Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

Ostravský dopravní podnik začne testovat vůně v MHD

Autobus Solaris Urbino 18 CNG v barvách Dopravního podniku Ostrava. Foto: DPO
Autobus Solaris Urbino 18 CNG v barvách Dopravního podniku Ostrava. Foto: DPO

Dopravní podnik Ostrava (DPO) začne jako první v zemi používat v autobusech, tramvajích a trolejbusech vůně.

Dopravce bude několik týdnů testovat v 55 vozidlech různé interiérové vůně a pak jejich nasazení vyhodnotí. „Vůně budou různé a mají za úkol zpříjemnit cestování. Testování bude probíhat po dobu několika týdnů a začne v druhé polovině dubna,“ uvedl DPO v tiskové zprávě.

S vůněmi experimentují i jiní dopravci, například slovenský železniční ZSSK.

Podle DPO jde o další z opatření, které má zpříjemnit cestování městskou hromadnou dopravou. Podnik proto navýšil i rozpočty na úklid vozidel a zastávek na dvojnásobek. Díky tomu bude probíhat například průběžné čištění tramvají za provozu na některých konečných zastávkách. Jako první začne v Česku používat speciální technologii na odstraňování žvýkaček.

Naší vizí je být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi. Pod tím si spousta cestujících představí například nová vozidla nebo zapojení chytrých technologií. Pro mě ale moderní znamená zároveň čistý. Teprve v čisté tramvaji si cestující uvědomí, jak pohodlná jsou třeba sedadla, že funguje wi-fi nebo klimatizace,“ vysvětluje důraz na úklid a čistotu generální ředitel DPO Daniel Morys. Ze současných 4,4 milionů korun ročně navýší DPO prostředky na úklid vozidel na 8,8 milionů.

V roce 2018 vymění DPO mycí portály na autobusovém středisku Hranečník, Tramvaje Moravská Ostrava a na trolejbusech. Nová mycí jednotka na středisku trolejbusů bude na rozdíl od té stávající samoobslužná, rychlejší a výkonnější. O jeden milión korun se navýší roční rozpočet na mytí interiérů tramvají. Důsledkem bude častější úklid na smyčkách a také častější mytí podlah ve vozidlech.

S teplejším jarním počasím proběhne také jarní úklid na zastávkách. „Pořádně vyčistíme dlažbu tramvajových zastávek. Zajistili jsme speciální technologií, která z dlažby odstraní i zašlapané žvýkačky a navíc ji pak ochrání pro zjednodušení dalšího úklidu,“ dodal Morys.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Glutexo
Host
Glutexo

Ono by možná stačilo, kdyby se cestující občas umyli.

Jirka
Host
Jirka

Ono by stačilo zajistit kvalitnější přepravní kontrolu. Megalomanské gesto v podobě asistentů přepravy akce Už to nevidíme černě má mizivý vliv a vlastně ani není zájem vyhnat neplatiče, protože i neplatící cestující se počítá do přepravených osob. Náklady na dopravu jsou stejné, chybějící finance nezaplacené na jízdenkách doplatí město na dotacích, takže tu jsou jen plusové body v počtu přepravených cestujících. Regionální linky ukončíme na terminálech, lidi nuceně naženeme do mhd, přepravní kontrolu necháme jen tak naoko, aby se nemohlo argumentovat, že na to úplně kašleme a pak se vydávají líbivé články o tom, jak po letech poklesu je v… Číst vice »

Jan
Host
Jan

Jak říkal můj kamarád. V Praze se dá žít bez auta. V Londýně auto nepotřebuji. Ale v Ostravě to bez auta nejde. A má pravdu. Což je paradox. Dokud nebudou investovat do rychlosti páteře..

kuba77
Host
kuba77

Aneb jak z MHD dostat alergiky a astmatiky…

K.S.
Host
K.S.

Toto není dobrý nápad, většina průmyslových aromat je poněkud agresivní a někomu to nemusí být příjemné, přiznávám se že třeba mě, pokud navíc selže dávkování a bude dávkováno příliš (pořád je to jenom technika), tak to může mít v teplu i dopad na cestující, kterým by se mohlo udělat nevolno. Navíc bude muset jít o vůně neutrální s jejichž výrobou jsou továrny, zdá se mi, na štíru, neumí to. Nasazení přírodních aromat, olejů, je příliš nákladné. Více bych spíš, a hádám že i mnoho dalších cestujících, přivítal pokud by byla zlepšena výměna vzduchu ve vozidlech, to by v létě úplně… Číst vice »