Obrazem: Na 4. koridoru u Soběslavi už se hloubí tunel a zakládají estakády
Správa železnic přinesla na facebooku třetí ze svých fotoreportáží z velkých železničních staveb. Tentokrát jde o téměř devítikilometrový úsek novostavby
Správa železnic přinesla na facebooku třetí ze svých fotoreportáží z velkých železničních staveb. Tentokrát jde o téměř devítikilometrový úsek novostavby tratě Soběslav – Doubí, který za téměř čtyři miliardy korun staví firmy Eurovia, Strabag a Metrostav. Deník Zdopravy.cz přináší se souhlasem Správy železnic obrázky svým čtenářům. V minulých dílech SŽ představila postup modernizace trati Olomouc – Uničov a budování nové části 4. koridoru Sudoměřice – Votice.
Modernizovaná trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3. To umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, výhledově pak Správa železnic počítá se zvýšením až na 200 km/h. Přidání druhé koleje přinese zvýšení kapacity a odpadne také křižování vlaků v Soběslavi a Roudné.
Úsek už je z obou stran obklopen modernizovanými úseky. Povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná (nákres zde). Jeho součástí bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy. Díky vedení stavby v nové stopě by cestující neměly výrazněji trápit výluky. Na ty dojde jen při napojování nového úseku.