Infrastruktura Železnice

Podkrušnohorská trať se u Karlových Varů sesula, provoz včas zastavil traťmistr

Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC
Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC

Na podkrušnohorské trati 140 je od soboty přerušen provoz, neboť v úseku mezi Dalovicemi a Hájkem nedaleko Karlových Varů došlo k sesuvu jedné traťové koleje zhruba v úseku padesáti metrů. Poruchu zaznamenal traťmistr, který zastavil provoz ještě před samotným sesuvem. Vlaky jsou nahrazeny autobusy.

„V okamžiku propadu svahu byl na trati již provoz zcela zastaven. Na místo byli okamžitě povoláni specialisté, kteří prověřují stav a stabilitu podloží a celého svahu,“ uvedla dnes mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Podle ní je nyní prioritou obnovit provoz na jedné traťové koleji. Opravy si vyžádají nejméně desítky milionů korun.

„V daném úseku nezaznamenala SŽDC v posledních několika letech žádné technické problémy na železničním svršku i spodku ani na samotném podloží,“ doplnila Šubová. Trať byla elektrizována v roce 2008, v běžném provozu je v daném úseku povolena maximální rychlost 80 kilometrů v hodině.

Bezpečnost cestujících nebyla ohrožena díky pohotové reakci traťmistra.

20 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tez by me zajimalo jak casto tratmistr prochazi trat? A jake dalsi moznosti kontroly existuji?

    Pri stavbe a rekonstrukci se nedelaji geodeticke sondy? Jako na dalnicich na to kaslou ? 😀

    • Sondy se rozhodně nedělají bezdůvodně po každém metru trati – a když ta trať bez problémů vydržela už tak dlouho (letos je jí 145 roků), tak asi nikdo ani nepředpokládal, že by tam k nějakým problémům mělo dojít právě teď …

    • Traťmistra musel upozornit pochůzkář,který má na starosti určitý úsek trati chodí po trati a kontroluje skoro každý šroub i spoj,nebo byl upozorněn strojvůdcem ,který jel na vedlejší trati. ++ Je jen dobře ,že se na to včas přišlo. ++
      Vypadá to na propad do starého důlního díla,záznamy starých štol mívalo německé původní obyvatelstvo a jejich důlní předáci a majitelé dolů.hodně záznamů co nemělo strategický význam prostě zmizela mezi pálením knih se šwabachem.. Krušné hory jsou děravé jak ementál ,ze sasské strany ještě víc…..Je-li v podloží pískovec mohla tam být i jeskyně…nadloží se drželo tedy dlouho………

  • Jinak děkuji autorovi, že nepapouškuje jako všichni ostatní text ČTK, že trať se susula mezi Chebem a Kláštěrcem nad Ohří… To je jako by někdo psal, že se stala nehoda na trati mezi Prahou a Chocní…

    • Ale špatný rok dokončení elektrifikace 2008 místo 2006,špatnou max.rychlost 80 km/h,místo 95/90 km/h.Mluvčí SŽDC by si měla alespoň trochu zjistit fakta,než začne o něčem vykládat.

    • Mluvčí SŽDC se snaží jen zapadnout do koloritu jménem SŽDC… neznalost, diletanti a amatéři

  • Spíš než sesuv propad. Myslel jsem, že je to na svahu a ono na náspu. Zřejmě nějaký propad stropu starého důlního díla

  • Jak se na to tak dívám tam bych očekával, že se to propadne pod nějakým těžkým vlakem, který by tam třeba jel a ne jen tak zničeho nic. Tohle je určitě zázrak, že se tak nestalo.

  • Spíš než sesuv bych to podle fotek nazval propad. Vypadá to jako kdyby se trať propadla do nějakého dolu pod tím.

  • Podle geologické mapy je v těchto místech dost komplikované geologické podloží, navíc v okolí jsou i nějaký starý důlní díla. Uvidíme s čím přijdou vyšetřovatelé.

  • No, vzhledem k tomu, že hned vedle tratě je firma na svoz, recyklaci a likvidaci plastů a ostatních materiálů, která je i mimochodem vidět z obrázků, tak bych se nedivil, kdyby to bylo jejich vinou. Bůhví, co všechno se tam provádí, a jak ten odpad likvidují…

    • Nikde jsem přeci nepsal, že ten odpad rvou pod násyp…
      Já jsem pouze napsal, že by mě zajímalo, jakým způsobem ten odpad likvidují.

    • Předpokládám že měl nejdřív echo od nějakého strojvůdce. Taky bych to viděl spíš na propad než sesuv. Nevím jestli to je postavené na přeložce nebo ne?

    • No traťmistr vůbec. To je něco jako „přednosta,“ ten zodpovídá za stav trati. Má pod sebou další dělníky a pochůzkáře. Ti chodí zhruba každý den, ale většinou těch tratí mají víc.

  • na fotky jsem se díval s otevřenou pusou, nebot tam chybí ten sesuv pod tym sloupem, to muselo ujet vše třicet metrů před tím sloupem.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora