ČD Cargo si půjčí sedm lokomotiv Siemens Vectron kvůli expanzi v zahraničí
Lokomotivy Siemens Vectron pro ČD Cargo. Foto: ČDC
Dopravce si lokomotivy pronajal i jako náhradu za zpožděnou dodávku hnacích vozidel od Bombardieru.
Na domácích kolejích Cargo nemá spíše nechce nic vozit,protože to není lukrativní,ale v cizině to je panečku jiná báseň.
Přesně tak, zrušit co jde, nakládky písku, dříví kalamitního atd… Pak potkáš cargo, dvojče catrů a šest vozejčků a každej týden to samé.
Do Kojetína v sypacich letos asi vozili ty 29 vozové soupravy vzduch?
Do Kojetína určitě.Z Kojetína už měly ložené😄😄
Jely.pardon
Ono to jezdí relace Skašov- Polanka nad Odrou.
Samozřejmě, tam jim budou platit v jiných penězích, proto do toho jdou…
Podle nositelů názoru jako např. „infiltrace do České republiky cizáckými dopravci jako např. Arriva či Die Länderbahn“, bude obdobná expanze ČD-Cargo do dalších zemí brána jako „infiltrace do cizích zemí českým nákladním národním dopravcem“? 🙂
Ano přesně tak, je to sice komerční nákladní doprava, ale ani to vám nebrání stavět se na hlavu. 🙂
Takže budou pouze vyzobávat rozinky jako se to dělá v komerční osobní dopravě. Tak jste to myslel?
Za to tě odboráři sežerou… vyzobává rozinky pouze soukromník, to nevíš soudruhu!)))))
Budou vyzobávat švestky
A když je to osobní komerční doprava, tak tomu něco brání?
Ne, tohle je viděno jako dědictví zloděje Jana Žižky z Trocnova, případně odplata za Bílou Horu.
A žlutá řada 388.2 má schválení v kterých zemích?
V žádných. Proto jezdí Brno-Bohumín a Praha-Havířov.
ČR není země?
Je to STÁT. Ale otázka byla pravděpodobně o zahraničí…
V ČR a možná na Slovensku, kde jezdili 388 ČD Cargo někdy na podzim.
Otázka je, co Německo, Rakousko, protože trojkové traxxy AC zde jezdí, ale MS je jiná řada.
Kdyby se místo Traxu koupili Vectrony, tak se nemuselo nic půjčovat. Ale cena při nákupu rozhoduje vše.
Když už musíme nakupovat v zahraničí (protože jediný možný dodavatel produkuje zmetky), tak je pravda že by bylo dobré mít co nejvíce sjednocený vozový park…(už kvůli náhradním dílům)
Mám za to, že k převzetí 388.0 dojde, až budou schváleny ve všech okolních zemích a to bude ještě na dlouho.
Masiny uz uz v BA na motazi Mirelu:
https://www.railpage.net/fotografie/nove-vectrony-pre-cd-cargo/
To není montáž Mirelu, ale oživení Mirelu. V dnešní covidové době je problematické posílat na oživení slovenské zaměstnance do Regensburgu.
Ano, diky za doplnenie info. Nepozrel som si aktualne poznamky na konci stranky, az po pridani linku.
Holt, zpožděné dodávky nejsou jen doménou Škoda.
Cargo sedlo na lep Bombardierům. Měli počkat na německé schválení. Kdo je zodpovědný za vícenáklady a špatné manažerské rozhodnutí? Vypadá to, že nikdo.
Vy znáte výši penále za pozdní dodání, rozdíl v ceně proti Vectronům a cenu za pronájem?
Já bych řekl, že to penále zas tak zlé pro Bombardier nebude. Protože univerzální výmluva: COVID
Bylo by zajímavé porovnat rozdíl mezi penále (například denní odškodné), které dostane ČD Cargo (všech deset traxxů mělo být předáno na konci roku 2020 a Regiojetu (první traxxy měl obdržet na jaře 2020).
Ano, až se vloupeme do trezorů obou společností a dostaneme se ke smlouvám. Asi nečekáte,že to jedna ze stran zveřejní.
To nečekáme.
Protože archivy budou přístupné možná pro nějaký počítačový virus (pokud jsou elektronicky), nebo pro myši (papíry)…
Spíš jsem myslel, že se to časem provalí od zaměstnanců, možná něco se pozná z účetní uzávěrky z roku 2020, které budou zveřejněny tak za rok a půl.
České firmy nakupují u Siemense, nebo Bombardieru. A co lokomotiva „Emil Zátopek“?
Zátopek pomalu ale jistě odchází na smetiště dějin.
Doufejme, že tam strhne některé činitele. Třeba ty přes pražské tramvaje.
Kdyby se tak stalo už v roce 2008, Praha mohla ušetřit 6,75 miliard…
Zátopka sabotoval sám výrobce a ČD nakonec také.
Škoda jen těch konstruktérů, kteří to s tou lokomotivou myslely vážně…
A obrovská škoda, že lokomotiva s tak slavným jménem skončila tak neslavně.
Škoda je především zneužití tak slavného jména na takový paskvil. A místo, aby to nechali vyšumět, což by nejspíš nebyl problém, protože ta přezdívka vznikla uměle, tak to stále používají.
Jak jej sabotovaly ČD? Tím, že nejdříve chtěli podobně jako Němci funkční lokomotivu schválenou pro provoz, tam kde s ní plánovali jezdit? Nebo tím, že nakonec převzaly a nějak se snaží jezdit s nedodělanou lokomotivou, která má spoustu much?
Je škoda, že 380 byly poslední lokomotivy ze Škodovky. Ta se nechala slyšet, že s lokomotivami už nepočítají a to je škoda. Já na ní nejezdím, nemohu posoudit, ale myslím si, že kdyby se vyrobilo více sérií, mohla se většina chyb vychytat. Na druhou stranu, ČD Cargo jde s dobou a konkurencí a je fajn že obnovuje vozový park. Ony 130 a další Škody 1 generace u nás taky nebudou jezdit věcně.
Škodovka se podle všeho účastnila konzultací k tendru ČD na 90 lokomotiv. Jestli nebudou vyrábět jinou lokomotivu v licenci, proč by se toho účastnili?
90ks spolu s poptávkou na servis může být dostatečný důvod výrobu 380 v poslední revizi obnovit.
Jo, to by šlo. Uvidíme, můžou využít zkušenosti získané s německou verzí 109E.
Nezbyde než doufat že si ČD řádně ošéfuje smlouvu.
Já myslím, že by to teď až tak horké nebylo…
PFF Škoda mi přijde, že jedná podstatně rozumněji než kyperská Škoda.
PPF
Když ony ty firmy chtějí jezdit a ne čekat na ND, nebo opravu. A nedejbože na dodání.. Je To ŠKODA, ale snahy, času a peněz. To radši něco co je osvědčený ve velkých seriích.
Fajn, držím ČDC palce při získávání nových zakázek. Akorát by po třinácti letech jž mohli vymyslet nějaký nový korporátní nátěr místo toho najbrťáckého hnusu!
A co takové stříbrné uhláky a Wapky, to se naštěstí nerealizovalo. Je neuvěřitelné za jaké šílenosti utrácí firmy miliony a vymýšlí postihy za jejich nedodržení.
A co teprve ta bílá varianta 😉
O kolik levnější je nenalakovaná lokomotiva. Na pořízení a také provozně.
Jak nenalakovaná?…
Těžko říct, myslím že nenalakovaných lokomotiv bude jezdit po světě velmi málo.
Norbert Mohler se hodně snaží.
Na barvu ty mašiny nejezdí….
Na co stále měnit barevné schéma? Osobně si u carga cenim že v podstatě od začátku má, resp přechází na jednotný nátěr hnacích vozidel. Na rozdíl od matky, která vystřídala 3 nebo kolik variant najbrta a z něj jsou vyjímky. Ty teda naštěstí se smrskly jen na pendolina a 380. Teď se tu teda šíří takový „nešvar“ mít skoro od každé řady aspoň jedno „retro“ vozdilo.