804 kilometrů na jedno naplnění. CAF představil výkon nové testovací jednotky

Jednotka s vodíkovým pohonem. Foto: CAFJednotka s vodíkovým pohonem. Foto: CAF

Zkušební provoz vodíkové jednotky běží ve Španělsku od loňska.

Španělský výrobce kolejových vozidel CAF oznámil dosažení zatím nejdelší ujeté vzdálenosti jednotky na vodík. Během testu na španělské železnici ujela speciálně upravená jednotka Civity celkem 804 kilometrů bez nutnosti doplnění paliva.

O rekordu v testování informoval CAF na síti LinkedIn. Trasa vlaku vedla z Madridu k jihozápadu, vlak ukončil jízdu v Méridě, hlavním městě Extremadury u hranic s Portugalskem. Vlak veškeré palivo nevyčerpal, Mérida ale byla jeho plánovaná konečná. „Ukazuje to velkou efektivitu takového provozu,“ uvedl výrobce.

Vývoj španělského vodíkového vlaku trvá od roku 2021, je součástí konsorcia FCH2Rail, jehož součástí je kromě CAF také například státní dopravce Renfe nebo správce infrastruktury Adif. CAF na palivových článcích spolupracuje s Toyotou. Zkušební provoz začal loni, probíhat bude až do konce letošního roku. Na stránkách FCH2Rail je i 3D model jednotky.

Dalšího železniční výrobce láká vodík. Talgo a CAF představily vlaky s novým pohohem

O vodíku na železnici se poslední roky hodně mluví, dopravci i veřejní objednatelé jsou ale i kvůli vysokým cenám nových vlaků a paliva s pořizováním takových typů vozidel značně opatrní.

Jednotka s vodíkovým pohonem. Foto: CAFJednotka s vodíkovým pohonem. Foto: CAFJednotka s vodíkovým pohonem. Foto: CAF
Tagy CAF FCH2Rail vodíková mobilita vodíkové vlaky
9 komentářů