Méně zpoždění, likvidace klaprámů i nové tratě. Vedení SŽ už ví, jak si sáhnout na bonus

Prezentace plánů Správy železnic na rok 2025. Zprava Jiří Svoboda, Martin Kupka, Mojmír Nejezchleb a Jakub Bazgier. Foto: SŽPrezentace plánů Správy železnic na rok 2025. Zprava Jiří Svoboda, Martin Kupka, Mojmír Nejezchleb a Jakub Bazgier. Foto: SŽ

Správní rada stanovila jako podmínku bonusů splnění více než 150 úkolů. Podívejte se jakých.

Splněním velmi rozsáhlého seznamu úkolů podmínila správní rada Správy železnic výplatu bonusu vedení Správy železnic za příští rok. Zatímco v minulosti se počet úkolů zahrnutých do takzvaných KPI pohyboval řádově kolem desítky, nyní jich je přes 150.

KPI se skládají ze třech oblastí – provozní a provozuschopnosti, ekonomické a investiční. „Sledujeme například zkracování zpoždění, snížovaní počtu úseků s pomalou jízdou a zároveň splnění milníků přípravy klíčových investic včetně přípravy vysokorychlostních tratí. Našim cílem je, aby se železnice rozvíjela a poskytovala co nejlepší služby všem cestujícím a zákazníkům v nákladní dopravě,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. KPI na rok 2025 byly navrženy podrobněji, aby generální ředitel měl možnost úkoly z nich vyplývající přenést i na vedoucí zaměstnance na ostatních stupních řízení organizace.

Přehled naznačuje, jaké projekty mají mít v příštích letech prioritu. Poprvé je v seznamu například příprava nového spojení z Prahy do Liberce, velký důraz klade dokument na přípravu alternativy ke koridoru Velký Osek – Choceň (VOCHOC). Na seznamu se ocitl i strategický dokument pro lepší přístup nádraží zrakově postiženým nebo jasné termíny pro přípravu vysokorychlostních tratí.

Systém KPI na Správě železnic zavedla správní rada ještě za dob vlády ANO 2011, první verzi ještě zmírnila. Nová vláda zavedla již přísnější pravidla, nyní jde o nejrozsáhlejší seznam úkolů, kterým podmínil stát výplatu bonusu. Týká se jak generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody, tak jeho náměstků u jednotlivých oblastí.

Snadnější cesta k bonusu. Správní rada zmírnila podmínky vedení Správy železnic k jeho vyplacení

Z materiálu je patrné, že velký vliv na protlačení svých požadavků měli hlavní zákazníci Správy železnic: dopravci. Z velké části řeší totiž například pomalé jízdy a poruchy trakčního vedení. Do plnění KPI se dostaly jednotlivé stavby, které řeší omezení rychlosti například na pár stovkách metrů, ale dopravcům výrazně komplikují život. Naopak ze seznamu zmizely bonusy za nárůst počtu sledujících na TikToku.

Přinášíme kompletní přehled jednotlivých úkolů, které Správa železnic zveřejnila na svých stránkách.

Na úvod několik vysvětlení zkratek:
CK MD – Centrální komise ministerstva dopravy
ZP – Záměr projektu
DSP – dokumentace pro stavební povolení
DPS – dokumentace pro povolení stavby
DUSL – společné povolení podle liniového zákona
TOR – trvalé omezení rychlosti

Spolehlivost a propustnost železniční sítě. Celková váha 5 %

Správa železnic zajistí, aby podíl zpoždění způsobených z důvodu traťových závad a provozních důvodů u vlaků osobní dopravy byla menší než 6 % z celkového počtu všech narušení u vlaků osobní dopravy. Relevantním ukazatelem bude podíl narušení v procentech dle následujícího vzorce: narušení z důvodu traťových závad a provozních důvodů % = (suma minut narušení z důvodu traťových závad a provozních důvodů / suma minut všech narušení) × 100.

Spolehlivost a provozuschopnost železniční sítě. Celková váha 10 %

Nezavedení dlouhodobého omezení rychlosti na koridorových tratích (zapracovaného v roce 2025 do Tabulek traťových poměrů, vyjma případů probíhající realizace investiční akce, odložené investiční akce nebo z důvodu cizího vlivu).
Stávající 4 lokality omezení budou odstraněny návaznou investicí/opravou. Za každé jednotlivé nedodržení snížení odměny o 1/7

Bohumín – Přerov, lokalita Studénka. Opatření řeší následující omezení: Snížení rychlosti pro nákladní vlaky v km 243,943 – 244,367 ze 120 km/h na 80 km/h ve staničních kolejích č. 1 a 2. Zadání studie k posouzení stávajícího rozsahu vibrací. přenášených do okolí trati a možných opatření k jejich snížení.
Mosty u Jablunkova st. hr. – Bohumín os. n., lokalita Mosty u Jablunkova st. hr. – Mosty u Jablunkova. Opatření řeší následující omezení: Svážlivé území – snížení rychlosti ze 120 km/h na 50 km/h v km 286,577 – 287,010 ve 2. traťové koleji. Dokončení inženýrsko-geologických průzkumů. Vypsání tendru na zpracování záměru projektu (ZP).
Lanžhot st. hr. – Brno hl. n., lokalita Brno hl. n. – Brno-Horní Hešpice. Opatření řeší následující omezení: Nevyhovující technický stav mostu v km 142,475. Snížení rychlosti v km 142,510 – 142,400 z 40 km/h na 20 km/h, koleje 1c. a 3b. obousměrně.
Zahájení realizace opravy mostu vedoucí k následnému odstranění TOR. Praha-Vyšehrad – Praha-Smíchov Opatření řeší následující omezení: Žádost o TOR – železniční most „Pod Vyšehradem“ v km 3,706 – nevyhovující technický stav. Realizace průzkumů pro zpracování navazující projektové přípravy.

Snížení celkové doby zastavení provozu z důvodu poruch trakčního vedení a jeho napájení oproti roku 2024 se zohledněním externích příčin narušení provozování dráhy.

Nepřekročení maximální souhrnné délky pomalých jízd zavedených z důvodu technického stavu infrastruktury a rozhledových poměrů na přejezdech k 30. 6. 2025 – max. 7 km, k 30. 9. 2025 – max. 5 km a k 31. 12. 2025 – max. 3 km.

ETCS Celková váha 5 %

Zavedení výhradního provozu ETCS na úsecích:

Olomouc – Uničov
Praha-Běchovice – Pardubice
Pardubice – Česká Třebová (mimo)
Česká Třebová (mimo) – Brno
Brno – Břeclav
Česká Třebová (mimo) – Přerov
Přerov – Břeclav
Přerov – Bohumín
Průměrná roční % dostupnost ETCS na uvedených úsecích s výhradním provozem ETCS nebude z důvodů na straně infrastruktury nižší než 98,5 %. Průměrná roční % hodnota zohledňuje zavádění výhradního provozu postupně v jednotlivých úsecích
v průběhu roku.

Udržení parametrů tratí sítě TEN-T. Celková váha 10 %

Realizovat akce cyklické obnovy na tratích sítě TEN-T v rozsahu 120 kilometrů kolejí (v případě schválení předloženého návrhu rozpočtu na akce prostých rekonstrukcí 2025)

Efektivní hospodaření s nemovitým majetkem. Celková váha 10 %

Meziroční zefektivnění hospodaření s nevyužitými komerčními prostory určenými k podnikání a bytovými prostory o 5 %. Cílem je efektivní proaktivní využívání stávajícího nemovitého majetku, toho lze dosáhnout obsazením nevyužitých prostor, nebo naopak prodejem či převodem zbytného nemovitého majetku. Výchozí stav je definován rozsahem nevyužitých prostor k 12/2024.
Vyhodnocen je % pokles nevyužitého rozsahu vlivem uvedených aktivit, měřeno vhodnou metrikou, a to počtem neobsazených bytů a novou plochou k externímu pronájmu.

Modernizace komunikace s cestujícími. Celková váha 5 %

Snižování počtu zastaralých informačních nosičů ČD (klaprámy apod.) a nahrazování novými nosiči Správy železnic fyzickými nebo elektronickými (eVývěsky) dle potřeby a významu výpravní budovy. Cílem je snížení vizuálního smogu v osobních nádražích a zlepšení vizuální podoby vnitřních veřejně přístupných prostor.

V termínu od 1. 11. 2024 do 1. 11. 2025 zajištění odstranění minimálně 500 ks nosičů ČD.

Do konce I.Q. 2025 bude vypsána centrální veřejná zakázka na dodání elektronických zobrazovacích zařízení (pouze HW).

Zpracovat strategický dokument zabývající se rozvojem přístupnosti železničních stanic pro osoby s postižením zraku spočívající ve zmapování aktuálního stavu a návrhu dalšího postupu pro zvyšování přístupnosti dotčeným osobám s důrazem na prioritizaci řešení stanic, u nichž není plánována samostatná investiční akce.

Cílem je stanovit plán prioritizace doplnění/úpravy stanic zejména tam, kde není plánována větší investiční akce.

Zvýšení propagace přímého kanálu pro možnost zadávání podnětů veřejnosti k údržbě a vylepšení veřejně přístupných prostor elektronickou formou (DATEL, QR kódy apod.). Pilotní nasazení umělé inteligence na vyhodnocování podnětů (zkušební provoz). Cílem je poskytnou veřejnosti jednoduchou cestu k podnětům na zlepšení a zároveň zvýšit efektivitu reakcí na straně Správy
železnic pilotním zapojením umělé inteligence.

Oblast investiční

BIM (Informační management staveb) – celková váha 5 %

1) Výběr dodavatele ve veřejné zakázce „Zřízení společného datového prostředí (CDE) v rámci implementace BIM“ a zahájení implementace do organizace – 4.Q./2025.
2) Předložení podkladů pro aktualizaci datového standardu SFDI pro železniční stavby – 2.Q./2025.
3) Seznam staveb zadaných v režimu BIM – vypsání vybraného stupně z přípravy stavby minimálně 10 projektů.

Proces v BIM:

Optimalizace traťového úseku Mělník (včetně) – Litoměřice dolní nádraží (mimo) vypsání vybraného stupně z přípravy stavby
Zdvoukolejnění trati odb. Spořilov – Praha-Zahradní Město vypsání vybraného stupně z přípravy stavby
Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, 3. stavba, úsek Stod (mimo) – Domažlice (včetně) vypsání vybraného stupně z přípravy stavby
Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, 2. stavba, úsek Plzeň (mimo) – Nýřany – Chotěšov (mimo) vypsání stavby v realizaci (DSPS)
Modernizace traťového úseku Týniště nad Orlicí (mimo) – Choceň vypsání vybraného stupně z přípravy stavby
Optimalizace traťového úseku Český Těšín (mimo) – Albrechtice u Českého Těšína (včetně) vypsání vybraného stupně z přípravy stavby
Optimalizace traťového úseku Albrechtice u Českého Těšína (mimo) – Havířov (mimo) vypsání vybraného stupně z přípravy stavby
Rekonstrukce nástupišť v žst. Uherské Hradiště vypsání vybraného stupně z přípravy stavby
Modernizace a elektrizace trati Kojetín (mimo) – Hulín vypsání vybraného stupně z přípravy stavby
Modernizace traťového úseku Světlá nad Sázavou (mimo) – Leština u Světlé (mimo) vypsání vybraného stupně z přípravy stavby

Příprava vysokorychlostních tratí (VRT). Celková váha 15 %

Naplnění stanovených milníků přípravy projektů staveb VRT Za každé jednotlivé nedodržení snížení odměny o 25 %

RS 1 VRT Praha-Běchovice – Světlá nad Sázavou Vyhotovení společného Oznámení dle § 6 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů, pro úseky VRT Polabí a VRT Střední Čechy. (Podmínka: V případě vydání pořizovaných aktualizací zásad územního rozvoje dotčených krajů do 30. 6. 2025.) 31.08.2025
RS 1 VRT Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš Předložení Konceptu technického řešení trati včetně projednání s municipalitami. 31.12.2025
RS 1 VRT Velká Bíteš – Brno Vypracování soutěžního zadání architektonické soutěže terminálu Brno-Vídeňská a schválení komorou ČKA. 31.12.2025

RS 1 VRT Prosenice – Ostrava-Svinov Zahájení výkupů pozemků (zasláním návrhu smlouvy o prodeji) pro první úsek VRT Moravská brána. (Podmínka: V případě vydání souhlasného závazného stanoviska EIA do 03/2025.) 31.12.2025
RS 1 VRT Prosenice – Ostrava-Svinov Podání žádosti o stanovení kompenzačních opatření pro záměr VRT Moravská brána. (Podmínka: V případě vydání souhlasného závazného stanoviska EIA do 03/2025.) 30.09.2025
RS 1 VRT Prosenice – Ostrava-Svinov Podpis smlouvy s transakčním poradcem / vypsání tendru na poradce VRT Moravská brána. 31.03.2025
RS 1 VRT Brodek u Přerova – Prosenice Podpis smlouvy s transakčním poradcem / vypsání tendru na poradce VRT Moravská brána. 31.03.2025
RS 1 ŽST Hranice na Moravě Dopracování Aktualizace záměru projektu RS 1 ŽST Hranice na Moravě dle dokumentu MD „Pravidla přípravy a realizace akcí dopravní infrastruktury financovaných Státním fondem dopravní infrastruktury“, čj. MD-46506/2024-910/1, 08/2024 k předložení do CK MD. 30.09.2025
RS 1 ŽST Ostrava-Svinov Vypsání tendru ve formátu design and build na stavbu ŽST Ostrava-Svinov. 31.12.2025 RS 1/2/4 Zahájit předběžné konzultace s MŽP tak, aby bylo možné vydat jednotné environmentální stanovisko (JES) pro první úsek VRT bez zbytečného odkladu po podání žádosti. 30.06.2025
RS 4 VRT Praha-Balabenka – sjezd Lovosice 31.12.2025 Vyhotovení Dokumentace dle § 8 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů. (Podmínka: V případě vydání závěru zjišťovacího řízení dle § 7 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů, do 31. 7. 2025.)

Příprava projektů konvenční sítě Celková váha 15 %

Za každé jednotlivé nesplnění milníku přípravy a realizace projektů staveb konvenční sítě snížení odměny o 10 %

Naplnění stanovených milníků přípravy a realizace projektů staveb konvenční sítě.

Stavby ETCS

ETCS Zdice – Písek vypsání tendru na ZP 31.12.2025
ETCS České Budějovice (odb. Rožnov) – Volary vypsání tendru na ZP 31.12.2025
ETCS Kladno – Rakovník vypsání tendru na ZP 31.12.2025
ETCS Kladno – Kralupy n. V. vypsání tendru na ZP 31.12.2025
ETCS Karlovy Vary – Potůčky vypsání tendru na ZP 31.12.2025
ETCS Rohatec – Veselí n. M. – Velká nad Veličkou vypsání tendru na ZP 31.12.2025
ETCS Liberec – Tanvald vypsání tendru na ZP 31.12.2025
ETCS Benešov u Prahy – Vlašim vypsání tendru na ZP 31.12.2025

Prosté elektrizace projekty:
Prostá elektrizace traťového úseku Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín zahájení prací na DPS/DUSL do 1 měsíce od schválení ZP v CK MD
Prostá elektrizace trati Bludov/Postřelmov – Jeseník předložení ZP do CK MD 31.12.2025
Elektrizace vč. ETCS úseku Tábor – Písek předložení ZP do CK MD 31.12.2025
Prostá elektrizace traťového úseku České Budějovice – Volary předložení ZP do CK MD 31.12.2025
Prostá elektrizace tratě Opava východ (mimo) – Krnov (včetně) předložení ZP do CK MD 31.12.2025

Konverze

Splnění milníků projektové přípravy pro stavby změny trakce z DC 3 kV na AC 25 kV, 50 Hz pro následující akce:
Konverze na 25 kV, 50 Hz v úseku Opatov – Svitavy; zadání ZP 31.12.2025
Konverze na 25 kV, 50 Hz v úseku Hoštejn – Česká Třebová; zadání ZP 31.12.2025
Zadání Studie proveditelnosti změny trakce z DC 3 kV na AC 25 kV, 50 Hz v oblasti „Praha a Střední Čechy“ zadání SP 30.06.2025
Konverze na 25 kV, 50 Hz v úseku Říkovice – Hranice na Moravě pro úsek Říkovice – Hranice n. M. zadání PDPS 31.12.2025
Konverze na 25 kV, 50 Hz v úseku Český Těšín – Mosty u Jablunkova státní hranice předložení ZP k připomínkám (pokud bude vybrán projektant) 31.12.2025
Konverze na 25 kV, 50 Hz v úseku Grygov – Hoštejn předložení ZP k připomínkám (pokud bude vybrán projektant)

Příprava významných staveb – především síť TEN-T

Modernizace trati Velký Osek – Hradec Králové – Choceň:
Úsek Kanín – Chlumec podání žádosti o povolení stavby 31.12.2025
Úsek Chlumec – Hradec Králové předání dokumentace DSP v čistopise se zapracovanými připomínkami Správy železnic 31.12.2025
Úsek Hradec Králové – Týniště n. O. předložení DPS/DUSL ke schválení, podání žádosti o povolení stavby 30.09.2025
Úsek Týniště n.O. – Choceň zahájení prací na DPS/DUSL do 2 měsíců od podpisu SOD

Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice

nová trať Plzeň (mimo) – Stod (včetně) schválení DSP 31.12.2025
Revitalizace a elektrizace trati Nýřany – Heřmanova Huť podání žádosti o povolení stavby 30.06.2025
Optimalizace trati Černošice (včetně) – Odb. Berounka (mimo) schválení dokumentace pro povolení stavby, zahájení zpracování PDPS 31.12.2025
Optimalizace trati Odb. Berounka (včetně) – Karlštejn (včetně) schválení dokumentace pro povolení stavby 31.12.2025

Modernizace trati Brno – Přerov:

Brno – Blažovice zadání tendru na zhotovitele DPS/DUSL 30.09.2025
Blažovice – Vyškov předložení DSP ke schválení, podání žádosti o povolení stavby 31.12.2025
Vyškov – Nezamyslice zahájení prací na DPS/DUSL do 1 měsíce od podpisu SOD

Zaokruhování železničního spojení letiště Václava Havla do trati Praha – letiště VH – Kladno zahájení projektové přípravy ve stadiu DUSL/DPS 31.12.2025

Modernizace trati Mladá Boleslav – Liberec – státní hranice:

Modernizace traťového úseku Mladá Boleslav (mimo) – Turnov (včetně) zadání tendru na DPS 30.09.2025
Modernizace traťového úseku Turnov (mimo) – Liberec (mimo) zadání tendru na DPS 30.09.2025

Rekonstrukce traťového úseku Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně) předložení dokumentace DSP ke schválení 31.03.2025
Rekonstrukce traťového úseku Kutná Hora (mimo) – Kolín (mimo) podání žádosti o povolení stavby 31.08.2025
Optimalizace a elektrizace trati České Velenice (mimo) – Veselí nad Lužnicí (mimo) předložení dokumentace DSP ke schválení, podání žádosti o povolení stavby 31.12.2025
Optimalizace a elektrizace trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek předložení DSP+PDPS ke schválení 31.12.2025
Revitalizace a elektrizace traťových úseků Frýdek Místek (mimo) – Frenštát pod Radhoštěm město

Rekonstrukce a elektrizace trati Kralupy nad Vltavou (mimo) – Neratovice (mimo) zadání tendru na DPS do 09/2025 v případě, že bude ZP schválen v CK MD do 06/2025 30.09.2025
Tišická spojka zadání tendru na DPS v případě, že bude ZP schválen v CK MD do 06/2025 30.09.2025
Modernizace a elektrizace trati Nymburk – Nepřevázka zahájení prací na DUSL do 1 měsíce od schválení ZP v CK MD
Bezděčínská spojka a ŽST Mladá Boleslav východ předložení žádosti o EIA 30.06.2025
Rekonstrukce traťového úseku Mladá Boleslav město (včetně) – Mladá Boleslav hl. n. (včetně) zahájení prací na DUSL do 3 měsíců od schválení ZP v CK MD
Všejanská spojka předložení konceptu DPS k připomínkám 31.12.2025
Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) podání žádosti o povolení stavby 31.12.2025
Modernizace trati Praha-Dejvice (mimo) – Praha-Veleslavín (mimo) vydání stanoviska EIA za předpokladu dodržení správních lhůt ze strany MŽP

PPP projekt železničního spojení Praha – Letiště Václava Havla Praha (PRAK) – Ukončení kvalifikace a sestavení shortlistu v rámci soutěžního dialogu. 31.12.2025

Realizace projektů konvenční sítě (zadávání staveb).

Vypsání tendru pro následující akce:

Sanace nestabilního úseku Valašská Polanka – Horní Lideč v km 20,019 – 21,248 vypsání tendru 31.05.2025
Rekonstrukce traťového úseku Žďár nad Sázavou (mimo) – Sázava u Žďáru (mimo) vypsání tendru 31.10.2025
Zvýšení trakčního výkonu TNS Břeclav vypsání tendru 31.10.2025 Modernizace ŽST Rakovník vypsání tendru 30.04.2025
Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, 2. stavba, úsek Plzeň (mimo) – Nýřany – Chotěšov (mimo) vypsání tendru 31.03.2025
Rekonstrukce traťového úseku Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně) vypsání tendru 30.06.2025
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Tábor vypsání tendru 31.03.2025
Rekonstrukce traťového úseku Kutná Hora (mimo) – Kolín (mimo) vypsání tendru 31.12.2025 Revitalizace a elektrizace trati Nýřany – Heřmanova Huť vypsání tendru 30.09.2025

Předání staveniště

Předání staveniště u těchto staveb:
Modernizace trati Brno – Přerov, 5. stavba
Kojetín – Přerov předání staveniště 31.12.2025
Modernizace trati Brno – Přerov, 4. stavba Nezamyslice – Kojetín předání staveniště 31.12.2025 ETCS státní hranice Německo – Dolní Žleb – Kralupy n Vlt. předání staveniště 31.12.2025 Modernizace trati Praha-Ruzyně (mimo) – Kladno (mimo) předání staveniště 31.12.2025
Zřízení dobíjecí stanice BEMU v žst. Krnov předání staveniště 31.12.2025
Zřízení dobíjecí stanice BEMU v žst. Budišov nad Budišovkou předání staveniště 31.12.2025 Výstavba EPZ pro odstavování bateriových souprav BEMU v žst. Frýdek-Místek předání staveniště 31.12.2025
Zřízení dobíjecí stanice BEMU v žst. Štramberk předání staveniště 31.12.2025

Čerpání schváleného rozpočtu. Celková váha 15 %

Správa železnic během roku 2025 vyčerpá narozpočtované finanční prostředky podle schváleného rozpočtu po 1. RO a ZŘ (v rozpočtu SFDI označeno jako akce R-D a R) Celková váha 15

Akce v realizaci:

ETCS Praha-Uhříněves – Praha hl. n. (mimo)
ETCS Pardubice (mimo) – Hradec Králové (mimo) v případě čerpání 90 % až 95 % krácení odměny na 60 %;
Optimalizace traťového úseku Čelákovice (mimo) – Mstětice (včetně) v případě čerpání 85 % až 90 % krácení odměny na 30 %;
ETCS Brno-Horní Heršpice – Zastávka u Brna v případě nižšího čerpání než 85 % krácení odměny na 0 %.
Rekonstrukce ŽST Hrádek nad Nisou Rekonstrukce ŽST Chrastava
Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)
Rekonstrukce trati v úseku Kyjice – Chomutov
Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v žst. Kolín
Lipník n. B. – Drahotuše, BC
Vznik a rozvoj digitálních technických map (DTM) a mapování technické infrastruktury

ETCS Milovice – Praha hl. n. (mimo)
Modernizace trati Praha-Bubny (včetně) – Praha-Výstaviště (včetně)
Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo)
Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně)
Rekonstrukce traťového úseku Přibyslav – Pohled
Rekonstrukce ŽST Brno-Královo Pole
Optimalizace traťového úseku Havířov (včetně) – zastávka Havířov střed (mimo)
Modernizace železničního uzlu Česká Třebová
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část
Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov
Státní hranice Slovenská republika (Střelná) – Vsetín (mimo) – konverze
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové,
1.etapa ŽST Hradec Králové hl. n.
Revitalizace trati Chlumec nad Cidlinou – Trutnov
Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží
Zvýšení přechodnosti v traťovém úseku Počerady – Obrnice (mimo)
Elektrizace trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice,3. Část
Modernizace ŽST Jihlava město
Rozšíření CDP Přerov – nová budova
GSM-R + ETCS Hranice na Moravě – Horní Lideč – Střelná

Čerpání narozpočtovaných evropských zdrojů. Celková váha 5 %

Správa železnic během roku 2025 vyčerpá narozpočtované evropské finanční prostředky podle schváleného rozpočtu po 1. RO a ZŘ nejméně z 95 %. 31.12.2025. Vv případě čerpání 90 % až 95 % krácení odměny na 60 %; v případě čerpání 85 % až 90 % krácení odměny na 30 %; v případě nižšího čerpání než 85 % krácení odměny na 0 %.

Tagy KPI Správa železnic
115 komentářů