Vlaky jezdí přesněji než loni, ukazují data Správy železnic

Jeden z kritických dnů. Tabule s odjezdy v sobotu 6.8. 2022 na hlavním nádraží. Autor: Fanoušek Správy železnicJeden z kritických dnů. Tabule s odjezdy v sobotu 6.8. 2022 na hlavním nádraží. Autor: Fanoušek Správy železnic

Průměrná délka zpoždění klesla ze 14,9 na 13,7 minuty.

Pravděpodobnost, že přijedete do svého cíle vlakem podle jízdního řádu včas, je letos výrazně vyšší než loni. Ukazují to poslední data Správy železnic.

Včas nebo se zpožděním do pěti minut dojelo do své cílové stanice 92,2 procenta spojů. Za stejné období loňského roku to přitom bylo 90,4 procenta. Podstatně se snížil počet zpožděných spojů, a to z 67 411 na 55 135, což představuje zlepšení o více než 18 procent.

Problematice zpoždění vlaků se Správa železnic začala intenzivněji věnovat po problémech v loňském roce, kdy docházelo kvůli pracím na hlavních koridorech k velmi častému zdržení vlaků o desítky minut i hodiny. Kvůli poruchám na trati docházelo k mnohahodinovým kolapsům na hlavním koridoru.

Managementu Správy železnic se letos budou poprvé vypočítávat odměny právě i podle zpoždění, u kterých je vina na straně SŽ. Změnu indikátorů KPI (Key Performance Indicator – Klíčové ukazatele výkonnosti), podle kterých se prémie počítají, prosadil loni ministr dopravy Martin Kupka. Například u vlaků osobní dopravy musí dojít k omezení zpoždění meziročně o 20 procent.

Průměrná délka zpoždění klesla ze 14,9 na 13,7 minuty. Ještě lépe vychází meziroční srovnání celkové délky zpoždění způsobeného Správou železnic. Zatímco za první čtvrtletí loňského roku to bylo 671 855 minut, letos 384 735. To znamená pokles o 42,7 procenta.

Tagy KPI Správa železnic zpoždění vlaků
41 komentářů