Společnost Bombardier začala se zkouškami poslední vyrobené lokomotivy TRAXX MS3 pro ČD Cargo. Desátý stroj bude jezdit ve speciálním nátěru, který odkazuje na enviromentální přínosy železniční dopravy. Větrné elektrárny na bočnicích mají symbolizovat pohon na elektřinu z obnovitelných zdrojů.
Jde o druhou lokomotivu této řady (388) pro ČD Cargo, která bude jezdit s jiným než korporátním nátěrem. První z nich (388.005) je v takzvaném diamantovém nátěru, první fotky se objevily v září. Ostatních osm bude ve stejném zbarvení, v jakém jezdí již ve zkušebním provozu. Interně se mu říká zebra.
Najprv som chcel napisat, “greendeal, ked uz do pekla, tak na peknom koni”, ale kolega TT ma upozornil ze nemozem v jednom tyzdni odovzdat energeticky certifikat, a potom zase toto. Takze k fotke “vitaj medzi sestrickamy, a vela vela km”https://t.co/QmRf3DWd8R
— Ivan Bednárik (@BednarikIvan) October 15, 2020
ČD Cargo má zatím ve zkušebním provozu dvě lokomotivy TRAXX MS3, mají za sebou už zkušební jízdy i na Slovensku. Všech deset lokomotiv má ČD Cargo převzít najednou, až bude mít Bombardier schválení k provozu v Česku a v okolních zemích. Ještě letos by se měly objevit i v čele osobních vlaků Českých drah. Původně k tomu mělo dojít už v září, zatím je zkušební provoz posunut na listopad.
Lokomotivy budou provozuschopné v tuzemsku a dále ve všech okolních státech a v Maďarsku, přičemž tento paket zemí lze ještě rozšířit o Slovinsko a Chorvatsko. ČD Cargo chce s dalšími lokomotivami expandovat hlavně do zahraničí.
Na českých kolejích se lokomotiva TRAXX MS3 objeví brzy i v barvách RegioJetu, dopravce zatím přesný termín převozu stroje do Česka neuvedl. První lokomotivy pro RegioJet jsou ale již vyrobené.
Na barvičky a píár byli u ČD Cargo vždycky machři, aby zakryli to, že od nich přepravci postupně utíkají… Jasně, státní ČEZ to asi vždycky dostane befehlem, ale udržet si Škodovku už asi jde jen za cenu „výhodných nabídek“ a tlaku ze strany DBC skrz VW…
Tento se povedl 👍👍🙂
Podprahová reklama na Babišovy řepková pole?
Netahej i sem politiku!
Politika nepolitika…
Pustil jsem si video od Plasser & Teuer ve kterém představují nový stroj. Vše se točí kolem emisí CO2, co to vlastně umí se nedozvíte. Ale má to nižší emise CO2. Takže to spotřebováv méně fosilních zdrojů. A takhle to šlo zkrz celé video. Kdyby tam celou dobu citovali Lenina, vrátil bych se do dětských let. A dozvědel bych se o tom stroji zhruba stejně prd.
Nahodou ten design CD Cargo Traxxu se mi velmi libi, nechapu moc kritiku. Kdyz si vzpomenu klikrat se predelaval slavny Najbrt a to slo jenom o to jak udelat tri tlusty cary pres vagon…..
Mne se to taky líbí .takové hnusí nátěry vzor Najbrt a zebra ať si strčí za klobouk.
RegioJet bude muset mít taky tento testovací provoz?
Jestli bude u ČDC schválený celý typ, tak pro RJ se budou dělat jen typové zkoušky.
Ten komentář Ivana Bednárika je skvělý! 😀
Měl by se naučit česky, I Bureš mluví alespoň československy 🤪
Keby len to, aj slovenský pravopis.
Je to samozřejmě věc názoru,já zase jsem za mluvit dobře tak nebo tak.Mě ta „českoslovenština“ vadila kdysi i u Husáka.Jo, když se někdo naučí česky jako pan Chudík alias primář Sova,to je něco jiného….
Mně nejde o jeho „českoslovenštinu“, ale o to, co říká. 😉 Obzvlášť ten komentář ke Green Deal. Ten je skvělý! 😀
Tak to není ani ceskoslovenstina ale buresovina
Jo, chtělo by to ještě dokoupit Uhlostop. Vysvětlím. Elektrická lokomotiva je bezemisní, neboť emise CO2 z uhelné elektrárny produkuje energetika, nikoliv doprava. Aspoň teda na papíře. No a ten Weglostop by měl zajistit, že se elekřina z uhelné elektrárny na lokomotivu nedostane. Aby skutečnost a papíry byly v souladu. Propouštěč větru by se prodával hůř, takže Uhlostop.
István Szabó čerpá vodu z Dunaje na zalévání zahrady kousek od Komárom. Ale má papír na to, že čerpá vodu z Moravy, takže Dunaj nevysušuje.
Z opce na 40 dalších Traxxů nic nebude nebo se ještě bude rozhodovat?
Myslím že se uvidí podle chování nových mašin v praxi.
Domnivam se, ze ne (alespon ne nyni). Jednak je tu moznost odkupu zatopku (https://zdopravy.cz/ceske-drahy-resi-ze-by-se-zbavily-nejnovejsich-lokomotiv-od-skody-62706/) a pak tu bude vyrazovani – napr. rada 242 (po dodani panteru v Jihoceskem a Jihomoravskym kraji), ktera nejspis prejde k CDC take.
No jen aby pak s tou 242 vůbec někam mohli. Těch rajónu kompletně bez ETCS tolik nebude.
Po zavedení ETCS se s řadou 242 nepočítá, podobně jako s řadami 122/123. Pokud bude stejný rozsah výkonů jako teď tak by se našla práce jak pro dalších 40 traxů tak pro odkoupené 380tky. Pokud by se vyřešilo zajíždění do koncových stanic, možná by se el. lokomotivy bez ETCS daly využít mezi Budějovicemi, Jihlavou a Brnem, kde jsem se zatím nedočetl o plánu na zavedení ETCS.
Tak 242, 122/123 někam na Balkán atp?
Spíš do vysokých pecí. Pro Balkán je Smartron.
Tak ten byl dobrej 😀👌
Už jenom ta neakceptace nátěru v corporate identity naznačuje – jaký svaz „koníčkářů a cochcařů“ tenhle neprofesionální spolek maňásků je ..
Když se koukneme i jinam, tak je běžné, že se některé kusy udělají s nějakým extra nátěrem nebo polepen.
I v počátcích elektrizace a motorizace byly vybrané kusy také jiné než většina kusů ze série. příklad: řada 140 v modré barvě (004, 005). 141,121 veletržní lak, Řada 720, vybrané kusy zelené a červené, ne pouze modré. Podobně tomu bylo u řad 775/776.
Jsme snad zase v počátcích elektrizace?
Myslím, že kromě šotoušů je běžným lidem ukradené co za lokomotivu táhne který vlak, natož jaký má nátěr. Rovněž zákazníka nákladní dopravy zajímá spíše aby z Bratislavy byla odvezena zakázka do Hamburgu plynule a bez přepřahu. Jestli to táhne modrá nebo barevná lokomotiva je mu jedno.
Corporate identity, například ÖBB a lokomotiva Mozart:
https://i.pinimg.com/originals/c9/20/9d/c9209d05d3ff95d2de8b83f86768f035.jpg
Jj, třeba DB vectrony „I am European“ a „I am Einziganders“ také
pokus o rekord v mínusech dobrej 😄
Jen kvůli nátěru? Proč si to myslíte?