24,7 metru, 38 tun. Premiéra nejdelšího trolejbusu Škody se blíží, začaly zkušební jízdy po Plzni

Trolejbus Škoda Solaris 24m pro Bratislavu při testech v Plzni. Foto: Zdopravy.czTrolejbus Škoda Solaris 24m pro Bratislavu při testech v Plzni. Foto: Zdopravy.cz

V Praze a Bratislavě mají vyjet nové trolejbusy ještě letos.

Škoda Electric začala minulý týden se zkušebními jízdami bez cestujících se svým zatím nejdelším trolejbusem. Tříčlánkový trolejbus Škoda Solaris 24m bude jezdit v Bratislavě a v Praze na Letiště Václava Havla.

Trolejbusové tratě v Plzni slouží pravidelně jako testovací polygon pro nová vozidla od Škody. S délkou 24,7 metru jde ale zatím o unikát. Takto dlouhý trolejbus ještě v síti Plzeňských městských dopravních podniků nejezdil.

Nový trolejbus je v depu na Karlově, jezdit bude po Doudlevecké, Borské a Folmavské ulici. Musí najet zhruba 2 500 kilometrů. Během nich se testuje hlučnost a vibrace motoru nebo přechod mezi sekcemi napájecí soustavy. Testy probíhají bez cestujících.

Zatímco karoserie a podvozek je od Solarisu, Škoda má na starosti elektrovýzbroj. Škoda na své nejdelší trolejbusy získala zatím dvě objednávky: od Dopravného podniku Bratislava (DPB) a Dopravního podniku hl. m. Prahy. V obou městech mají začít jezdit ještě letos. Bratislava má objednáno 16 vozidel, sloužit by měly na nejvytíženější městské trolejbusové lince 71. Pražský dopravní podnik objednal 20 velkokapacitních vozidel za 623 milionů korun. Jde o první kontrakt na tříčlánkové trolejbusy v Česku. Jezdit budou na Letiště Václava Havla jako náhrada za autobusovou linku 119.

Plně nízkopodlažní tříčlánkový bateriový trolejbus s pěti dvoukřídlými dveřmi přepraví až 179 cestujících. Vozidlo je čtyřnápravové s pohonem druhé a třetí nápravy. Veškerá plocha trolejbusu určená pro stojící cestující je 100% nízkopodlažní, průchozí prostory uvnitř trolejbusu jsou bez schodů. Podesty a stupně pod sedadly jsou ve vozidle kvůli zajištění maximální bezbariérovosti co nejvíce omezeny. Vozidlo disponuje celkem 52 sedadly.

Základní technické údaje o trolejbusu Škoda-Solaris 24m

Délka: 24 700 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 500 mm (se staženými sběrači)
Rozvor: přední 5 900 mm / střední 6 000 mm / zadní 7 350 mm
Celková maximální hmotnost: 38 000 kg
Maximální rychlost:70 km/h
Počet náprav: 4
Počet poháněných náprav: 2 (druhá a třetí)
Počet řízených náprav: 2 (přední a zadní)
Počet dveří pro nástup a výstup: 5
Nástupní výška: 320 mm
Celkový počet sedadel: 52
Celkový počet cestujících: 179
Počet motorů: 2
Výkon trakčního elektromotoru: 160 kW
Kapacita trakční baterie: 60 kWh

Trolejbus Škoda Solaris 24m pro Bratislavu při testech v Plzni. Foto: Zdopravy.czTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Bratislavu. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Bratislavu. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Bratislavu. Foto: Škoda GroupNový trolejbus Škoda-Solaris 24m. Foto: Martin Rybanský / DPB
Tagy DPB dpp Škoda Electric Škoda Group Škoda Solaris 24m Škoda-Solaris 24
95 komentářů