CZ LOKO má v Itálii nového zákazníka: EVM Rail kupuje EffiShunter 1000

Lokomotiva EffiShunter 1000 dopravce TPER Dinazzano. Pramen: CZ LOKOLokomotiva EffiShunter 1000 dopravce TPER Dinazzano. Pramen: CZ LOKO

Český výrobce lokomotiv získal dalšího zákazníka v Itálii.

Společnost CZ LOKO získala nový „lokomotivní“ kontrakt v Itálii. Uzavřela jej s italským dopravcem EVM Rail, kterému dodá lokomotivu EffiShunter 1000. Dopravce nový stroj převezme v říjnu. Součástí smlouvy je i opce na druhé vozidlo, oznámil to dnes český výrobce.

„Jsem velmi rád, že se s každodenními problémy způsobenými pandemií dokážeme efektivně vyrovnávat. Navzdory všem předpokladům se náš export nezastavil, ale pokračuje úspěšně dále. Je za tím hodně práce celého našeho týmu,“ uvedl obchodní ředitel CZ LOKO Jan Kutálek.

Společnost EVM Rail je nově vznikající severoitalský operátor, který působí v rámci nadnárodní skupiny Gruppo Etea. Ta zastřešuje pestrou škálu činností od strojírenské výroby přes zemědělství a potravinářství až po energetiku z obnovitelných zdrojů.

Lokomotiva EffiShunter 1000 dopravce TPER Dinazzano. Pramen: CZ LOKOLokomotiva EffiShunter 1000 dopravce TPER Trenitalia. Pramen: CZ LOKOEffiShunter 1000 slovinských drah SŽ Tovorni promet během zkoušek. Pramen: CZ LOKOBarevné řešení lokomotivy EffiShunter 1000 pro EVM Rail. Pramen: CZ LOKOLokomotiva EffiShunter 1000 italského dopravce Sangritana. Pramen: CZ LOKO

„Zajištění železničních přeprav ve vlastní režii jí má pomoci zefektivnit logistiku. Vzhledem k očekávanému rozvoji předpokládáme uplatnění opce,“ dodal Kutálek.

Nejde o první úspěch EffiShunterů na jihu Evropy. Během července dopravilo CZ LOKO k zákazníkům v Itálii a Slovinsku hned několik. Pět jich převzali italští dopravci Sangritana, TPER Trenitalia a TPER Dinazzano. S pomocí pracovníků dceřiné společnosti CZ LOKO Italia se stroje oživovaly přímo u zákazníků.

Další čtyři vozidla si převezme slovinský dopravce SŽ-Tovorni promet po dokončení zjednodušeného schvalovacího procesu pro provoz na kolejích v přístavu Koper. Kromě obsluhy samotného přístavu je dopravce plánuje využít i k případné traťové službě.

Tagy CZ Loko EffiShunter 1000 EVM Rail Itálie Top
10 komentářů