Subterra kupuje pro železniční stavby lokomotivu EffiShunter od CZ LOKO

EffiShunter 1000 v barvách Subterry. Pramen: CZ LOKOEffiShunter 1000 v barvách Subterry. Pramen: CZ LOKO

Lokomotiva bude využívána především pro přepravu stavebního materiálu a traťové mechanizace.

Stavební společnost Subterra se stane prvním českým soukromým provozovatelem lokomotivy typu EffiShunter 1000 se systémem ETCS. Zástupci Subterry dnes podepsali smlouvu s výrobcem, kterým je strojírna CZ LOKO.

Lokomotiva bude využívána především pro přepravu stavebního materiálu a traťové mechanizace. Systém ETCS bude od roku 2025 nutností pro provoz na hlavních železničních koridorech. „Při rozhodování celkem logicky padla volba na tuzemského a zavedeného výrobce, který nám zároveň dává jistotu bezproblémového servisu a údržby. Jde o první krok pro další možnou spolupráci,“ uvedl výrobně-technický ředitel společnosti Subterra Jaroslav Čižinský.

Subterra s novou lokomotivou získává na nezávislosti. Dosud řešila železniční přepravy stavebního materiálu a techniky dodavatelsky či pronájmy. Podle smlouvy bude lokomotiva s číslem 744.150 dodána v prvním čtvrtletí 2022. Kontrakt zahrnuje i možnost nákupu dalších strojů.

„Jsme velice rádi, že společnost Subterra rozšířila portfolio našich tuzemských zákazníků a pevně věříme, že bude s vozidlem maximálně spokojena. S lokomotivou bychom chtěli dodat i rozšířený sortiment služeb, především pravidelnou údržbu, troubleshooting a další, především online služby, které se pomalu ale jistě stávají trendem i na železnici,“ sdělil Jan Kutálek, člen představenstva a obchodní ředitel CZ LOKO.

Lokomotivu EffiShunter 1000, která splňuje jednotné evropské normy TSI, považuje firma za dosavadní vrchol svého vývoje. Už prodala téměř 50 těchto strojů. Kromě České republiky jezdí také v Itálii, Slovinsku a v příštím roce bude jedna lokomotiva dodána do Švédska.

Lokomotiva EffiShunter 1000 je dodávána se spalovacím motorem CAT C32 o výkonu 895 kW. Přenos výkonu je elektrický AC/AC. Kromě jednotného evropského zabezpečovače ETCS bude v tomto případě dosazen také národní vlakový zabezpečovač MIREL, umožňující provoz v Česku a na Slovensku. Do výbavy patří také kamerový systém. Pro práci v podmínkách železničních staveb bude vozidlo vybaveno rovněž výstražnými majáky pro zvýšení bezpečnosti.

Tagy CZ Loko EffiShunter 1000 Subterra Top
20 komentářů