Alternativní koridor z Hradce do Týniště získal souhlas MŽP, vyjde na pět miliard
Plán na velkou modernizaci zhruba dvacetikilometrového traťového úseku Hradec Králové – Týniště nad Orlicí zdolal zásadní překážku. Ministerstvo životního prostředí
Plán na velkou modernizaci zhruba dvacetikilometrového traťového úseku Hradec Králové – Týniště nad Orlicí zdolal zásadní překážku. Ministerstvo životního prostředí při posuzování vlivu stavby na okolí (EIA) vydalo souhlasné stanovisko.
Trať se mimo jiné dočká zdvojkolejnění, zvýšení povolené rychlosti až na 160 kilometrů v hodině a bude připravena na budoucí přepnutí na střídavou trakční soustavu. „Realizaci stavby předpokládáme v termínu prosinec 2022 až leden 2026,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Johánek. Celkové investiční náklady železničáři zatím odhadují na 4,8 miliardy korun bez DPH.
Stavba je vedena jako návazná na modernizaci a zdvojkolejnění tratě Opatovice nad Labem – Hradec Králové. Ta už souhlasné stanovisko od MŽP má od loňska, stavět by se mělo v letech 2021 až 2023. V Týništi by pak měla navázat modernizace úseku do Chocně, která aktuálně prochází procesem EIA.
Obecně by trať číslo 20 Velký Osek – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň měla sloužit jako alternativní západo-východní spojka k prvnímu koridoru. Úseky od Hradce Králové na Prahu by měly projít modernizací do konce 20. let.