ČD Cargo převzalo poslední EffiShunter 1000 od CZ LOKO

Poslední z deseti vyrobených lokomotiv EffiShunter 1000 pro ČD Cargo. Foto: ČD CargoPoslední z deseti vyrobených lokomotiv EffiShunter 1000 pro ČD Cargo. Foto: ČD Cargo

Jde o první českou lokomotivu, která má z výroby zabudovaný zabezpečovač ETCS. Jezdí na jihu Moravy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ythomas_ct

Tohleto tu čtu už poněkolikáté: „EffiShunter 1000 z produkce společnosti CZ LOKO se stal vůbec první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS.“ Tak se zeptám, jak do toho zapadá 109E2 (alias slovenská 381), která snad měla OBU ETCS taky už z výroby…?

qwertz

Hloupý dotaz – jaký je obecně smysl kapotovaných lokomotiv? Jde o praktické použití, kdy často mění směr jízdy a obsluha nemusí měnit stanoviště? Hraje nějakou roli ochoz se zábradlím?

Kubrt

Jasně, výhled oběma směry z jednoho stanoviště. Samozřejmě u řady kapotových lokomotiv ten výhled není oběma směry stejně dobrý, ale aspoň nějaký. Ochoz je pak důsledek. Ale byly i kapotové lokomotivy bez ochozu.

qwertz

Jenže naprostá většina těchto lokomotiv ČSD/ČD měla kapotu až do výše kabiny (viz např. bangle 74x). Výhled z toho musí být přímo strašný.

Kubrt

To byl samozřejmě problém. Bylo to dáno tím, že tehdy v ČKD dostupný motor K6S 230 byl vysoký a neumožnoval zástavbu pod nízkou kapotu. K pochopení problému pár souvislostí. V 60. letech byla představa, že vlečková loko střední kategorie bude T 436.15 – derivát karkulky s šestiválcovym motorem Pielstick a převodovkou SRM (tedy kapotova loko). Vyšší výkonová kategorie, pro drážní traťovou službu, měl být pozdější Pielstick, původně také zamyšleny jako dieselhydraulika. Ovšem T 436.15 se nepovedla, bylo vyrobeno je 15 kusů. Takže v tuzemsku střední vlečková loko nebyla ve výrobě. Do toho přišlo ČKD s T 448.0, postavené na bázi… Číst vice »

koleják

Ano, T 466.2 bylo rychlé řešení a tyto stroje neměly snad ani ověřovací sérii a byly nasazeny hned do provozu.

petr

tak tyhle lokomotivy si měla vzít Škoda AUTO,bohužel se spokojila jen s 500tistovkama,a mysleli si,kdoví jak silné lokomotivy mají.ve finále jsou ještě slabší,než původní staré typy,co před lety prodali do civilu…

Petr Šimral

A jakou rychlostí jezdí v areálu ŠKODA Auto? Taky 100 km/h?

Petes

Nenī to o maximální rychlosti, ale o krouťáku, výkonu z nuly

Petr Šimral

A jaký že je požadavek na výkon v nulové rychlosti?

Joe

A kde všude ty lokomotivy jezdí? Mají nějaký traťový výkon a nebo jednoduše jen courají a šibují v areálu škodovky resp. max. z areálu na hlavní nádraží? Jestli B je správně tak na takovou službu bohatě stačí.

Kubrt

Jen po vlečce. Ostatně předpokládám, že odpovědní zaměstnanci ve škodovce věděli, co kupují, a ne jak naznačuje petr.

Zrzek

Odpovědní zaměstnanci ve škodovce ve většině případů nic nevědí.

Jiří Kocurek

No vidíte a je to jedna z nejúspěšnějších firem v ČR.

Milan.83

Škoda, že Vy, neskutečný odborník, jste jim neradil při výběru, kde cena hrala hlavní roli. Holt 723.7 je oproti 744.1 výrazně levnější, to je ten důvod výběru AC/DC lokomotivy oproti AC/AC lokomotivě. Holt zvolili lokomotivu, která má o 20 procent nižší maximální tažnou sílu za cenu úspory několika desítek milionů Kč.
Řešíte dvě úplně odlišné lokomotivy, kde samozřejmě obě verze jsou pro ten posun výrazně lepší, než to, co tam jezdilo.

SYN

Plně souhlasím, jediné co by snad eventuálně zasloužilo úpravu by mohl být PR Škody o tom jaké mají super loko, když mají cenově orientovanou malou loko… ale takový už je holt přístup PR, tam musí být vše ultrasuper…