Dalších 17 kilometrů na rychlost 200 km/h. SŽ vybrala firmy na proměnu trati Kojetín – Přerov
Budoucí podoba stanice Chropyně na trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: SŽ

K zahájení prací dojde ještě v srpnu, příští týden vypukne do konce jízdního řádu výluka.
To je parádní! Místo fantazírování o přidávání dalších dálnic do české krajiny (nemyslím ty ze současného systému, ty je vhodné dokončit) bychom se měli soustředit na tyto projekty. Udělat železnici kvalitnější a rychlejší.
Možná by se mělo dělat obojí protože oboje má jiné využití a jinou cílovku.
Dálnice se staví už cca 70 let a nic nevyřešily. Takžeby se mohly zase stavět 70 let železnice…
Železnice se staví už nějakých 150+ let a taky pořád nic nevyřešily…
Ty už se právě 70 let nestaví…
Dalších? Nepočítám-li pendolina na České Budějovice, tak to bude prvních 17 km na 200 km/h, není-li pravda? 🙂
Jinak, jsem zvědav, jak bude vypadat kojetínské nádraží. Město je to takové svérázné, ale přál bych tomu nějakou pořádnou architektonickou soutěž..
Už se začalo stavět v úseku Kojetín – Nezamyslice.
Koukněte na vizualizaci, nová budova v Kojetíně je tam vidět z obou stran. https://www.youtube.com/watch?v=aQNB4e-YfTQ
Ale přijde mi trestuhodné, že nebude tahle přeložka (https://mapy.com/s/cujavafasu), aby se odstranil významný propad rychlosti.
To je úžasné, že i k nám na Moravu konečně dorazila technologie 20. století!:-)
Ještě se neradujte 😀
Na internet chodíte pořád do obecní knihovny? To aspoň ušetříte za poplatky za televizi a rozhlas
První VRT se začne stavět na Moravě, první výhybky na 350 km/h se testují na Moravě, první regionální trať na 160 km/h máte na Moravě, první BEMU máte na Moravě, nejmodernější patrové vozy jezdí na Moravě (a ve Slezsku), jediné přímé železniční spojení k Jadranu vede přes Moravu… Nemyslel jste to tak, že Moravák musí za každou cenu fňukat a dělat ze sebe přehlíženou chudinku z provincie, že ne?
Fňukat? Se podívejte na parní lokomotivy, vše se odvezlo do Čech, zůstal nám je Skaličkák, BSka a reklamy na Lužnou či Chomutov, kam se za za jednodenní výlet neotočíme. Nová vozidla RegioFok nebo RegioSpider jezdí jen na pomezí. Morava je vytlačena z učebnic dějepisu a zeměpisu, že bylo do roku 1918 nějaké Markrabství se tají, ale když si někdo povzdechne, je nutno jej dehonestovat, že fňuká. Třeba fňuká, ale Moravě byla odebrána svéprávnost, tak fňukat může…
Jo takže opravdu jen ufňukaný moraváček s malým m i p
Rosnička a další v Olomouckém depozitáři je co? Osoblažka je co?
V motorech trochu škobrtáme, byť na obzoru jsou další BEMu, ale elektrická regionálka je v olomouckém, moravskoslezském, zlínském i jihomoravském kraji nejmodernější v republice. Všechno v nových Panterech/Ibalginech nebo Elfech v případě MS kraje.
Takže sorry, ale jako moravák říkám, že fakt jen blbě fňukáte. Prostor pro zlepšení určitě je, ale to co předvádíte vy, nic jinyho, než blbý fňukání není.
Stando, držte se dopravních témat, prosím.
Ano. A nejhorší vozy na expresech (Ex1/Ex2) a R18
Půjde trať rovnou do výhradního provozu bez návěstidel? Respektive s DNS?
Ano
Informační leták na úsek Vyškov – Nezamyslice, zahájení 9/27, uvedeno do provozu 1/23
Možná by chtělo posunovat všechny data…
Já? Ne já.
Jelikož si tady někteří opakovaně stěžují, že u Přerova nebude žádné zrychlení, tak jsem si dal tu práci a stáhl zadávací dokumentaci.
Namísto 90 tam bude 130/140/145 km/h: https://ctrlv.link/tKFE
Proč?
Jelikož si tady někteří opakovaně stěžují…
Protože v Přerově ten vlak musí přes výhybky a navíc je tam oblouk na 80 km/h. https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=49.44214863203257&lon=17.452093362808228&zoom=17
To znamená, že z rychlosti 200 musí brzdit už daleko před stanicí a těch ušetřených pár desítek sekund nejspíš nestojí za obří přeložky.
Zeptám se jako naprostý laik. Pokud by pak někdo v budoucnu chtěl tuhle trať upravit na vyšší rychlosti (např. 230+), je to vůbec reálné, nebo by se muselo začít v přípravě úplně od začátku? Předpokládám, že asi největší problémy by byly s traťovými oblouky, které pokud jsou projektované na rychlost 200, tak je na vyšší rychlost jen tak nikdo nepřestaví (bez kompletního natažení celé trasy), nebo to třeba u zvýšení rychlosti na těch 230 ještě nemusí být až zase takový problém? Chápu, že po pár letech řešit přestavbu je kravina, nicméně stejně mě to zajímá, co všechno by to pak… Číst vice »
Další věc je, že u VRT kolejí nesmí být nástupiště, tak je to jedna z věcí, co by bylo náročné na předělání.
Možno som len príliš zhýčkaný zo slovenského koridoru, ale teda prekvapuje ma, že sa už pri rýchlosti 200 km/h nechávajú nástupištia pri hlavných koľajách
Kolem nástupišť se podle českých norem může jezdit právě maximálně 200 km/h.
Doplním fouse55:
V Německu jezní občas i rychleji, ale asi se na to nadšeně netváří.
Tohle řesení umožňuje šetřit místo, staniční pláně nejsou nekonečné a taky je trochu lepší dopravní technologie,
Limitující faktory jsou oblouky, osová vzdálenost a nástupiště. U těch přímých úseků ty první dvě nemusí být problém, spíš je vysoce nepravděpodobné, že by kdy existovala potřeba vyšší traťové rychlosti.
Počítá se tady s velmi hustým provozem až čtyř vrstev osobních vlaků, včetně zastávkových. Jakmile by toto přestalo stačit, dostane se ke slovu projekt paralelní VRT Haná, který je zatím v šuplíku.
A v šuplíku také zůstane, tempem kterým stát staví se dostane na řadu někdy okolo roku 2100
No a? Dokud není potřeba, tak se stavět nebude. Určitě to nemá (při vší úctě) takovou prioritu jako např. spojení Čech a Bavorska.
Zásadním limitem je minimální požadovaná únosnost na zemní pláni a minimální požadovaná únosnost na pláni tělesa železničního spodku – zde jsou stanoveny hodnoty pro interval rychlosti V = 161-200 km/h. Toto je stavební věc a snaha zvýšit rychlost znamená de facto buď zakázat zcela nákladní dopravu nebo tu trať postavit celou znovu.
Proč by to někdo dělal? Nebo jste chtěl napsat 320+?
Těch problémů je mnohem více, zdaleka ne pouze oblouky a ježdění kolem perónů. Zdá se, že to je trať jako trať, ale je to jako loď a ponorka (obojí je plavidlo). Například jsou větší odstupy předjízdných od hlavních traťových kolejí, takže by to znamenalo vytrhat a předělat celá kolejiště všech stanic už jen z tohoto důvodu. Obrovským omezením jsou ovšem minimální požadované odstupy výhybek, vzestupnic a lomů sklonů resp. jejich zaoblení. Laikovi to nic neříká, ale vejít se se vším do norem je někdy nemožné, zvláště pokud to není úplná rovina. Přestavět konvenční trať z 200 km/h na VRT s… Číst vice »
Jaký účel bude mít nová odbočka Bochoř, když je skoro v Přerově? Vzdálenost Chropyně-Bochoř je trojnásobná proti vzdálenosti Bochoř-Přerov pravé. IMHO by ty spojky měly větší smysl uprostřed úseku, a to je u Vlkoše (plusmínus dnešní chropyňské záhlaví Věžek).
Odbočka bude právě až za Věžkama (z pohledu jízdy od Přerova) přibližně uprostřed úseku.
Ještě upřesním – žst. Přerov začíná v km 86.6, zast. Věžky bude 82.976-83.116, odb. Bochoř 82.297-82.621, vjezd do Chropyně 78.242
Díky. V tom případě to smysl dává… až na ten název. To je na zmatení nepřátel?
Prostě v tom místě je to ještě v katastru Bochoře.
Fakt promyšlený projekt. Ve dvěstěhlavých Věžkách zastávka bude, v tisícihlavé Bochoři nikoliv. Vše pro lidi!
spravne by nemela byt na 200kmh trati zastavky ani v jedny vesnici
Proč?
Protože by tam měla být buď předjízdná kolej (dražší) anebo to bude místo omezující kapacitu…
Jenže tady to kapacitu nebude omezovat, tady se kapacita přidáním koleje cca 4 x zvýší.
Něco jiného je třeba zrychlení na 200 v úseku Pardubice – Choceň, kde to tu kapacitu bude snižovat, protože tady je už na hraně až za hranou, osobní vlaky jsou furt někde předjížděny (a je snaha ty zastávky taky vynechávat), čimž se stávají pro lidi nepoužitelné.
§1a ve Věžkách vždycky byla zastávka
§1b v Bochoři nikdy nebyla zastávka
Tak ono je to prozaičtejsi se zrušením zastávky musí souhlasit kraj a obec – oba nesouhlasili.
Naopak o zastávku v Bochoři zájem neměli, tak prostě není.
Slovy tehdejšího starosty Bochov, těch pár lidí co jezdí vlakem už dnes jezdí vlakem s Přerova a zastavujici vlak by dělal akorát větší hluk.
A on tomu chudákovi nikdo nevysvětlil, že hluk od rozjíždějící se moderní elektrické jednotky je tak trochu jiný než od starého rachotícího dieselu.
Erm, chcete tvrdit že u nás už jezdí aspoň většina (když už ne všechny) vlaků s kotoučovou brzdou a ne se špalkovou? Slibům lidi moc nevěří, berou to podle aktuálního stavu… a ten je naprosto převažující „pískavý/skřípavý“…
Logika houpacího koně. Těch pár lidí, co jezdí vlakem, jezdí z Přerova možná proto, že jezdit z Bochoře jaksi nemohou, když tam není zastávka.
Není ta zastávka spíš než pro samotné Věžky přestup autobus / vlak pro obce ještě dál od trati?
Vlkoš hned vedle má 1000 obyvatel.
Přestupní zastávka pro obce ještě dál od trati je hned v Přerově, jmenuje se Autobusové nádraží.
Moje babička se ve Věžkách narodila, a pamatuji si, že mi říkala, jak rádi vtipkovali na účet Bochoře a Vlkoše: „Takový zapadákov, ani dráhu tam nemají:)“ Tak jsem rád, že historie zůstane dodržena:)
Kdysi Vlkoš- Věžky, dál jdem pěšky. Asi proto, že tam byla výhybna. Když v Oseku n Bečvou si prosadili zastávku, mohli to Bochořáci taky zkusit
Žeby to souviselo s tím že z Bochoři je to do Přerova co by kamenem dohodil, kdežto z Věžek dvakrát tak daleko? Ono dělat zastávky (kór na trati 200kmh) každý dva kilometry je přecejen trochu extrém…
Vzhledem k te napajecce u Nezamyslic… Bude to uz rovnou na 25 kV?
Nová napáječka se staví současně s novou tratí … takže pokud by náhodou obojí nebylo rovnou na 25 kV AC, znamenalo by to, že ‚dobrá‘ Správa je ještě mnohem horší Správa, než jsme si zatím byli ochotní připustit.
Tak hurá, už je vidět alespoň světla bagru na začátku tunelu.
Tak si říkám, že kdyby se stavělo pomocí PPP, tak se trať mohla na tři roky komplet zavřít a postavit najednou….
Nemohla i PPP, musí zajistit obsluhu vleček a nákladní dopravy. A tri roky se to bude stavět taky.
A teď bude obsluha vleček a nákladní dopravy ve vyloučeném úseku zajištěna jak? Nijak.
Řekl bych, že Fandík myslel na to, co napadlo i mne, kdyby to bylo celé PPP, mohlo na to být dost peněz, mohlo se to stavět najednou celé od Brna po Přerov, pravda trvalo by to také 3 roky, ale ne 8 let, když se to bude stavět po částech.
Do Kojetín i Chropyně bude po celou dobu zajisten příjezd od Přerova nebo Nezamyslic
No to se vyplatí….
Sice se zpožděním alespon 20 let a lepší teď než nikdy.
Zas pro budoucí generace je to takhle paradoxně možná lepší, protože před těmi 20 lety by to asi bylo na nižší rychlosti, s úrovňovými přejezdy apod.
zase by se dřív postavila VRT Haná…
Pro zajímavost,co se týče výluk (podle projektové dokumentace), tak nejhorší bude asi rok 2027, kdy by měl být zastavený provoz od poloviny února až do konce grafikonu po dobu 309 dní, a pak rok 2028 se zastaveným provozem na 126 dní od dubna do srpna. Letošní výluka by měla být kvůli úpravě němčického zhlaví v Kojetíně a instalaci provizorního SZZ.
Počkat, to na úpravu jednoho zhlaví + zabzař potřebují 4 měsíce? Nebudou dělat i něco dalšího?
Jako instalace zabzař jinde probíhá za provozu, ne? Proč to nejde tady?
Budou taky dělat mosty pod tím zhlavim.
Jo tak. A není to tím pádem Chropyňské zhlaví? Tam je most přes Moravu. Anebo se jedná o nějaké menší propustky?
Podchod místo Křenovské, plus nějaké propustky a založení mostu pro nadjezd.
Díky. Už to dokonce vidím i na Mapách cz
Díky, to dává smysl: V mapě je už i přeložka II/367
A jinde se budou dělat nějaké přípravy předpokládám, řezání, přípravy na přeložky?
Co rok 2026, to bude nějaká souvislá dlouhá výluka?
V roce 2026 se budou stavět obchvaty Kojetína a Chropyně, nádjezdy místo přejezdů a těleso pro druhou kolej.
Hlavně při takové šílené výluce by alespoň některé vlaky měly jet odklonem přes Břeclav. Ono časově by to bylo delší asi jen a 10 – 15 minut a navíc přes Kojetín to za výluky bude trvat déle kvůli NAD.
Zajímavá myšlenka. Obávám se ale vyprodané kapacity Brno – Hrušovany.
Ale vratné soupravy na R8 nejsou, takže by to až taková hitparáda stejně nebyla.
Z Olomouce (a Přerova) do Brna se dá jet Interpanterem, ale ten to nepobere.
NAD Brno-Hulín je rychlejší než vlak Brno-Kojetín.
To není zrovna překvapivé, když do Hulína je to celé po dálnici.
Ale.RJ hulín nepouživá
A to jsem ten přestup dokonce zažil.
https://zdopravy.cz/regiojet-ceka-prvni-velka-vyluka-na-r8-vlaky-na-vice-nez-mesic-mimoradne-odkloni-do-hulina-44948/
Tak pardon, někdy to tedy bylo, ale většinou do Hulína nejezdil
Naopak ze začátku jezdil většinou Hulín, poslední rok spíš Přerov.
Současná trať je tak zoufalá, že NAD je výhodnější.
Já bych spis ocenil příme NAD busy až do Ostravy.
Pravidelná bus linka existuje.
No moc těch autobusů není… místo nesmyslného přesedani v pulce trasy na vlak je pro cestujicí až do Ostravy nesmysl
Tak mají jezdid 4x za denČD
To je utopie, jestli myslíte ten výkřik o komerčních vlacích
České dráhy mají poslední dobou zajímavou byznys strategii: prohrávat tendry s dotací a pak na stejných tratích plánovat komerční spoje bez dotace. Geniální.
Takže bude zastavený provoz skoro pořád… To moc nemá smysl tam občas pustit vlaky na měsíc – dva…
Příští rok by měl být bez nějakých velkých výluk, kromě několika víkendových.
Bude zastaveny teď do prosince, 2026 se bude jezdit celý rok, v roce 2027 bude celý rok výluka. V roce 2028 již bude jedna kolej Kojetín-Přerov hotová ale budou se napojovat přeložky mezi Kojetiem a nezamyslicema. Kojetín musi být kvůli cukrovaru/ lihovaru a vleckam na Tovačovce pořád aspoň z jedné strany sjizdný.
To samé Chropyně, také pořád napojená na železniční síť tam jsou vlečky Fatry a SSHR.
SSHR už má červený terč a Fatra jezdí minimálně (možná už vůbec).
Což je dost ostudné tempo výstavby když ten úsek má do 20 km
Dálkovou trať těžko postavíte rychleji než za tři stavební sezóny. Tak dlouho se stavěl úsek Soběslav – Doubí v nové stopě na zelené louce. Tady je to zčásti ve staré stopě s nutnou obsluhou vleček. A i tak to ten třetí rok bude částečně v provozu po jedné koleji. Nabídla to vaše stavební firma v kratším termínu?
A proč to naši předkové zvládali s primitivní technikou a my nejsme schopni to udělat rychleji…
I s trolejí, ETCS a jezdili přes 160 km/h?
A BOZP
Všechno jde když se chce 🙂
Tak zavolejte do Subterry, Strabagu a Eurovie a nabídněte jim jejich služby, myslím ze po vás hned skočí když víte jak to postavit mnohem rychleji a tím jim vydělat slušný prachy.
Porad tu cekam na tu partu, co v clanku o zvyseni rychlosti na dalnici z 130 na 150kmh spocitala, ze se ten usetreny cas nemuze nikomu vyplatit …
Ze 130 na 150 je zrychlení o 15 %, navíc v určitém úseku a při nutnosti přizpůsobit jízdu stavu vozovky a provozu. Kapacita se nezvýší, podle modelů se naopak nepatrně sníží.
Tady je zrychlení na dvojnásobek, při skokovém navýšení kapacity na víc než dvojnásobek, provoz pod zabezpečovačem. Umožní to obnovení příměstské dopravy z Vyškova i přivedení dalších rychlých spojů z RS1.
Základní školu vám bohužel nenahradím, ale snad stačí aspoň takto.
Kolem těch 150 km/h ma dálnici je strašné haló. Ono reálně se na dálnicích těch 150 běžně jezdí už dneska a nehodovost to nějak nezvyšuje.
Když to převedu na silnici, tak tady především zmizí kyvadlový provoz na semaforech jedním pruhem.
◇t= t1-t2=s/v1-s/v2
Při vzdálenosti 50km a rychlostech 130km/h a150km/ je tedy časová úspora 3,07minut
Při vzdálenosti 50km a rychlostech 100km/h a 200km/h je časová úspora 15 minut
Tedy 5x vyšší, fyzika základní školy.
Ten vlak se nikdy nerozjíždí ani nezastavuje? Hned od první sekundy nasadí 200 a ze stejné rychlosti pak v mžiku oka zastaví? To teda koukám! Takové přetížení ve vlaku bych zažít nechtěl – to neměl ani Remek v Sojuzu.
Tak rozjíždí se a brzdí i auto, vzorecek je na idealnich 50km. Vlak se rozjíždí pode toho jestli je to Os, R, nebo Ex. Podle toho jaké má hnací vozidlo a tak, vše je ale irelevantní pro demonstraci rozdílu zvýšit rychlostech o 20km/h a 100km/h což byl smysl příspěvku.
Když je to převážně nová stopa tak proč je tam ta výluka?
Protože nová stopa je to asi na 100m
V úseku 5 (tohle) je to převážně stávající stopa… trochu jinak úsek 4 (a plánované 1,2,3) tam je ten podíl nové stopy citelně vyšší, většinový…
„Trať povede z velké části v nové stopě, bude kompletně dvoukolejná.“
Právě, že nová dvoukolejka povede více méně v současné stopě. Kromě oblouku před Přerovem, tam stejně žádné další oblouky k rovnání nejsou 😀
Nejspíš to bylo omylem převzato z toho sousedního úseku do Nezamyslic.
Skoro určitě… celkově (za všechny úseky dohromady) to „převážně“ v nové stopě bude, ale v oddílu 5 (tady) to bude převážně ve stejné stopě…
A který oblouk před Přerovem se bude rovnat? Jo, k rovnání by byl, ale to by muselo MD a SŽ uvažovat strategicky. Zapomněly totiž u ŘSD objednat novou díru pro dvojkolejku pod D1, takže se bude muset podjíždět tou současnou dírou, kde oblouky umožnují jen 100 km/h.
To by znamenalo kompletní přetrasování a změnu zásad územního rozvoje.
SŽ může zaplatit ÚP jednotlivých obcí a nemusí jít přes ZÚR. Ale tak prozíraví nejsou. Takže nejen že zaplatí ZúR, ale pak zaplatí stát stejně změnu jednotlivých ÚP.
Tohle ale mělo být v ZÚR od samého začátku, když se tam dávala celá tato trať.
Hurá, hurá a ještě jednou hurá! Konečně se dočkáme normální železnice z Přerova do Brna. Na předchozím úseku Kojetín – Nezamyslice se už intenzivně maká a řeknu vám, je to staveniště nečekaně široké.
Přidávám se k Vám, tzn. že koncem r.2025 bude rozestavěna trasa Vyškov-Nezamyslice-Kojetín-Přerov, slušné.
Vyškov – Nezamyslice určitě NE, tady se stejně jako Brno-Blažovice a Blažovice-Vyškov čeká na PPP.
Tak, budou se stavět úseky 4 a 5, čili Nezamyslice-Kojetín a Kojetín-Přerov… Úseky 1+2+3 (Holubice-Nezamyslice) se tvrdí že čekají na projednání PPP…
Za mě teda kdyby si to ještě rozmysleli a mezi Holubicema a Nezamyslicema raději postavili rovnou (půlku) plánované budoucí VRT Haná (a rekonstrukci stávající trati řešili následně v „přízemnější“ variantě…
To je blbost. Takhle to nefunguje… VRT Haná má být navíc projekt pro čistě osobní vozbu, jestli se nepletu. Nebudou to chtít měnit. A rozhodně to nebudou chtít takhle kousíčkovat. VRT Haná navíc má být v naprosto jiné stopě. Jsou to dva úplně odlišné projekty, které nejde jen tak skloubit dohromady.
Holubice-Vyškov jsou potřeba 2 koleje jenom pro samotný S-bahn. V současné stopě max 100 km/h, už 120 km/h to znamená novou trasu.
O kolik novou stopu by to potřebovalo na 120kmh?? A zdvojkolejnění… když by tam neotravovala dálkovka, celkem klidně by se ten 20 minut interval vykřižoval (letmo) s jedním dvoukolejným úsekem… 15min by mohlo být trochu těžší, ale šlo by to aspoň ve špičce, a stejně než tam takovej interval bude… dneska pořád ještě není ani na Tišnov-Kuřim-Brno a to je „prime“ dojížděcí příměsto…
Už dávno tam mohla být nová trať
No ale především v úseku Holubice-Nezamyslice…
Je to široké, hlavně v místech, kde překládají i silnice. A taky předpokládám vzhledem ke zvlněnosti krajiny, kde to bude stále mírný zářez + násep. Ty mají taky větší půdorys než pouhé 2 koleje.
Zlepší se půlka 300 toť je v přištích letech vše. Pořád bude trať tak akorát pro ostudu
Jen se zas první staví ten nejméně důležitý úsek místo částí mezi Vyškovem a Brnem (úspěšně pozdrženo díky změně na PPP)
Buďme rádi, že už se staví aspoň něco 🙂
Na jednu stranu ano, na druhou je to děsná bída.
Nejméně důležitý – podle čeho? Tento úsek má rozhodně nejlepší poměr cena-přínos: minimum přeložek a umělých staveb, převážně přímé úseky na rovině. Zrychlení min. o 100 km/h na 99% úseku. Nebýt sporů kolem podjezdu v Chropyni, mohl být zahájen už dávno…
No cena určitě ne, vždyť je to na kilometr dražší než běžná VRT v Evropě a to včetně tunelů a mostů.
V Evropě jsou obecně stavby tratí levnější, taky kvůli kouskování zakázek v tuzemsku a následně bezkonkurenci. A skutečně VRT může být levnější, protože soupravy s výkonem pro akceleraci a taky díky kinetice lépe zvládají stoupání.
U nás je všechno dražší jsme přece malý specifický trh
Zrychlení mezi Bochoří a Přerovem přesně o 0 km/h. Bohužel zůstává ve stejné stopě.
Ale zrychlení se tam stejně dosáhne díky druhé koleji. Ta je skoro stejně důležitá jako zvýšení rychlosti. Umožní odstranění křižování a také zavedení expresní vrstvy, která se tam teď nevejde.
Zdvojkolejnění má samozřejmě zásadní vliv na kapacitu a zpoždění kvůli křižování, ale vlastní rychlost jízdy rychlíků nijak neovlivní.
Nezoufejte, PPProfesionálové nám všem jistě ještě ukážou, jak to dovedou rychlej, lépe, efektivně a levně (konec sarkasmu)
Víte jak to je… nejdříve se staví tam, kde je nejmenší odpor a ne tam, kde je to nejvíce potřeba.
Však i VRT Polabí měl být úplně první vrtkový úsek, který je nejvíce potřeba… ale nakonec tento úsek zamrzl a předběhla ho Moravská brána, kde se téměř nikdo nebránil.
Tak mně přijdou důležité obě tak nějak stejně, Polabí spíš kvůli kratší trase a rychlosti, Moravská brána spíš kvůli kapacitě.
Pokud je mi ta problematika severu trochu známa, jedni chtějí VRT co nejblíž, ale na dvorku souseda. Druzí to nechtějí vůbec.
Ale aby to zase nevypadalo že jsou „jen“ dvě varianty – pro každého je ten soused někdo jiný, takže to generuje desítky (sub)variant…
Protože jsme neschopná země, ktera se neumí s NIMBYsty vypořádat
Tak především by si SŽ neměla vybírat varianty, které nemá posouzené v EIA. Když už to udělá, tak by měla promtně a bez vyzvání EIA doplnit. Když neudělá ani to a dotčená obec se právem ozve … tak by alespoň diskutující neměli kopat do obyvatel obce.
Odhaduju že na úsecích 4+5 bylo nejmíň „problémů“…
Anebo ještě někdo úplně neodpískal variantu VRT Haná (aspoň první polovinu od Brna)?
To je blbost. Takhle to nefunguje… VRT Haná má být navíc projekt pro čistě osobní vozbu, jestli se nepletu. Nebudou to chtít měnit. A rozhodně to nebudou chtít takhle kousíčkovat. VRT Haná navíc má být v naprosto jiné stopě. Jsou to dva úplně odlišné projekty.
VRT Haná má křížit současnou trať mezi Nezamyslicema a Vyškovem, a má tam být na současnou trať sjezd. Takže když se bude stavět napřed tento úsek vrt, tak hned jak bude hotový tak osobka na Přerov může jezdit, a je prostor dát se do reko současné trati, samozřejmě v méně náročné variantě příměsto+nákladní nepotřebují k ničemu rychlost 200kmh…
https://www.vrtaci.cz/docs/SZ%20-%20%28VRT%20+%20RSx%29/vrt/hana.html
Když se s tím bude čekat na úsek Blažovice-Vyškov-Nezamyslice, tak to žádné zlepšení nepřinese.
Předpokládám, že uzavřením smlouvy s investorem PPP se trochu pohnou ledy, a je to zamrzlé pořádně – asi tak 30 let. V okamžiku, kdy by se stát, zastoupený Správou, zas pokusil o odklad, narazí na soukromníka (a jeho peníze). Ten časový harmonogram u prvních třech úseků od Brna bude jiný, doufám, že to bude dřív. Ale zaústění do Brna – záleží jak bude postupovat stavba nového nádraží. Rychlé spojení v současné době není kam nasměrovat, případně provizorka jako zmařená investice. I když už se to s přestavbou ŽUB konečně pohnulo.
Klidně pojedu ze Židenic šalinou, když budu v Přerově za ½ hodiny. Na nové nádraží by se čekat nemělo, protože to bude čekání na dlouho, a naopak když bude nové nádraží a až pak trať, tak zase mrháme potenciálem nádraží.
Do Brna se pořád dá dojet z Blažovic po nedávno rekonstruované trati.
Nové nádraží snad nikdy nebude a celý ten nesmyslný projekt skončí v koši
Snad RJ zvládne NAD během náporu na začátku semestru a nedopadne to jako během každoročních výluk na podzim, kdy ve čtvrtky/pátky odpoledne není dostatek autobusů.
Heč. My jezdíme z Prahy do Liberce už rychlosti kolem 50 až 80 km
Nevěřím – rychlost nad 30 km/h přece člověk vůbec nemůže přežít – to je vědecky dokázáno!
No vida, kilometr skoro o sto milionů koun levněj, než na předchozí vysoutěžené stavbě:)
Jestli to nebude tím ze tady není tunel.
Myslíte jako, že tady si tuneláři vzali dovolenou?
Možná spíše tím, že se nestaví nová trať, ale pouze přidává druhá kolej. Takže úspora jen 100 MKč/km opravdu není moc velká.
Taky jsou tam v podstatě ideální podmínky – rovina, trať z velké části v přímce, jediná větší přeložka…
Ale je tam jeden velký most – přes Moravu.
A přesto to budou dělat nesmyslně dlouho 😀
trikrat hurá:) pomalu ale jiste se to hýbe kupredu.
Ví nekdo, kdy se zacne stavet i trat mezi Ruzyni a Kladnem?
Které velké stavby by se mely jeste tento rok zahajit?
Předpoklad je 10/2025, když se už konečně v září vydá SP.
Což je se zpožděním několik desetiletí 😀