ČD Cargo převzalo poslední EffiShunter 1000 od CZ LOKO
Poslední z deseti vyrobených lokomotiv EffiShunter 1000 pro ČD Cargo. Foto: ČD Cargo
Jde o první českou lokomotivu, která má z výroby zabudovaný zabezpečovač ETCS. Jezdí na jihu Moravy.
Tohleto tu čtu už poněkolikáté: „EffiShunter 1000 z produkce společnosti CZ LOKO se stal vůbec první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS.“ Tak se zeptám, jak do toho zapadá 109E2 (alias slovenská 381), která snad měla OBU ETCS taky už z výroby…?
Hloupý dotaz – jaký je obecně smysl kapotovaných lokomotiv? Jde o praktické použití, kdy často mění směr jízdy a obsluha nemusí měnit stanoviště? Hraje nějakou roli ochoz se zábradlím?
Jasně, výhled oběma směry z jednoho stanoviště. Samozřejmě u řady kapotových lokomotiv ten výhled není oběma směry stejně dobrý, ale aspoň nějaký. Ochoz je pak důsledek. Ale byly i kapotové lokomotivy bez ochozu.
Jenže naprostá většina těchto lokomotiv ČSD/ČD měla kapotu až do výše kabiny (viz např. bangle 74x). Výhled z toho musí být přímo strašný.
To byl samozřejmě problém. Bylo to dáno tím, že tehdy v ČKD dostupný motor K6S 230 byl vysoký a neumožnoval zástavbu pod nízkou kapotu. K pochopení problému pár souvislostí. V 60. letech byla představa, že vlečková loko střední kategorie bude T 436.15 – derivát karkulky s šestiválcovym motorem Pielstick a převodovkou SRM (tedy kapotova loko). Vyšší výkonová kategorie, pro drážní traťovou službu, měl být pozdější Pielstick, původně také zamyšleny jako dieselhydraulika. Ovšem T 436.15 se nepovedla, bylo vyrobeno je 15 kusů. Takže v tuzemsku střední vlečková loko nebyla ve výrobě. Do toho přišlo ČKD s T 448.0, postavené na bázi… Číst vice »
Ano, T 466.2 bylo rychlé řešení a tyto stroje neměly snad ani ověřovací sérii a byly nasazeny hned do provozu.
tak tyhle lokomotivy si měla vzít Škoda AUTO,bohužel se spokojila jen s 500tistovkama,a mysleli si,kdoví jak silné lokomotivy mají.ve finále jsou ještě slabší,než původní staré typy,co před lety prodali do civilu…
A jakou rychlostí jezdí v areálu ŠKODA Auto? Taky 100 km/h?
Nenī to o maximální rychlosti, ale o krouťáku, výkonu z nuly
A jaký že je požadavek na výkon v nulové rychlosti?
A kde všude ty lokomotivy jezdí? Mají nějaký traťový výkon a nebo jednoduše jen courají a šibují v areálu škodovky resp. max. z areálu na hlavní nádraží? Jestli B je správně tak na takovou službu bohatě stačí.
Jen po vlečce. Ostatně předpokládám, že odpovědní zaměstnanci ve škodovce věděli, co kupují, a ne jak naznačuje petr.
Odpovědní zaměstnanci ve škodovce ve většině případů nic nevědí.
No vidíte a je to jedna z nejúspěšnějších firem v ČR.
Škoda, že Vy, neskutečný odborník, jste jim neradil při výběru, kde cena hrala hlavní roli. Holt 723.7 je oproti 744.1 výrazně levnější, to je ten důvod výběru AC/DC lokomotivy oproti AC/AC lokomotivě. Holt zvolili lokomotivu, která má o 20 procent nižší maximální tažnou sílu za cenu úspory několika desítek milionů Kč.
Řešíte dvě úplně odlišné lokomotivy, kde samozřejmě obě verze jsou pro ten posun výrazně lepší, než to, co tam jezdilo.
Plně souhlasím, jediné co by snad eventuálně zasloužilo úpravu by mohl být PR Škody o tom jaké mají super loko, když mají cenově orientovanou malou loko… ale takový už je holt přístup PR, tam musí být vše ultrasuper…