Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

ŘSD otevřelo poslední obálky k modernizaci D1, nejlevnější je Eurovia

D1 úsek 03 Hvězdonice - Ostředek. foto: ŘSD
D1 úsek 03 Hvězdonice - Ostředek, ilustrační foto. Autor: ŘSD

Stavební firmám vypršela poslední možnost k účasti na modernizaci D1. Ředitelství silnic a dálnic otevřelo nabídky v posledním tendru, který se týká úseku Koberovice – Humpolec. Žádný ze čtyř zájemců se přitom nevešel pod předpokládanou cenu 1,047 miliardy bez DPH.

Nejlevnější nabídku poslala Eurovia, její cena je 1,097 miliardy korun bez DPH. „Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Předpokládané zahájení stavby je v průběhu léta letošního roku.

Devítikilometrový úsek Koberovice – Humpolec je jedním ze dvou posledních, kde se dosud nekoplo. Druhým je deset kilometrů od Devíti křížů po Ostrovačice, kde rovněž probíhá výběrové řízení a mělo by se začít stavět ještě letos.

V rámci modernizace D1 již bylo zprovozněno 90 kilometrů dálnice. Dalších 52 kilometrů je v současné době v realizaci. Zbylých 19 kilometrů (dva výše zmíněné úseky) bude zahájeno ještě během letošní stavební sezóny. Samostatnou kapitolou je téměř čtrnáctikilometrový úsek Humpolec – Větrný Jeníkov, odkud ŘSD vypovědělo italsko-česko-kazašské sdružení Toto Costruzioni, Geosan a SP Sine Midas Stroy a bude vypisovat nový tendr.

Letos s příchodem dubna zahájilo ŘSD práce na modernizaci úseků Velké Meziříčí, západ (EXIT 141) – Velké Meziříčí, východ (EXIT 146) a Velký Beranov (EXIT 119) – Měřín (EXIT 134).

 

Stav modernizace D1. Pramen: ŘSD
Stav modernizace D1.
Pramen: ŘSD

 

Modernizace D1, úsek 11 Koberovice – Humpolec (podány byly celkem 4 nabídky)

Předpokládaná hodnota zakázky: 1 047 mil. Kč bez DPH

Název účastníka výběrového řízení

Nabídka (bez DPH)

Záruka

EUROVIA CS, a.s.

1 097 mil. Kč

120

COLAS CZ, a. s.

1 186 mil. Kč

120

STRABAG a.s.

1 372 mil. Kč

120

Metrostav a.s.

1 546 mil. Kč

120

5
Diskuze

avatar
3 Komentáře
2 Reakce na komentáře
5 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
Martin V.Hodně štěstíJiříJan ŠindelářDusanh Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Bůh s námi a zlí pryč. 🙂

Jiří
Host
Jiří

Tahle firma ma jeste vubec moznost se ucastnit vyberovych rizeni na statni zakazky?! Nenapada me jina firma, ktera by mela byt na blacklistu a radny hospodar by uz ji zakazku po dosavadnich zkusenostech nezadal 🙁

Dusanh
Host
Dusanh

Hlavně by se nemělo zapomínat na – z akce „Modernizace D1“ vyjmutý – most Šmejkalka.

Martin V.
Host
Martin V.

To bude zajímavé jak technicky, tak organizačně. Na rozdíl od většiny moravského úseku (souběžná II/602) se Šmejkalka lehce objet nedá (Ondřejov nebo Čerčany…), takže se vše bude muset procedit po D1.

Partneři