Boeingy 737 MAX pro Smartwings míří ze skladu k jinému dopravci. Firma k plánům na nová letadla mlčí
Odstavené Boeingy 737 MAX 8 Smartwings. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com
Novým provozovatelem bude kanadská společnost Flair Airlines.
Vlaďka nezklamala a tradičně nic neřekla 🙂
A už začnou konečně lítat nějaké pravidelné linky z/do Prahy?
Co chteli s temi 30+ letadly delat? Vzdyt jich aktualne maji jen par…
ehmm… od kdy je „pár“ 38? .)
Dovolím si poznamenat, že jedno z letadel původně určených pro Smartwings již u Flairu na linkách létá asi dva týdny. Jedná se o registraci C-FLUT, původně OK-SWJ.
díky, doplnili jsme
Tak to jsem zvědav čím hodlá Smartwings modernizovat svoji flotilu. Některá jejich letadla jsou už poměrně dost stará. Díky MAXům létají do destinací kam dříve museli s mezipřistáním. Určitě by takových letadel s delším doletem potřebovali víc. A opravdu si nemyslím že by Smartwings v budoucnu přešli k Airbusu.
Také si myslím, že Airbus jejich letadla nenahradí. Již teď je viditelne, že je tu trh i na 787 alespoň částečný a i toto letadlo jim chybí a i v době menší poptávky by ho jistě zvládli pronajmout.
no, a co by s tou 787 delali ve zbylem case ? jako ze by tim odleteli 4 lety tydne a zbytek casu by to stalo v koprivach?
povidej, kam bys tou 787 lital, abys ji vyuzil aspon na tech 12 hodin denne?
Stačí si přečíst pořádně celý příspěvek. Dekuji
No .. kupovat si 787, abych s tim letěl 4x týdně a zbytek času to pronajímal .. super kšeft 😀
Když k nám můžou létat 777 třeba Emirates celoročně nebo LOT, 767 Dělat Airlines, tak by určitě na trhu něco bylo. Téměř celé léto létá 7 až 10 letadel z Prahy do Egypta, ne postupně, ale najednou. A i pro tato letadla se musí najít na zimu práce.
tak ale přeci to nemůžete srovnávat…
777 Emirates – berte prosím v úvahu, že na druhém konci (za dubají) ma Emirates rozvětvěnou síť letů po celé Asii, částečně i Africe, dálném východu apod
767 Delta – berte prosím v úvahu, že na druhém konci má Delta obrosvskou sít letů po celé americe, plus další destinace v karibiku a střední americe
787 LOT – ta tady nelítá pravidelné linky, ale pár letů týdně pro čedok.
Smart wings nemá ani jedno z toho
Souhlasím, a zatímco nechat stát 737MAX8 je nepříjemné, mít volná místa+některé dny nechat úplně stát 787 se prodraží citelně víc… Naddimenzované letadlo se může stát prostředkem rozvoje, ale i pádu společnosti.
čsa by mohla povídat, že .. 🙂
To mi nedalo:
https://1gr.cz/fotky/idnes/15/091/cl5/VOT2498c9_Tvrdik_Paroubek.jpg
Přesně tak možná až 50% letadel Smartwings jsou staré vraky – v červnu jsem s jedním letěl do Turecka a opravdu se modlil ať v pořadku doletí ! Nebyl jsem sám kdo neměl duvěru k tomu to letadlu již od pohledu ☹ Smartwings machruje ale opravdu 50% jejich letadel jsou vhodná maximalně na přelety Praha – Bratislava !!! Ale cestovkám to evidentně nevadí že Exim tours ?!!☹
bože, vy jste kecka.
nejste vy příbuznej té dámy někdy ze včerejška nebo z předvčerejška z novy , která barvitě popisovala nouzák 787 lotu ve varšavě? 😀
ta totiž projevovala zcela stejné sklony k chorobné lhavosti.
o co šlo? 😀 nemá někdo pls odkaz na tuto kvalitní reportáž? 😀
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/467301-strach-v-letadle-z-prahy-muselo-nouzove-pristat-na-varsavskem-letisti
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/467301-strach-v-letadle-z-prahy-muselo-nouzove-pristat-na-varsavskem-letisti
tu
Jasně, to že LH, Delta a další mají více jak 20 let stará letadla z nich také dělá šrot aerolinku? 😀
Podle destinace to vypadá na koupacký let, tam bývá mýtů…
Ale souhlasím s hodnocením SW, proto s nimi neletam, jen to není kvůli stáří letadel.
No jo, ale čím to v budoucnu nahradí, když ne Maxem? Některé -800 jsou již poměrně vyššího stáří.
Je to jen můj názor, ale myslím si že když už mají ČSA bez Číny že by bylo lepší rozvíjet tuto značku a tam koupit nová éra než do TVS kde je půlka Číny v čele s Tvrdíkem
To je čistě účetní operace na jakou firmu koupí letadla, můžou založit i nějakou SPV. Pod jakou značkou pak budou létat je věc jiná
nad 15 let maji asi 12 letadel z 38 … z toho nad 20 jsou tri.
i ta 20 leta letadla pred sebou jeste minimalne pet let sluzby, ta 15 let stara letadla jeste klidne deset let.
takze odpoved na otazku cim je nahradi je celkem jednoducha … jinymi letadly.
Pravděpodobně Maxem, ale jindy. Třeba se snaží z Boeingu dostat nějakou zajímavou nabídku, zřejmě boj o kompenzace pro tak relativně malou aerolinku není snadný. Navíc se jim přes covid změnila ekonomická situace, ještě v zimě spousta flotily postávala, tak je opatrný přístup pochopitelný. NGčka sice stárnou, ale pořád jsou v dobrém věku a nevyžadují náhradu akutně.
ČR má do nejbližší budoucnosti hodně neradostné vyhlídky a doména SW koupácký trh na nějaký boom nevypadá.
Takže opatrnost je asi na místě a pokud by bylo na sezónu potřeba, sehnat nějaký osmikila na ACMI by neměl být velký problém
Třeba mají s Boeingem dohodu, že když pustí sloty na tyhle letadla někomu jinému (třeba Qataru, který teď narychlo shání náhradu za zrušené A320neo) dostanou na novou objednávku slevu. Nebo si potřebují krátkodobě vylepšit cash-flow a tak teď ta letadla prodají/přenechají.
Tak hlavne, ty „staré“ -800 už jim lépe vydělávají, mají nižší leasingové splátky a z hlediska nákladů to při jejich druhu provozu není tak velký rozdíl.
Obecně, 800NG není celkem problém udržovat letuschopné klidně 20-30let… pokud se řádně provádějí opravy/revize, je to i bezpečné. Pocit zákazníků by případně řešila reko interiéru…
Z pohledu cestujícího žádná škoda. Maxy od Smartu jsou sardinkárna nejsardinkovatější. To i ty ošuntělé osmistovky umožňují aspoň trochu slušný rozestup mezi sedačkami.
ty maxy a ty -800 maji uplne stejny rozestup mezi sedackama
a ten rozestup jenuplne standardni, ma homuplne stejny vetsina evropskych aerolinek (ne-li vsechny)
Když nic tak mají MAX8 celkově větší počet sedaček, takže poměr na exity, toalety, letušky… bude mírně větší.
Max 8 v podání smartwingsu má 189 sedaček, stejně jako -800 v podání smartwingsu.
ty maxy a ty -800 maji uplne stejny rozestup mezi sedackama
a ten rozestup jenuplne standardni, ma homuplne stejny vetsina evropskych aerolinek (ne-li vsechny)
Tak znáte to .. jak se objeví slovo „Smartwings“ tak si je potřeba kopnout 🙂
Nevím jak vypadají ty sedačky u Smartwings, ale u prostoru pro nohy záleží taky na typu sedačky. Např. u Ryanairu je fakt poznat, jestli letíte 737 s těmi tlustými sedačkami, nebo se 737, co mají místo opěradla jen desku na opření. Prostor na nohy je jiný.
Nemůžu za to dát ruku do ohně, ale mám dojem, že Smartwings mají slim sedačky všude.
Letěl jsem s MAXem ještě než je uzemnili. Byly tam slim sedačky s vestavěným držákem na telefon místo displeje a přes Wifi si člověk dělal sám zábavní systém 🙂 Rozteč stejná jako u starších NG, ale díky té šíři slim sedaček mi to přišlo o kousek lepší na nohy (mám 189cm a pod 30″ rozteč se nevejdu nikam běžně). Je to podobné jako u toho Ryanu se sedačkami jak píšete.
Doska na oprenie…Geniálne !!!!
Evidentne o tom nevite vubec nic, protoze jinak by jste tady neplacal tyhle blbosti a nedelal ze sebe predevsemi hlupaka. Konfigurace Y189 je naprosto standartni a v pripade, ze si zakaznik nepreje neco jineho, tak se takto dodava vsem na svete. Me stale udivuje, ze maji nekteri jedinci potrebu vsem okolo za kazdou cenu dokazovat svou hloupost.
„….a v pripade, ze si zakaznik nepreje neco jineho, tak se takto dodava vsem na svete.“
Všem na světě? Opravdu? Tak tady, s nějakými důkazy samozřejmě, zmiňte jediného dopravce, který si u výrobce naprosto přesně nespecifikuje, jak bude kabina jeho letadla vypadat.
Neřeším SW, jen ten naprostý nesmysl, který jste tady vypotil…
OK pane chytry, tak treba kuli Ryanairu zacal Boeing produkovat B737 MAX 200. A toto oznaceni je pouze kuli tomu, ze si do nej necha Ryan namontovat vice sedacek a poupravyt gely. Ac se cam to libi nebo ne tak standart je konfigurace Y189 a je uplne jedno pro koho to letadlo je. Pokud si zakaznik neurci jinak, tak to proste bude vzdy Y189 at se vam to libi nebo ne. Nicme se fakt divim sam sobe, ze tady neustale diskutuju s lidma, ktery vedu o letadlech jen to, ze letaji a maji potrebu tady produkovat sve nazory. No nic… Číst vice »
Pán je asi nervózny…
Já letěl několika 737, co rozhodně nebyly Y189. Standard je to u lowcost a spoustě dalších aerolinek, ale rozhodně ne všude.
Evidentně jsem v posledních strnacti dnech právě toto srovnání měl,a proto píšu,to co píšu. Ostatně jsem nebyl jediný,kdo si toho všiml. Zatímco u Maxe jsem narážel koleny do sedačky před sebou, u osmistovky mi zbývalo cca 3 cm. Ostatně to výrazně starší letadlo mělo i výrazně klidnější start a přistání,u Maxe se v obou případech v určitém okamžiku chvěl interiér jak v vytřepaném Hjundé při brždení před kolonou na D1. Takže skoroCzechpilote,nemusíte mě přesvědčovat, o tom, že to co jsem zažil,se mi zdálo,a to jenom proto, že i podvědomě se snažím poškodit tu čínsko-ceskou společnost. Pokud chcete vidět hlupáka,podívejte se… Číst vice »
Tak to potom pardon!!! Pan letel za 14 dni dvakrat letadlem a je z nej odbornik na Boeing. Omluvam se Vam a moc si preju abych o letadlech jednou vedel tolik co vy. 😂😂😂
Možná by nebylo od věci diskutovat jako ředitel zeměkoule. Co Vy na to, českýpilote?
Jeste skromny dotaz? Vy jste v tech letadlech sedel v obou pripadech na stejnem miste? Jestli to totiz nevite, tak treba mezi 2 a 3 radou je jiny rozestup sedacek nez napriklad mezi radou 15 a 16 nebo treba 26 a 27.
To jen pro upresneni pane moudry.
S pozdravem Vas SKORO Czechpilot. 😂😂😂
Ale,standart už není standardem?😂😂🤣🤣😭😭
A do zrcadla už jste se díval?😁😁🤡
Fakt asi běžte do stínu. Samý vychechtaný smajlíky, asi úžeh. 189 cestujících (to je celkový počet) je naprosto běžná konfigurace pro kabinu 737-800 -8 s jedinou třídou, ale v té kabině jsou na různých místech různé rozteče. V předních řadách bývá větší a pak ještě na několika dalších místech. Takže v jednom a tom samém letadle je to na různých místech různý „zážitek“. Proto existují weby jako seatguru.com
To samé se týká zvukových projevů, různých vibrací. Děláte závěry na základě mizerného vzorku.