Alternativní koridor z Hradce do Týniště získal souhlas MŽP, vyjde na pět miliard
Železniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhy
Plán na velkou modernizaci zhruba dvacetikilometrového traťového úseku Hradec Králové – Týniště nad Orlicí zdolal zásadní překážku. Ministerstvo životního prostředí
Zatím bych se tedy vůbec neradoval…
Dáváte přednost stávajícímu stavu nebo se jen zdržujete euforie, dokud nebude modernizace ověřena ve skutečném provozu?
No, ehm, bude-li….zatím totiž moc ekonomicky nevychází, EIA neEIA, + docházejí prachy obecně, takže uvidíme, které stavby budou mít prioritu a které skončí na papíře. Tahle by pochopitelně velmi bodla.
Já mám jiné informace a projekční kanceláře prý mají práce až až. Je hodně přípravných projektů, ale i realizačních. Pokud ale moderniazce tak tak vychází a je opravdu potřeba, ekonomiku bych neřešil.
Já mám zase informace své a nepříliš radostné , myslím, že se za chvíli budeme hodně divit , jak se škrtá třeba i na SFDI…. Jinak – papírových bitev je skutečně hodně, to ano….
Předpoklad realizace stavby 2022-2026 mi přijde úsměvný a panu Sládkovi jistě také…Celý úsek z Velkého Oseka ( tedy z Libice na/C ) do Chocně bude možná hotový tak za 20 let…
Takže minimálně 4 koleje vypadají slibně až do Ústí nad Orlicí. Tak ještě to hrdlo do Třebové..
To by snad mělo vyřešit 2+2 kolem Bezpráví.
To nevyřeší, pořád zůstane dvoukolejný úsek Ústí-Parník.
Nezbývá, než ho zečtyřkolejnit.
A kam ty koleje chcete narvat?
Do prvního patra 🙂 🙂
V Ústí buď nad parkoviště (s posunutím budovy zastávky) nebo v nejhorším na druhou stranu s nějakou tou drobnou demolicí; most nad soutokem lze snad rozšířit směrem k původní trati. Za Ústím už je pak místa spousta, u Dlouhé Třebové rozšířit zářez a dvě koleje třeba do původní stopy nebo tím směrem.
A tahle trať bude už teda elektrizovaná 25 kV AC?
Připravená na 25 kV. Je to v textu.
„a bude připravena na budoucí přepnutí na střídavou trakční soustavu. “
Nebude.
Zhlediska nakladni přepravy to bude výborná alternativa při cestě z Ostravy potažmo Brna do Ústí nad Labem.