cargo

Železničáři získali zelené razítko k pokračování hradubické dvoukolejky

Správa železniční dopravní cesty už má pohromadě oba potřebné souhlasy ministerstva životního prostředí v procesech EIA k dokončení zvoukolejnění tratě

Správa železniční dopravní cesty už má pohromadě oba potřebné souhlasy ministerstva životního prostředí v procesech EIA k dokončení zvoukolejnění tratě mezi Pardubicemi a Hradcem Králové.

Aktuálně železničáři získali finální razítko k úseku z Opatovic nad Labem do Hradce. Pro část z Pardubic do Stéblové se jim podařilo projít zkoumáním vlivu stavby na životní prostředí už v listopadu. Termín realizace obou úseků je počátek 20. let.

První na řadu přijde právě zhruba sedmikilometrový úsek do Hradce Králové. „V současné době se zpracovává dokumentace pro územní rozhodnutí, která k dnešnímu dni není uzavřena a odsouhlasena investorem stavby. Z tohoto důvodu není možné závazně stanovit finanční náklady na stavbu a projektové práce,“ upřesnil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Stavba by podle něj měla začít v roce 2021 a skončit v roce 2023.

Úpravy tratě Opatovice nad Labem - Hradec Králové. Pramen: SŽDC/dokumentace EIA

Úpravy tratě Opatovice nad Labem – Hradec Králové.
Pramen: SŽDC/dokumentace EIA

Téměř současně by měli dělníci poprvé kopnout i na úseku z Pardubic do Stéblové. Záměr projektu nyní leží na centrální komisi ministerstva dopravy, která všechny velké dopravní stavby musí schválit. Se zahájením se počítá na jaře 2022 a dokončení v listopadu 2024. U tohoto úseku už má SŽDC i vyčíslené náklady, které mírně přesahují dvě miliardy korun. Vložený úsek mezi Stéblovou a Opatovicemi je hotový už od roku 2015.

Po modernizaci by se traťová rychlost měla zvýšit z dnešních 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů v hodině. „Současná kapacita jednokolejné trati je vyčerpána a její kapacita nevyhovuje požadavkům objednatele dopravy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji,“ píše se v dokumentaci EIA. V nákladní dopravě je trať mimo jiné využívána pro zásobování Elektráren Opatovice uhlím nebo pro dopravu automobilů ze závodu Škoda Auto v Kvasinách. Trať slouží i pro odklony z koridorové tratě Pardubice – Kolín.

S úpravou tratě souvisí i čtyřmiliardová modernizace uzlu Pardubice, která by měla začít počátkem roku 2020.

Tagy EIA Hradec Králové Opatovice nad Labem pardubice SŽDC trať zdvoukolejnění
20 komentářů