Infrastruktura Železnice

Podkrušnohorská trať se u Karlových Varů sesula, provoz včas zastavil traťmistr

Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC
Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC

Na podkrušnohorské trati 140 je od soboty přerušen provoz, neboť v úseku mezi Dalovicemi a Hájkem nedaleko Karlových Varů došlo k sesuvu jedné traťové koleje zhruba v úseku padesáti metrů. Poruchu zaznamenal traťmistr, který zastavil provoz ještě před samotným sesuvem. Vlaky jsou nahrazeny autobusy.

„V okamžiku propadu svahu byl na trati již provoz zcela zastaven. Na místo byli okamžitě povoláni specialisté, kteří prověřují stav a stabilitu podloží a celého svahu,“ uvedla dnes mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Podle ní je nyní prioritou obnovit provoz na jedné traťové koleji. Opravy si vyžádají nejméně desítky milionů korun.

„V daném úseku nezaznamenala SŽDC v posledních několika letech žádné technické problémy na železničním svršku i spodku ani na samotném podloží,“ doplnila Šubová. Trať byla elektrizována v roce 2008, v běžném provozu je v daném úseku povolena maximální rychlost 80 kilometrů v hodině.

Bezpečnost cestujících nebyla ohrožena díky pohotové reakci traťmistra.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
sladlu
Host

Tez by me zajimalo jak casto tratmistr prochazi trat? A jake dalsi moznosti kontroly existuji?

Pri stavbe a rekonstrukci se nedelaji geodeticke sondy? Jako na dalnicich na to kaslou ? 😀

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Sondy se rozhodně nedělají bezdůvodně po každém metru trati – a když ta trať bez problémů vydržela už tak dlouho (letos je jí 145 roků), tak asi nikdo ani nepředpokládal, že by tam k nějakým problémům mělo dojít právě teď …

Rassel
Host
Rassel

Traťmistra musel upozornit pochůzkář,který má na starosti určitý úsek trati chodí po trati a kontroluje skoro každý šroub i spoj,nebo byl upozorněn strojvůdcem ,který jel na vedlejší trati. ++ Je jen dobře ,že se na to včas přišlo. ++ Vypadá to na propad do starého důlního díla,záznamy starých štol mívalo německé původní obyvatelstvo a jejich důlní předáci a majitelé dolů.hodně záznamů co nemělo strategický význam prostě zmizela mezi pálením knih se šwabachem.. Krušné hory jsou děravé jak ementál ,ze sasské strany ještě víc…..Je-li v podloží pískovec mohla tam být i jeskyně…nadloží se drželo tedy dlouho………

To
Host
To

Jinak děkuji autorovi, že nepapouškuje jako všichni ostatní text ČTK, že trať se susula mezi Chebem a Kláštěrcem nad Ohří… To je jako by někdo psal, že se stala nehoda na trati mezi Prahou a Chocní…

Apollo 17
Host
Apollo 17

Ale špatný rok dokončení elektrifikace 2008 místo 2006,špatnou max.rychlost 80 km/h,místo 95/90 km/h.Mluvčí SŽDC by si měla alespoň trochu zjistit fakta,než začne o něčem vykládat.

To
Host
To

Mluvčí SŽDC se snaží jen zapadnout do koloritu jménem SŽDC… neznalost, diletanti a amatéři

To
Host
To

Spíš než sesuv propad. Myslel jsem, že je to na svahu a ono na náspu. Zřejmě nějaký propad stropu starého důlního díla

Jirka
Host
Jirka

Jak se na to tak dívám tam bych očekával, že se to propadne pod nějakým těžkým vlakem, který by tam třeba jel a ne jen tak zničeho nic. Tohle je určitě zázrak, že se tak nestalo.

mirekk
Host

Spíš než sesuv bych to podle fotek nazval propad. Vypadá to jako kdyby se trať propadla do nějakého dolu pod tím.

Michal
Host
Michal

Souhlas, obrovské množství materiálu tam úplně chybí.

Václav Novotný
Host
Václav Novotný

Podle geologické mapy je v těchto místech dost komplikované geologické podloží, navíc v okolí jsou i nějaký starý důlní díla. Uvidíme s čím přijdou vyšetřovatelé.

Josef22
Host
Josef22

No, vzhledem k tomu, že hned vedle tratě je firma na svoz, recyklaci a likvidaci plastů a ostatních materiálů, která je i mimochodem vidět z obrázků, tak bych se nedivil, kdyby to bylo jejich vinou. Bůhví, co všechno se tam provádí, a jak ten odpad likvidují…

Jen tak
Host
Jen tak

Jakonze ty plasty tam rvou pod ten nasep?

Premyslejte chvilku….

Josef22
Host
Josef22

Nikde jsem přeci nepsal, že ten odpad rvou pod násyp…
Já jsem pouze napsal, že by mě zajímalo, jakým způsobem ten odpad likvidují.

Martin Ruzicka
Host
Martin Ruzicka

Ze by zavazeli odpadem ten dul?

Robert Babilon
Host
Robert Babilon

Jak často prochází traťmistr každý úsek?

Martinm
Host
Martinm

Předpokládám že měl nejdřív echo od nějakého strojvůdce. Taky bych to viděl spíš na propad než sesuv. Nevím jestli to je postavené na přeložce nebo ne?

Lukáš
Host
Lukáš

No traťmistr vůbec. To je něco jako „přednosta,“ ten zodpovídá za stav trati. Má pod sebou další dělníky a pochůzkáře. Ti chodí zhruba každý den, ale většinou těch tratí mají víc.

W.
Host
W.

Samozřejmě na základě hlášení strojvedoucího, ne traťmistra.

petr.r
Host
petr.r

na fotky jsem se díval s otevřenou pusou, nebot tam chybí ten sesuv pod tym sloupem, to muselo ujet vše třicet metrů před tím sloupem.