lot
Dopravci Nákladní doprava Železnice Železniční průmysl Zprávy

CZ LOKO má v Itálii nového zákazníka: EVM Rail kupuje EffiShunter 1000

Lokomotiva EffiShunter 1000 dopravce TPER Dinazzano. Pramen: CZ LOKO
Lokomotiva EffiShunter 1000 dopravce TPER Dinazzano. Pramen: CZ LOKO
Český výrobce lokomotiv získal dalšího zákazníka v Itálii.

Společnost CZ LOKO získala nový „lokomotivní“ kontrakt v Itálii. Uzavřela jej s italským dopravcem EVM Rail, kterému dodá lokomotivu EffiShunter 1000. Dopravce nový stroj převezme v říjnu. Součástí smlouvy je i opce na druhé vozidlo, oznámil to dnes český výrobce.

„Jsem velmi rád, že se s každodenními problémy způsobenými pandemií dokážeme efektivně vyrovnávat. Navzdory všem předpokladům se náš export nezastavil, ale pokračuje úspěšně dále. Je za tím hodně práce celého našeho týmu,“ uvedl obchodní ředitel CZ LOKO Jan Kutálek.

Společnost EVM Rail je nově vznikající severoitalský operátor, který působí v rámci nadnárodní skupiny Gruppo Etea. Ta zastřešuje pestrou škálu činností od strojírenské výroby přes zemědělství a potravinářství až po energetiku z obnovitelných zdrojů.

„Zajištění železničních přeprav ve vlastní režii jí má pomoci zefektivnit logistiku. Vzhledem k očekávanému rozvoji předpokládáme uplatnění opce,“ dodal Kutálek.

Nejde o první úspěch EffiShunterů na jihu Evropy. Během července dopravilo CZ LOKO k zákazníkům v Itálii a Slovinsku hned několik. Pět jich převzali italští dopravci Sangritana, TPER Trenitalia a TPER Dinazzano. S pomocí pracovníků dceřiné společnosti CZ LOKO Italia se stroje oživovaly přímo u zákazníků.

Další čtyři vozidla si převezme slovinský dopravce SŽ-Tovorni promet po dokončení zjednodušeného schvalovacího procesu pro provoz na kolejích v přístavu Koper. Kromě obsluhy samotného přístavu je dopravce plánuje využít i k případné traťové službě.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Urban Transport Lover

Moc jim fandím!
– škoda jen že je to přesně z 50% vlastní německá firma ze skupiny Catepilar – proto do těch lokomotiv montujou tyhle motory…

Vlk

Jenže jinak to nejde. Když by tam nebyla firma Caterpillar, tak by tam byla firma jiná.
Když nemáte možnost mít vlastní díly v tomto případě vlastní motor, musíte ho koupit jinde.
Krom toho vstup Catellpilaru do této firmy má svůj smysl. Kdyby tato firma do CZ Loka nevstoupila,
tak by CZ Loko dávno neexistovalo, nebo by se přeorientovalo na jiný druh práce.

Laik

Skvěle CZ LOKO! Jen tak dál.

K.S.

Ten žlutý livrej vypadá trochu jako Union Pacific.

karel

Ale pořád se jedná jen o pár kusů…

Kubrt

A?

Nováček

Halíře dělají talíře.

Peeetr

A právě díky tomu se můžou úspěšně vyhýbat konkurenci globálních výrobců. Tohle je nejziskovější cesta pro střední české průmyslové firmy.

Dalibor

Mockrát pár kusů je moc kusů.
Jsou velice dobře schopni se operativně přizpůsobit požadavkům zákazníka. Já osobně jim fandím!

Vlk

Tak to je také podstata podnikání…..zákazník si řekne co chce a ty jako firma to uděláš.
Když jdeš pro nové auto, taky chceš mít určitou barvu auta, pokud ti ji nedají, půjdeš jinam….