinně místenkové?
Omezovat kapacitu povinnými místenkami, je blbost.
Komu vadí, že ve voze někdo stojí, nechť jede Pendolinem, povinně místenkovým IC, nebo soukromníkem, tam se mu to nestane.
Nebo dejme tomu, aby takto byla označena první třída, tam by mi to dávalo I smysl, ale druhá třída bez omezení.
Třeba jen část první třídy (pokud to nebude A149 v soupravě, kde je druhá třída daleko lepší).
Jsou cestující, kteří by veřejnou dopravou jeli za podmínky, že by něco přinesla (nebyla by to jen socka). Systém část vlaku místenková, část volná, se někde dělá, třeba i v Japonsku.
Přiznám se, že mne nenapadlo, že je railjet v závazku. Vlaky jezdí docela plné, takže je zbytečné, aby byly dotované. ČD z nich mají slušný zisk.
Mluvil jsem spíš obecně, ne všude je možné vybrat si dopravce.
Ovšem jezdit v dnešní době na stojáka je prostě už za zenitem. Já si vždy beru mistenku, nemám s tím problém. Nevím, proč to neumí i ostatní.
No a kapacita vlaku? Souhlas, často je nedostatečná, často se vozi vzduch.
Ano jsou, jediné nedotované vlaky ČD jsou Pendolina a Ostravany, jinak zbytek jezdí v závazku. Ono u těch railjetů to neplatí u všech spojů, jsou spoje (samozřejmě brzké a pozdní, které zas tak plné nejsou. A za mě je dobře, že i tyto spoje jezdí v závazku. Za zenitem to není, protože poptávka převyšuje nabídku, a pro mě jako cestujícího je prostě lepší jet alespoň na stojáka ale jet, než zůstat na nástupišti, a kolikrát ani nevím, v kolik přesně pojedu. A zrovna na Brno jezdí i RegioJet, takže tam alternativa je, a tam kde není by stovky cestujících nemohli… Číst vice »
Vazeni, ty povinne mistenkove vlaky jinych dopravcu jsou v inkriminovanych casech beznadejne vyprodane. Takze prestante, prosim, argumentovat tim, ze alternativa existuje, kdyz jsou vyprodana mista i za petinasobnou cenu…
A tím chcete říct co, že pokud by i ČD zavedlo dálkovku povinně místenkovou, tak by se nějakým zázrakem dali sehnat místenky v inkriminované časy i na poslední chvíli?
To je samozřejmě blbost, znamenalo by to nákup včas dopředu, a jelikož autor komentáře si místenku kupuje, tak předpokládám, že to za včasu dělá, tudíž v tu chvíli budou místenky i u toho soukromníka (když mu vadí, že nad ním při jízdě někdo stojí).
Sam si polozi otazku. Sam si odpovi. A samozrejme uplne mimo misu 😀
Nakonec se dozvime, ze vubec necestuje vlakem, ale jistojiste vi vsechno nejlip 😉
Místo těchto nefunkčních hovadin bych ocenil kdyby se do aplikace Můj Vlak přidali jízdenky IDS. Tím myslím všechny ne jen tam kde to je povinné.
A jak to chcete udělat u tarifů, které v elektronické verzi neexistují? Například IREDO, či Vysočina.
Iredo tam do aplikace přibude v následujících aktualizacích. To je docela veřejná informace
Tak to je pro mě novinka, protože to zatím neumí ani jejich aplikace, online jízdenky
Moc presne to nebude, kdyz u spojeni, kde se stoji i na chodbicce tak, ze se jen obtizne da popreskakovat na zachod to pise oranzovou barvu… A kde je uz 2 tydny predem zamistenkovane 90% vlaku je to dokonce zelene.
To zas mam pocit, ze se neco muselo inovovat, aby to vypadalo dobre, ale ze to je naprosto nefunkcni uz je asi jedno 😉
Bude mít něco podobného i RJ, Arriva a další dopravci?
Ještě by to mohlo zobrazit i jestli v daném voze nechybí místo kam má člověk zakoupenou místenku 😀 viz situace kdy člověk hledá sedačku 42 a ono je místo ní regál na kufry.
Klasickej problém v panterech na rychlících Svitava.
Souhlas. Přitom ten systém umí ty změny dělat, akorát informace o vašem přemístění přijde vlakové četě, ale ne vám jako cestujícímu, i když ten kontakt existuje.
Delší dobu už žijí ČD v 21. století a přemístění místenky je zasíláno na e-mail. Pokud je tedy změna zadaná do systému 😉
Mistenka 42 a koncici na 7, 8 a 9 se nekupuje 😀
SBB má obsazenost rozkreslenou i v detailu vlaku pro každý vůz samostatně (krajní bývají obbvykle volnější) a tuto obsazenost zobrazuje i na nástupištích. Lze také najít obsazenost pro každý mezistaniční úsek. Doufám tak, že tato iniciativa ČD je první vlaštovkou a cílový produkt bude alespoň tak propracovaný jako ten od SBB.
Dulezite je spis to, ze prodavany vagon skutecne prijede.
Cílový produkt pro dálkovku ano. Ale cílový produkt pro osobku bych rád viděl jako příměsto v Budapešti – novější vlaky (již většina) ukazují na obrazovce při nástupu obsazení jednotlivých vozů…
No a krásný by bylo kdyby schéma na nástupišti ukazovala ve kterém sektoru zastaví který vagon. To pobíhání po zastavení zejména třeba v Olomouci kde jsou velmi úzká nástupiště opravdu není moc důstojné.
Ono se totiž nesmí procházet skrz vozy, že? Vagóny jsou totiž neprůchozí.
„Děláme to blbě. Šlo by to sice dělat líp, ale to by vyžadovalo nějaký úsilí, tak to budeme dělat blbě dál.“
Je to jednoduché, kdo je blbej, tomu nepomůže ani nějaké grafické znázornění na peróně, vidíme to dnes a denně (lidi nastupující do špatných vlaků, respektive nejsou si jistí, jestli to je jejich i když je to napsané na informační tabuli, na voze, atd…, 10 lidí lomcující za dveře, i když jsou jasně polepené, atd…), a kdo není a ze zeměpisu neměl pětku, tak tuší, kde je Ostrava a kde Praha, a tedy tuší, že pokud má místenku do prvního vozu, tak je blbost chodit na úplně druhou stranu nástupiště, a sekne se plus mínus o vůz, vůz a půl. Navíc… Číst vice »
On ne každej je šotouš kterej si spočítá že vůz číslo 367 bude stát 30 metrů od okraje nástupiště pokud má vlak 7 vagonů a jede z Bohumína do Prahy. Navíc víme jak často ČD nedodržují řazení. Ve Francii ta schémata mají. Taky tam mají poměrně dlouhá nástupiště a věřím že i díky schématům si můžou dovolit zdvojené TGV Duplex – to jest 18 vozů pokud nepočítáme ty 2 úplně krajní. Mně by se před odjezdem teda 200 metrů do správné jednotky chvátat nechtělo. Mají to tam hezky vymyšlené, určitě to zjednodušuje a zrychluje odbavení a mohli bychom se nejen… Číst vice »
Takže reálně to pomůže komu? 1 nebo 2% cestujích?
Koukám, že to nebere třídy, ale celý vlak. Takže když si na eshopu přepnu na jedničku, tak mi to hlásí žlutou, ikdyž je tam volno. To by asi chtělo vychytat. Nevím. Námět na diskuzi.
Jj, švýcarský vyhledávač spojení „sbb.ch“ ukazuje zvlášť předpokládanou obsazenost 1.tř. a zvlášť 2.tř.
Ukazuje to předpokládanou obsazenost, ne aktuální. Což ale není vhodné řešení.
Otázka je, co přesně to má ten semafor vyjadřovat, když vidím, že je červený symbol a když se podívám skutečně prodané místenky do 5vozového Interpanteru, tak je v něm prodáno pouze 32 místenek z 350, tj. ani ne 10 %.
Pod červenou barvou se vyskytují vlaky, u kterých se předpokládá nával.
Doporučuju přečíst si aspoň podnadpis, když už žebříčková soustava nezvládne přečíst pět odstavců textu.
Předpokládá podle čeho? Zrovna tenhle bývá dost v pohodě prakticky kdykoliv.
Hádám, že podle toho jak zaplněný ten vlak obvykle jezdí.
Z historie prodaných lístků na daný spoj, mistenky s tím až tak nesouvisí.
Taky se občas dělá sčítání cestujících.
Coz zrovna u flexi jizdenek (vetsina) jaksi neni moc presny udaj pro konkretni vlak…
Je úžasné že se cestující předem dozví, že je vyprodáno. Ještě úžasnější by bylo, kdyby dopravce místo barvičkování přidal vůz.
Což pochopitelně dopravce pravidelně dělává.
Ano, posledně to na trase Praha-České Budějovice udělal. Jen o tom nikdo nevěděl – ani v aplikaci. Takže nás tam jelo asi 5 – ještě jednou děkuji. Zbytek vlaku bylo tak 90% plno.
Chápu, moderní cestující nedokáže zjistit, že přivěsili vagon navíc, pokud mu to nenapíše aplikace.
To jsou ty lidi, co mají hlavu v rektu …
Přivěšené béčko je vždy záruka samoty a pohody. Přesednu si, i když přijedu ECčkem od Rakous a přivěšují až v ČB. Blbečkové se ženou pro místenky, ZáSuVkY a kLiMaTiZaCi a já si vychutnávám prázdné kupé.
Tak ona ta klimatizace a s tím taky související nižší úroveň hluku už je většinou cestujících pokládána za standard mimo nostalgické vlaky 🙂
Blbečkové chtějí třeba využít efektivně čas a pracovat a taky se v létě tolik nepotit a nesmrdět pak na jednání.
V čím snu? Ne, vážně to nedělá. Jezdím několikrát týdně po celé republice. Vůz přidá v lepším případě před svátky…
Škoda, že aplikace Můj vlak Vám nabídne lístek do první třídy i když, mimořádně (čti pokaždé), nejede. Tak jak pak může fungovat toto?
Kde, kam?
Praha – Budějovice. Není podstatné kam, jak proč, pořád to neřeší ten hlavní problém. Jak to dokáže poznat zaplnění vlaku, když ČD nedokáží do poslední chvíle říct, co ve vlaku pojede za vagony? Odpovědi jsem se, nečekaně, stále nedočkal 🙂
A nemas pak radost, kdyz ti ta jednicka prijede?
A už je požadavek na mistenku defaultně zaškrtnut?
Nechci tady lhát, ale z vlastní zkušenosti:
Místenka je zaškrnuta při koupi vázané jízdenky.
Místa není zaškrtnuta při koupi flexi/flexi zvýhodněné bez ohledu na reálné obsazení vlaku.
Je to tak…
U té vázané je to možná trochu horší protože do zapomenu vybrat místo 😀
Ano, už docela dlouhou dobu to je u jízdenek s vazbou na vlak.
Funkci semaforu supluje cenovka, každopádně toto je zřetelnější.
No bohužel do 1. třídy se snad prodávají jen flexi jízdenky. Což je fakt škoda podle mě.
Víc bych řekl, že není možné. Aktuálně je 1. třída kapacitně na hraně a minimálně do příchodu ComfortJetu nebudou další vozy 1. třídy k posílení. Třeba na Sexech nebo na Valachách bývá jednička často bez míst k sezení.
Aha, to mě nenapadlo, že by to mohlo být kvůli tomuto. Nicméně i tak by mohli alespoň v těch ultra off-peak vlacích nabízet pár výhodnějších jízdenek do 1. třídy. Utržili by víc a možná by v první třídě i pár cestujících do budoucna zůstalo. No zase chápu, že jsou vlaky kde se tou jedničkou fakt chlubit nechtějí 😀
Hezký nápad, palec nahoru.