Dalších 17 kilometrů na rychlost 200 km/h. SŽ vybrala firmy na proměnu trati Kojetín – Přerov

Budoucí podoba stanice Chropyně na trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: SŽBudoucí podoba stanice Chropyně na trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: SŽ

K zahájení prací dojde ještě v srpnu, příští týden vypukne do konce jízdního řádu výluka.

Správa železnic dokončila soutěž na modernizaci další části trati mezi Brnem a Přerovem. Přestavbu 17 kilometrů dlouhého úseku z Kojetína do Přerova provede za 10,499 miliardy korun sdružení firem Subterra, OHLA ŽS, Swietelsky Rail, Elektrizace železnic Praha a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.

O uzavření smlouvy informovala Správa železnic v tiskové zprávě. Maximální přípustná cena byla 11,073 miliardy korun, do soutěže přišly dvě nabídky. K zahájení prací má dojít ještě v srpnu, stavba naváže na již zahájenou modernizaci úseku Nezamyslice – Kojetín. Od 26. srpna tak začne výluka z Kojetína do Přerova, která potrvá až do poloviny prosince.

Hotovo v roce 2028

Trať povede částečně v nové stopě, bude kompletně dvoukolejná. Maximální rychlost stoupne ze 100 na 200 km/h. Trať bude zabezpečena ETCS. Hotovo by mělo být do konce roku 2028.

Součástí stavby je rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, které získají nové nádražní budovy a parkoviště. Příchod na nástupiště bude podchody s bezbariérovým přístupem. Navíc umožní propojení s oblastmi na druhé straně nádraží.

Namísto dosavadní stanice Věžky vznikne stejnojmenná zastávka, případné přejíždění mezi traťovými kolejemi umožní nová odbočka, která vznikne u obce Bochoř.

Trať Kojetín - Přerov po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnicMost přes Moravu na nové trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba stanice Chropyně na trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: SŽNová trať Kojetín - Přerov. Pramen: Správa železnicStanice Kojetín na trati Brno - Přerov. Pramen: Správa železnic

Stát řadí novostavbu tratě Brno – Přerov do sítě tzv. rychlých spojení, o plnohodnotnou vysokorychlostní trať ovšem nepůjde. Ta má vzniknout až v navazujícím úseku od Přerova do Ostravy, a to pro rychlost až 320 km/h.

Kilometr za 704 milionů. „Rychlotrať“ Brno – Přerov ukazuje předraženost české železnice

Mezi Brnem a Přerovem půjde nicméně o zásadní zlepšení. Současná trať je jednokolejná a jezdí se po ní nejvýše stokilometrovou rychlostí. Cesta z Brna do 88 kilometrů vzdáleného Přerova trvá hodinu a čtvrt. Kapacita trati je zcela vyčerpaná.

Úseky rychlé tratě (200 km/h) Brno – Přerov (odkazy vedou na informační letáky SŽ s podrobnostmi k jednotlivým stavbám)

První stavba Brno – Blažovice 2028–2032

Druhá stavba Blažovice – Vyškov 2026–2031 

Třetí stavba Vyškov – Nezamyslice 2027–2033

Čtvrtá stavba Nezamyslice – Kojetín 2025–2028

Pátá stavba Kojetín – Přerov 2025–2028

 

Tagy 200 km/h Brno - Přerov Elektrizace železnic (EŽ) Firesta-Fišer Kojetín - Přerov OHLA ŽS Správa železnic Subterra Swietelsky Rail trať 300
102 komentářů