Infrastruktura Stavebnictví Železnice

SŽDC chce obnovit provoz na Podkrušnohorské trati zhruba do týdne

Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC
Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty chce po sobotním sesuvu na trati 140 u Karlových Varů obnovit provoz po jedné koleji zhruba do týdne. „Přímo na místě již pracuje odborná firma, která bude v nejbližších dnech zajišťovat stabilizaci svahu pod první traťovou kolejí. Termín obnovení provozu budeme s postupem prací aktualizovat,“ uvedla dnes mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Náklady na zpevnění podloží pod méně poškozenou kolejí odhadují železničáři na miliony korun.

Řádově více si následně vyžádá obnova druhé koleje, pod kterou se sesul násep. Událost se stala mezi Dalovicemi a Hájkem, provoz byl naštěstí včas zastaven.

Uzavření frekventované Podkrušnohorské magistrály komplikuje provoz Českých drah. Rychlíky a spěšné vlaky jsou v úseku Karlovy Vary – Ostrov nad Ohří nahrazeny autobusy. Náhradní autobusová doprava je nasazena i místo osobních vlaků.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Když je to na hlavní trati obnovení do týdne, když je to jinde tak se na to kašle léta-viz Dobkovičky. SŽDC a MD- měřte každému stejně.

    • A proč? Ty tratě nejsou stejně důležité,tak se „neměří každé stejně“. Hlavní trať,kde jezdí desítky rychlíků,osobáků a nákladních vlaků ,versus lokálka,kde jede pár motoráčků a jen desítky lidí bez nákladní dopravy.

    • Jen klid – ono to tak rychle nepůjde: vidím to na několik týdnů (či možná spíše měsíců) jednokolejného provozu nějakou hóóódně sníženou rychlostí …

    • @Martin
      obávám se, že v tomto konkrétním případě je to zbytečné. Celý problém je v tom, že SŽDC nemusí přemýšlet jak a kde ušetřit a jako každá organizace s takhle dlouhým dědictvím už není schopna odstupu.
      Řešení by bylo zjednodušit předpisy a kvalifikační předpoklady tak, aby je bez velkých nákladů mohla splňovat třeba každá desátá stavební firma. A zároveň i ty zakázky rozdělovat na menší, aby trh mohl reálně fungovat.
      V železničním stavitelství je až na výjimky zadavatelem jedna státní společnost a podle toho to vypadá.

  • Nechci rejpat – ale rek bych ze existuje mesto Ostov – a na proti tomu ze neexistuje mesto Ostrov nad Ohri…

    • Nechci rejpat – ale jedinou zmínku o Ostrově vidím v koncové stanici, kde je zavedena NAD, a ta je uvedena správně jako Ostrov nad Ohří.

Newsletter