Berlín – Mnichov každých 30 minut. DB díky novým vlakům posílí hlavní trasy o čtvrtinu

Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility

Sklízíme plody naší flotilové strategie posledních let, uvedl k masivní expanzi německý dopravce.

Deutsche Bahn (DB) chystají v rámci nového jízdního řádu od 10. prosince největší expanzi dálkových spojů za posledních 20 let. Německý národní dopravce oznámil, že díky dodávkám nových souprav nabídne na klíčových linkách až o čtvrtinu více míst.

Sklízíme plody naší flotilové strategie posledních let. Bylo správné, že jsme i během pandemie pokračovali v rozšiřování vozového parku dálkové dopravy,“ uvedl člen představenstva DB pro dálkovou osobní dopravu Michael Peterson.

Vyzdvihl zejména nový 30minutový takt u vlaků z Berlína do Mnichova či Hannoveru. Čtvrtinový nárůst sedačkové kapacity se týká právě bavorské metropole a také Porýní či Porúří.

Rychlovlaky ICE Sprinter budou z Berlína do Mnichova během dne jezdit téměř každou hodinu, celkem půjde o 14 spojů v každém směru. Cestu urazí bez zastavení za necelé čtyři hodiny. V hodinovém taktu je pak doplní vlaky přes Lipsko a Halle.

Z jednoho na pět dálkových spojů denně posílí také trasa z Norimberku přes Jenu do Lipska. Oproti expresům pojedou rychlovlaky o 30 minut rychleji.

Mezi další změny patří zrychlení řady spojů, o 30 minut rychleji dorazí například vlaky z Berlína do Amsterdamu. DB totiž nově nasadí vícesystémové lokomotivy a nebude tak již nutné přepřahat na hranicích.

Nový design ve vlacích i nádražích

DB posílí i noční vlaky. Nový NightJet z Berlína do Paříže a Bruselu bude jezdit třikrát týdně, od příštího podzimu pak dokonce denně.

Sedačková kapacita se výrazně navýší také ve vlacích mezi Berlínem a Severním Porýním-Vestfálskem. Na lince ICE Berlín – Wuppertal – Kolín nad Rýnem již nebude nutné rozdělování a spojování vlaků ve vestfálském Hammu, takže se spoje zrychlí až o deset minut.

Vlaky ICE přes Dortmund a Düsseldorf budou jezdit každé dvě hodiny s dvojnásobnou kapacitou.

Rychlovlaky ICE 4 nově zamíří i na přeshraniční spoje do Rakouska, kde nahradí současné soupravy Intercity. Na linky mezi Severním Porýním-Vestfálskem, Frankfurtem, Stuttgartem a Mnichovem pak vyjedou nové vlaky ICE 3neo s redesignovaným interiérem. Po schválení pro mezinárodní provoz pak zamíří i do Amsterdamu a Bruselu.

DB oznámily také výrazné investice do svých prodejních center na největších nádražích. V 25 hlavních stanicích investují 60 milionů eur. Přepážky i salonky budou mít jednotný design jako nově nasazované rychlovlaky.

Rekonstrukce finišuje v Düsseldorfu, Norimberku a Göttingenu. Příští rok se otevřou nová centra v Berlíně, Mannheimu, Kolíně nad Rýnem a Hamburku.

Posílení dálkových linek Deutsche Bahn. Zdroj: DBPosílení dálkových linek Deutsche Bahn. Zdroj: DBStá jednotka ICE 4. Foto: Deutsche BahnNový rychlovlak ICE 3neo. Foto: Volker Emersleben / Deutsche BahnVysokorychlostní jednotka ICE 4 XXL. Foto: DBVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn během údržby. Pramen: Siemens Mobility
Tagy DB Deutsche Bahn ICE4
48 komentářů