Neprošel crashtesty, Česko mu dalo výjimku. První Cybertruck má registraci, srážka s ním bude děsivá

První Tesla Cybertruck s českou registrací. Foto: Cybertruck.czPrvní Tesla Cybertruck s českou registrací. Foto: Cybertruck.cz

Extravagantní vozidlo Tesly se v Evropě nesmí prodávat. Česká firma však úřední povolení získala.

256 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MasoxCZ

A co na ten vjezd na zeleň říkala městská policie a OŽP městské části? Parta na přes držku.

Tonda

No ještě bych podotknul, že to auto je nezpůsobilé provozu taky z důvodu toho, že je na dálkové ovládání: výrobcem, bezpečnostními složkami, hackery atd.

Fr_von_Dr

Už jsem měl tu čest… Stál v křižovatce v Praze na rohu Kolmé ul. a Na Výběžku. Stál jak dobytek přes roh, kdy všichni ostatní projížděli křižovatku s velkou opatrností, aby nakonec za jeho bezohlednost neplatili pokutu! Zásilky z nákladních aut museli řidiči a lidé z firem v Kolmé ul. nosit ze zmíněné křižovatky. Větší, než dodávka, se tam prostě nevytočil. Třeba zmínit, že v křižovatce nestál sám, protože je to na evidenci vozidel z křižovatky nejblíže ke dveřím… Takže typické „Já mám cosi za milióny a z USA, tak si všichni dávejte pozor!“

Koumes

No, kdyby bylo nebezpečné jen pro posádku a řidiče, třeba by bylo bez airbagů či dokonce samonavíjecích pásů, tak ať klidně dostane výjimku – je to jejich věc. Ale pokud je nebezpečné svému okolí, což je zřejmé na první pohled, tak by žádnou výjimky dostat nemělo. Leda snad s omezovačem rychlosti do 30 km/h.

Vavrroch

Při pohledu na titulek a název toho vozu jsem se těšil na popis promyšlených funkcí spolupracujících s umělou inteligencí. Nějaké futuristické líčení, jak to jezdí samo, najde to optimální trasu ze Tří Seker do Hrčavy, brilantně to rozpozná na přechodu i vbíhající děcko a hravě se mu to vyhne, stejně jako psíkovi, jenž právě za přechodem metelí z chodníku a roztahuje za sebou aspoň desetimetrové vodítko, nejlépe z ocelového drátu. Také jsem čekal něco o tom, jak „truck“ zvládá převoz klavíru (zde tak populárního), víka na studnu, varhan, chovného páru pštrosů, kompletní výbavy FV panelů pro některé nádraží… nu, snad… Číst vice »

Petr

Taky jsem čekal nějaké okecávačky, že přece do ničeho nenarazí, když ho řídí AI. No ale nic takového, prostě standardní exot.
A tem psík na (neviditelném) provaze (panička na jedné straně, psík na druhé), to je postrach hlavně cyklistů, několikrát jsem zastavil na poslední chvíli, jednou i jen centimetr. Nevím, co by následovalo, kdybych nezastavil, já bych asi to vybral (zvládnul jsem i přetržený řetěz a podobné věci, které zastaví kolo na fleku), ale psík by letěl a jeho možná panička taky.

mouvoj

Řekl bych že to tedy půjde na dračku. Jenom blondýny si budou muset dělat papíry na náklaďák 😀

Happy

A už přesně vidím typického řidiče či řidičku. Klasicky velmi hezkou blondýnku na vysokých podpadcích, která se uměla velmi dobře provdat, jak s tímto ingotem jede na nákupy… Druhou sortou budou obtloustlí plešatí nechutní chlápkové, co jsou sprostí jak dlaždiči, na který makají jiní za minimálku a kteří velmi podivným a rychlým způsobem zbohatli. Nízké IQ, vysoké ego a malý péro…Nikdo jiný to chtít nemůže…

MasoxCZ

Tihle si koupí jen totální zmrd.

Přemysl

Takže cyber truck musí být pojištěný když se půjčuje a není nic snazšího než ho půjčit, nafotit a směle s ním nabourat jen tak do kandelábru a bude jasno …

Přemysl

Kdybych si postavil malé vozítko s 10x nižší hmotností a rychlostí tak 45 km/h na lehkou baterii pouze do města, tak by na úřadech vyli jak musí dodržovat pravidla. To je demokratizmus v našem protektorátu …

Koci

Můžeš. Pro nekomerční účel vpodstatě stačí jen světla a brzdy.

Martin Jedlička

Lada Niva, UAZ a další ruské krámy taky neplní žádné standardy bezpečnosti.

Karl vB.

To je možné, ale Lada Niva vznikla v roce 1977, stejně jako např. Škoda 105. Ta hranatá věc, co tu dostala výjimku v roce 2019.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:1977_Renault_12_Automatic_1.3_Front.jpg

Jirka

A Lana Niva pri rozhodne nepusobi na chodce nebo cyklistu pri srazce tak destruktivne jako Cybertruck. A ma jaksi Evropske rozmery. Ale i pres to se musi schvalovat takhle individualne a ted to uz nejde, nebot na dovoz aut z Ruska jsou sankce.

Petr

Taky jsem pomyslel na kategorii „rýchlých tanků,“ tedy moskviče a jim podobné krámy. Ale tak to jsou veterány, z dob, kdy byl div, že něco na čtyřech kolečkách jede a ne výdobytky nejnovější techniky.

Mickey

Nejen, že uplatí někoho kvůli homologaci, pak s tím ještě vjedou na cyklostezku, na pěší zónu, do zeleně na břeh Vltavy…

qěcy

se čtyřtonovým čtyřkolákem, ta tíha přece neůže nic poničit.

qěcy

To na fotkách je Vltava?

Jakub P

Jo, minimálně na jedný fotce stojí pod Trojskou lávkou.

qěcy

Ok, tak tam, kde stojí pod tou Kavkou zákaz vjezdu není.

qěcy

Lávkou

qěcy

Ovšem to, kde stojí nakřivo, to už pravděpodobně je v zákazu vjezdu MV.

Jakub P

Jo, jestli je to na tom valu nad Vodáckou hned vedle, což mi přijde pravděpodobný, tak to v zákazu je. A už pod tou lávkou stojí v zóně zákazu zastavení.

Jura Kameník

Jestli měli na „koupení“ homologace, jistě tam zbylo i na nějakou menší pokutičku …

Jirka

Tam možná ne, ale viděl jsem i fotku z Náměstí republiky a tam teda rozhodně zákaz je. Pokud si teda nevybavili speciální povolení od Prahy 1…

Kubyk

Svratka těžko.

yxc

„Elektromobil Cybertruck se v současné podobě nesmí na trzích EU prodávat. Jeho futuristická ocelová karoserie totiž neobsahuje žádné deformační zóny a vozidlo by neprošlo evropskými crashtesty.“ Tohle snad autor nemyslí vážně. Samozřejmě, že to auto má deformační zóny, jinak by nemohlo být homologováno v USA. Resp. americký systém je trochu jiný, výrobce se „certifikuje sám“. Tzn. provede interní crashtesty a zaručuje, že splňuje homologační podmínky. Pokud by se pak prokázalo, že je neplní, dostali by likvidační pokutu, kterou by žádná automobilka nemohla přežít. Crashtesty organizace NHTSA by měl cybertruck absolvovat v letošním roce. V EU se prodávat nesmí prostě proto,… Číst vice »

Jan Čech

Ono hlavně v Americe tyhle krávy homolguji jako malé náklaďáky. S nejvyšším naložením má hmotnost přes 4 tuny. V Americe muzete s „B“ řídit auto do 4,5 tuny. A malý náklaďák nemusí mít ochranu chodců. Osobaky i tam ano.

mimochodem

A ze je tomu chodci hodne platny vedet, jestli ho zrovna muze sejmout osobak, nebo nakladak…
Tak snad koukam a davam si pozor, ne?

Jakub P

Koukám a dávám si pozor, jestli odněkud nepřiletí 3-4 tuny železa, který uměj z nuly na sto za pár sekund. To je ten problém, snažíme se vychovávat chodce, včetně dětí, aby byli stoprocentně pozorní a chovali se bezpečně, aby řidiči aut mohli být nebezpeční. Jenže ono to nefunguje. A to ani kdyby ti chodci opravdu stoprocentní byli. Takovýto vehikly vám při srážce klidně odhoděj menší nebo i podobný auto vysokou rychlostí na chodník a pokud jste po něm zrovna šel, neexistuje nic, co byste s tím mohl dělat. Nebo si sedíte v klidu doma na gauči a najednou bum, cybertuck… Číst vice »

tourismo1

A určitě náklaďák má zrychlení na 100 km/h za 3vt. Tohle auto bude pro blbce s velkým egem. Normální člověk to nekoupí.

Miky

Mno co, prostě v popelníčku bylo trochu víc než jen pětibába, jako na běžnou technickou… :D:P

martin

meleš blbosti, říká se tomu individualní dovoz, na to platí uplně jiná pravidla. sám mam takhle auto z ruska a světe div se euro6

Jan Sůra

Gratulujeme. Tak s ním laskavě táhněte i do země původu.

Jeňýk

Ale no tak, slušně napsal že je to individuální dovoz a dovolil si napsat, že má auto z Ruska. Ta reakce byla zbytečná.

Přemysl

Jenže to auto z Ruska má alespoň zaoblené hrany a má také plechovou deformační zónu, byť třeba Buchanka velmi malou. A hlavně to neváží ani polovinu.

Matěj

Výborně. Normální člověk si nemůže dát na auto nezapsané kola, nesmí dát jiný rozměr pneu, nesmí vůbec nic, ale tenhle hnus nebezpečný ostatním řidičům a chodcům dostane výjimku. Opravdu skvělé 👏👏

martin

to není žádná vyjímka, prošel procesem individualního dovozu

zyx

Individuální dovoz znamená, že vozidlo dostane oficiální výjimku v příslušném správním řízení, že může být registrováno, přestože neplní příslušné předpisy. Tedy výjimku má.

Proti individuálnímu dovozu v zásadě nic nemám, někdy je treba dovézt vozidlo v EU neprodavané. Ale nemělo by to být zneužívanelé, tedy by měl existovat veřejně přístupný registr těchto dovozů.

Jakub P

Bohužel, možnost určená pro opravdu speciální případy, vzácné veterány, atd. se stala až příliš často využívanou pro auta, která nejsou ani vzácná, ani nenahraditelná, jen nebezpečná pro okolí. Takže holt asi nezbyde nic jinýho, než tu možnost buď uzavřít úplně nebo aspoň silně zpřísnit.

pavka

Neschválené vozidlo a reklama na kasino. Jediné v EU. To je obraz české korupce.

danny

Je individuálně schváleno…. nepište nesmysl

Martin

To muselo byt v kastliku hodne Božek Nem

martin

mam takhle auto z ruska a nic jsem do popelníku nedaval. on ho ani nemá

Jiří

Když může mít jedno vozidlo extra povolení a tedy případně zabít extra jen jednoho člověka, já bych rád jen jednou a pro sebe získal povolení dát si jedno pivo. Tím nikoho neohrozím a opravdu to chci jen pro sebe . Nevíte někdo jak nám postupovat?

Leinad

Pořídit si takové tělo, abys po jednom pivu měl méně, než rozlišovací množství, kladnou nulu dnešních metod a měřaků (0.2‰).
Ztloustnout, chovat se k játrům slušně.

Gunduľ neubiješ

Ztloustnout a chovat se k jatrum slušně je přímo protiklad.

eLzyx

Crash testy Cybertruck samozřejmě prošel – těmi americkými. A IIHS spolupracuje na metodice s EuroNCAP. Navíc americké testy bývají náročnější než ty evropské. Dost možná by tedy prošel i v Evropě.

KArel

Az na to ze to vozidlo neni v US registrovano jako osobni, tudiz zadne testy kolizi s chodci apod splnovat nemusi.

Elektro Maniak

Cybertruck opravdu „prošel“ v USA crash testem
https://www.youtube.com/watch?v=9ll2_BDZpI4
zlomila se mu zadní poloosa. Což se ostatně stalo i při jízdě v terénu. Nemluvě o brutálních zrychleních naměřených na figurínách.

A při první skutečné nehodě se ukázalo, jak to s tímhle autem doopravdy je
https://www.youtube.com/watch?v=oX33c7gB9rY
Viditelné poškození zanedbatelné, ale řidič Cybertrucku byl odvezen do nemocnice. Protijedoucí auto bylo zdemolované na pohled, ale řidič od něj odešel po svých…

VojtouNerCZ

To se nezlomila poloosa, ale to auto má vzadu otočný kola…

Xena Warrior

Jakože ostatním autům se kola vzadu netočí?
Přijel k nám v zimě chlapík, že od kolejí mu auto divně poslakuje. Jak měl vnoci zataženou ruční brzdu, zamrzla a když ji ráno povolil, kola zůstala zabrzděná. Po sněhu to docela klouzalo, tak jezdil a ušoupal si gumy vzadu. Na přejezdu to pak povolilo.

Karl vB.

Ministerstvo dopravy proráží nový přístup k veřejnosti.
Nejdřív zavede precedens ve výstavbě tunelů u VRT, aby obce v okolí začaly dávat souhlas s výstavbou, teď zase na výjimku povolí jednu neforemnou obludu, takže tím nepřímo říká, že na českých silnicích už může v pohodě jezdit kdeco.
Jen čekám, s jakým majstrštykem přijde úřad pana Kupky ještě do voleb v oboru letecké, nebo vodní dopravy.

Mrk

Jestliže neznáš předpisy o individuálním dovozu aut tak sem nepiš, tahle pravidla platí cca.už 25 let a Kupka s tím nemá opravdu nic společného.

Karl vB.

Máte pravdu, neznám předpisy o individuálním dovozu aut.
Pouze jsem si zcela naivně myslel, že všechna auta (hromadně i individuálně dovezená) dostanou povolení, pokud splní stejné podmínky.
To, že tento výtvor dostal první povolení z celé EU právě v Česku, také něco naznačuje…

Jan Sova

Bohužel, i před Kupkou to byla bída. Tenhle rezort je prokletý (čti prolezlý lobby)…. Navíc mezirezortně si každé jiné ministerstvo z M. dopravy udělá „vořežpruta…“, hlavně M. vnitra.

Jarka

Autore, jsi cizinec? „…karoserie neosahuje…“ Opravdu ne?

Fic

Podle kvičení tady je potřeba si tohle auto pořídit. Naseje to tolik lidí, že to stojí za ty vyjímky…

Michal Bartoníček

Pořídíte si něco, co nepotřebujete, za peníze, které nemáte, abyste naštval lidí, které nemáte rád? To není dobrá strategie. 😄 Abyste na tom nebyl nakonec hůř, než ti, kterým chcete vytřít zrak. 😉

mgr.pavel

Pokud je smyslem vašeho života naštvávat lidi, pak.. máte dost „zvláštní“ morální kompas.

Vězte, že naštvávat lidi je dlouhodobě špatná strategie. Čím víc zloby a hněvu mezi lidmi, tím větší šance, že někomu bouchnou saze a něco hnusného provede (třeba i vám – byť vám to nepřeju). Nebo nakumulované zloby se chopí nějaký populista a zneužije to globálně.

Hádejte, jak pracuje a s jakým elektorátem takový Babiš nebo Okamura (anebo proč měl takový úspěch Hitler).

Michal

A hned tam dát reklamu na Casino, jak jinak šm**di.

Jaaa

Je vidět, jakým způsobem jsou ty peníze “vydělané”.

mimochodem

Rika se, ze v casinu a hernich automatech nelze zbohatnout.
Neni to pravda.

Staci takovou vec provozovat.

sosacek

Bez sundání origo poklic z kol na STK neprojdete a takový životu nebezpečný paskvil projde bez problémů. Jenom aby si nějaký ekoterorista pohonil ego. 🙁

Dado I

zajimavý by bylo vedět kterou STK to prošlo a tam udělat pár kontrol…To je vážně výsměch…

Zbyněk19

nikdo si přece kvůli ekologii jakékoli EV nepořizuje. Je to jen kvůli parametrům. Pořád nevím proč by majitel EV měl být zároveň ekoteroristou… 🙂

Dado I

90 procent majitelu jsou pozeři kteří tě budou o své pravdě přesvedčovat jako svědci jehovovi…vubec je například nezajímá ekologie výroby bateie a pod…

eLzyx

A proč by nás měla zajímat ekologie výroby baterie? Vás zajímá jaká je ekologie výroby spalovacích motorů, emisních filtrů, paliva nebo třeba močoviny?

Zbyněk19

pravda. Je taky zajímavá likvidace použitých filtrů. To hodně lidí bere, jako že se prostě odevzdají v servisu a pak se asi vypaří…. 🙂

Xena Warrior

Nejen filtrů, u nového auta nic ekologického nima. To je tak strašné plýtvání. Abyste nepozbyl záruku, musíte si nechat vyměnit kde co. Připravte si hromadu peněz na ekologickou likvidaci tech filtrů do popelnice.

Dado I

ano pane pozére..máte EV a zbytek vás nezajímá….bohužel vás zde nemohu poslat někam, za BAN mi nestojíte

eLzyx

Já se ptám, kdy to zajímalo Vás? Až s EV, že? Do té doby Vám to bylo jedno. Znám takové. Ekologie Vás vlastně nezajímá, jediné co Vás zajímá je Vaše “pravda”.
Jak řešíte recyklaci baterie z notebooku, telefonu, aku nářadí, nebo třeba hraček pro děti?

Xena Warrior

Baterie samozřejmě odevzdám v elektru a paní prodavačka je pak vyhodí do popelnice, říkala mi to.

Zbyněk19

máte mobil? počítač? spalovací auto? máte televizi? elektroniku atd? Pokud tohle máte, tak jste obyčejný pokrytec a ještě kolem sebe kopete. Pokud tohle nevlastníte a nikde nebydlíte, abyste nezabíral ornou půdu a potom co si každé ráno sbalíte svůj stan a načechráte pak poválenou trávu, tak se vám tímto velmi omlouvám. Mě třeba samozřejmě způsob výroby nejen baterií zajímá, ale najivně si nemyslím, že něco změním a planetě ulevím, pokud si pořídím místo EV třeba parní válec nebo diesel. Podle mě 99% majitelů EV si tohle pořídí jen kvůli jízdním parametrům a reakce okolí neřeší, na rozdíl od např. spousty… Číst vice »

Dado I

hahaha. Srovnávat NTB s EV…

Zbyněk19

Nejde přece jen o ten jeden váš. Je to NTB popř. mobil a jeho celosvětová roční produkce.
Vaše názory jdou ve stylu moje chalupa je OK, neekologická je ta sousedova popř. nechci novou kozu – chci, aby ta sousedova chcípla…….

Zbyněk19

já bych nezobecňoval. Ekologie výroby např. mobilů nebo rohlíků, taky nikoho nezajímá a nebudu hodnotit třeba majitele 3válců nebo dieselů a nějak je škatulkovat. Zkuste třeba mrknou na ekologii výroby katalyzátorů a způsob jejich likvidace – spadne vám brada. EV mám už skoro 20let a jako pozér si teda nepřipadám a je mi jedno čím kdo jezdí. Pokud to někomu smrdí, tak s EV ho prostě kdykoli předjedete a navíc o vás nikdo neví, protože vás neslyší. To bych spíš viděl pokud má někdo na autě „laďáky“, aby o něm věděl každý – tam bych to jako pozérství asi bral… Číst vice »

sosacek

Vyházet nekompetentní sebranku z ministerstva dopravy.

Jan Matoušek

Možná Vás to překvapí, ale STK jsou soukromé firmy a obce s rozšířenou působností spadají pod Ministerstvo vnitra.

Jaaa

Ale předpisy nastavuje kdo?

Jan

Možná Vás to překvapí, ale STK nehomogují individuální dovozy aut. To má v kompetenci Státní zlušebna.

Přemysl

Docela nedávno byla tolerovány všemožná lehká elektrovozítka a nyní pokud nemají papír COC, tak je nechtějí přihlásit i když zcela stejná s COC se u nás přihlašují. Stejná věc, jen se posuzuje kdo má a kdo nemá papír a navíc ani závratně rychlé, ani závratně těžké to není.

JirkaJJ

Lehké elektrovozítko nemůže jet 180 km/h, nemá zrychlení z 0 na 100 za 3 sekundy, neváží 4 tuny a není vyrobeno z ostrých tlustých nerezových plechů, které se při nárazu nedeformují, ale fungují jako žiletka…

Michal

Tady koukám někdo zatopil někomu u okýnka 🤮 a pak ještě na pěší zóně 👍 takový trochu ruský móresy 🤮 mám prachy a dělám si co chci 🤦‍♂️

Jaaa

Mám lehce vydělaný prachy.

Hazard je málo zdaněnej, černý kasína slabě postihovaný.

panpan21

Co dělá vozidlo v pěší zóně? Taky nějaká vyjímka nebo jak?

Mengo

Nekdo dostal obalku asi. 😉👍

Otakar

Jak jinak. S obálkou protáhnu STK i auto bez kol. Nedělám si srandu, tak zkorumpovaný ten systém je. Překopat ten systém od podlahy.

mimochodem

To jako navrhujete, aby lobbiste z DEKRA uz nemeli na ministerstvo dopravy dvere dokoran otevrene?
To by se tem hodnym lidem ale nelibilo…

Jiří

Co to jsme za zemi kde jsou rozdílná pravidla , proč byla udělena vyjímka když je tak nebezpečný!!! Jiná automobilka by neprošla !!!

eLzyx

Stejné auto prošlo schválením i v Německu …

KrizeVychodniSpolecnosti

Tak na to většina lidi nemá ani řidičák, když to má přes 4t 😀

cbtrk

Až na to, že přes 4t nemá, a to ani s posádkou.

Ondřej Letocha

Homologovali to s provozní hmotností 3,1t, tedy zbylo 400 kg pro náklad a posádku. Jelikož tohle konkrétní vozidlo asi nikdy nic nikam převážet nebude tak je to OK ale z praktického pohledu je využitelná hmotnost 400 kg u pickupu nesmysl.

eLzyx

Zanedlouho na ty 4 tuny řidičáky mít budeme. “B” se bude posouvat na 4,25t. Je to schválené v EU, ještě se připravují prováděcí vyhlášky.

Jan

Omyl. Uhnie dala všem elektrokřápům výjimku a na B mohou řídit i tank pokud bude na baterky.

Xena Warrior

Rusáci prý mohou jezdit s tanky po Evropě i při nesplnění emisních limitů.

Staňa Míček

Když se na to dívám, tak si hned vzpomenu na dva filmy: Absurdystán a Pátý Element. Tam byly ty pojízdné „trezory“ podobného zjevu…

Pezos

Už prý byl případ, že si to mýval spletl s popelnicí a snažil se dostat dovnitř 🙂

Radek

Nějak my uniká smysl toho všeho?Někdo si dovezl auto a dostal výjimku.Zeměkoule se teď začne točit pozpátku?

PetrK

tobě toho uteklo mnohem více, a začalo to už na základní škole

Radek

Já tu základku dokončil ,narozdíl od tebe, hulváte nevychovanej!

Jaaa

Smysl je v tom, že to auto výjimku dostat nemělo, protože je při jakýmkoliv kontaktu nebezpečný.

Dado I

smysl poznáš až nějaký ekoegocentrik tě v tom naboří….

Frantisek X

Jaké na tom kdo vidí ‚eko‘? 😮

Anna Vana

tipyckej Čechystán

Irena

Hlavně je děsně ošklivé.

cbtrk

Hmotnost 3 .104 kg

Sizifon

Prázdná nebo včetně už. zatížení?

cbtrk

Pochopitelně pohotovostní hmotnost, jak se běžně uvádí.

qwertz

Panove. Netreba se rozcilovat. Po prvnim desti to rezne, tzn. dlouho v provozu to v nasem podnebi nezustane 😀

kkouz

je to vyrobene z nerezoveho plechu, ty mysliteli

qwertz

Nerezová ocel je poněkud zavádějící název, protože tento typ materiálu rovněž koroduje (je pouze o něco odolnější než jiné slitiny). Pokud umíte pouzit Google, jiste si to overite sam. Stejne jako skutecnost, ze si majitele techto vozidel v realnem prozovu na korozi stezuji. Nektere kusy uz vypadaji dost osklive.

Marek

No, není nerez jako nerez,, hlavně v dnešní době,l. Tady na tom bude nejspíš převážné procento komponentů made in China. Záleží na kvalitě, na podmínkách, ale někteří současní majitelé si na to už stěžuj.

Samotná značka naznačuje v návodu jistou „extra“ péči. Uvádí, že mastnoty, oleje, posypové soli a jiné skvrny Musí být okamžitě odstraněny

eLzyx

Tak tomu bylo už i u Deloreanu

qwertz

Ano. Nechcete-li korozi, nechte auto v garazi 🙂

Michal Bartoníček

Tenhle příšerný tank se hodí akorát jako rekvizita do nějakého béčkového postapokalyptického sci-fi filmu. I ideální auto dle Homera Simpsona má větší noblesu. Povolovací proces dle českých úřadů mě vlastně ani nepřekvapuje.

Sizifon

Stejně to bude jen jako reklama na casino.

Zbyněk19

ale prodává se sto zatím docela dobře….

Igor Mauricio

Hmm, podobné vášně vzbuzovalo schvalování Hummeru H1 v ČR. Zejména dodatečná montáž obřího ocelového čelního nárazníku, to ve své době vzbuzovalo i u odborné veřejnosti velice ošklivé sny. A dneska si na to už nikdo ani nevzpomene. Pokud se to někomu fakt podařilo zaregistrovat a není to jen fake, pak je to úkon vskutku obdivuhodný, sám ze zkušeností vím, co znamená přihlašovat nepřihlasitelné, co znamená obíhat Dekru, co znamená shánět a dokládat různá lejstra od výrobce, a co znamená provozovat auto s tolika vyjímkama, až z toho jdou oči kolem. Tedy za předpokladu, že se tady nekonala místo obvyklé byrokracie… Číst vice »

Otakar

Zrovna Dekra, co jsem slyšel, tak Dekra = za peníze v Praze dům. Na Twitteru do nich jeden kope, jak zkorumpovaný systém emisí vedou. Jejich pobočky mají < 1 % neprojitých vozidel na emise. Něco tady smrdí, důsledek můžeme vidět v provozu denně.

Jirka

Dekra má jen dohled nad STK, STK ale nevlastní, to jsou soukromé firmy. Takže Dekra kontroluje, zda STK má vše, co k práci potřebuje, dělá školení techniků atd. To, že přes STK projde nevyhovující vozidlo, je problém techniků a soukromé firmy vlastnící STK, ne Dekry. Úplatky jdou STK ne Dekře!

Frantisek X

Ale vzpomene. Kdykoli tu obludu vidím někde na ulici. 🙂

MP22

Tohle jsem potkal pár minut po tom, co sem vylezl z toho rusáckého panoptika co vzniklo v Máji. No obojí ve mně zanechalo spoustu frustrace a pochybnosti nad racionalitou lidstva. Ještě že už nejsou na Staromáku ty obří pandy, potkat ještě toho, tak ho asi kopnu do břicha.

Honza

Automobilky v EU, platí šílené prachy za homologaci. A pak se to promítá do cen.

Takže udělat normální auto, bez start-stop, bez tuny asistečních systémů pro USA trh. A pak to dovést do ČR a je to.

Jan Sova

taky DPF a EGR ventil bych vynechal….

Pavel

..putovni atrakce brzy najde stalou expozici, cervene blikajici nekde pred bordelem na hranici s Bavorskem ♥️

Patrik K

Az to pujde kupuji 🙂 !!

MHD

Když už tenhle krouhač okurek dosáhl na výjimku normy, tak by se o ní mohlo uvažovat jako o legitimním instrumentu i v oborech, kde by to mělo větší ekonomické a sociální výhody. Třeba nutnost TSI u lehkých motorových vozech, které pendlují na izolovaných lokálkách. Jistě se najdou i jiné příklady.

Knížecí rada

Ideální nosič reklamy na casino. Až to někoho přeřízne v malé rychlosti, tak to je na žalobu na toho úředníka z obce s pověřeným obecním úřadem, který to schválil ne?

mgr.pavel

Ideální nosič reklamy na ruskou ruletu 🙂

ppp

Bohužel žalovat úředníka v ČR nejde, leda ten úřad. Holt čechystán.

Otakar

Viz dálnice u Tábora.

mgr.pavel

On ten čtyřtunový kolos může i na cyklostezku, dle třetí fotky?

Hustý!

/s

silenysotous

Nojono, někteří řidiči (zvláště drahých, přerostlých a nebezpečných vozidel ) asi pořád myslí místo mozku palubním počítačem z felicie… A vono se na cyklostezkách dá potkat ledacos… Třeba traktor – ale ten tam má oprávnění a důvod vjet.. Nebo motorové kolo (fakt, v pondělí kolem mě v Dolích Počernicích profrčel pán na něčem, co vypadalo jako normální kolo, akorát na to byl nabastlený motor a děsně to smrdělo)… Či motorka… Dnes jsem si šel po cyklostezce a prosvištěl kolem mě člověk na motorce, asi nezaznamenal, že vpodstatě souběžně se stezkou vede i silnice… A pak jsou tu elekrokoloběžky, to je… Číst vice »

d@rkWolf

tipnul bych, že na tu motorku neměl papíry(na cyklostezce je menší pravděpodobnost potkat dopraváky), případně, pokud to náhodou byla stará československá, pak pravděpodobně neměl papíry k ní(reálně zde existuje pravděpodobně o min. tisíce ks motorek víc, než papírů k nim-protože se v průběhu let rozpadly, ztratily atd.) a znovu je získat v podstatě nejde, mimo čím dál složitější a dražší postupy k zisku véčkové značky…

mimochodem

Joo, takovy motokolo jsem taky kdysi mel, nejakej dvojtaktni jednovalec pridelanej na stare kolo Ukrajina. Ono to pak i docela jezdilo. 🙂

Jinak pouziti takovyho kola s pomocnym motorem (do 1 kW / 50 ccm / 25 km/h) na cyklostezce je naprosto koser, co se vam na tom nezda?

Ostatne, v dobovych reklamach se po lesnich pesinach mohlo jezdit i s mopedem.
https://www.youtube.com/watch?v=1Kaq07ijwTg

silenysotous

Nic proti tomu vlastně nemám, E- kola jsou z pohledu bezpečnosti provozu / rychlosti vlastně to stejný…

mimochodem

Jojo, proto jsem se pozastavil nad tim, ze jste se nad tim pozastavil 🙂

libor

tak hlavně, že má vzadu tu mlhovku, hned jsem v klidu 🙂

Gregyros

takže já si nemůžu bez tuny birokracie do auta hodit jiný typ motoru než je v TP i když při tom není potřeba dalších úprav (škoda 781.135 na 781.136)

Ale rezavějící krabice z ameriky co má 4 tuny, žádnej problém
Já to …..

Webster

Cybertruck rezaví?

Jiří

..tobě ta „aférka“ unikla? Googluj 😉

Lukáš F.

Nesmí se s tím do myčky, jinak přijdeš o záruku.

eLzyx

nesmíš s tím do myčky a proto je v menu mód pro automatickou myčku? To se mi nějak nezdá.

Petr

Docela výrazně, fotek videí je docela hodně.

Jan Tichavský

To je z nerezu.

okk

Z reznoucího nerezu 🙂

Pavel

bych to vyrobil rovnou z cortenu

František

Mentalita východní Evropy a hodnocení v korupci mnohému napoví.

ppp

Mno jo, ale „poplatky“ za přihlášení týhle popelnice stály několikrát víc než celej ten tvuj favorit.

Gregyros

Nejde o prachy, jde o logiku

knedlo

Ja mám v aute 742.13 a legálne 781.136 do neho nedostanem. Ale cybertruck je v cajku, má hmlovku, to stačí.

Jaaa

Ale jistě, přece by se kámošům něco neschválilo, že… Absurdistán dosahuje vrcholu.

Pavel

stará Multipla je vedle toho Miss World 🙂 Nechápu, jak si tento hnus někdo koupí – myslím v USA – ale Amíci jsou obecně zvláštní v myšlenkových pochodech – viz. soudy za to, že dali do pračky třeba zvíře

Michal M

Tvořit si představu o takto významné zemi na základě bizarních zpráv z Blesku je takové, poněkud zvláštní.

Pavel

Já to myslel obecně, lidi v USA nepoužívají mozek v mnoha oblastech. Prostě selský rozum neznají a vše řeší soudy … a kolikrát jsou to extrémy.

Tonda Sehnal

Kolikrát byl v USA?

troglj

USA mají asi 300 mil. obyvatel. Jejich věda jakož i vývoj v mnoha oborech dominují světu, sportovci vozí hromady medailí ze všech možných akcí, žijí veleúspěšní podnikatelé atd. Na druhou stranu se v té mase lidí najde i přiměřené množství úplných dementů, kterým nepřijde divné sušit kočku v mikrovlnce nebo si přidělat raketový motor na auto a zabít se.
Vaše hodnocení je poněkud přespříliš zobecňující.

asdfasdfasdf

A viděl už někdo to auto teda v terénu? Z fotek to vypadá, že je vohodné tak maximálně na cyklostezku.

Jan Tichavský

Je to sice reklamní video, ale je vidt že to v terénu jezdit umí: https://www.youtube.com/watch?v=L9d6rKtuPig

Karl vB.
eLzyx

RC verze – tedy release candidate. Nehotové auto. Offroad funkce to získalo až pár měsíců po ofiko prodeji.

silenysotous

Ať si to jezdí třeba po tankodromu, ale na cyklostezku ať se s tím majitelé prosím ne*erou…

Lysimachia

„Další nutnou změnou je výměna směrových světel, které mají v USA místo oranžové červenou barvu…“

To jsem si nevšiml, že by dnes někdo vymáhal. V poslední době jsem potkal desítky aut s červenými blinkry (s českou RZ). A ano, je to pěkně matoucí.

Podobná zhůvěřilost je oranžový majáček LONG VEHICLE, který je umístěn na konci vozidla v úrovni ostatních světel. Za horší viditelnosti můžu tak leda odhadovat, jestli kamioňák míní odbočovat, nebo bliká stále.

troglj

Hlavně, když to bliká, to je jasný signál.
Ano, oranžové blikání neukazující směr není dobrá věc.

Sizifon

Červená nebo oranžová,co na tom sejde. V minulosti se u nás červená používala taky. Je to jen úřední šikana. Navíc v rámci globalizace by se takové prkotiny mohly mezi státy uznávat.

MaT

No v rámci globalizace spíš než vzájemně uznávat nějaké odlišnosti by mi dávalo větší smysl to spíš po celém světě nějak standardizovat…

Lukáš F.

Však takový standard existuje, to jsou oranžové blinkry. Jen v USA povolují i červené.

Lysimachia

To říkejte Američanům. Prakticky jediná země, co nepoužívá jednotky SI, místo standardních papírů A, B, C mají svoje Lettery a Legaly; divné zásuvky a 110 V (v tom teda nejsou jediní), teplotu měří v Fahrenheitech a datum píšou mm/dd/yyyy.

Miroslav

Ma tato popelnice na kolech nějaký reálný smysl?
Fakticky mi přijde že jenom blbec nebo fanda Elona by si toto koupil, a myslel by to vážně.
Existuje stovka, možná i tisícovka jiných aut, které jsou lepší, výhodnější a bezpečnější než levný futuristický nesmysl který vypadá na to jako kdyby přišel z Číny..

Zdrasa

Nemá. Ale sektářské fanouškovství nejrůznějších person je v posledních letech na vzestupu.

Jan Tichavský

Tady je naopak sektářské hejtění jen protože to vypadá výstředně. U Cybertrucku šlo hlavně o levnější výrobu a delší trvanlivost a odolnost díky použití nerezových plátů v jednoduchém tvaru. Jestli se to skutečně daří vyrábět levněji už je věc druhá a taky by mě to zajímalo.

ppp

Tak takovýhle argument jsem ještě neslyšel. No když to chtěli hranatější kvůli ceně, stačilo okopírovat Pandu 141. Bylo by hezčí, praktičtější a taky by to mělo tabulový sklo.

Padre

Kluci však si ten auťak nemusíte kupovat.Můzete dál jezdit Trabantem nebo Moskvičem.:-)))

člověk

Smysl má, podle mě pro perverzáky. Ale zakazovat všechno, tak to by měli začít motorkama, ani pásy na připoutání to nemá, počty mrtvých nesčetně. Ty pásy byla nadsázka, nebezpečnost realita.

troglj

Navíc pokud to má 4 tuny, tak se dost stírá výhoda vyšší efektivity elektrické pohonu, protože spotřeba bude úměrně vyšší.

Lubos

Spotřeba EV nezávisí na váze, ale na odporu vzduchu. Proč? Protože ta váha funguje oběma směry: spotřebujete víc pro rozjezd, ale zase víc dobíjíte při zpomalování.

Ale tady o EV kritici nic neví, tak plácají nesmysly a dostávají za to palce nahoru.

Martin

Na toto vpzitko jsem videl uz spoustu vtipu…

mgr.pavel

Co si tou tvrdostí karoserie majitel kompenzuje..?

🙂

Huoip

Já na tvojí čestinu.

Martin

…ten preklep P-O jo?

Air Traveller

Nějak nechci předjímat realitu, ale… ty gumový nesmysly, co si tam museli nalepit aby aspon nepatrně zvedli bezpečnost – vydrželi tam aspon dýl, jak deset minut poté, co vyjeli z technický?

Tomáš V.

Já myslím, že ne, protože kdo ví, jak by na to zareagovaly ty nerez panely. 😀
To auto je pozérskej vtip. Adamsomething na to udělal skvělý video.

Jan Tichavský

Adamsomething nemá rád auta obecně a propaguje spíš svoje pocity než reálná data, toho bych bral s rezervou.

ene bene

To máte jako s tím hlukem, Dělají se všemožné opičárny na potlačení hluku jak na vozidlech, automobilky se s tím peklí, tak podél komunikací, i v jejich povrchu („tichý asfalt“ atd.). Je na to moře norem, moře měření a vyhodnocování a schvalování.

Ale když chcete mít na autě vejfuk, aby řvalo jako protržená kráva, tak se to dá úplně normálně schválit.

Asi by ty předpisy potřebovaly nějakou důkladnou revizi. Stěžovat si na někoho, kdo jejich znění využil, to nemá cenu. Věc je roky známá a nikdo nekoná…

Zdrasa

Ono by pro začátek stačilo, aby se začaly opravdu vymáhat a po všech.

ene bene

To příliš zjednodušujete. Čistě obecně řečeno, pokud je nějaký předpis špatně, tak není dobře ho „pro začátek začít dodržovat“.

Zdrasa

Uznávám. Chtěl jsem hlavně upozornit na to, že je nám změna zákonů k ničemu, když se vůbec nevymáhají.

Jiří Kocurek

To je blbé, veteránisti to odnesou jako první. Pak to odskáčou … kolik cyklistů má povinný zvonek? … a nakonec zkuste s tímto přístupem dodržování absolutně všeho uspět na železnici. Přeji hodně zdaru.

Jaaa

Ne, to opravdu není blbé. Nefungující právní systém je ten úplně největší důvod, proč tahle země neprosperuje.

Air Traveller

Nefunguji i pravni system …

… tak urcite 🙂

Jan Sova

Funkčnost s intenzitou jednou za deset let je taky funkčnost…..

Zdrasa

Veteránisty má řešit zákonná výjimka. Cyklistům bez zvonku klidně taky pokuty. Zákony nejsou doporučení a pokud je chcete takhle brát, je to cesta k východnímu bordelu a anarchii. Pokud jsou neslučitelný s realitou, mají se měnit zákony, ne jejich vymáhání.

troglj

Veterán je jiná kategorie a má i svá pravidla.
Ale zvonek na kole jsem neslyšel, ani nepamatuju. Kolikrát mě vyleká cyklista, co kolem mě profrčí…

Jakub P

Ono je to těžký, když jdou přede mnou chodci přes celou šířku stezky, tak zvoním už na dálku, jak by se mělo, aby měli čas v klidu se zařadit za sebe a nezřídka je reakcí tak vyděšenej, náhlej a zmatečnej skok do strany, že se bojím, jestli dotyčného nebo dotyčnou z toho zazvonění netrefil šlak… Takže když nezabíraj celou šířku a je tam místo na bezpečné předjetí s dostatečnou rezervou, radši nezvoním, aby mi ještě pod kolo neskočili… Zvonky mám na všech kolech, je to prkotina za pár korun, ale když to jde, radši varuju chodce hlasem, z reakcí to… Číst vice »

patology_chef

A ta továrna na prdlavky může být i v přízemí bytového domu. Zkušebním jízdám, jakož i sjezdům postižených, můžeme říkat genius loci.

Zdrasa

Zajímavé, každý nový vlak musí splnit xy kritérií, najezdit xy tisíc km a být schválen, přičemž toto trvá měsíce i v zvláštních případech (Desira pro Ústecký kraj). Ale pro auto pro fanoušky jednoho miliardáře stačí ministerská výjimka…

superhero

Toto auto a schvalovací proces je jen jedním z dalších symbolů primitivismu naší civilizace. Rozhodovací pravomoc má v tomto případě úředník za přepážkou jakékoliv ORP na základě kontroly úplatné STK.

Air Traveller

Sice mě to, že tohle bude při těch vlastnostech jezdit po silnicích, moc netěší .. ale srovnuávat vlak a auto?

Ten vlak má ty zkoušky zejména proto, že vozí stovky lidí. To tahle rachotina nevozí.

Jakub P

To sice nevozí, ale mezi stovkama lidí se bude po silnicích pohybovat.

Zdrasa

Tak jinak – proč ostatní výrobci musí plnit všechny pozadavky, dělat crash testy apod. a Tesla ne? To mi nezní jako férové podmínky.

Air Traveller

Tak to není o tom, že „Tesla by je nemusela dělat“. Těch vyjímek se vydává podstatně víc, nejen na tesly.

Ale jinak .. no, nelíbí se mi to.

Jiří Kocurek

Vy jste nedočetl k informaci, že se jedná o individuální dovoz? Tedy že to schvaluje kupující, a váš pocit „a Tesla ne?“ je ablostuně nepodložený?

Jiří Kocurek

Pokud by chtěl někdo vlak, tak TGV bylo v ČR taky na výjimu. Ale co, tady prostě kyne nenávist a různé Faury provozované na výjímku odkopali stranou – nenávist jim zatemnila rozum i paměť.

Jiří Kocurek

Když to podáte takhle a neděláte rozdíl mezi individuálním dovozem a schválením typu, zamlčíte další rozdíly ještě okořeníte závistí vůži boháčům…

Tohle je v českém registru vozidel:
ZIL 117
ZIL 130 AC 30 PMZ 63
ZIL 130 DS 39 A
ZIL 130 KPM 64
ZIL 130 URB 2A 2
ZIL 131 AC 40
ZIL 131 URB 2.5 A
ZIL 157 AM 32
ZIL 157 EK ODSTŘEDIVÝ SNĚHOMET
ZIL 157 K URB 2A
ZIL D 470

Zdrasa

Jak jste přišel na „závist vůči boháčům“? Volám snad po zákazu Lamborgini nebo jiných luxusních značek? Zkuste se zamyslet a přečíst si ten komentář znovu.

Jiří Kocurek

„jednoho miliardáře“ jste vytáhl zcela účelově. Mohl jste napsat Elona.

Zdrasa

Protože je to důvod, proč ho tolik lidí obdivuje a proč se mu snadno prosazují jeho zájmy ve Státech. Ale to už je dost detailní slovíčkaření netýkající se merita věci.

Ondra

To co jste napsal jsou veteranska osvedceni. Tipuji,ze o veteranske testaci nevite nic co?

mgr.pavel

Tak když to stejné ministerstvo dává dotace podnikatelům na nákup Tesly (ok, všech elektroaut, ale Tesly dost dominují a tušilo se to předem), tak co čekat..

Dotace podnikatelům na EV jsou totální nesmysl. Těch pár vozů pro nejbohatší nám fakt vozový park nezmění.

digi

Nejenom že dostanou dotaci, ale státní banka jim poskytne úvěr ( v oblasti poskytovani úvěrů asi bájný trh nefunguje )

Jan Sova

plošně ano, je to nesmysl. Kdyby to bylo vázáno na začínající s malým obratem a dalšími podmínkami, třeba by to taková hrůza nebyla….

Kamui

Já už ho viděl minulou neděli na vlastní oči v Karlíně. A přitom jsem v minulosti četl, že právě kvůli těm ostrým hranám je a navždy bude Cybertruck v Evropě nehomologovatelný, a proto ani Tesla nemá v plánu ho tady prodávat.

mimochodem

Kde je vule, tam je cesta.
Tech uplne tvrdych a neprekrocitelnych kriterii az tolik neni. Snad jen splneni aktualni euro-normy a balast typu eCall.

Docela hodne veci pak muze projit na vyjimky.
Takze treba firma, ktera dela dovoz ruskych aut, normalne provedla registraci, aut melo motor splnujici aktualni euro-normu a nasledne spooooustu vyjimek stran bezpecnostnich systemu. Takze diky tomu se tady i letos da bez problemu (nebot dovozce ma nejakej sklad) koupit nova Buchanka s novym motorem, ale jinak furt v puvodni kastli, ktera byla pred pulstoletim navrzena k dokonalosti. 🙂

Klicova slova jsou vyjimky a schvaleni jednotlive dovezenych vozidel.

Pája

Buchanka není ani dokonalá, ani krásná. To jen výrobce nezvládl za těch „pár dní“, co se vyrábí přijít s novou LEPŠÍ karoserií.

Honza135

Tu firmu jsem si našel. Dováží mimo jiné i Lady Nivy. Ale mě se tam nejvíc zalíbila Lada Vesta. Krom loga Lady na tom autě není poznat, že jde o ruskou produkci.

Strávil jsem na jejich webu několik hodin. Vůbec by mě nenapadlo, že se dají tyhle vozy u nás ještě sehnat. A těch modifikací a nástaveb, co nabízejí. Nebudu lhát, spadla mi huba a nechtěl jsem tomu věřit.

Očividně chlapi v tom umí chodit a nabízet produkt, o který je zájem. Jejich prezentace člověka úplně pohltí.

Díky za nasazení brouka do hlavy. 😀

Honza135

Nejvíc mě ale dostalo, že vše, co tato firma nabízí, jsou fungl nový auta z Ruska. Ještě před pár hodinami jsem si myslel, že taková auta u nás nejdou sehnat. Žil jsem ve lži.

superhero

Prosím, prosím, má redakce přehled o vývoji a počtu schválení vyjímek v ČR/EU za posledních několik let? Díky.

Juraj

Takže všichni musí plnit normy, ledaže dostanou výjimku, a pak nemusí. To je fakt paráda.

A ministerstvo si není vědomo žádných rizik? Čeká se na první úmrtí? 🤦‍♂️

Kamui

Na druhou stranu – v Americe to nevadí. Nejsou ty evropské předpisy zbytečně konzervativní?

Zdrasa

Ne. V Americe to „nevadí“, protože si to vylobboval tamní průmysl, ne protože by to bylo bezpečné.

Air Traveller

Ne nejsou. Budme jeste radi, ze jsme v evrope.

Petr

Konzervativní ne, naopak moc moderní. Kdejaký „smrďoch“ s platnou emisí je rozčílí. Na STK Vás vyhodí i když máte schválené disky, ale nejsou zapsané (od výrobce) v techničáku. A takto tady žijeme.

Jakub P

Nevadí, protože jim očividně nevadí z evropského pohledu šílené statistiky mrtvých a zraněných na silnicích. A to se pokusili to „zlepšit“ tím, že v mnoha místech se jen velmi málokdo pohybuje bez auta a tedy vlastní ochranné klece.

Jan Tichavský

Tesla aspoň automaticky brzdí před potenciální srážkou s chodcem, na rozdíl od živého řidiče čumícího do telefonu.

Jakub P

Tyhle skoro jakoby ale ne tak úplně automatický systémy řízení (o kterých navíc Elon řadě svých fanoušků nakukal, že je to plnohodnotnej autopilot a oni s tím podle toho zacházej) jsou z hlediska bezpečnosti velmi, velmi diskutabilní. Ono hlídat stroj, kterej skoro (ale právě jen skoro) všechno dělá správně a udržet přitom pozornost a být připraven na ty okamžiky, kdy ten stroj udělá potenciálně fatální chybu, je pro lidskej mozek sakra náročný. O poznání náročnější, než řídit sám celou dobu. Jinými slovy, ta detekce chodců Teslou má daleko k dokonalosti a pravděpodobnost, že řidič Tesly bude čučet do telefonu (nebo… Číst vice »

Otto

Na druhou stranu- zkuste v USA zaregistrovat vozidlo, ktere tam neni homologovane – mission impossible. Cili kdybyste tam chtel provozovat treba octavii, tak je to temer nerealizovatelna zalezitost

Jakub P

Zato úpravy tam prochází bez problémů extrémně divoký.

Kdybych tam mermomocí chtěl provozovat Oktávku, asi by nejjednodušší cesta bylo koupit jakýkoli místní auto a postupně všechny díly vyměnit za ty z Oktávky…

Jan Sova

Jsou a brzdí to pokrok v této oblasti. Ale na druhou stranu, pak by vlastnila auto každá persona a na silnicích by se to stejně potlouklo.

Jiří Kocurek

Zas na druhou stranu: Kolik jich je (schvaluje se každý kus, nikoliv typ) a kolikrát potkáte trakor, kombajn nebo jiný pracovní stroj, který je zepředu pevný už jenom kvůli radlici. Pravda, ne na dálnici, ale tam zas nejsou chodci.

Nose Peak

Simpsni to zase předpověděli správně; jsou lepší jak Vanga 🙂

“The Federal Highway commission has ruled the
Canyonero unsafe for highway or city driving.
Canyonero!
12 yards long, 2 lanes wide,
65 tons of American Pride!
Canyonero! Canyonero!
Top of the line in utility sports,
Unexplained fires are a matter for the courts!
Canyonero! Canyonero!”

https://youtu.be/PI_Jl5WFQkA

Jiří Kocurek

Traktorbagr na cestu normálně může, jsou jich stovky a že by to byl nějaký masakr chodců v obci …

Zdrasa

Jaká je jejich běžná rychlost? Jak často je potkáváte v místech koncentrace chodců (tj především městech)?

Jan Tichavský

Ale zase nemají automatické brzdění jako tahle Tesla, která pohyb chodců sama sleduje.

okk

To sice ano, ale Traktorbagr z nuly na 100 km/h NEzrychlí za tři sekundy.

Jiří Kocurek

A to je pro bezpečnost chodců rozhodující? Motorky totiž taky.

Překračovat povolených 50 km/h lze i s Pragou V3S.

Bram

Jen to trvá docela dlouho, než se na těch 50 km/h Praga V3S rozjede a jen dotaz: Kolik denně lze potkat v Praze vozidel Praga V3S?!? Řekl bych, že dva či tři autojeřáby, které se přepravují vlastní silou mezi stavbami, možná lze potkat tak jednu vrtnou soupravu a to je tak vše. Ostatní je zapatkováno na stavbě, přičemž skříňové Pragy V3S, valníky a sklápěče už dnes prakticky nemáme šanci potkat. Z nich už jsou veteráni, kteří vyjedou od jara do podzimu tak dvakrát do měsíce pro radost svým majitelům, kteří s těmito vozidly umí jezdit a ví, že je s… Číst vice »

Bram

Traktorbagr jezdí maximálně třicet a díky tomu po silnicích jezdí minimálně. Většinou jede na nízkoložném návěsu či přívěsu za tahačem. A zrychlení má také výrazně nižší. Kocurkovi se z vedra asi zavařil mozek, byť zrovna dneska vedro není. Nebo jde o trvalé postižení po nedávných horkých dnech?!? Pokud ano, chtělo by to asi návštěvu odborného lékaře :-).

Jiří Kocurek

Nemálo traktorů je homologovaných na 50 km/h a mnohem hůř brzdí.

Vy jste asi moc nenajezdil mezi vesnicemi o žních, když je vidíte leda na podvalech za tahačem, co?
Zkuste z toho horka pouvažovat nad tím, že na dálnici (tam je vidíte na podvalech) zase nejsou chodci.

Jaaa

Traktory jezdí v Karlíně? Pro traktory neplatí zvláštní značka “zákaz vjezdu traktorů”?

Bram

Traktorbagr a traktor je dost velký rozdíl. Na podvalech jezdí především traktorbagry a ne traktory. A ani traktor nejezdí více než 50 km/h. Dále se na traktorech nevyskytují ostré rohy. A traktory se po městech, kde je mnoho přechodů pro chodce, téměř nepohybují. Mám s těmi rozdíly pokračovat dále, nebo už to na ochlazení vedrem zasažené kocurkovské hlavy stačilo?!?

Pája

Dneska umí určité typy traktorů upalovat 80 i s tím tandemovým vlekem za sebou. Ale srazit se s tím závažím vepředu by pro posádku osobního vozu asi nedopadlo moc dobře. Což nic nemění na faktu, že CyberTruck může při nehodě díky absenci deformačních zón pro někoho představovat smrtelné nebezpečí a to může být kdokoliv i nám blízký, tudíž by se po pozemních komunikacích vlastní silou vůbec pohybovat neměl.

Bram

To by ale měly být traktory postavené na bázi nákladních automobilů, například Tatra. To je ale legální.

Jan Sova

Ty jsou ale odvozené z homologovaných vozidel (nákladních), takže bezpečnost splňují prakticky stejně jako náklaďáky Tatra.

Bram

Přesně tak jsem to myslel.

knedlo

V Bielorusku som traktorov v meste videl teda hodne. Všade samý traktor (nečudo, keď ich tam masovo vyrábajú) s rôznymi vozíkmi. Nejeden ťahal za sebou cisternu Kvassu, ktorý sa predával priamo na ulici.

Bram

A Česko je snad Bělorusko?!? Jako není nutné se srovnávat s jakousi rozvojovou východní despocií.

mimochodem

Ale no tak, pane kolego…. nohama na zem a zpatky do reality. Existence tech vyjimek je normalni a je dobre, ze existuji. Je spatne, ze jich je az tolik potreba. Kdyby pulku tech vyjimek zahrnuly rovnou, z pohledu stavu na cestach by se nic nestalo, akorat DEKRA by prisla o spoustu penez. Prikladmo, nekdy v devadesatkach u nas nebylo povinne mit treti brzdove svetlo. Nikdo to neznal, kdyz si to nekdo dobastlil na skodovku svepomoci, byl za to potrestan, prece to nema homologaci. A kdyz si nekdo nechal dovezt auto ze zapadu, kde to uz pouzivali bezne, musel mit v… Číst vice »

Filip Jirsák

Existence výjimek smysl dává. Ale jak může výjimku dostat auto které je o tolik nebezpečnější pro ostatní účastníky silničního provozu, než jiná prodávaná auta, to nechápu. Pokud by to alespoň bylo spojené s omezením rychlosti a s tím, že to smí řídit jen řidič, který bude mít speciální zkoušku, projde psychotesty… Ale ne, tady prostě do běžného provozu schválí tank a pak to nejspíš ještě začnou nabízet k půjčení na „zážitkové jízdy“ povětšinou lidem, kteří na bezpečnost kašlou i v normálních autech.

Jakub P

Tak ona ta možnost výjimek byla určená pro veterány, prototypy a další opravdu ojedinělý speciální vozidla.

Jenže se to začalo ve velkém zneužívat pro dovoz právě US pickupů a podobných aut, která fakt nejsou jedinečná ani nanahraditelná svou funkcí, ale zato jsou otravná až nebezpečná pro okolí a tím uspokojují ego majitelů.

Podle posledních zpráv už se právě proto EU chystá tuhle možnost zavřít nebo výrazně zpřísnit. Což bude škoda pro milovníky veteránů a spol., pro které byla původně určená, ale holt se nedá nic dělat.

mimochodem

Zijete v zemi, kde policie ma na svych autech nehomologovane utocne ramy, ktere jsou pouzivany ve zcela neprimerenych situacich.
https://www.kverulant.org/cases/nasilne-policejni-zastavovani-vozidel-s-trubkovym-ramem-na-cyklisty/

Co je proti tomu nejakej cybertruck…

Jiný Petr

Ano, útočné policejní rámy nejsou homologovány. Na základě „stošestky“ mám od policie podobné odpovědi.
Na rozdíl od Kverulanta mi policie odmítla sdělit, proti kolika nechráněným (měkkým) cílům PIT manévr použila. (pozn. Kverulant má pravdu – PIT (dle wikipedie „precision immobilization technique[“ – není ani přesný, ani immobilizační – pokud tedy tou imobilizací nerozumíme poslání do svodidel či příkopu)

náhodný kolemčtenář

Ten článek na kverulantovi je dost lživý, mj. nikdy nikoho policie nezastavovala PIT manévrem proto, že mu nesvítilo světlo. Zastavovala ho proto, že nebezpečným způsbem ujížděl a smrtelně ohrožoval okolí. To je jako tvrdit, že zásahová jednotka postřelila ozbrojeného lupiče jen proto, že v bance předbíhal ve frontě.

A srovnávat to s cybertruckem je trochu mimo, ten rám na policejních autech má jasný účel a použitý správným způsobem by měl bezpečnost zvyšovat eliminací nebezpečných individuí (stejně jako služební zbraně, které jsou při nesprávném použití také nebezpečné). Naopak nebezpečnost cybertrucku v běžném provozu je neobhajitelná.