Neprošel crashtesty, Česko mu dalo výjimku. První Cybertruck má registraci, srážka s ním bude děsivá

První Tesla Cybertruck s českou registrací. Foto: Cybertruck.czPrvní Tesla Cybertruck s českou registrací. Foto: Cybertruck.cz

Extravagantní vozidlo Tesly se v Evropě nesmí prodávat. Česká firma však úřední povolení získala.

Odebírat
Upozornit na
guest
124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mengo

Nekdo dostal obalku asi. 😉👍

Jiří

Co to jsme za zemi kde jsou rozdílná pravidla , proč byla udělena vyjímka když je tak nebezpečný!!! Jiná automobilka by neprošla !!!

KrizeVychodniSpolecnosti

Tak na to většina lidi nemá ani řidičák, když to má přes 4t 😀

cbtrk

Až na to, že přes 4t nemá, a to ani s posádkou.

Staňa Míček

Když se na to dívám, tak si hned vzpomenu na dva filmy: Absurdystán a Pátý Element. Tam byly ty pojízdné „trezory“ podobného zjevu…

Radek

Nějak my uniká smysl toho všeho?Někdo si dovezl auto a dostal výjimku.Zeměkoule se teď začne točit pozpátku?

Anna Vana

tipyckej Čechystán

Irena

Hlavně je děsně ošklivé.

cbtrk

Hmotnost 3 .104 kg

Sizifon

Prázdná nebo včetně už. zatížení?

cbtrk

Pochopitelně pohotovostní hmotnost, jak se běžně uvádí.

qwertz

Panove. Netreba se rozcilovat. Po prvnim desti to rezne, tzn. dlouho v provozu to v nasem podnebi nezustane 😀

Michal Bartoníček

Tenhle příšerný tank se hodí akorát jako rekvizita do nějakého béčkového postapokalyptického sci-fi filmu. I ideální auto dle Homera Simpsona má větší noblesu. Povolovací proces dle českých úřadů mě vlastně ani nepřekvapuje.

Sizifon

Stejně to bude jen jako reklama na casino.

Igor Mauricio

Hmm, podobné vášně vzbuzovalo schvalování Hummeru H1 v ČR. Zejména dodatečná montáž obřího ocelového čelního nárazníku, to ve své době vzbuzovalo i u odborné veřejnosti velice ošklivé sny. A dneska si na to už nikdo ani nevzpomene. Pokud se to někomu fakt podařilo zaregistrovat a není to jen fake, pak je to úkon vskutku obdivuhodný, sám ze zkušeností vím, co znamená přihlašovat nepřihlasitelné, co znamená obíhat Dekru, co znamená shánět a dokládat různá lejstra od výrobce, a co znamená provozovat auto s tolika vyjímkama, až z toho jdou oči kolem. Tedy za předpokladu, že se tady nekonala místo obvyklé byrokracie… Číst vice »

MP22

Tohle jsem potkal pár minut po tom, co sem vylezl z toho rusáckého panoptika co vzniklo v Máji. No obojí ve mně zanechalo spoustu frustrace a pochybnosti nad racionalitou lidstva. Ještě že už nejsou na Staromáku ty obří pandy, potkat ještě toho, tak ho asi kopnu do břicha.

Honza

Automobilky v EU, platí šílené prachy za homologaci. A pak se to promítá do cen.

Takže udělat normální auto, bez start-stop, bez tuny asistečních systémů pro USA trh. A pak to dovést do ČR a je to.

Pavel

..putovni atrakce brzy najde stalou expozici, cervene blikajici nekde pred bordelem na hranici s Bavorskem ♥️

Patrik K

Az to pujde kupuji 🙂 !!

MHD

Když už tenhle krouhač okurek dosáhl na výjimku normy, tak by se o ní mohlo uvažovat jako o legitimním instrumentu i v oborech, kde by to mělo větší ekonomické a sociální výhody. Třeba nutnost TSI u lehkých motorových vozech, které pendlují na izolovaných lokálkách. Jistě se najdou i jiné příklady.

Knížecí rada

Ideální nosič reklamy na casino. Až to někoho přeřízne v malé rychlosti, tak to je na žalobu na toho úředníka z obce s pověřeným obecním úřadem, který to schválil ne?

mgr.pavel

Ideální nosič reklamy na ruskou ruletu 🙂

ppp

Bohužel žalovat úředníka v ČR nejde, leda ten úřad. Holt čechystán.

mgr.pavel

On ten čtyřtunový kolos může i na cyklostezku, dle třetí fotky?

Hustý!

/s

silenysotous

Nojono, někteří řidiči (zvláště drahých, přerostlých a nebezpečných vozidel ) asi pořád myslí místo mozku palubním počítačem z felicie… A vono se na cyklostezkách dá potkat ledacos… Třeba traktor – ale ten tam má oprávnění a důvod vjet.. Nebo motorové kolo (fakt, v pondělí kolem mě v Dolích Počernicích profrčel pán na něčem, co vypadalo jako normální kolo, akorát na to byl nabastlený motor a děsně to smrdělo)… Či motorka… Dnes jsem si šel po cyklostezce a prosvištěl kolem mě člověk na motorce, asi nezaznamenal, že vpodstatě souběžně se stezkou vede i silnice… A pak jsou tu elekrokoloběžky, to je… Číst vice »

d@rkWolf

tipnul bych, že na tu motorku neměl papíry(na cyklostezce je menší pravděpodobnost potkat dopraváky), případně, pokud to náhodou byla stará československá, pak pravděpodobně neměl papíry k ní(reálně zde existuje pravděpodobně o min. tisíce ks motorek víc, než papírů k nim-protože se v průběhu let rozpadly, ztratily atd.) a znovu je získat v podstatě nejde, mimo čím dál složitější a dražší postupy k zisku véčkové značky…

mimochodem

Joo, takovy motokolo jsem taky kdysi mel, nejakej dvojtaktni jednovalec pridelanej na stare kolo Ukrajina. Ono to pak i docela jezdilo. 🙂

Jinak pouziti takovyho kola s pomocnym motorem (do 1 kW / 50 ccm / 25 km/h) na cyklostezce je naprosto koser, co se vam na tom nezda?

Ostatne, v dobovych reklamach se po lesnich pesinach mohlo jezdit i s mopedem.
https://www.youtube.com/watch?v=1Kaq07ijwTg

libor

tak hlavně, že má vzadu tu mlhovku, hned jsem v klidu 🙂

Gregyros

takže já si nemůžu bez tuny birokracie do auta hodit jiný typ motoru než je v TP i když při tom není potřeba dalších úprav (škoda 781.135 na 781.136)

Ale rezavějící krabice z ameriky co má 4 tuny, žádnej problém
Já to …..

Webster

Cybertruck rezaví?

Jiří

..tobě ta „aférka“ unikla? Googluj 😉

Lukáš F.

Nesmí se s tím do myčky, jinak přijdeš o záruku.

Jan Tichavský

To je z nerezu.

okk

Z reznoucího nerezu 🙂

Pavel

bych to vyrobil rovnou z cortenu

František

Mentalita východní Evropy a hodnocení v korupci mnohému napoví.

ppp

Mno jo, ale „poplatky“ za přihlášení týhle popelnice stály několikrát víc než celej ten tvuj favorit.

knedlo

Ja mám v aute 742.13 a legálne 781.136 do neho nedostanem. Ale cybertruck je v cajku, má hmlovku, to stačí.

Jaaa

Ale jistě, přece by se kámošům něco neschválilo, že… Absurdistán dosahuje vrcholu.

Pavel

stará Multipla je vedle toho Miss World 🙂 Nechápu, jak si tento hnus někdo koupí – myslím v USA – ale Amíci jsou obecně zvláštní v myšlenkových pochodech – viz. soudy za to, že dali do pračky třeba zvíře

Michal M

Tvořit si představu o takto významné zemi na základě bizarních zpráv z Blesku je takové, poněkud zvláštní.

Pavel

Já to myslel obecně, lidi v USA nepoužívají mozek v mnoha oblastech. Prostě selský rozum neznají a vše řeší soudy … a kolikrát jsou to extrémy.

Tonda Sehnal

Kolikrát byl v USA?

troglj

USA mají asi 300 mil. obyvatel. Jejich věda jakož i vývoj v mnoha oborech dominují světu, sportovci vozí hromady medailí ze všech možných akcí, žijí veleúspěšní podnikatelé atd. Na druhou stranu se v té mase lidí najde i přiměřené množství úplných dementů, kterým nepřijde divné sušit kočku v mikrovlnce nebo si přidělat raketový motor na auto a zabít se.
Vaše hodnocení je poněkud přespříliš zobecňující.

asdfasdfasdf

A viděl už někdo to auto teda v terénu? Z fotek to vypadá, že je vohodné tak maximálně na cyklostezku.

Jan Tichavský

Je to sice reklamní video, ale je vidt že to v terénu jezdit umí: https://www.youtube.com/watch?v=L9d6rKtuPig

Karl vB.
silenysotous

Ať si to jezdí třeba po tankodromu, ale na cyklostezku ať se s tím majitelé prosím ne*erou…

Lysimachia

„Další nutnou změnou je výměna směrových světel, které mají v USA místo oranžové červenou barvu…“

To jsem si nevšiml, že by dnes někdo vymáhal. V poslední době jsem potkal desítky aut s červenými blinkry (s českou RZ). A ano, je to pěkně matoucí.

Podobná zhůvěřilost je oranžový majáček LONG VEHICLE, který je umístěn na konci vozidla v úrovni ostatních světel. Za horší viditelnosti můžu tak leda odhadovat, jestli kamioňák míní odbočovat, nebo bliká stále.

troglj

Hlavně, když to bliká, to je jasný signál.
Ano, oranžové blikání neukazující směr není dobrá věc.

Sizifon

Červená nebo oranžová,co na tom sejde. V minulosti se u nás červená používala taky. Je to jen úřední šikana. Navíc v rámci globalizace by se takové prkotiny mohly mezi státy uznávat.

Miroslav

Ma tato popelnice na kolech nějaký reálný smysl?
Fakticky mi přijde že jenom blbec nebo fanda Elona by si toto koupil, a myslel by to vážně.
Existuje stovka, možná i tisícovka jiných aut, které jsou lepší, výhodnější a bezpečnější než levný futuristický nesmysl který vypadá na to jako kdyby přišel z Číny..

Zdrasa

Nemá. Ale sektářské fanouškovství nejrůznějších person je v posledních letech na vzestupu.

Jan Tichavský

Tady je naopak sektářské hejtění jen protože to vypadá výstředně. U Cybertrucku šlo hlavně o levnější výrobu a delší trvanlivost a odolnost díky použití nerezových plátů v jednoduchém tvaru. Jestli se to skutečně daří vyrábět levněji už je věc druhá a taky by mě to zajímalo.

ppp

Tak takovýhle argument jsem ještě neslyšel. No když to chtěli hranatější kvůli ceně, stačilo okopírovat Pandu 141. Bylo by hezčí, praktičtější a taky by to mělo tabulový sklo.

Padre

Kluci však si ten auťak nemusíte kupovat.Můzete dál jezdit Trabantem nebo Moskvičem.:-)))

člověk

Smysl má, podle mě pro perverzáky. Ale zakazovat všechno, tak to by měli začít motorkama, ani pásy na připoutání to nemá, počty mrtvých nesčetně. Ty pásy byla nadsázka, nebezpečnost realita.

troglj

Navíc pokud to má 4 tuny, tak se dost stírá výhoda vyšší efektivity elektrické pohonu, protože spotřeba bude úměrně vyšší.

Martin

Na toto vpzitko jsem videl uz spoustu vtipu…

mgr.pavel

Co si tou tvrdostí karoserie majitel kompenzuje..?

🙂

Huoip

Já na tvojí čestinu.

Martin

…ten preklep P-O jo?

Air Traveller

Nějak nechci předjímat realitu, ale… ty gumový nesmysly, co si tam museli nalepit aby aspon nepatrně zvedli bezpečnost – vydrželi tam aspon dýl, jak deset minut poté, co vyjeli z technický?

Tomáš V.

Já myslím, že ne, protože kdo ví, jak by na to zareagovaly ty nerez panely. 😀
To auto je pozérskej vtip. Adamsomething na to udělal skvělý video.

Jan Tichavský

Adamsomething nemá rád auta obecně a propaguje spíš svoje pocity než reálná data, toho bych bral s rezervou.

ene bene

To máte jako s tím hlukem, Dělají se všemožné opičárny na potlačení hluku jak na vozidlech, automobilky se s tím peklí, tak podél komunikací, i v jejich povrchu („tichý asfalt“ atd.). Je na to moře norem, moře měření a vyhodnocování a schvalování.

Ale když chcete mít na autě vejfuk, aby řvalo jako protržená kráva, tak se to dá úplně normálně schválit.

Asi by ty předpisy potřebovaly nějakou důkladnou revizi. Stěžovat si na někoho, kdo jejich znění využil, to nemá cenu. Věc je roky známá a nikdo nekoná…

Zdrasa

Ono by pro začátek stačilo, aby se začaly opravdu vymáhat a po všech.

ene bene

To příliš zjednodušujete. Čistě obecně řečeno, pokud je nějaký předpis špatně, tak není dobře ho „pro začátek začít dodržovat“.

Zdrasa

Uznávám. Chtěl jsem hlavně upozornit na to, že je nám změna zákonů k ničemu, když se vůbec nevymáhají.

Jiří Kocurek

To je blbé, veteránisti to odnesou jako první. Pak to odskáčou … kolik cyklistů má povinný zvonek? … a nakonec zkuste s tímto přístupem dodržování absolutně všeho uspět na železnici. Přeji hodně zdaru.

Jaaa

Ne, to opravdu není blbé. Nefungující právní systém je ten úplně největší důvod, proč tahle země neprosperuje.

Air Traveller

Nefunguji i pravni system …

… tak urcite 🙂

Zdrasa

Veteránisty má řešit zákonná výjimka. Cyklistům bez zvonku klidně taky pokuty. Zákony nejsou doporučení a pokud je chcete takhle brát, je to cesta k východnímu bordelu a anarchii. Pokud jsou neslučitelný s realitou, mají se měnit zákony, ne jejich vymáhání.

troglj

Veterán je jiná kategorie a má i svá pravidla.
Ale zvonek na kole jsem neslyšel, ani nepamatuju. Kolikrát mě vyleká cyklista, co kolem mě profrčí…

Jakub P

Ono je to těžký, když jdou přede mnou chodci přes celou šířku stezky, tak zvoním už na dálku, jak by se mělo, aby měli čas v klidu se zařadit za sebe a nezřídka je reakcí tak vyděšenej, náhlej a zmatečnej skok do strany, že se bojím, jestli dotyčného nebo dotyčnou z toho zazvonění netrefil šlak… Takže když nezabíraj celou šířku a je tam místo na bezpečné předjetí s dostatečnou rezervou, radši nezvoním, aby mi ještě pod kolo neskočili… Zvonky mám na všech kolech, je to prkotina za pár korun, ale když to jde, radši varuju chodce hlasem, z reakcí to… Číst vice »

Zdrasa

Zajímavé, každý nový vlak musí splnit xy kritérií, najezdit xy tisíc km a být schválen, přičemž toto trvá měsíce i v zvláštních případech (Desira pro Ústecký kraj). Ale pro auto pro fanoušky jednoho miliardáře stačí ministerská výjimka…

superhero

Toto auto a schvalovací proces je jen jedním z dalších symbolů primitivismu naší civilizace. Rozhodovací pravomoc má v tomto případě úředník za přepážkou jakékoliv ORP na základě kontroly úplatné STK.

Air Traveller

Sice mě to, že tohle bude při těch vlastnostech jezdit po silnicích, moc netěší .. ale srovnuávat vlak a auto?

Ten vlak má ty zkoušky zejména proto, že vozí stovky lidí. To tahle rachotina nevozí.

Jakub P

To sice nevozí, ale mezi stovkama lidí se bude po silnicích pohybovat.

Zdrasa

Tak jinak – proč ostatní výrobci musí plnit všechny pozadavky, dělat crash testy apod. a Tesla ne? To mi nezní jako férové podmínky.

Air Traveller

Tak to není o tom, že „Tesla by je nemusela dělat“. Těch vyjímek se vydává podstatně víc, nejen na tesly.

Ale jinak .. no, nelíbí se mi to.

Jiří Kocurek

Vy jste nedočetl k informaci, že se jedná o individuální dovoz? Tedy že to schvaluje kupující, a váš pocit „a Tesla ne?“ je ablostuně nepodložený?

Jiří Kocurek

Pokud by chtěl někdo vlak, tak TGV bylo v ČR taky na výjimu. Ale co, tady prostě kyne nenávist a různé Faury provozované na výjímku odkopali stranou – nenávist jim zatemnila rozum i paměť.

Jiří Kocurek

Když to podáte takhle a neděláte rozdíl mezi individuálním dovozem a schválením typu, zamlčíte další rozdíly ještě okořeníte závistí vůži boháčům…

Tohle je v českém registru vozidel:
ZIL 117
ZIL 130 AC 30 PMZ 63
ZIL 130 DS 39 A
ZIL 130 KPM 64
ZIL 130 URB 2A 2
ZIL 131 AC 40
ZIL 131 URB 2.5 A
ZIL 157 AM 32
ZIL 157 EK ODSTŘEDIVÝ SNĚHOMET
ZIL 157 K URB 2A
ZIL D 470

Zdrasa

Jak jste přišel na „závist vůči boháčům“? Volám snad po zákazu Lamborgini nebo jiných luxusních značek? Zkuste se zamyslet a přečíst si ten komentář znovu.

Jiří Kocurek

„jednoho miliardáře“ jste vytáhl zcela účelově. Mohl jste napsat Elona.

Zdrasa

Protože je to důvod, proč ho tolik lidí obdivuje a proč se mu snadno prosazují jeho zájmy ve Státech. Ale to už je dost detailní slovíčkaření netýkající se merita věci.

Ondra

To co jste napsal jsou veteranska osvedceni. Tipuji,ze o veteranske testaci nevite nic co?

mgr.pavel

Tak když to stejné ministerstvo dává dotace podnikatelům na nákup Tesly (ok, všech elektroaut, ale Tesly dost dominují a tušilo se to předem), tak co čekat..

Dotace podnikatelům na EV jsou totální nesmysl. Těch pár vozů pro nejbohatší nám fakt vozový park nezmění.

digi

Nejenom že dostanou dotaci, ale státní banka jim poskytne úvěr ( v oblasti poskytovani úvěrů asi bájný trh nefunguje )

Kamui

Já už ho viděl minulou neděli na vlastní oči v Karlíně. A přitom jsem v minulosti četl, že právě kvůli těm ostrým hranám je a navždy bude Cybertruck v Evropě nehomologovatelný, a proto ani Tesla nemá v plánu ho tady prodávat.

mimochodem

Kde je vule, tam je cesta.
Tech uplne tvrdych a neprekrocitelnych kriterii az tolik neni. Snad jen splneni aktualni euro-normy a balast typu eCall.

Docela hodne veci pak muze projit na vyjimky.
Takze treba firma, ktera dela dovoz ruskych aut, normalne provedla registraci, aut melo motor splnujici aktualni euro-normu a nasledne spooooustu vyjimek stran bezpecnostnich systemu. Takze diky tomu se tady i letos da bez problemu (nebot dovozce ma nejakej sklad) koupit nova Buchanka s novym motorem, ale jinak furt v puvodni kastli, ktera byla pred pulstoletim navrzena k dokonalosti. 🙂

Klicova slova jsou vyjimky a schvaleni jednotlive dovezenych vozidel.

Pája

Buchanka není ani dokonalá, ani krásná. To jen výrobce nezvládl za těch „pár dní“, co se vyrábí přijít s novou LEPŠÍ karoserií.

superhero

Prosím, prosím, má redakce přehled o vývoji a počtu schválení vyjímek v ČR/EU za posledních několik let? Díky.

Juraj

Takže všichni musí plnit normy, ledaže dostanou výjimku, a pak nemusí. To je fakt paráda.

A ministerstvo si není vědomo žádných rizik? Čeká se na první úmrtí? 🤦‍♂️

Kamui

Na druhou stranu – v Americe to nevadí. Nejsou ty evropské předpisy zbytečně konzervativní?

Zdrasa

Ne. V Americe to „nevadí“, protože si to vylobboval tamní průmysl, ne protože by to bylo bezpečné.

Air Traveller

Ne nejsou. Budme jeste radi, ze jsme v evrope.

Petr

Konzervativní ne, naopak moc moderní. Kdejaký „smrďoch“ s platnou emisí je rozčílí. Na STK Vás vyhodí i když máte schválené disky, ale nejsou zapsané (od výrobce) v techničáku. A takto tady žijeme.

Jakub P

Nevadí, protože jim očividně nevadí z evropského pohledu šílené statistiky mrtvých a zraněných na silnicích. A to se pokusili to „zlepšit“ tím, že v mnoha místech se jen velmi málokdo pohybuje bez auta a tedy vlastní ochranné klece.

Jan Tichavský

Tesla aspoň automaticky brzdí před potenciální srážkou s chodcem, na rozdíl od živého řidiče čumícího do telefonu.

Jakub P

Tyhle skoro jakoby ale ne tak úplně automatický systémy řízení (o kterých navíc Elon řadě svých fanoušků nakukal, že je to plnohodnotnej autopilot a oni s tím podle toho zacházej) jsou z hlediska bezpečnosti velmi, velmi diskutabilní. Ono hlídat stroj, kterej skoro (ale právě jen skoro) všechno dělá správně a udržet přitom pozornost a být připraven na ty okamžiky, kdy ten stroj udělá potenciálně fatální chybu, je pro lidskej mozek sakra náročný. O poznání náročnější, než řídit sám celou dobu. Jinými slovy, ta detekce chodců Teslou má daleko k dokonalosti a pravděpodobnost, že řidič Tesly bude čučet do telefonu (nebo… Číst vice »

Otto

Na druhou stranu- zkuste v USA zaregistrovat vozidlo, ktere tam neni homologovane – mission impossible. Cili kdybyste tam chtel provozovat treba octavii, tak je to temer nerealizovatelna zalezitost

Jakub P

Zato úpravy tam prochází bez problémů extrémně divoký.

Kdybych tam mermomocí chtěl provozovat Oktávku, asi by nejjednodušší cesta bylo koupit jakýkoli místní auto a postupně všechny díly vyměnit za ty z Oktávky…

Jiří Kocurek

Zas na druhou stranu: Kolik jich je (schvaluje se každý kus, nikoliv typ) a kolikrát potkáte trakor, kombajn nebo jiný pracovní stroj, který je zepředu pevný už jenom kvůli radlici. Pravda, ne na dálnici, ale tam zas nejsou chodci.

Nose Peak

Simpsni to zase předpověděli správně; jsou lepší jak Vanga 🙂

“The Federal Highway commission has ruled the
Canyonero unsafe for highway or city driving.
Canyonero!
12 yards long, 2 lanes wide,
65 tons of American Pride!
Canyonero! Canyonero!
Top of the line in utility sports,
Unexplained fires are a matter for the courts!
Canyonero! Canyonero!”

https://youtu.be/PI_Jl5WFQkA

Jiří Kocurek

Traktorbagr na cestu normálně může, jsou jich stovky a že by to byl nějaký masakr chodců v obci …

Zdrasa

Jaká je jejich běžná rychlost? Jak často je potkáváte v místech koncentrace chodců (tj především městech)?

Jan Tichavský

Ale zase nemají automatické brzdění jako tahle Tesla, která pohyb chodců sama sleduje.

okk

To sice ano, ale Traktorbagr z nuly na 100 km/h NEzrychlí za tři sekundy.

Jiří Kocurek

A to je pro bezpečnost chodců rozhodující? Motorky totiž taky.

Překračovat povolených 50 km/h lze i s Pragou V3S.

Bram

Traktorbagr jezdí maximálně třicet a díky tomu po silnicích jezdí minimálně. Většinou jede na nízkoložném návěsu či přívěsu za tahačem. A zrychlení má také výrazně nižší. Kocurkovi se z vedra asi zavařil mozek, byť zrovna dneska vedro není. Nebo jde o trvalé postižení po nedávných horkých dnech?!? Pokud ano, chtělo by to asi návštěvu odborného lékaře :-).

Jiří Kocurek

Nemálo traktorů je homologovaných na 50 km/h a mnohem hůř brzdí.

Vy jste asi moc nenajezdil mezi vesnicemi o žních, když je vidíte leda na podvalech za tahačem, co?
Zkuste z toho horka pouvažovat nad tím, že na dálnici (tam je vidíte na podvalech) zase nejsou chodci.

Jaaa

Traktory jezdí v Karlíně? Pro traktory neplatí zvláštní značka “zákaz vjezdu traktorů”?

Bram

Traktorbagr a traktor je dost velký rozdíl. Na podvalech jezdí především traktorbagry a ne traktory. A ani traktor nejezdí více než 50 km/h. Dále se na traktorech nevyskytují ostré rohy. A traktory se po městech, kde je mnoho přechodů pro chodce, téměř nepohybují. Mám s těmi rozdíly pokračovat dále, nebo už to na ochlazení vedrem zasažené kocurkovské hlavy stačilo?!?

Pája

Dneska umí určité typy traktorů upalovat 80 i s tím tandemovým vlekem za sebou. Ale srazit se s tím závažím vepředu by pro posádku osobního vozu asi nedopadlo moc dobře. Což nic nemění na faktu, že CyberTruck může při nehodě díky absenci deformačních zón pro někoho představovat smrtelné nebezpečí a to může být kdokoliv i nám blízký, tudíž by se po pozemních komunikacích vlastní silou vůbec pohybovat neměl.

Bram

To by ale měly být traktory postavené na bázi nákladních automobilů, například Tatra. To je ale legální.

knedlo

V Bielorusku som traktorov v meste videl teda hodne. Všade samý traktor (nečudo, keď ich tam masovo vyrábajú) s rôznymi vozíkmi. Nejeden ťahal za sebou cisternu Kvassu, ktorý sa predával priamo na ulici.

Bram

A Česko je snad Bělorusko?!? Jako není nutné se srovnávat s jakousi rozvojovou východní despocií.

mimochodem

Ale no tak, pane kolego…. nohama na zem a zpatky do reality. Existence tech vyjimek je normalni a je dobre, ze existuji. Je spatne, ze jich je az tolik potreba. Kdyby pulku tech vyjimek zahrnuly rovnou, z pohledu stavu na cestach by se nic nestalo, akorat DEKRA by prisla o spoustu penez. Prikladmo, nekdy v devadesatkach u nas nebylo povinne mit treti brzdove svetlo. Nikdo to neznal, kdyz si to nekdo dobastlil na skodovku svepomoci, byl za to potrestan, prece to nema homologaci. A kdyz si nekdo nechal dovezt auto ze zapadu, kde to uz pouzivali bezne, musel mit v… Číst vice »

Filip Jirsák

Existence výjimek smysl dává. Ale jak může výjimku dostat auto které je o tolik nebezpečnější pro ostatní účastníky silničního provozu, než jiná prodávaná auta, to nechápu. Pokud by to alespoň bylo spojené s omezením rychlosti a s tím, že to smí řídit jen řidič, který bude mít speciální zkoušku, projde psychotesty… Ale ne, tady prostě do běžného provozu schválí tank a pak to nejspíš ještě začnou nabízet k půjčení na „zážitkové jízdy“ povětšinou lidem, kteří na bezpečnost kašlou i v normálních autech.

Jakub P

Tak ona ta možnost výjimek byla určená pro veterány, prototypy a další opravdu ojedinělý speciální vozidla.

Jenže se to začalo ve velkém zneužívat pro dovoz právě US pickupů a podobných aut, která fakt nejsou jedinečná ani nanahraditelná svou funkcí, ale zato jsou otravná až nebezpečná pro okolí a tím uspokojují ego majitelů.

Podle posledních zpráv už se právě proto EU chystá tuhle možnost zavřít nebo výrazně zpřísnit. Což bude škoda pro milovníky veteránů a spol., pro které byla původně určená, ale holt se nedá nic dělat.

mimochodem

Zijete v zemi, kde policie ma na svych autech nehomologovane utocne ramy, ktere jsou pouzivany ve zcela neprimerenych situacich.
https://www.kverulant.org/cases/nasilne-policejni-zastavovani-vozidel-s-trubkovym-ramem-na-cyklisty/

Co je proti tomu nejakej cybertruck…