Změna plánu. Lokomotivy Taurus nemají ve flotile Českých drah budoucnost
Lokomotiva 1216.903 Taurus Českých drah. Pramen: ČD
Lokomotiva 1216 je vůbec nejrychlejším hnacím vozidlem českého státního dopravce.
Lokomotiva 1216 je vůbec nejrychlejším hnacím vozidlem českého státního dopravce.
A nekdo se tady divi ze zeleznice jde do kopru? Pokud nekdo musi odepsat lokomotivu jako je Taurus kvuli par cipum, jejichz realna hodnota jsou stokoruny, tak je tu neco opravdu fatalne spatne. To je ukazka nekonecne neefektivity. Zeleznice nepotrebuje zadnou vnejsi konkurenci, ona se rozere zevnitr uplne sama.
Tak on je odepisuje kvůli tomu že má jen čtyři a taky že jsou 20 let staré
Ty lokomotivy jsou porad prakticky to nejmodernejsi co po kolejich jezdi a to nejenom u nas.
Však je může _prodat_, to se normálně dělá, vždyť je jako použité koupil.
Prodat to nejmodernejsi a nejspolehlivejsi co ma….logika mi stale unika.
„musi odepsat lokomotivu“
NEmusí. Kdybyste si pamatoval včerejší článek… NEmusí!
Takže proklínáte svět zcela zbytečně.
A není to takový to oznámení, jehož jeidnej cíl je získat od někoho nabídku na jejich koupi. A pokud žádná nepřijde, tak se to holt pošle na Balkán u carga a nebo se nakonec rozhodne to tam dát.
Nechápu, že je teda před pár lety kupovali. Před třema rokama se prsili, že jsou připravené na nasazení bez dalších úprav…
ETCS jenom pro jednu zemi a možná pro jednu trať ze druhé země – to je “univerzální evropský zabezpečovač”, za který se totálně vyplatí zaplatit jak za sto kilometrů VRT
Není, to je jeho očesaná verze, aby se ušetřilo.
Což jaksi není chyba kladiva, že jste mu sebral násadu.
A proč se nasazuje očesaná verze?
A proč ETCS v Rakousku je jiné, než ETCS v Česku? Měl to být *univerzální* zabezpečovač, tak proč sakra je *národní*?
To já netuším, proč si SŽ vymyslela národní úpravy, jaké si vymyslela. Ani přesně nevím jaké. Já u toho nebyl, mě se neptejte.
A než začnete sakrovat …
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/142705238/N%C3%A1rodn%C3%AD+hodnoty+ETCS.pdf/f902575f-3281-4ff6-9bcb-7707463238bc
Autoři ETCS moc dobře věděli, že jednotlivé Správy jsou tak nekompatibilní mezi sebou, že to prostě nepůjde, takže umožnili implementovat národní specifika.
Ale potvezuje se mi klasika: Naco číst dokumentaci, když se můzeme mnohem déle vztekat.
Takže prodej ČD Cargo a následně kvůli chybějícímu ETCS odsun na Balkán? Škoda
Škoda…109e, tam nakonec půjde taky 😀
Stejně tu politiku s ETCS nechápu.
Nechápu proč se nedodělá ETCS a nedají se k Railjetům kam patří !
Lokomotivy, které jezdí na Railjetu, jsou v majetku ÖBB, takže tam nejsou žádné další potřeba.
Pretože nie je 1216 ako 1216. Predpokladám, že tie ČD mašiny nedisponujú protokolom ÖBB.
Taková to byla ikonicka lokomotiva
Perspektivní je řada 362, která má omezenou rychlost na 140 km/h. Ano by bylo možná lepší když by mohli jak na Slovensku 160 km/h. Super, je jich dost, spolehlivé lokomotivy, jenom jejich maximální rychlost je 140 km/h což na mnoha tratích není ideální.
A právě proto je momentálně ve výrobě 50 Vectronů na 230 km/h a dalších několik desítek na 200 km/h v pronájmu s možností odkupu.Většinu Os nahradí panteři a na ten zbytek jsou ESA víc než dostatečné.
Zase na druhou stranu na mnoho spojích kde jezdí Esa jsou přítomný i Béčka. Teď mi tak nějak došlo že to je z části zbytečné. Moje myšlenka vznikla hlavně kvůli Lužnici, Hradečanu a Svitavě. Ale právě mnohdy na těchto jedou Béčka, zajímavé. Nemá nicméně na Rychlíkové vozbě na IV. koridoru jezdit 380?
380 je na tom ještě hůř než Taurus, nemůže už skoro vůbec nikam…
Po zpřevodování na 160 km/h zas budou mít tak slabé zrychlení, že se na 160 km/h ani nerozjedou a ve výsledku bude čas prakticky stejný. BR120 neměla 5 MW výkonu jen tak pro srandu, řada 350/15x zrovna tak.
Tak určitě to nebude ideální, ale i bastard se na těch 160 časem dostal a oproti němu má eso výhodu v plynulé regulaci výkonu a na stejnosměru má i nějakých 400 kW navíc.
Němečtí fírové mu dávali v této souvislosti různé přezdívky. Líný český knedlík patřilo k těm slušnějším. Ten výkon trakčáků zkrátka odpovídá převodování na 120 km/h. Už těch 140 se nelíbilo ani jeho konstruktérům.
Esa bohužel nemají vhodný design a tvar čela pro rychlosti nad 120 km/h.
Tohle řekl i jejich konstruktér a ne jednou. Pro jízdu vyšší rychlostí doporučovali čela jako mají notoricky známé Gorily a Banáni, později asynchron. Dnes je samozřejmě doba zase jinde, celou skříň by dnes pojali jinak. Přiznám se, že i přes to pro ně mám slabost. I s Dvojčaty a dalšími „sourozenci“
Naše esá jazdia max. 140 km/h aj to len u Vás. Keďže nemajú ETCS, tak jazdia na Slovensku max 120 km/h. Asi ste si ich pomýlili s 361.1, ktorým nedávno schválili ETCS pre 12 ks (101-108 a 120-123) na Slovensku, kde konečne môžu jazdiť 160 km/h.
Jasně že o nich vím. Právě něco takového by mohlo jít i do ČR.
Nechcete to v ČR. Je to klasický výrobok ŽOS Vrútky. Nie na darmo to má prezývku Turbozmrd.
Jojo, 362 jako „nosná řada“ to jsme to dopracovali…
A Vektrony jako „nosná řada“ na rychlejší vlaky.
Jaký bude osud Taurusů použitých na Railjetech ČD? Doplní se spolu s řídícím vozem ETCS, nebo se zaříznou spolu s těmi co jezdí právě na východě? Počet Taurusů v ČR neznám, tak nevím jestli se mluví ve článku i o nich.
Ty Taurusy u Railjetů ale patří OBB, české jsou jen soupravy. Jediné Taurusy, které patří ČD, je těch šest, o kterých se píše ve článku.
Tak to potom jo. Jak jsou v najbrtu, tak jsem myslel, že také patří ČD
Jsou v najbrtu ale je to trochu jiný najbrt než na těch nerailjetových
Včera už jeden railjet 362.171 táhla, asi zkouška🤣
Proč to ETCS odemknou jen na ferdinandce? Stojí za tím nějaká vyčůraná licenční politika, kde se platí ETCS od kilometru? Proč ty mašiny kupovali, to nevěděli předem?
Protože by museli aktualizovat software ETCS, je to opět klasická politika AŽD.
Co zrovna s tímhle má společného AŽD?
AŽD do nich montovalo (starou) rakouskou verzi ETCS? To bych se hodně divil, zvlášť když to tam měl už předchozí vlastník, od kterého to ČD koupily.
Protože je tam možnost nahrát jen 10 klíčů, na víc tahle stará verze nemá paměť. Takže to asi vystačí na pokrytí Ferdinandky, ale jinam se to k RBC už nepřihlásí.
Přijde mi nepochopitelné, že takový problém vůbec existuje. Takové věci jako paměť by měly být brutálně předimenzované, právě jako rezerva do budoucna. Takže pokud se předpokládá, že kapacita 10 klíčů by měla stačit, tak se má do specifikace dát kapacita minimálně 128 klíčů.
Spíš je s podivem, že se čip nedá vyměnit za jiný. Ale asi to holt naschvál není modulární, nebo co…
Je to FS systém. Vyměníte čip, musíte udělat novou certifikaci. Asi by vyšlo levněji vyměnit celou jednotku ETCS za novou.
Někde tady mám základní desku se socketem 603 z roku 2004.
Ikdyby se do toho dal dát nový procesor, tak čipset umí adresovat nanejvýš 2 TB dat. A to až tak, že na připojený 4 TB disk lze vytvořit partition jen v první polovině, zbytek fyzického prostoru to neumí, jako by nebyl. Horší průšvih je ale v tom, že čipset umí adresovat max 4 GB RAM, je to 32bit architektura. A nepomůže nic.
Záměr z té doby?
Měly být, ale nejsou. Ona se taky mění délka klíče, se 128 byte dlouhým klíčem už dneska … zakázáno.
Nezapomínejte, že to není mobilní telefon, ale technologie poněkud jinak stavěná. U Fail-Safe systému bych čekal, že každý program má vyhrazenou RAM, kam nic jiného šahat nesmí. Ikdyž ten program neběží, tak se jeho RAM nedá použít pro jiný program.
Bohužel. Proč by se Siemens snažil s podporou Taurusů, když může prodat nový Vectron.
Nevyhlásily teďka ÖBB zakázku na ETCS do několika set lokmotiv, Taury nevyjímaje?
To ano, ale jen pro jejich lokomotivy. Na ty České se mohou vykašlat. Ano, dají ETCS i do těch, co do Rakouska zajíždí, ale dávat to i do Taurusů, kteří jezdí jen vnitrostátně v Česku jim je absolutně zbytečný.
Acho, tak ještě jinak:
Rozporuju tvrzení, že Siemens se nesnaží a tak do Taurů (libovolný Taurů) ETSC nedá, protože chce prodat Vectrona.
Otázka asi byla zda se případně nedalo k zakázce připojit…
No škoda jich. Neřeší OeBB tentýž problém?
Bez budoucnosti v roce 2025 je byt i 380, kde dobývacího ECTS stojí stejně jako je tržní hodnota loko
*dovybaveni ECTS
Ještě ne. Může i v roce 2025 jezdit Praha – Děčín, Praha – Hradec (přes Lysou) a snad i Praha – Linz. Na těhle trasách budou dojíždět i 150/151 a 371.
Hradec – Praha budou esa… rozhodně tu mít 150/151 nebudeme, byť to byl někým šílený kec a ani by to nešlo, protože se příští rok bude část grafikonu opět jezdit přes Poříčany.
Do roku 2027 včetně můžou jezdit bez ETCS bez problémů na Ex6 Praha -Plzeň – Cheb a R16 Praha – Klatovy
Vzhledem k ceně ETCS do těchto lokomotiv v Rakousku, by nebylo od věci do těchto strojů ETCS dosadit ve spolupráci s ÖBB. I vzhledem k tomu, že mohou jezdit do okolních států.
Jenže, případná montáž ETCS nevyřeší fakt, že se jedná o šest atypických lokomotiv, u kterých se nabízí otázka zda jsou vůbec všechny stejné. Bych tak řekl, že ETCS v první řadě slouží jako argument proč se těch atypických lokomotiv zbavit podobně jako v případě 380.
Je jich 6 kusů a ještě dva podtypy.
Jedna z možností je přestavba na stejný typ, jako teď soutěží ÖBB, druhá je odprodej někomu, kdo si je přestaví podle sebe.
Ale co já do toho mám co mluvit…