Dopravci Železnice Železniční průmysl

ČD Cargo si půjčí sedm lokomotiv Siemens Vectron kvůli expanzi v zahraničí

Lokomotivy Siemens Vectron pro ČD Cargo. Foto: ČDC
Lokomotivy Siemens Vectron pro ČD Cargo. Foto: ČDC
Dopravce si lokomotivy pronajal i jako náhradu za zpožděnou dodávku hnacích vozidel od Bombardieru.

Společnost ČD Cargo na jeden rok rozšíří svoji flotilu o sedm interoperabilních lokomotiv Siemens Vectron. Prvních pět pronajatých od Alpha Trains už dorazilo do depa v Ústí nad Labem, k převzetí má dojít na začátku příštího týdne. U dalších dvou finalizuje ČD Cargo smlouvy.

Jde o výsledek soutěže vyhlášené v prosinci loňského roku. Společnost zde dopředu definovala parametry, za kterých si hnací vozidla půjčí a prostřednictvím elektronické aukce získala nejlepší nabídky. „Potřebujeme další moderní lokomotivy. Dodávka nových strojů od Bombardieru nabírá zpoždění a současně se nám daří získávat nové zakázky v zahraničí. Proto jsme se rozhodli jít cestou krátkodobého pronájmu,“ vysvětlil předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth.

ČD Cargo v posledních třech letech získalo licence pro provoz ve všech okolních zemích, vlaky mohou od října loňského roku zajíždět i do Maďarska. Státní nákladní dopravce tím získal výhodu na přepravu ucelených vlaků napříč více zeměmi.

I proto se před časem rozhodl k velkému nákupu elektrických interoperabilních lokomotiv. Kromě již dříve zakoupených lokomotiv Siemens Vectron má převzít celkem deset lokomotiv TRAXX MS3 od Bombardieru. Ty jsou již vyrobeny, ale výrobce stále nezískal všechna potřebná povolení k provozu.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Boban

Na domácích kolejích Cargo nemá spíše nechce nic vozit,protože to není lukrativní,ale v cizině to je panečku jiná báseň.

Nádražàk

Přesně tak, zrušit co jde, nakládky písku, dříví kalamitního atd… Pak potkáš cargo, dvojče catrů a šest vozejčků a každej týden to samé.

Jerry

Do Kojetína v sypacich letos asi vozili ty 29 vozové soupravy vzduch?

Martin 11

Do Kojetína určitě.Z Kojetína už měly ložené😄😄

Martin 11

Jely.pardon

Jerry

Ono to jezdí relace Skašov- Polanka nad Odrou.

Vlk

Samozřejmě, tam jim budou platit v jiných penězích, proto do toho jdou…

xyz

Podle nositelů názoru jako např. „infiltrace do České republiky cizáckými dopravci jako např. Arriva či Die Länderbahn“, bude obdobná expanze ČD-Cargo do dalších zemí brána jako „infiltrace do cizích zemí českým nákladním národním dopravcem“? 🙂

Hynek

Ano přesně tak, je to sice komerční nákladní doprava, ale ani to vám nebrání stavět se na hlavu. 🙂

švestka

Takže budou pouze vyzobávat rozinky jako se to dělá v komerční osobní dopravě. Tak jste to myslel?

Od lesa

Za to tě odboráři sežerou… vyzobává rozinky pouze soukromník, to nevíš soudruhu!)))))

Ratte

Budou vyzobávat švestky

Baraba

A když je to osobní komerční doprava, tak tomu něco brání?

Lemmy

Ne, tohle je viděno jako dědictví zloděje Jana Žižky z Trocnova, případně odplata za Bílou Horu.

Vojtíšek

A žlutá řada 388.2 má schválení v kterých zemích?

Já, kdo jiný

V žádných. Proto jezdí Brno-Bohumín a Praha-Havířov.

Jiří Kocurek

ČR není země?

medical_examiner

Je to STÁT. Ale otázka byla pravděpodobně o zahraničí…

noerf

V ČR a možná na Slovensku, kde jezdili 388 ČD Cargo někdy na podzim.
Otázka je, co Německo, Rakousko, protože trojkové traxxy AC zde jezdí, ale MS je jiná řada.

Raco01

Kdyby se místo Traxu koupili Vectrony, tak se nemuselo nic půjčovat. Ale cena při nákupu rozhoduje vše.

medical_examiner

Když už musíme nakupovat v zahraničí (protože jediný možný dodavatel produkuje zmetky), tak je pravda že by bylo dobré mít co nejvíce sjednocený vozový park…(už kvůli náhradním dílům)

Já, kdo jiný

Mám za to, že k převzetí 388.0 dojde, až budou schváleny ve všech okolních zemích a to bude ještě na dlouho.

PeterC.
Já, kdo jiný

To není montáž Mirelu, ale oživení Mirelu. V dnešní covidové době je problematické posílat na oživení slovenské zaměstnance do Regensburgu.

PeterC.

Ano, diky za doplnenie info. Nepozrel som si aktualne poznamky na konci stranky, az po pridani linku.

Roman

Holt, zpožděné dodávky nejsou jen doménou Škoda.

Já, kdo jiný

Cargo sedlo na lep Bombardierům. Měli počkat na německé schválení. Kdo je zodpovědný za vícenáklady a špatné manažerské rozhodnutí? Vypadá to, že nikdo.

Toníček

Já bych řekl, že to penále zas tak zlé pro Bombardier nebude. Protože univerzální výmluva: COVID

noerf

Bylo by zajímavé porovnat rozdíl mezi penále (například denní odškodné), které dostane ČD Cargo (všech deset traxxů mělo být předáno na konci roku 2020 a Regiojetu (první traxxy měl obdržet na jaře 2020).

medical_examiner

To nečekáme.
Protože archivy budou přístupné možná pro nějaký počítačový virus (pokud jsou elektronicky), nebo pro myši (papíry)…

noerf

Spíš jsem myslel, že se to časem provalí od zaměstnanců, možná něco se pozná z účetní uzávěrky z roku 2020, které budou zveřejněny tak za rok a půl.

Martin

České firmy nakupují u Siemense, nebo Bombardieru. A co lokomotiva „Emil Zátopek“?

Já, kdo jiný

Zátopek pomalu ale jistě odchází na smetiště dějin.

medical_examiner

Doufejme, že tam strhne některé činitele. Třeba ty přes pražské tramvaje.
Kdyby se tak stalo už v roce 2008, Praha mohla ušetřit 6,75 miliard…

Toníček

Zátopka sabotoval sám výrobce a ČD nakonec také.
Škoda jen těch konstruktérů, kteří to s tou lokomotivou myslely vážně…

A obrovská škoda, že lokomotiva s tak slavným jménem skončila tak neslavně.

Vojtíšek

Škoda je především zneužití tak slavného jména na takový paskvil. A místo, aby to nechali vyšumět, což by nejspíš nebyl problém, protože ta přezdívka vznikla uměle, tak to stále používají.

Hynek

Jak jej sabotovaly ČD? Tím, že nejdříve chtěli podobně jako Němci funkční lokomotivu schválenou pro provoz, tam kde s ní plánovali jezdit? Nebo tím, že nakonec převzaly a nějak se snaží jezdit s nedodělanou lokomotivou, která má spoustu much?

šotoušek

Je škoda, že 380 byly poslední lokomotivy ze Škodovky. Ta se nechala slyšet, že s lokomotivami už nepočítají a to je škoda. Já na ní nejezdím, nemohu posoudit, ale myslím si, že kdyby se vyrobilo více sérií, mohla se většina chyb vychytat. Na druhou stranu, ČD Cargo jde s dobou a konkurencí a je fajn že obnovuje vozový park. Ony 130 a další Škody 1 generace u nás taky nebudou jezdit věcně.

qwertz

Škodovka se podle všeho účastnila konzultací k tendru ČD na 90 lokomotiv. Jestli nebudou vyrábět jinou lokomotivu v licenci, proč by se toho účastnili?

90ks spolu s poptávkou na servis může být dostatečný důvod výrobu 380 v poslední revizi obnovit.

Laik

Jo, to by šlo. Uvidíme, můžou využít zkušenosti získané s německou verzí 109E.
Nezbyde než doufat že si ČD řádně ošéfuje smlouvu.

Toníček

Já myslím, že by to teď až tak horké nebylo…
PFF Škoda mi přijde, že jedná podstatně rozumněji než kyperská Škoda.

Pe.tr

PPF

PvvS

Když ony ty firmy chtějí jezdit a ne čekat na ND, nebo opravu. A nedejbože na dodání.. Je To ŠKODA, ale snahy, času a peněz. To radši něco co je osvědčený ve velkých seriích.

Bmo

Fajn, držím ČDC palce při získávání nových zakázek. Akorát by po třinácti letech jž mohli vymyslet nějaký nový korporátní nátěr místo toho najbrťáckého hnusu!

milan

A co takové stříbrné uhláky a Wapky, to se naštěstí nerealizovalo. Je neuvěřitelné za jaké šílenosti utrácí firmy miliony a vymýšlí postihy za jejich nedodržení.

Mirek

A co teprve ta bílá varianta 😉

Jiří Kocurek

O kolik levnější je nenalakovaná lokomotiva. Na pořízení a také provozně.

medical_examiner

Jak nenalakovaná?…

MiRo

Těžko říct, myslím že nenalakovaných lokomotiv bude jezdit po světě velmi málo.

Já, kdo jiný

Norbert Mohler se hodně snaží.

Uuuu

Na barvu ty mašiny nejezdí….

asdfg

Na co stále měnit barevné schéma? Osobně si u carga cenim že v podstatě od začátku má, resp přechází na jednotný nátěr hnacích vozidel. Na rozdíl od matky, která vystřídala 3 nebo kolik variant najbrta a z něj jsou vyjímky. Ty teda naštěstí se smrskly jen na pendolina a 380. Teď se tu teda šíří takový „nešvar“ mít skoro od každé řady aspoň jedno „retro“ vozdilo.

Partneři

Škoda transportation