Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

SŽDC rozjíždí přípravu přestavby Pardubic, hledá projektanta za 106 milionů

Rychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan Sůra
Rychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty se pustila do přípravy kompletní modernizace pardubického nádraží. Aktuálně vypsala soutěž na zpracování projektu stavby; předpokládaná cena činí 106 milionů bez DPH. Cena ale bude mít při výběru pouze 60procentní váhu, významným kritériem bude i kvalifikace a zkušenosti řešitelského týmu. Ten bude mít vedle projektu na starost například i zajištění podkladů pro vydání stavebního povolení nebo výkon autorského dozoru na stavbě. Jde o jednu z největších projekčních zakázek minulého roku.

Projekt schválilo v říjnu ministerstvo dopravy. Správa železnic počítá se zahájením stavby v příštím roce, hotovo by mělo být za další tři roky. „Modernizovaná stanice poskytne vyšší bezpečnost, plynulost provozu a v neposlední řadě také pohodlí pro cestující,“ uvedl už dříve ředitel odboru přípravy staveb na SŽDC Petr Hofhanzl. Přestavba vyjde na zhruba čtyři miliardy.

Dělníci přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště číslo 5. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště tak, aby umožnila bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků. Osazen bude nový informační a orientační systém a zvukové majáčky pro nevidomé. V podchodech budou nově pojízdné schody. Bude zbudována i nová lávka s přístupy na nástupiště.

Rychlost při průjezdu nádražím se zvýší z dnešních 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů v hodině. Všechny vlaky zde ale stejně zastavují.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak jestli se to povleče jako Úvaly nebo Vršovice- Hostivař, tak za 10-15 let je to postaveno.

    • Bohuzel u celeho 4. koridoru clovek musi brecet. 🙁 🙁 naopak praha pardubice je jiz zmodernizovany a je to znat.nektere spoje zaberou jen 54 minut coz je moc fajn. Z pardubic jako mesta se pomalu stava velice slusna lokalita k zivotu. A diky modernizaci nadrazi to bude jeste umocneno… 🙂

  • Chrudim by zájem měla, tam to ale shodily Medlešice které odmítly železniční násep v obci protože jim tam jezdí pardubická městská doprava a tak vlak nepotřebují.

    • Odmítly to Ostřešany, s nezanedbatelnou podporou Chrudimi a jednoho významného, ANO významného, politika. Ještě úplně u ledu to není, ale uvidíme…

    • No vzhledem k tomu že v územním plánu o je, tak Ostřešany by to mohli maximálně oddálit či změnit technické řešení. Ale ve chvíli, kdy řekne ten pro koho se to víceméně staví (Chrudim), že o to nestojí tak tím padá celá stavba.

  • Plánuje se v rámci přestavby tohoto nádraží i přímé spojení Pardubic směrem na Chrudim tak, aby se nemuselo jezdit závlekem přes Pardubice-Rosice nad Labem? To je celkem slušné zbytečné zdržení mezi dvěma okresními městy blízko sebe..

    • Původně to součástí mělo být, ale Chrudim to odmítla, takže nebude

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora