Dopravci Železnice Železniční průmysl

CZ LOKO dodala první EffiShunter 1000M zahraničnímu dopravci, jezdit má i v Česku

EffiShunter 1000M v barvách CER Cargo. Foto: CZ LOKO
EffiShunter 1000M v barvách CER Cargo. Foto: CZ LOKO
Pro maďarského dopravce jde už o čtvrtý typ lokomotivy od CZ LOKO.

Maďarský nákladní dopravce CER Cargo Holding rozšířil svou flotilu lokomotiv o český EffiShunter 1000M. První ze dvou objednaných vozidel jeho představitelé převzali včera v jihlavském závodě CZ LOKO. Druhé bude následovat v září.

Pro CZ LOKO se jedná o prvního zahraničního zákazníka pro tento typ lokomotivy. Podle Josefa Gulyáse, generálního ředitele CZ LOKO, jde již o čtvrtý typ lokomotivy, kterou firma holdingu CER Cargo dodala během posledních tří let. „Na maďarském trhu proto vidíme obrovský potenciál,“ dodal Gulyás. Dopravci už firma dodala lokomotivy EffiLiner 1600, EffiLiner 3000 a EffiShunter 1600.

Lokomotiva EffiShunter 1000M (řada 742.71x) představuje komplexně zmodernizované vozidlo ČKD řady 742. Zjednodušeně řečeno jde o EffiShunter 1000 postavený na platformě původních lokomotiv 742. Prvním zákazníkem těchto lokomotiv je ČD Cargo.

Zajištění spolehlivé a dobře fungující nezávislé trakce na maďarském a slovenském trhu pro nás má strategický význam. Právě nezávislá trakce nám na zdejších železničních sítích přináší jednoznačnou konkurenční výhodu. Proto posilujeme náš dieselový park spolehlivými lokomotivami CZ LOKO,“ řekl László Horváth, předseda představenstva CER Cargo Holding.

CER Cargo Holding chce prostřednictvím dceřiné společnosti CER Slovakia nasadit první EffiShunter 1000M na Slovensku a v Česku. Druhý pak bude provozovat primárně CER Hungary. Vzhledem k rozšíření obchodních aktivit se plánuje nasazení v Maďarsku a Chorvatsku. Proto jsou lokomotivy standardně vybaveny bezpečnostními systémy INDUSI a MIREL. V případě potřeby lze nainstalovat i evropský systém ETCS.

Lokomotivy EffiShunter 1000M mají nově řešené například kapoty s věžovou kabinou strojvedoucího nebo spalovací motor CAT 3508 C o výkonu 1000 kW. V CZ LOKO aktuálně naplno běží výroba padesátikusové série pro ČD Cargo.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rado

Pochvaľujete 742.7, ktoré sú skvelé lokomotívy, ale len do určitého zaťaženia, no ťažký traťový výkon sa nehodia. Treba si uvedomiť, že CER Hungary Zrt. vozí Pannonia vlaky o hmotnosti 2000 ton a tam má problém aj 774.714.
Keby Rail Cargo Hungaria nemalo k dispozícii Sergeje s pôvodným motorom, tak si súkromníci neporadia. Viď rok 2019, kedy si CER Hungary Zrt. muselo na plynulú vozbu Bioethanolu prenajať dvoch Sergejov 628.057 a 628.145, nakoľko 774.714 mala problémy potiahnúť vlak.

David

Naprostá spokojenost jsem strojvedoucí Lokomotivy 723trojky. Zdravím CZ Loko.👍

David

Strojvedouci

Vendys

Tady jsem naprosto spokojený,
že naše Česká firma dělá špičkové mašiny a nemá se vůbec za co stydět.
To nemá chybu a přeji hodně úspěchu.
Lokomotivy jsou jedna velká parádička…….

Růža

Odtud jdou jen dobré zprávy.

Robert

Moc pěkná mašinka. Ať jich je co nejvíce u nás, na Slovensku a v dalších zemích.