S tímto vlakem nepojedeme. Německá posádka odmítla převzít soupravu Českých drah, nešla klimatizace
Zrušený vlak EC Berliner v Děčíně. Foto: čtenář Zdopravy.cz![Zrušený vlak EC Berliner v Děčíně. Foto: čtenář Zdopravy.cz](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/zruseno.jpg)
![Zrušený vlak EC Berliner v Děčíně. Foto: čtenář Zdopravy.cz](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/zruseno.jpg)
K poruše došlo podle dopravce až během jízdy.
K poruše došlo podle dopravce až během jízdy.
Inženýři a doktoři z Afriky by se moc zlobili!
Palubní personál DB Fernverkehr si před pár lety vystávkoval vyšší platy. Ovšem výměnou za vyšší zodpovědnost. Asi před dvěma či třemi lety se na trase Amsterodam – Berlín stala situace, kdy personál převzal vlak s vozem bez funkční klimatizace (vůz DB). Jeden cestující během cesty zemřel a soud určil jako viníky vlakvedouciho a posádku. Všichni skončili odsouzením. Vlakvedoucí na tvrdo, ostatní podmínky.
Nepřevzetím vlaku chrání jak cestující, tak hlavně sami sebe.
Vím, že je to hrozně blbý, asi bych byl dost naštvanej, ale máš pravdu
To pořád nevysvětluje, proč „jen“ nezamkli ty dva vozy.
Oni maj předpis, že na DB InfraGo nesmí pustit poškozenou soupravu. Myslím tedy
Nefunkčná klíma je považovaná za poškodenú súpravu?
To je zaujímavá úvaha.
Mají své pokyny.
Chrání sebe i cestující, člověk i s mírnou nemocí týkající se dýchání (astma, chronické rýmy, ……)nebo se sníženou termoregulací, pak v takovém vlaku vlastně bojuje o život.
Proto také nenecháváme psy a prázdném autě. Ve vlaku bez klimatizace je to podobné.
Kdyby chladící zařízení bylo pravidelně kontrolováno a servisováno, pak za cesty by se těžko pokazilo.
Ve vagonech které mají klimatizaci a nemají otevíratelná okna tak by pro případ poruchy měla být možnost nouzového přívodu vzduchu nějaké nouzové klapky/nouzového větrání nebo více vzduchových klapek. Nějakého uzavíratelného náporového větrání na střeše které by přivádělo vzduch do vagonu.
Řešení je. Pokud vlak jede podél řeky, cestovat např. v neoprénu. Každých cca 50 km zastavit. Skočit do vody zchladit se , nastoupit a pokračovat v jízdě. Anebo otevřít okna:-)
A ještě ploutve to jsem zapomněl.
Ceske drahy bezte uz do… jen ostuda ceskemu statu. Cely CD zrusit…
Ze strany DB je to ale v dané situaci vyloženě „prozákaznický“ přístup. Aneb běda firmě, které vládnou odboráři.
My bychom si přednostně měli zamést před vlastním prahem. Ane vymýšlet, co jiný udělal špatně
Měli jim rozdávat takové ty ledové plastové cihličky naplněné zmrzlou vodou z mrazáku.
Nejprve se utěsnit jako v pojízdné plechovce (v tmavých teplo pohlcujících nátěrech) a pak se dívat jak kolabuje klima.
Ťukali si na čelo nad sousedy, co řešili, že jim do domu zatéká starou střechou a zalezli zpátky do jeskyně?
Pokud je někomu horko, přistavil bych jim podobné vagony jako v pražském metru s náporovým větráním na střeše:-)
Zkuste se v klidu vyspat a pak si to po sobě přečíst ještě jednou. Co z Vašich nápadů je v moci vlakové čety DB, co je legální v DE a jakým rizikúm by se vystavila, co a jak ohrožuje konkrétní skupiny cestujících…..Dobrou noc
Anebo na léto komplet stříbrné vozy s minimálně dvěma klimatizačními jednotkami v každém vagonu. A ve vlaku by musela cestovat i zvláštní četa která by měla potřebné vybavení a náhradní díly aby byla schopná klimatizaci vyčistit/zprovoznit třeba i za jízdy. Cena jízdenky by ale asi nebyla přívětivá. To je cena za klimatizační komfort.
No, anebo provozovat spolehlivé vozy a provádět údržbu dle pokynů výrobce…
To ale v těchto podmínkách asi bohužel nestačí.
U nás máme nějaké zvláštní podmínky, co nejsou nikde jinde na světě?
Když se ty vozy kupovaly, nebývalo přes léto spíš tak 27-30 °C až na naprosté výjimky?
Jestli je pro ty vozy 30 stupňů problém, tak netuším, s čím budou ČD jezdit v příštím desetiletí, kdy tu budou teploty přes 40…
Střecha vagonu by musela být z materiálu který slunce odráží (stříbrná). S tím, že na léto by to mohlo mít podobu nějaké folie která by se spolehlivě připevnila na střechu vagonu aniž by bylo riziko že se utrhne a uletí za jízdy. A ne z tmavého materiálu který teplo pohlcuje. S tím, že ve vagonu by musely být ne jedna ale dvě klimatizační jednotky (jedna vždy v záloze) S tím že celé by to muselo být předimenzované aby to v pohodě zvládalo a nejelo to permanentně na plný výkon.
Takže pokud je venku cca 30 stupňů a oni chladí na 20 nebo na 21 stupňů tak tu klimatizaci (asi) přetěžují (může to vést až k vytvoření ledu/zamrznutí na rourách) což sice dělat lze ale v takovém případě je dělat nadstadardní (častější) údržbu, čištění nasávacích prostor klima jednotky, doplňovat chladivo a o klimatizaci která musí fungovat v takovém režim use velmi pečlivě starat. Což se zcela určitě neděje.
Hlavně to vůbec není dimenzované na stávající podmínky a musí to dostávat strašně zabrat. Výsledek je takový, že nějaká odpovídající systematická údržba asi neexistuje.
Na čištění nasávacích otvorů klimatizace se používá velmi často speciální (drahá) chemie. Navíc v červenci nějaký druh stromů něco vypouští což klimatizace ucpává. Je
také třeba doplňovat chladivo, které díky různým ekologickým předpisům (freony) také není zrovna nejlevnější
Klimatizace má ve vedrech snižovat teplotu cca o 6 stupňů oproti okolní teplotě. Čili pokud je venku např. 31 °C tak chladit jen na cca 25 °C jenomže to je ve vagonu na který praží slunce a který nemá otevíratelná okna dost problematické, protože pro cestující by to asi bylo mírně řečeno nekomfortní.
Tých 6 stupňov je absolútny nezmysel ktorý sa z nejakého dôvodu rozmohol po strednej Európe. Akože ak je vonku 39 stupňov tak má byť klíma nastavená na 33? Okrem toho že by tam ľudia dochli, dá sa to vôbec?
Klimatizácia, obzvlášť v diaľkovom vlaku, má byť nastavená na izbovú teplotu 21 – 23 stupňov a to prakticky celoročne.
V tom případě musíte mít zvláštní klimatizační vagon kde budou minimálně dvě velké chladicí mašiny pro rozvod chladu pro celý vlak.
Choďte to vysvetliť Španielom, Grékom a ďalším národom kde sú podstatne extrémnejšie teplá než v ČR a klimatizáciu tam používať dokážu, aj bez vášho špeciálneho klimatizačného vagónu.
Ve střední Evropě nebývá zas tak často 39 stupňů. Avšak z teploty přesahující 30 ° (např. 33 – 34 st) JE VELMI OBTÍŽNÉ spolehlivě chladit na Vašich „izbových“ 21 – 23. stupňov Pretože vraj skor zdochne klima. To se prostě nedá technicky zvládnout s jednou klima jednotkou v pohybujícím se vagonu který nemá nátěr který by odrážel sluneční paprsky na který ze všech stran praží slunce.To prostě nelze. V připadě že je vagon plný máte dalších cca 100 W tepla na jednoho člověka
proc by se to medalo zvladnout?
to je ciry alibismus.
Pokud vlezete cca při 35 ° do prostoru kde je cca 21 °C dostanete strašnou pecku a je to o nemoc, zánět dýchacích cest apod.
Nie, nie je. Je to úplne normálne na polovici planéty (vrátane celej južnej Európy) a ľudia tam z klimatizácie neumierajú. Podľa vašej logiky aj vonku -10 °C tak vo vlaku sa má kúriť na -4 °C aby pri výstupe človek nedostal teplotný šok?
V zimě vám to taky vadí, když z -10°C vejdete do 21°C ?
Já bych si dovolil „laicky, ale prakticky“ to vidět tak, že těch 6 stupňů je maximum pro náhlé změny. Takové to „dovnitř-ven“. Takže třeba v MHD ano, tam by pak mělo být těch 33 (s tím, že 39 jsem teda v ČR ještě neviděl, takže reálně něco jako 28 namísto 34).
Jiná věc je, že až ten první šok tělo vstřebá, že by se třeba mohlo nějakým tempem zase pokračovat. Třeba – čistě ilustrativně – „jeden stupeň za 10 minut“, popř. nějaké ty „schody po 6 stupních“ s mezerou třeba (půl)hodina.
ČD by měly začít přemýšlet nad získáním licence pro provoz v Německu a vykašlat se na DB. HV na to ČD má a strojvedoucí pro vozbu dál za Drážďany se dají najmout.
Není kapacita a konkurenci tam pořádně nepustí.
V závazkové dopravě je tam hafól soukromých dopravců. V dálkové, která je výhradně na komerční riziko, dělá konkurenci DB Fernverkehr pouze Flixtrain. Také PKP zajíždí se svými vlaky a strojvedoucími do Berlína. Westbahn snad už začal jezdit taky do Mnichova.
Spousta Čechů neustále na druhých vidí nějaké chyby. Mají pocit vlastní dokonalosti a neomylnosti. Není žádnou výjimkou že mají lidově řečeno „rozumy až do stropu“. Dost často je téměř národní sport druhé v lepším případě jen pomlouvat. Němci takovým lidem dávají najevo že si mají zamést před vlastním prahem a že zdaleka nejsou tak dokonalí.
Krásně řečeno. Nejlepší jsou ti, co si myslí, že Česko je nějaký pupek světa a všichni se z nás budou stavět do pozoru 🤣
Přesně tak
Je vám jasné, že váš příspěvek dělá do puntíku přesně to, co kritizuje?
Chápu, vlak, kde nelze otevřít okno během jízdy a je bez klimatizace, tak je to peklo. Např. ARRIVA na severu Čech provozuje vlaky bez klimtizace. Arriva se tváří, že je vše OK, stát se tváří, že vysoutěžil nejlepší cenu na vlakokilometr a cestující se na jednokolejných tratích při křižování potí. Smutné.
Kraje/MD si to objednali, to je tak těžké na pochopení? 🤦♂️ Platit víc se ti nechce, ale kvičet budeš…
Ten šrot co tam jezdí je zadarmo drahý
Až se to zopakuje cca ještě 3x tak se bude jezdit jezdit jen do Děčína kde se bude přestupovat do německé soupravy
Ve vedru s nefunkční klimatizací? Bez možnosti otevřít okno? V mezistátním rychlíku? Je to tak dobře? Absolvovat dalších cca 200 km na trase Děčín – Berlín ve vedru s nefunkční klimou? A co po příjezdu do Berlína? Naběhnutí německé opravárenské čety která bude opravovat klimatizaci v českém vagonu? Opravovali by Češi německý vlak který by se ocitl v podobné situaci na českém území?
V klidu. V ČR si neopraví ani vozy ani lokomotivy SÚ mezi sebou.
Na jednu stranu dobře, na druhou ať si DB napřed zametou před svým prahem a objasní nám, proč do ČR na EC/IC posílali prehistorické šroty Bimz, kde se klima nemohla rozbít, jednoše proto, že tam žádná nebyla. Pro mladši foto např. zde:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Bimz.php
A zrovna se mi vybavila vzpomínka jak jsem v tom jel v EC 172 (tehdy Vindobona), celá DB vozy, snad kromě ČD jídeláku, to už si nevybavuji a dvě dvojky byly šrot Bimz a ve třech zbylých klima nešla…
Jenomže od té doby už uběhlo moře času a podmínky se změnili.
Až budeš vlakvedoucím na soupravě kde nepůjde klima a umře ti tam cestující na přehřátí organismu, tak s jistotou jdeš do vězení.
Takhle to totiž už pár let u DB Fernverkehr funguje.
Zastavovat soupravu někde v poli a dávat první pomoc, vyvolávat záchranáře. Proč dobrovolně absolvovat takové riziko?
Zlatý Flix/Jančura do Berlína, klima jde vždycky, v zimě není přetopeno, minimální zpoždění, žádné přiožralé skupiny…
Přesně tak. Zlatý Flix/Jančura z Prahy do Liberce. Do těch německých šrotů na kolejích bez klimatizace mě v létě nikdo nedostane.
Během jízdy. Tak určitěé! Asi jako 19. července u EC 258. Už do perónů to dojelo nějakých 10 minut po pravidelném odjezdu. Vůz 1.třídy měl nefunkční klimatizaci už z depa. Ve 2. třídě zase nešly zásuvky a wi-fi. Tak prej po cestě. V Děčíně to Němčouři převzali. Asi proto, že měl vlak přes půl hodiny s sebou. Nebo nevím. Skvělý Národní dopravce…🤡🤡
Další věc je, že v tom vlaku je řazenej jídelák. Sice zdaleka nemá kapacitu jako normální vůz, ale přece jenom jsou to využitelná místa navíc. Alespoň pro starší lidi z těch dvou vozů by to mohlo stačit. Ale to by chtělo improvizovat a hledat řešení. Ne se k tomu postavit stylem: “Tohle není můj problém, já to prostě nepřevezmu a dělejte si co chcete.” Jezdil jsem dřív jako vlakvedoucí na českých lokálkách. Technika nás zlobila docela často a vždy jsme se v takovém případě snažili hledat cestu, jak co nejvíc eliminovat dopad na cestující. Bral jsem to jako součást té… Číst vice »
Jaká improvizace? Co je to za klauni?!
Slyšel jste někdy výraz „zwischenkulturelle Unterschiede“?
Nevím, ale určitě to šlo vyřešit pro cestující lépe. Pokud jsou takové problémy tak mít v Děčíně připravený 1-2 vagony jako zálohu, vagon vytáhnout ano je to zdržení, ale jelo by se dál nebo cestující přemístit a vagony zamknout a pokud by byla záloha připojit ji a jelo by se dál.
Podle diskutujících je úplně v pohodě cestovat v EC jako za CK … Takže ta záloha by asi mohl být i dobytčák vypláchnutej wapkou.
Jo a s přepravou dobytka by to třeba zase tak snadný nebylo:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-9-2022-0015_CS.html
Článek 94 …
1. „Mít v Děčíně připravený 1-2 vagony jako zálohu“:
O tom, že (nejen) ČD jsou ve vagonové nouzi, tady bylo x článků a samy ČD tento stav už vícero roků přiznávají.
2. „Cestující přemístit“:
Kam, když jsou vlaky povinně místěnkové a vyprodané?
Na povinné místenky se holt daný den vykašlat. Beztak jsou povinné jen z DC do Bad Schandau, kde je těch lidí z celé trasy nejméně.
A proč v Děčíně nezařadili ji né dva vozy?:
A kde by je tam vzali??
jakožto zázemí pro rychlíky labe je tam postarších vagónů dost a ano, způsobilost na Db některé mají viz řazení vánoční komety s bastardem
He he a ty jako klimu mají? 🙂
Ty satrší vozy na Kometě. Jezdí na výjimku a pouze do Drážďan.
DB Fernverkehr mají ve smlouvě s ČD, že na EC budou tlakotěsné vozy nejméně na 200km/h.
Takze je lepsi vsechny nechat na peronu?
A kde se tam asi tak zhmotní?!
Velká pomoc by bylo i vyřadit tamty dva vozy a jet dál.
Protože držet zálohy a strata se řádně o zákazníky by bylo moc logické
Zlatý vlaky s polospoustecimi okny vono dneska jet regiofoxem kterej řve hůř jak rakev a taky tam bylo docela teplo hodinu z Pardubic do Žďárce tak vám říkám někdy zlatý béčka ,rakve,hydry
Soihlas
Zcela v pořádku, ten český bordel na kolečkách potřebuje takové zacházení 👍
Fungující klima je naprostý základ!
Takže je lepší zůstat trčet někde v zapadákově na nádraží, než to těch pár hodin bez tý klímy přežít a dojet.
Před časem převzal Německý vlakvedoucí vlak s vozem bez funkční klimatizace, na trase Amsterodam – Berlin. Nechal tam cestující sedět. Cestou jeden cestující zkolaboval a zemřel. Pitevni zprava potvrdila že výrazný vliv na úmrtí cestujícího mělo celkové přehřátí organismu vlivem nefunkční klimatizace. Vlakvedoucí s posádkou skončili u soudu.
Zkrátka oni si to již nevezmou na triko.
Před pár lety si vystávkovali vyšší platy, výměnou za větší zodpovědnost. Tak se nyní, nepřevzetím vlaku, takhle chrání.
To se ovšem týká oněch dvou vozů. A zbytek vlaku, kde to normálně fungovalo?
Raději bych jako cestující tudíž zákazník dojel s nefunkční klimou ale s jistotou že sedím včas do cíle. Než aby mě Němci vysadili z vozu a nechali napospas.
Pak bych mohl za snížení komfortu požadovat kompenzaci a jistě bych byl spokojenější než toto.
Vadí mě že u nás nemá nikdo koule jim to vrátit, taky v jejich vozech kolikrát kde co nefunguje, ale toto si nikdo nelajzne
I v těchto teplotách??? Bez oteviracich oken?? To je konec.
Tam nejsou nouzové „ventilačky“? No jo, jednou na to nadužívání techniky chcípneme…
jsou
Přesednout (tedy spíš přesunout se a pak holt stát) by ale měla být volba reálně přicházející v úvahu. Zvlášť pro ty do Drážďan by to určitě bylo lepší.
Ona stačí ta Arriva kvalita vyřazených vlaků z šrotiště od teplárny. Pro nás sajrajt a pro němčoura jen to nejlepší.
No a Němci si vůz s tak zásadní závadou nepřevezmou. Je to jen problém ČD .
Já bych řekl, že je to problém hlavně cestujících, ale ze strany DB asi nezájem…
Tak ať Češi udělají to samé. pokud přijede souprava z Německa a nebude tam něco fungovat, soupravu nepřebírat. A je to.
Z Nemecka dojde ČD súprava a ČD si ju neprevezmú? To by dávalo zmysel že?
Navyše z Děčína smer Praha aj keby naraz odriekli to EC jazdí furt niečo a nie je problém pokračovať v ceste, čo sa o smere do Nemecka tak jednoducho nedá povedať
To běžte vysvětlit Arrivě. Hlavně že z Německa se sem tahají šroty, kde se pečou cestující pravidelně každý den. Ty vyklápěcí okna jsou na nic.
Za ty prachy můžou být pasanti ještě rádi. A mimochodem je to zcela v souladu s objednávkou MD/krajů 😛
Tak takové vlaky ať si strčí MD/kraje někam. Do toho v létě nevlezu. Buď klimatizace nebo stahovací okno. Když je fungující klimatizace základ, tak tu pojízdnou saunu Arriva bez klimatizace neměla vůbec nabízet.
Tak to bych chtěl vidět takový RJ by jezdili jen do Děčína.
Ty by jezdili samostatně, takže by je nikdo nekontroloval
Mysleli ste asi RGJ ? RJ 256 Vindobona jazdí každý deň.
To není RJ 256, ale rj 256, když už chcete někoho opravovat…
Tak tohle zas nechápu. Místo vlaku bez dvou vozů (stačilo by i jen z nich přesunout lidi) nemáme vlak žádný. Takže cestující místo toho aby přijeli včas v trochu narvaném vlaku, tak přijedou o 2 hodiny pozdě v pořádně narvaném vlaku. Jaký to má smysl proboha?
jakej smysl hledas. Cakly Drahy na to maj aparat kde nejde o zakaznika ale o to zamestnan co nejvic lidi kolem
Nechapu za co ty minusy máte… Prozakaznický přistup je pro železniční dopravce sprosté slovo
No mě by zajímalo, jak to vlastně dopadlo. Za 2 hodiny prý povinně místenkový vlak vyprodán, takže tam Němci nikoho z toho předchozího vlaku nevezmou. Takze cestující odkázáni na osobní vlaky dále do Německa?
Smysl je takový, že si četa nepřevezme vlak ve špatném stavu. Železnice fakt není něco víc…
Smysl by dávalo nepřevzít si vlak, který by byl ve stavu nebezpečném pro provoz, to v tomto případě nebylo. V tomto případě měl vlak v podstatě sníženou kapacitu.
Nejlepší řešení v tomto případě je vlak normálně převzít a pak uplatnit po ČD sankce za nedodržení kapacity.
Tímto akorát spoustě lidem výrazně zkomplikují cestu. A to i těm, kteří chtěli využít noční vlak z Berlína.
Jako forma nátlaku na ČD , aby si dalo vagony konečně do pořádku, to není špatné.
Dokud ČD nedojde, jak se mají chovat k cestujícím, tak ať to dělají.
Ano, od DB, které jsou poslední roky vyloženě vzorem funkčnosti, spolehlivosti a přístupu k cestujícím, toto opravdu sedí…
Hej no.
Hlavne ich “warm und kalt” ICEčka, ktoré sami bez hanby púšťajú aj bez funkčnej klímy
Dobře, ale nátlak může mít i formu, která nevystaví cestující takhle šílené situaci.
Pokud nic jiného nepomáhá …?
Soudě dle ostatních komentářů není nefunkční klima u ČD nic mimořádného.
Železnice není holubník. Nemají soupravu v pořádku, nepojede. Tečka a konec.
Vážený pane, i letadlo, dopravní prostředek s řádově vyššími požadavky na bezpečnost, lze provozovat pokud není 100% v pořádku. V příručce se zkratkou MEL jsou přesně vyjmenovány závady, které neohrožují bezpečnost letu a je možné s nimi letět. Přijde vám letectví jako holubník?
Máte pocit, že nefunkční klimatizaci je možné na základě MELu ignorovat?
já jen abychom zůstali u tématu.
Bavím se v tomto případě obecně, ne o klimatizaci. Obecně platí, že v letectví stejně jako na železnici existují závady, které neohrožují bezpečnost provozu. U železnice je takovou závadou porucha klimatizace části soupravy.
Vy víte, co je v dohodě mezi ČD a DB o vlacích na téhle větvi? Nebo se jen domýšlíte?
Jinak tak trošku motáte dvě lehce nesouvislé věci
Tento případ není ani tak o MELu (či nějaké podobné analogii na drahách), ale spíše o pronájmu.
Pokud bych byl aerolinka, která si pronajímá letadlo, tak se při vyhodnocování stavu letadla (a případnách závad) nebudu řídit striktně podle MELu , ale podle jeho skutečného stavu a tím, co bylo dohodnuto.
Část soupravy nebyla v pořádku => část nepojede (resp. zamkne se).
Cokoli navíc je čirá svévole a navíc úplná blbost (která mě ale ze strany DB v posledních letech naprosto nepřekvapuje) z věcného hlediska, viz míra dopadů na další vlaky.
Ono by je to přešlo kdyby musely cestujicím zaplatit veškerou vzniklou škodu
Nepojedou vůbec, špatně jste to pochopil.
Zlaté ČSD.
A co z toho?? Když to Němec bude přebírat, nebude u ČD motivace s tím něco dělat.
Není nad vozy se stahovacími okny😁
Ničemu se nedivím a dobře ČD tak. Vagóny které jsou v DE šedesát let vyřazeny z provozu, oni kupují a považují za top železniční dopravy v Česku. Já bych je vůbec nepustil přes hranice ČR. To co jezdí na EC třeba Linec Praha je k zblití. Vagón 1.třídy je kolikrát nižší kvality než celý zbytek vlaku protože zkrátka jiný nemají. Nedávno jsme si dali rezervaci do Prahy do toho děleného vozu kde mají být kupé pro cestující s dětmi. Jel vagón, který jezdil před 15lety Rybník Lipno, tam nebyli ani zásuvky, o nějakém Wi-Fi vůbec nemluvím. Ve vlaku EC v… Číst vice »
60 let vyřazené? To (!) snad ne. 🙂 Funguje to a je to použitelné? Tak co. Abyste se všichni z toho hypertrofovaného konzumu to… Ovšem, také můžete platit jízdné na úrovni „železnice 21. století“. Nevím, já radši normální cenu a méně „serepetiček“.
přehánět umíte hezky, ale realita byla asi o dost jinde
Tak jistě, z/do Lince vám pojede vagon, který si své už zaslouženě odžil na trati Rybník – Lipno.
Nebyl to náhodou Rybák?
100% Viděl jsem to 🙂
Úplně normální jezdim sice jen rychlíkem z Olmu do Opavy ale klima nikdy nejde vždy otevřená okna na čas nejeli ani nepamatuji když prší tak přes zavřená okna do vlaku teče a furt nějaké technické problémy ale co čekat od státní firmy
Doporučuji RegioJet přes Ostravu, tam funguje vždy vše, protože je to soukromá firma a tam přeci nikdy žádné problémy nejsou.
Akože byť ČD tak by som sa na takú spoluprácu vybodol a uvažoval nad vozením pod vlastnou licenciou.
Ak bude DB rušiť spoje kvôli takýmto banalitám, tak ich RJ (ako potenciálna konkurencia o ktorej sa šepká) rozdupe ako hašlerku.
Tak to není žádná banalita.To máš jako auto bez klimatizace.
Regiojetu se toto stát nemůže, protože pojede na vlastní licenci a podnikatelské riziko. Otázka je, zda-li dostane kapacitu na požadované trasy do Berlína a zda bude mít dostatek vagónů k provozu těchto linek.
Nedostane.
Nefungujúca klíma je banalita? Tak to ďakujem pekne.
Když je 24 stupňů, asi to banalita je. Dneska, když je asi všude nad 30 (ve stínu samozřejmě), je to ovšem týrání cestujících. Ovšem padla tu správná připomínka: Proč nepřesunout cestující z 2 vagonů do ostatních a vlak mohl jet? Takhle zůstanou viset na cestě.
Nejspíš bude problém operativně vyřadit vozy, kapacita na německé straně a navazující spojení, rezervace. Tak je lepší to zrušit úplně…
Lepší to zrušit úplně, ti cestující v Děčíně to jistě také ocení a příště pojedou autobusem.
Jen aby to ty „sardinky“ pak taky nepřestalo větrat. 🙂 Ale jinak jo, no. Lepší je se „péct“ hodiny na nástupišti a risknout ještě větší přetlak…
Na R8 pravidelne nefunguje klíma a keďže sú to rovnaké Bmz, tak nejde ani otvoriť okno. A nikoho to netankuje a všetci cestujú.
Áno, byť bez klímy je vo vedre extrémne nepríjmené, ale ešte horšie je ostať trčať hodinu na stanici v polovici trasy a dúfať, že sa možno dostanem aj do Berlína.
Pokud se už na zítra plánuje uskutečnění zkušební jízdy do Flensburgu s novými vozy SJ, tak si myslím, že by bylo vhodné zatnout zuby a přečkat to..
nefungující klimatizace v těchto vedrech NENÍ banalita.
Nesmíte být příliš precitlively:-)
Dnes bylo v Děčíně v 18 hodin asi 30°C, to znamená, že ve vagoně, který není nijak větraný muselo být vevnitř horko, jak v troubě.
Do Berlína je to z Děčína 3 hodiny jízdy.
Cestující nebylo kam přesunout – neděle večer.
Pokud by v těch nefunkčních vozech někdo zkolaboval, zcela jistě by došlo k následnému vyšetřování MU.
Při tom padají otázky typu:
– Jste si vědomý vašich povinností při přebírání vlaku?
– Co jste udělal pro to, abyste předešel tomuto možnému riziku?“
.
Pokud by šlo operativně normálně větrat, pak to není žádná extra újma. Otázkou je, zda to jde.
Celkem pak podle mě jedou ještě 3 vlaky, nikoliv 2. Z Prahy v 17:31, 18:28 a 20:28.
Klasický Němci, co od nich očekávat.Do Německa by ČD nikdy nejel
Jakože byste rád jel ve vedru vlakem bez klima? Za plnou cenu? Proboha proč?
Protože Češi jsou zvyklí, tak jako jíst nekvalitní české potraviny.
Aby bylo to srovnání dobré, tak byste místo toho měl držet hladovku.
vyrobené v německu nebo v čechách dle přání německých řetězců a výrobci chtíc nechtíc vyrábí šmakulády který by nejedl ani německý pes a německý akcionář/vlastník řetězce v ČR si mastí kapsu.
Tak,kdy se potřebujete dostat do cíle, tak to nějak přežijete, jako jsem já přežil v prosinci cestu vlakem EN Slovakia v zimě bez topení, což je dvakrát horší, než v létě bez klimatizace
za mě je horší se péct než být v zimě
Mám pocit, že část cestujících by raději nějakou kompenzaci ale dojet včas než čekat hodiny na další vlak.
V podobném horku na nádraží…
Kompenzace je pro železniční dopravce sprosté slovo
Představte si, že byste si koupil auto s klimatizaci, ale fabrika ho dodala bez klimatizace (klimatizaci nahradte čimkoli, co jste chtěl .. a fabrika to nedodala).
Taky bste to přijel s klidem anglického gentlemana, a nebo to auto vrátil prodejci?
prečo keď príde voz že klima nejde ale v niektorých prípadoch je ta klima funkčná ?
Můžete vysvětlit, jakou řeč ovládáte? V jedné větě máte češtinu, slovenštinu, srbštinu a celkově je to horší než babišovština.
To čo ste chceli touto vetou povedať??
Měl jste snad na mysli třeba toto?
https://www.bratislavak.sk/clanky/3313/bratislavcania-sa-v-mhd-varia-podla-cestujucich-vodici-nezapinaju-klimu-zamerne-do-diskusie-sa-zapojil-aj-vodic
U ČD je nefunkční klimatizace standard, málokdy jde v celém vlaku. Vždy když jedu, mám slušnou sbírku dobropisů a obvykle jedu de facto zadarmo. 🙂 Nicméně nedivím se Němcům, že náš předpotopní východoevropský vozový šrotopark na svoje území nechtějí.
Víš co, Jirko? Projeď se někdy po Německu a pak přijď diskutovat.
Jo, tam se ruší vlaky bez náhrady i když by dopravce mohl a jsou to ICE, tedy nejvyšší kvalita. Jeďte si dalším a jestli je tam nějaké místo neřešíme.
A může to vzít Arrivou, aby se roztrénoval už v Čechách.
Ale za nefunkční klimu je sleva jen 30 Kč na jízdence, ne?
To není jen tam…………………
Dnes Kysučan bez klimy i bez záchodu.
Tady běžný stav u vozů z SK…
WC až v jedničce….Škoda mluvit…
Foto a drobný proslov dodám zítra či pozítří tradičně na k reportu sekce 320…
Tady jde v mnoha ohledech o zvířecí farmu by se dalo říct…
Němcům se nedivím…👍👍👍
Kdyby to však v Čadci někdo nepřevzal asi by se taky děly věci…
Chocholoušek stále úřaduje
Ako bonus som mal dnes na Kysučanovi sekeru 20+ minút. Pomerne dosť som sa obával prestupu na R RJ v Bohumíne.
Pane diskutující kolego bohužel ohledně zpoždění nemůže být do 9-10 měsíce změna. Prostě stav je takový že nelze až na velmi světle výjimky uskutečnit přestup v Žilině…
No Němcům držím palce a fandím i přes zjevně mínusy co utržím. Bordel co je tadyje do nebe volající…
Paradoxně všichni mají nařízené dělat co můžou. No jde to snad když něco stabilně není funkční…?
To jen někteří pomazaní se mohou snad spokojeně olizovat…za mě neskutečně jak tam zjevně tak tady je to na použití něčeho hodně ostrého a velmi nepříjemného…uf…bolí mě břicho….
U Českých drah bohužel standard i u dalších vlaků EC (jezdím cca 2-3x týdně různé dálkové spoje). Asi ve třetině až čtvrtině případů je s klimatizací problém (nefunguje vůbec, nebo nechladí, případně chladí příliš). O vozech B bez klimatizace na EC Valašský expres ani nemluvě. A ano, vím, že s Regiojetem je to mnohem horší.
Zatím mi vždycky klima šla, ale pravda jezdím hlavně Pendolinem nebo Railjetem.
Nejen u ČD – onehdy jsem jel Švýcarskou soupravou mezinárodním rychlíkem Vídeň – Graz – Innsbruck – Curych, klima také nešla a navíc nebyly ani zásuvky ani WiFi a byli to Švýcaři, takže k těmto poruchám nedochází jen u ČD, ale i u jiných dopravců.
To snad jezdí ŐBB?
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C3%96BB&kategorie=EC&cislo=164&nazev=Transalpin&rok=2024
V OeBB vozňoch Wifi je, v SBB nie je.
El. zásuvky sú v každom vozni. Len ste ich asi nevedeli nájsť…
Dnes Silva Nortica, zase bez WiFi z Velenic, až do Veselí nad Lužnicí, klimatizace jede půl hodiny na plno, pak půl hodiny nic…
Mne se líbí, jak z toho drahy dělají ojedinělou věc. Přitom je to naprosto běžné a deje se to téměř denně.
Jde spíš o to, jaký personál jede. Někdo to neřeší a prostě to převezme. A pak se najdou poctiví a dráhy z toho div neudělají, jací jsou ti Němci lumpové.😁
Je neděle večer, a jsou-li v Německu ty vlaky vyprodané, tak se jejich (vlakovému) personálu ani nedivím: proč si má přidělávat problémy, za které vůbec nijak nemůže!
Podle mě je lepší jet alespoň bez klimatizace, než zůstat v Bad Schandau a nemít se jak dostat dále do Německa.
V teplotách nad 30 stupňů je dost o hubu v těchto vozech vézt cestující bez klimatizace – jediná úzká výklopná okénka jsou dvě na krajích chodby a dvě na WC, takže není šance ani za jízdy vysokou rychlostí interiér aspoň trochu použitelně větrat. V takových situacích pak mohou někteří cestující kolabovat a to rozhodně není žádaná situace.
Přesně, dopravce má mít povinnost zajistit nahradni dopravu! Nikoli mechat cestujiciho dlouhe hodiny na nadraží
Chápu, že některé vlaky ČD na této lince opravdu mohou mít problém s klimatizací. Za poslední rok už jsem ale na této lince 2x zažil, že jediný problém s klimatizací byl na straně německé obsluhy, která ji neuměla zapnout a po přejezdu hranic ji Češi hned spustili. 😀
Tam spíš bývaly nějaké problémy s napájecím napětím: když v Německu klimatizace fungovala, u nás najednou nešla, a naopak. Ale to zjevně není tento případ.
Přesně to jsem zažil i já v roce 2019
Zase Německá schopnost improvizace at its peak…
DB Fernverkehr za ty vlaky platí ČD cash. Žádný KEVy jako se ZSSK a PKP, prostě platba na dřevo.
Ten systém je evidentně tak nastavený, že buď vlak převezmou a cálujou, nebo nepřevezmou a necálujou, nic mezi.
A kdo cáluje kompenzace za odřeknutý vlak?
Nikdo, tu železnice nevystavuje
Tu platbu cash na dřevo bych chtěl vidět.
Předpokládám že je to obrazně. Prostě za ten vlak dostanou České Dráhy peníze a ne nějaký clearing.
Jakože přijede Hans, Jurgen nebo jiný person DB otevře kožená kufřík vyndá tvrdá německá marka entschuldige ojro vyplní německá a česká stvrzenka a předají si to s karlem? Teď vážně taky bych to rád viděl.
Mají Hans a Jurgen na sobě Lederhosen?
On to spíš bude Mehmet a Yusuf…
Němci možná jsou (byli) dobří v organizování ale ne flexibilitě…
Sedět si v pohodě a v klídku ve voze s funkční klimatizací, jsem nasranej, jak doga.
Asi tak. Ta linka potřebuje konkurenci jak sůl.
Kterou? LE se do toho nepohrne na to zatím nemají vozopark. RJ no to bych si nebyl tak jistý a kdo další?
Dobry vecer,
plne souhlasim a respektuji. Pokud je vuz tlakotesny tak bez klimatizace je to opravdu spatne.
Tak možná stačilo vyřadit ty dva vozy…
Taky nechápu, proč se ty dva vozy nevyřadí a zbytek soupravy nejede dál? Němci jsou idioti. Chtěl bych vidět ty jejich bezporuchové vlaky, kde se nikdy nic po cestě nepokazí.
Tady je o nich písnička.
https://youtu.be/wXjhszy2f9w?feature=shared
Případně proč se neotočí nějaké EC, co přijede z Německa zpět do Německa a porouchaná souprava zpět do Prahy? Odřikat kvůli tomu hned 2 vlaky.
Protože z Německa téměř žádné EC nejezdí z vozu DB nejezdí do Čech. 😂
Nejsou…jednou je ten vlak označen jako vlak vyšší kvality tak by měl splňovat nějaké standarty. Idioti jsou naopak CD že si vůbec dovoli takové vlaky vypravit. A o „kvalitách“ tohoto spoje se ví dost.
Byl tam na to prostor a personál, kterej by to udělal?
V Děčíně si myslím pořád je staniční záloha v podobě lokomotivy 743.2. Takže práce tak na 10 minut vyřadit 2 vozy.
A čím ty vozy v Děčíně nahradíte, když Němci řeknou, že zkrácenou soupravu stejně neberou, protože ji mají u sebe vyprodanou celou?
Tak lepší nasrat lidi ze dvou vozů, které nejsou řazeny, než nasrat lidi z celého vlaku. Plus ještě ten obratový vlak komplet odřeknut.
Aha, takže když nepojede vůbec nic, tak se ten problém vyřeší lépe, jo?
Prej na 10 minut…chtěl bych tě vidět, jak bys to za 10 minut vyšíboval😀😀,v Děčíně 😀😀za 10 minut ani neobjedeš…
Nfbo je jen „zamknout“ a nechat jet, ale to by v Děčíně musela být nějaká pohotovostní záloha aspoň několika vozů schopných pro mezzistátní dopravu, aby bylo možno přidat je operativně jako náhradu za ty „zamčen. Ale taková záloha tam asi není a v soupravách vnitrostátních rychlíků takové vozy také nejezdí.
Asi je něco hodně špatně, když si ČD takovou zálohu nejsou schopny dovolit (a třeba ji i pravidelně denně obměňovat využitím na nějaké méně frekventované poslení večerní vlaky) …
Zaloha ČD v Děčíně je. Spis vidim nechopnost na strane ČD a DB řešit situaci.
Takové vozy by se spotřebovaly hned první den. Je jedno, jestli jsou v Praze či v Děčíně, prostě je těch vozů provozuschopných málo a turnusová potřeba vysoká. Dokud ČD budou kreslit řazení „papírově“ a nezohlední do počtu turnusovaných vozidel daných řad reálnou provozuschopnost vozů, tak se nic moc nemůže změnit.
Zamykání je dobře prozákaznický přístup…
Určitě více prozákaznický, než to odřeknout komplet.
To jistě je. Ale nejedoucí vlak je ještě horší, možná nějaká kompromisní varianta? Ostatně pamatují nejednou výpadky klimy i ve vozech DB a pečení se do Hamburku.
A taky hned soupravu v nejbližší stanici odstavili a lidi z celého vlaku vyhodili, ať jedou dalším spojem?
Nejedoucí spoje jsou teď evergreen na síti DB.
Dobře udělali, mezinárodní vlaky v létě bez klimatizace na evropský tratě prostě nepatří.
zato na vnitrostátní linky je to bez klimatizace v pořádku. Ještě, že mám auto s klimou…
hlavně až se vám v autě klimatizace porouchá, tak ho nezapomeňte ihned odstavit. To by tak hrálo abyste brázdil silnice s vozem s nefunkční klimatizací!
V autě si otevřete všechna okýnka a pohoda, ale nové nebo modernizované železniční vozy s klimatizací tuto možnost nemají, nachází se zde pouze malá okna nouzové ventilace na začátku a na konci vozu, a například vozy řady Bmz, ze kterých se skládá většina soupravy Berlineru, v kupé žádné otevírací okna nemají, z čehož vyplívá, že v takovýchto vozech bez funkční klimatizace, nebo alespoň ventilace, se opravdu jet nedá, natož ve třicetistupňových vedrech.
OK, tak v těch dvou vagonech nebude nikdo sedět. A vlak může jet dál, ne?
Můžete mi z příspěvku id Milda vykopírovat, kde píše něco o nějakých dvou vagónech? Nebo reagujete na nějaký již smazaný příspěvek?
Je to zcela nenápadně v 1. větě 3. odstavce textu – také jsem to nejdřív přehlédl …
Když jsou ale v Německu povinně místenkované a vyprodané, tak se nelze Němcům divit, že by chtěli mít kapacitu vlaku využitelnou celou a personál vlaku se nechce hádat s cestujícími, kteří mají zaplacené řádné služby. A v Děčíně asi žádná záloha schopných náhradních vozů není.
Chtěli mít celou, nebudou mít žádnou, a další vlaky o to přeplněnější, to je logika. 🙂 Leda by měli za hranicemi soupravu záložní, která by jela bez vazby na původní vlak ten zbytek trasy.
čímž si „po údernicku“ zajistíte, že ČD budou na technický stav nasazovaných vozů nadále zvysoka kálet – proč něco řešit, když to stejně vždycky druhá strana „zkousne“.
Tak zkuste jet v autě s vyplou klimou, ale pozor, nesmíte otevřít okno. Jak dlouho vydržíte. To jste tak hloupej?
Nestačilo by, kdyby za to nechtěl po cestujících peníze a ještě jim něco neříkal o voze vyšší kvality?