Méně zpoždění, likvidace klaprámů i nové tratě. Vedení SŽ už ví, jak si sáhnout na bonus
Prezentace plánů Správy železnic na rok 2025. Zprava Jiří Svoboda, Martin Kupka, Mojmír Nejezchleb a Jakub Bazgier. Foto: SŽ
Správní rada stanovila jako podmínku bonusů splnění více než 150 úkolů. Podívejte se jakých.
„Zvýšení trakčního výkonu TNS Břeclav vypsání tendru 31.10.2025“
Tady jde o co? Přestavba na „střídavou měnírnu“, jednotná fáze od obou státních hranic až po Říkovice (a časem Hranice atd)?
Ze ZD stavby Zvýšení disponibility výkonu TNS Nedakonice v systému AC 25 kV:
„Celková délka neutrálního pole se prodlouží (cca 50 m) ve směru na Otrokovice a neutrální pole bude v základním stavu sepnuté. Na začátku a na konci neutrálního pole budou umístěny proměnlivé světelné návěsti.“
Takže bychom snad mohli opatrně doufat, že se to SFC bude postupně šířit od jihovýchodu všemi směry? Předpokládám, že u SpS Rohatec by se pak s podobným opatřením čekalo na tu Břeclav, přičemž cca současně by se obdobně uspořádaly i dosavadní vypínačky na výjezdech z Břeclavi do Hrušek resp. Podivína.
Dneska máme TNS SFC Otrokovice + Říkovice a napájí se jednostranně „dolů“ úsek Nedakonice – Říkovice s tím, že „sinusovka“ od Břeclavi není synchronizována se „sinusovkou“ od Říkovic. V případě výpadků obou TNS SFC se dá ten úsek napájet z Nedakonic jednostranně i „nahoru“, ale to už vyžaduje aktivovanou trakční regulaci kvůli nedostatečnému výkonu TNS Nedakonice – pokles napětí pod 25 kV na limitních 23 kV, nebo tak něco. V rámci stavby „Zvýšení trakčního výkonu TNS Břeclav“ se nově SFC zřídí i zde a na SpS Rohatec, Popice a TNS Břeclav se instalují automatické reclosery tak, aby šlo provozovat technologii… Číst vice »
Díky. Ještě tak kdyby se dal očekávat další postup směr Svitavy resp. Golčův Jeníkov a ideálně pak i do jihozápadních Čech…
Mimochodem, když to máte takhle nastudované, netušíte náhodou, proč i po konverzi na 25 kV zůstaly ve Starém Městě (navíc „jen“ ve dvou, bohužel hlavních, kolejích) ty šachovnice…?
P.S.: Pokud jste ty Popice neuvedl omylem, chápu správně, že celá tahle oblast bude sfázovaná podle „staré“ TNS Modřice?
Ty šachovnice opravdu nevím, ale ve finálním stavu napájení ze SFC napáječek Otrokovice + Říkovice jsem je určitě zakreslené neviděl – Popice jsou správně – sfázování s TNS Modřice tak nějak logicky předpokládám, ale „černé na bílém“ jsem to nikde napsáno neviděl – taky by to mohlo být tak, že to překlenutí té SpS Popice bude aktivní pouze v případě výpadku TNS Modřice – ale spíš bych to viděl na to zfázování. Jinak se má realizovat akce „Výstavba uzlové trakční napájecí stanice Brno-Černovice“ (2024-2029) – viz níže: Předmětem stavby je výstavba nové trakční napájecí stanice pro zajištění napájení rychlostní trati… Číst vice »
„Konverze na 25 kV, 50 Hz v úseku Opatov – Svitavy; zadání ZP 31.12.2025
Konverze na 25 kV, 50 Hz v úseku Hoštejn – Česká Třebová; zadání ZP 31.12.2025“
Takže Třebová se tedy dělá stejnosměrně proč…? Nebo lze čekat změnu stavby v souvislosti s tím, jak ty navazující úseky půjdou?
Třebová se sice děla stejnosměr, ale s přípravou na střídavinu.
Prostě bude muset ten plebs, co se pohybuje kolem kolejí víc makat, aby vedení mělo bonusy (lehce zvracející smajlík).
Akce v realizaci:
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové
To tam opravdu je? Na mapy.spravazeleznic.cz je uveden začátek stavby v roce 2028
Musíte to číst celé je tam první etapa, což je zst Hradec
Hospodaření s nemovitostmi a bytovým fondem… Vida, jeden malý případ z praxe. žst.Potštejn. Komplet opravena budova, kde před měsícem skončila služba výpravčího. V prvním patře před opravou solidní obývané byty i zaměstnanci SŽ. Tito vyštváni jinam , byty vybourány – zůstaly holé zdi, nájemníci i přes zájem už nemají šanci na návrat. Budova opravena a prázdná, splněno. Za tohle bych prémie vzal a nikoliv dával…
To přece dává smysl – neexistující byt nemůže bejt neobsazenej.
To už jsem tu psal tuším předloni. Potštejn je zcela nepochopitelny…
Nechtěl by se na to @Jan Sůra zeptat SŽ?
Méně modrého zabradlí
Tak moment!
Líbí se mi, že generální ředitel a jeho náměstci si přijdou na hezké bonusy, ale zaměstnanci, kteří jim na ně svým pracovním nasazením vydělají, dostanou kulové.
Ano tak to chodí v dobré správě
Náhodou, něco jsme dostali. I v jiné státní instituci (o soukromnících nemluvě) by sice takové peníze byly považovány spíš za výsměch, ale pro peníze to přece neděláme – to bychom dávno pracovali jinde…
Optimalizace a elektrizace trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek předložení DSP+PDPS ke schválení 31.12.2025
to si snad dělají (_!_)
Proč? Vám vadí že uz se začne stavět, já sem rád že se to konečně hnulo.
kdo by nebyl rád, že jo… ale tohle se „papíruje“ už tak dlouho, že konec příštího roku je prostě opět výsměch
Reálně se to většinu doby vůbec nepapírovalo.
A co KPI ŘSD? Zajímalo by mě jestli tam mají plnění rozpočtu SFDI, vzhledem k tomu jak nacenuji stavby.
Dotaz – Jaký stupeň přípravy má být dosažen na trati Frýdek-Frenštát? Vypadá to, že od tama informace nějak vypadla. Děkuji.
Vzhledem k tomu že ještě není schváleny záměr projektu, tak dokumentace pro společné povolení.
Vida, vida, co se objevilo:
„Zahájení realizace opravy mostu vedoucí k následnému odstranění TOR. Praha-Vyšehrad – Praha-Smíchov“
Hádám, že obezřetná formulace „zahájení realizace opravy“ v odborném názvosloví neznamená totéž co „zahájení opravy“. V druhém případě si představuji nástup montážních čet, citlivě zachraňujících ikonické nýty, u prvního případu nevím – snad zaslání ostré prosby do UNESCO o orazítkování dokumentace?
No, tak tedy oprava. Děj se vůle páně.
Nevím kde to čtěte je tam napsáno: Realizace průzkumů pro zpracování navazující projektové přípravy.
Dobrý den,
ještě 6. 12. 2024 v 17.09 byl citovaný text součástí sekce „Spolehlivost a provozuschopnost železniční sítě“. Změnit se to samozřejmě může.
Obávám se jedné věci. Je pravdou, že v některých částech republiky se rekordně staví, viz Praha a okolí. Opravují se nádražní budovy. Peníze z EU plynou. Rekordní investice z Fondu dopravní infrastruktury (i když díky inflaci možná trošku sporné). Ale trošku se bojím, že ta sekera ve státním rozpočtu bude jednoho roku tak velká, že peníze do SFDI budou výrazně redukovány, peníze z EU to samé. A co potom? Obava tam trochu je.
V klidu, zase se zvýší daně a prachy budou 🙂
Problém socialistů je, že peníze odebírané od ostatních lidí časem dojdou.
No co potom? Bude se proste vyuzivat existujici infrastruktura.
Pokud se chce někdo opravdu zasmát, tak na portále dráhy (SŽ) se před pár dny objevily ETCS mapy s výhledem zavádění výhradního provozu až do roku 2029. Na SŽ musela být asi nějaká párty, protože jinak tomu nemohou věřit ani na dlážděné.
Výhradní provoz ETCS Stop na tratích Lovosice – Úpořiny a Dobronín – Polná mě upřímně pobavil 🙂
Co na tom nesedí, nic bez ETCS tam opravdu neprojede… 😀 Co na tom že ani nic jiného, úkol splněn!
Portále provozování dráhy?
Postrádám tam jakoukoliv stavbu, týkající se ŽUBu – SŽ chce začít kopat u Kojetína nebo Nezamyslic, což je fajn, ale s uzlem Brno to je ekonomicky svázané a tady se objevuje jen Lanžhot st. hr. – Brno hl. n., lokalita Brno hl. n. – Brno-Horní Hešpice. Zajímavé…..
Navíc tím asi je myšlen most přes Svratku – tedy ten, kde už se nebude jezdit po dokončení ŽUBu, tzn. „na těch pár let“ už to není tak důležité, přeci. 🙂
Navic tam mají termin 31.12.2025, to jako zacnou na 300 delat až v.zimě?
Jako Brnakovi mi to dela spis radost, aspon se ten paskvil zdrzi.
Už dávno to měli zarazit.
Jo, ať se zdrží na věčnost.
A svázání se projevuje i jinak, než že NKÚ udělá ty, ty, ty, za okázalé ignorace odpovědných?
Tak proto se u nás na nádraží objevila nová nástěnka na kličku a nové koše nahradily zánovní koše 🤪
Proč zpoždění jen osobní dopravy? Co obecně efektivní řízení dopravy? Vždyť náklady si to můžou odstát, taková ta klasika, hele jdeš na bok, protože za 20 minut po tobě jede rychlík, že by se to dalo v pohodě stihnout o stanici dál? Nevadí, přeci nebudeme riskovat, že pak prostojím o 20 minut víc, protože další osobka? Však nevadí, vždyť jsi náklad, ale rozčilovat se pak, že dál nejedu, protože fajront, tak počkáme na vystřídání, to by šlo.
Samozřejmě není to universum na všechny, jsou samozřejmě i dobří dispečeři, kteří chtějí a umí kombinovat, umí využít každé škvírky, atd…
Někteří dokážou i to, že Pn rozjetý na 80 (na trati kde je vmax 80) hodí na bok, aby ho za 5 minut předjel osobák arrivy a ten Pn pak pošle poskakovat za něj 🥴
Lokální vynálezectví by se mělo fyzicky trestat.
To je řeč o které trati?
Tipuji Roztoky u Prahy – Praha-Holešovice
Bohužel tenhle přístup „náklad počká, času má dost“ k nám jde zezhora. Plno kolegů by jezdilo odvážněji, ale párkrát jim to už nevyšlo (anebo vyšlo, ale analýze JŘ se to nelíbilo), dostali dispečerák kvůli pár minutám u os. dopravy a už to nedělají… Pak jsou bohužel taky ti, co slepě věří nákresnému JŘ a směšně nataženým jízdním dobám aniž by uvážili aktuální rozbor vlaku, počasí, předchozí jízdu apod. Ale zase je to jen o tom vedení, podle nich je to v pořádku, protože osobní doprava je bez újmy. Tak třeba někdy někomu dojde, že by mohla dostat více prostoru ta… Číst vice »
Chápu, jak říkám, proto by v KPI pro management mělo být obecně efektivní řízení dopravy, ne jen zpoždění osobní dopravy.
Protože, to samozřejmě není jen osobní doprava, ale když někdo dokáže před rozjetý lehký NExák s VMax 100 km/h, vyhnat Pn s lokomotivou řady 130 a 2000 tuny na háku, v noci, kdy toho tolik nejezdí, tak to je taky k zlosti, respektive nevím, co si o tom myslet.
To se stává pravidelně, speciálně na pravobřezce. Je noc, každý jeden výpravčí to má těžce na háku. Čest výjimkám.
Přesně tak, to samé Osek – HK, nikde nic a člověk dojíždí k vjezdu proti stůj, občas i zastaví.
No jo. Jenže pak se stane to, že máte rozjetý náklad s náskokem a výchozí osobák. Víkend, 20:30. Tak si řeknete, nebudu ho brzdit, trochu mu „pomůžu“ (ulžu) a náklad půjde dopředu. Takže výchozí osobák z Řevnic dostal +2 (reálně +3) Dobřichovice +2 Radotín +1 Smíchov +0 Hlavní -1 Náklad byl za 2 hodiny z Berouna až v Kutné Hoře, celé to projel s jedním zastavením v Malešicích pro rozkaz. Výsledek? -300 na výplatě, narušení výchozího osobního vlaku 99xx (+2) nákladním vlakem jedoucím s náskokem. Správný postup byl, náklad zastavit a nechat ho skákat za osobákem, protože jel s náskokem.… Číst vice »
Přesně napsáno. Je to hnus. U EDD je fakt lepší to vyjezdit a napsat tak, aby se nic nezdůvodňovalo.
Bezva, značná část těch KPI je před dokončením už teď. To se to pak vybírají odměny. 😉
Přitom jak SŽ pracuje, by měly být odměny záporné
Pořád mně tam schází KPI za výkonnost železnice, tzn. neustálé zvyšování hrtkm!! V tom se odráží poruchy, rekonstrukce, zabzař, propustnost tratí, výluky,…prostě efektivita a schopnost sítě vozit víc vlaků
Na druhou stranu jejich konkrétní dopad lze jen těžko měřit. Kdy za to může SŽ a kdy je to prostě přirozený úbytek přeprav?
Tak zajímavější je modal split.
Proč jsou na trať Boleslav – Liberec KPI za to, že se vyhlásí tendr na DPS?? Jaký má smysl chystat DPS, když to ještě není v ZÚR a když to nemá razítko EIA?
EIA těžko připravíte solidně bez dokumentace .
„Dokumentace pro provedení stavby (DPS):
Jedná se o detailněji zpracovanou dokumentaci pro stavební povolení, která obsahuje technické řešení stavby.“
EIA se vždycky připravuje před dokumentací pro stavební povolení (DSP)
EIA se vždycky dělala společně s DUR, protože ale byla novým stavebním zákonem zrušena. Tak se nově bude dělat s DPS.
„Naopak ze seznamu zmizely bonusy za nárůst počtu sledujících na TikToku.“
TVL koho vůbec napadlo dávat bonusy za to, že sleduju SprŽel na čínské šmírácké sociání síti? K čemu je to probůh dobré? Jak pomocí TikToku dojde ke zlepšení železniční infrastruktury?
Mě by se trochu líbilo, kdyby někdo z vedení či tiskovrtio tancoval a říkal u toho, kde je zase dole trolej s nebo nickolejny provoz
Napriklad Schillerova presne timto zpusobem laka spoustu slaboduchych volicu.
Fuj
Ministra dopravy.
Komunikace s veřejností pomocí moderních kanálů je naprosto nezbytná. Dinosauři jako my tyhle sítě nepoužívají, ale mládež čerpá informace (a bohužel i “informace”) _jen_ z nich.
To je stejné, jako kdyby vám vypli mejlovou schránku, Facebook/messenger, webové stránky a televizi dohromady.
Mohl bych uvést řadu argumentů, proč jsou sociální sítě obecně špatné pro společnost, a ještě více argumentů, proč zrovna Tiktok je bezpečnostní hrozba, ale.. nemám čas se zde tak dlouho vypisovat.
Osvícenější politika by byla soc.sítě používat jen s rozumem, uměřeně.
Ale já vám to neberu – ano, mají své zápory.
Ale prostě pro mladé jsou mnohem atraktivnější a buď to budete respektovat a pracovat s tím, nebo jste prostě mimo hru.
Chovat se tak, že je to vlastně jen minoritní věc, je jen strkání hlavy do písku.
S tím nesouhlasím, ano jsou takové obory , ale rozhodně do nich nepatri storojerenstvi, stavebnictví nebo údržba železnic. Ty se bez toho normálně obejdou. Na jejich výkony nebo zisk to má nulový vliv. Jediný tlak je tady politický a představa politiků že jim nějaké lokální úspěchy přinesou voliče.
Ale no tak. Co je úspěšné, určuje v kapitalismu trh. Nebudou-li koncové strojírenské výrobky propagovány sociálně, lidi je nebudou chtít tak moc a třeba upřednostní něco jiného.
Kdy už se konečně vy Češi naučíte, že bez propagace není prodej?
Bohužel kapitalistický trh určuje, že nejlíp se prodávají naprosté blbosti, bulvární zprávy a příspěvky, které mají za úkol vás co nejvíc rozčílit, čímž lidi ztracejí čas a mentální kapacitu řešit důležitější problémy. Rýžuje se na marketingové psychologii zneužívající vrozených slabostí každého z nás. To umí tiktok nejlíp, a taky proto bychom se ho měli co nejdřív zbavit.
Jako, že se bez propagace na instagramu přestanou prodávat kolejnice, šrouby, traktory, secí stroje, slevarenské výrobky, a další tisíce výrobků? Nenechte se vysmat.
No, vy se tomu sice (blbě) smějete, ale třeba o těch traktorech je na Youtube už spousta obsahu. A věřím tomu, že mladí zemědělci se i podle něj rozhodují, zatímco model „vyberu si na veletrhu“ už holt tolik netáhne. A není to o tom, že by se bez propagace přestaly prodávat, ale že v takovém případě prodá někdo jiný, kdo tu propagaci má.
Nezbytná je proto, aby mohl dopravce informovat veřejnost o mimořádných událostech a výlukách. Pak občas nějaká zajímavost jako otevření nové tratě nebo nabídka turistických linek. Ale nějaké masové denní zpravodajství „od kolejí“ bych od toho nečekal.
Ono to není jen to. Různé střípky o cestování vlakem. Jak nastoupit, jak vystoupit. Jak si koupit jízdenku. Pikošky typu nejrychlejší lokomotiva. Budete se divit, jak moc neznalost „železničních“ principů lidem v používání vlaku brání. Jak s Jaaa většinou nesouhlasím, tak tady má pravdu. Pokud jsou mladí na TikToku, tak je třeba propagovat železnici i na TikToku. Protože jinak se tam dovědí co? Jinak se tam dovědí od Turka, že jediná cool věc je vzít roštěnku na výlet v BMW a vlak je tu jen proto, aby je zdržoval na přejezdu. A kromě toho, že nebudou vlakem jezdit, tak až… Číst vice »
Nebylo by lepší zrušit ty odměny rovnou?
98.5 % garantovaná dostupnost ETCS je zatraceně málo. To znamená, že 3 vlaky z 200 budou mít problém s dostupností. V průmyslu se služba s takovou dostupností bere jako krajně nespolehlivá. Dokud dostupnost nebude alespoň 99.9 %, tak tam výhradní provoz nemá co dělat.
99,98; ne?
V současný době se mění SW ve staničních zab. zařízeních a zároveň s tím se mění hodnota SectioTimeru z 18s na 40s v RBC. Tím se odstraní většina Tripů z důvodu rozpadu spojení s RBC. Takže dostupnost pak bude bez problémů 99,9 %. Jinak v tom článku se píše, že dostupnost 98,5 % zohledňuje zavádění výhradního provozu. Teda je v tom zahrnutý i období ověřovacích provozů, kdy se nějaké drobné chyby mohou objevit. V reálném provozu se bude dostupnost blížit ke 100%.
Ta samotná změna tomu pravděpodobně dost pomůže (= asi lze říci zásadně), ale stále z toho bude zřejmě dost vysoký počet tripů – SŽ považuje již za dostatečnou hodnotu 99,95 %, ale to je pořád provozně nic moc (= minimálně 365 tripů ročně) – dávám k tomu konkrétní čísla: 99,5 …..0,5…..5 na 1000 (ročně 10* x 365 = 3 650) 99,8 …..0,2…..2 na 1000 (ročně 4* x 365 = 1 460) 99,95…..0,05….0,5 na 1000 (ročně 1* x 365 = 365) 99,99…..0,01…0,1 na 1000 (ročně 0,2* x 365 = 73) 99,999…0,001…0,01 na 1000 (ročně 0,02* x 365 = 7,3) * –… Číst vice »
Bureš pro železnici neudělal nic. Jenom vyhodil miliardy za z*urvené slevy na které z vlastních kapes nedal ani korunu.
Nakonec u tech slev je Schillerova skrtla v rozpoctu, resp. slevy platili, ale v rozpoctu na ne nedala ani korunu. Pac rozp. s 500mld. schodkem neprosel, tak ho prostr nejak proskrtala…
Jak se tedy zhorší bonusy ve chvíli, kdy Dobrá správa ještě v 1. polovině tohoto roku uváděla, že VRT Brno – Velká Bíteš se začne budovat v roce 2028** a najednou je to rok 2031 (mmch. kdo to zdržel? Děti Země/Dědek z Tetčic proti tomu v této fázi stejně vystupovat nemohou)? 🙂 ** kromě tehdejších údajů na stránkách Dobré správy o VRTkách viz mj. https://www.troubsko.cz/fileadmin/user_upload/aktuality/obecni_urad/2024/2024-06-24-Troubsko.pdf, i když tam už s údajem, že se začne stavět „2029 – 2031“. Tu prezentaci velmi doporučuji – vč. takových zajímavostí jako je přiznání, že ve Studii proveditelnosti té VRT byla předpokládána technicky nereálná varianta… Číst vice »
A co Blažovice – Veselí n. Moravou? To už úplně padlo?
S tím se počítá až 2026, zakázka zadaná 12/23.
Počítá 2026? Před několika lety se s tím počítalo 2022, takže asi tak. Momentálně je však nejhorší vozový park, který je naprosto strašný.
O fous se to zlepší od příští neděle – měly by zmizet Bdmtee.
Taky zmizí 854 ve prospěch rakví a jejich odvozenin, ale tam je přínos asi spornější.
tak hlavně se musí opravit nádraží ve Slavkově – to je v plánu s Blažovice – Nesovice.
K čemu opravovat nádraží? Neříkám, že to není důležité, ale raději rozpadající nádraží než rozpadající vlak. Právě Veselí je ukázkový příklad.
Prosím zdroj. I likvidici bdmtee na S6 jsem neslyšel.
O. K., kromě 1 pátečně-nedělního páru (hovoříme-li tedy o dolní Vláře).
Vyplývá to z https://www.alanbutschek.cz/obehy2425/ob_750_2425.html (nemám-li předpokládat, že by ty Bdmtee táhla jiná lok. než 750.7/754)
Vysvětlivky zkratek:
DSP – dokumentace pro stavební povolení – ok
DPS – dokumentace pro stavební povolení – ???
Dokumentace pro provedení stavby, díky za upozornění.
Ještě tam chybí PDPS – dokumentace pro provádění stavby
A DSPS Dokumentace skutečného provedení stavby.
Naší legislativci jsou borci dokážou pojmenovat 4 dokumentace a vystačí jim 3 písmena.
DPS = dům s pečovatelskou službou, tam by měli jít na odpočinek šéfové SŽ a MD.
Ale no tak, oni se ještě maj snažit a takto by zbytečně ubrali kapacitu pečovatelům.
DPS – dokumentace pro povolení stavby (vyhláška 227/2024 Sb. + NSZ)
Mám dotaz, proč je elektrifikace a osazení ETCS na trase Písek – Beroun v jednom projektu a na trati České Budějovice – Volary zvlášť? Přitom i vzhledem k výlukám by bylo lepší udělat to současně.
Twl asi že jsou to dvě tratě, co k sobě mají nejblíž tak 50 km vzdušnou čarou?
České Budějovice – Volary jsou dvě tratě, na jedné bude elektrifikace a o 50 km vedle bude ETCS?
Též jsem to prvně pochopil takto, leč patrně bylo myšleno Písek – Beroun = elektrika + ETCS najednou, zatímco ČB – Volary = elektrika jedna výluka a ETCS druhá. 🙂
V Excelu to vyšlo, tak uvidíme v reálu. To bude komedie
Podle mne Češi jsou technicky schopní, ale vždycky dělají chyby v managementu. Není to tak dobré jako jinde, zvlášť ve státní správě (kdy jste naposled chválili, že jste dostali od úřadu/pošty/SŽ dobrý servis). Měli by se systematicky vyslat lidí někam na Harvard Business School, nebo na nějakou School of public administration, kde se líp naučí věci, co v CZ asi dělat neumíme. A pak je podle toho zaplatit, ne jen, že úředník musí mít „nějakou VŠ“, kde dostal papír a stačí to. Prostě klasická státní fixace na lejstro než na skutečný stav věcí. Hlavně mít ten papír správně a zbytek… Číst vice »
Máte úplnou pravdu. Lidi v ČR, včetně vedení SŽ, si často myslí, že řízení dalších lidí a obecně organizace jakékoliv činnosti je věc intuitivní, “nic na tom není” a oni všichni jsou natolik výjimeční, že to zvládnou za pochodu.
Bohužel opak je pravdou, jenže to tihle Dunning-Krügerové nevědí a vědět nechtějí.
Částečně je to důsledek české hospodské kultury a částečně je to prostě východní nepořádek – já jsem pán a nenechám se poučovat.
Stačí, aby se každý sám sebe denně ptal, co je skutečným smyslem, cílem jeho práce.
Na železnici by se tak postupně mohli dobrat toho, že jsou tu kvůli cestujícím a nákladům, ne kvůli výkazům, ne kvůli prezentacím, ne kvůli výjezdním zasedáním a dokonce ani ne kvůli spokojenosti „pana ředitele“. Kdyby se tohle stalo, byl by to obrovský pokrok.
(A konečně bychom se dostali tam, kde už např. anglosasové dávno jsou)
To jste popsal trefně, bohužel železnice stále žije v bludu že cestujici jsou tu kvuli ní a ne naopak
Ano, v Anglii fungují železnice opravdu skvěle. Inspirujme se Švýcary, ne anglosasy
Ale no tak. Celá řada lidí tam je proto, aby něčemu šéfovali a byli “nepostradatelní”.
V nejhorším si zas zmalujeme nějaký pěkný podchod došeda, ať je alespoň nějaká radost, když ne ta finanční.