Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Alternativní koridor z Hradce do Týniště získal souhlas MŽP, vyjde na pět miliard

Železniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhy
Železniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhy

Plán na velkou modernizaci zhruba dvacetikilometrového traťového úseku Hradec Králové – Týniště nad Orlicí zdolal zásadní překážku. Ministerstvo životního prostředí při posuzování vlivu stavby na okolí (EIA) vydalo souhlasné stanovisko.

Trať se mimo jiné dočká zdvojkolejnění, zvýšení povolené rychlosti až na 160 kilometrů v hodině a bude připravena na budoucí přepnutí na střídavou trakční soustavu. „Realizaci stavby předpokládáme v termínu prosinec 2022 až leden 2026,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Johánek. Celkové investiční náklady železničáři zatím odhadují na 4,8 miliardy korun bez DPH.

Stavba je vedena jako návazná na modernizaci a zdvojkolejnění tratě Opatovice nad Labem – Hradec Králové. Ta už souhlasné stanovisko od MŽP má od loňska, stavět by se mělo v letech 2021 až 2023. V Týništi by pak měla navázat modernizace úseku do Chocně, která aktuálně prochází procesem EIA.

Obecně by trať číslo 20 Velký Osek – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň měla sloužit jako alternativní západo-východní spojka k prvnímu koridoru. Úseky od Hradce Králové na Prahu by měly projít modernizací do konce 20. let.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Oldřich Sládek

Zatím bych se tedy vůbec neradoval…

Jiří Tulipán

Dáváte přednost stávajícímu stavu nebo se jen zdržujete euforie, dokud nebude modernizace ověřena ve skutečném provozu?

Oldřich Sládek

No, ehm, bude-li….zatím totiž moc ekonomicky nevychází, EIA neEIA, + docházejí prachy obecně, takže uvidíme, které stavby budou mít prioritu a které skončí na papíře. Tahle by pochopitelně velmi bodla.

Jiří Tulipán

Já mám jiné informace a projekční kanceláře prý mají práce až až. Je hodně přípravných projektů, ale i realizačních. Pokud ale moderniazce tak tak vychází a je opravdu potřeba, ekonomiku bych neřešil.

Oldřich Sládek

Já mám zase informace své a nepříliš radostné , myslím, že se za chvíli budeme hodně divit , jak se škrtá třeba i na SFDI…. Jinak – papírových bitev je skutečně hodně, to ano….

Rony

Předpoklad realizace stavby 2022-2026 mi přijde úsměvný a panu Sládkovi jistě také…Celý úsek z Velkého Oseka ( tedy z Libice na/C ) do Chocně bude možná hotový tak za 20 let…

Romanero

Takže minimálně 4 koleje vypadají slibně až do Ústí nad Orlicí. Tak ještě to hrdlo do Třebové..

VRT

To by snad mělo vyřešit 2+2 kolem Bezpráví.

Kubrt

To nevyřeší, pořád zůstane dvoukolejný úsek Ústí-Parník.

VRT

Nezbývá, než ho zečtyřkolejnit.

Dominik

A kam ty koleje chcete narvat?

Vbb

Do prvního patra 🙂 🙂

František

V Ústí buď nad parkoviště (s posunutím budovy zastávky) nebo v nejhorším na druhou stranu s nějakou tou drobnou demolicí; most nad soutokem lze snad rozšířit směrem k původní trati. Za Ústím už je pak místa spousta, u Dlouhé Třebové rozšířit zářez a dvě koleje třeba do původní stopy nebo tím směrem.

Dave.exe

A tahle trať bude už teda elektrizovaná 25 kV AC?

Jackub

Připravená na 25 kV. Je to v textu.

Pavel P.

„a bude připravena na budoucí přepnutí na střídavou trakční soustavu. “
Nebude.

noerf

Zhlediska nakladni přepravy to bude výborná alternativa při cestě z Ostravy potažmo Brna do Ústí nad Labem.